Rytmihäiriö

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

SPD10
Hiippari
Hiippari
Posts: 1506
Joined: Wed Nov 07, 2007 13:48
Location: Loimaa

Rytmihäiriö

Post by SPD10 »

Kokeillaanpa, saataisiinko tästä (Suomen parhaasta) bändistä jotain keskustelua aikaiseksi. Löytyykö kenties tyyppejä, jotka olisivat bändiin tutustuneet jo silloin ensimmäisen aktiivikauden (88-92) aikana? Debyyttialbumi Surman Siipien Havinaa (1991) on epäilemättä yksi suomalaisen HC:n klassikkojulkaisuja, mutta itse olen sen verran tissiposki, etten levyn sirinäsoundeista oikein osaa nauttia. Englanninkielinen matsku ja pienjulkaisut ovat vielä jääneet tsekkaamatta, mutta välillä 2005-2013 julkaistut viisi albumia soivat tasaisesti. Päivästä ja fiiliksestä riippuen voin oikestaan nostaa minkä tahansa noista levyistä parhaaksi, sen verran erilaisuutta kaikilta löytyy, vaikkakin helposti saman bändin tuotoksiksi tunnistaakin.

Pari varsin tyylikästä musiikkivideotakin bändi on julkaissut:
Koska Saatana Sanoo Niin
Olen Kännissä
bultsi
Berserkki
Berserkki
Posts: 916
Joined: Thu May 04, 2006 22:25

Re: Rytmihäiriö

Post by bultsi »

Myötätuulirockissa 2011 näin Rytmihäiriön ensimmäistä kertaa livenä ja siitä asti olen ollut kova bändin fani.

Kuinka tarttuvaa musiikkia voi tehdä? Olit sitten hyvällä tai vittumaisella päällä, Rytmis toimii tilanteessa kuin tilanteessa. Sanoitukset eivät varmaan joillekkin (tosikoille) uppoa, mutta ainakin täällä toimii! :mrgreen: Yksi suosikeistani on uusimman levyn kappale Syytän kaikkia:
Rytmihäiriö wrote:Mutsi osti mulle koottavia
mut ne oli ihan liian monimutkaisia
sen takia mulla ei ollu mitään muuta maistaa
ku liimaa haistella
vaari viinapullonsa ja lääkkeensä
olis voinu vittu paremminki kätkeä
ne löysi aina ihan sika helposti
nyt olen mielipuoli alkoholisti

Mut turha olla musta huolissaan
kyl mä pärjään
Mul on nastarenkaat pyörätuolissa

Somppu tarjos mulle hasis-paukut
joudun samantien huumekoukkuun
sekä kivenkova rasisti olen ollut siitä asti
90-luvun tuotantoa en ole vielä saanut käsiini, mutta tarkoitus on siihenkin jossain vaiheessa tutustua. Levyt väliltä 2005-2013 omistankin ja ne ovat sitten todella loistavaa materiaalia.

Suosikkialbumini on Surmantuoja, mutta ei tämä uusin jää todellakaan kauaksi. Mielestäni bändi teki erittäin hyvän ratkaisun vaihtaessaan tyyliä siitä "samasta" HC-Punk/Thrash -mätöstä hieman Groovempaan ilmaisuun. Ei sillä etteikö vanha tyyli olisi itselle maistunut, mutta oli aika jo bändinkin puolesta uusiutua jollain tasolla. Ykkössinkku Viinahampaat on varmaan tarttuvinta Rytmihäiriötä ikinä.
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Re: Rytmihäiriö

Post by P.K. »

Vanha grindcore-materiaali on erittäin kovaa kamaa. Eli juurikin tuo Spinen julkaisema täyspitkä ja sen aikaiset 7" ep:t, näistähän on tullut oikein komeat uusintaversiotkin. Paluun jälkeiset thrash-suuntaiset levyt ei juurikaan kiinnosta.

Livenä nähnyt viimeksi varmaan yli 8 vuotta sitten viimeksi. Legendaarisella Vuoritalolla kenties... Eipä ole poltetta nähdä uudestaankaan nyt.
Post Reply