Rush
Moderator: The Killer Krew
Re: Rush
Grace Under Pressure on törkeän kova levy ja mahtavaa, että sieltä myös biisi tuli. Nimeä en kyllä muista. Toi kasarikama kyl uppoaa mulle lujaa, kuten myös ysärikama. Seitkytluvun kama jäänyt vielä tässä vaiheessa eniten etäiseksi, joten ei valitettavaa setistä. Toki sen Hemispheren päätösbiisin olisi mielellään kuunnellut. Muutenkin kun kyseessä on soittotaidoiltaan Rushin tasoinen orkesteri, kuuntelisin vaikka koko kolmetuntisen setin ajan pelkkiä instrumentaaleja.
Uus levy vaikutti tulevan melkein kokonaan tokassa setissä ja yllättäen taas livenä toimi paljon paremmin kuin levyltä. The Wreckers kertosäkeensä ansiosta on kyllä uutukaisen hienoin biisi.
Jousisoittajat tokassa setissä toimivat erinomaisesti, jopa YYZ:n aikana. Tuon biisin jälkeenhän sitä olisi jo ollut valmis lähtemään, mutta tulihan sieltä vielä Spirit of radiota ja Tom Sawyueria. Se 2112-kama ei ole itselleni yhden kuuntelun jälkeen vielä kovin tuttua, joten päätösbiisistä en saanut oikein mitään irti.
Hieno keikka ja en ole eläissäni todistanut millään livekeikalla vastaavaa iloista ilmapiiriä. Soittamisen riemu oli jotenkin tarttunut kaikkiin ja hymyt olivat todella herkässä. Vertaa vaikka Death-tai blackmetalkeikan turhanpäiväiseen "kattokaa kun me tylytetään"-bullshittiin, tuolla oli täysin päinvastainen tunnelma. Siihen saisi jokainen pyrkiä. Tiedä jokaisesta, mutta itse ainakin voisi tuohon pyrkiä. Lisää reeniä siis luvassa.
Tulkaahan uudestaan Suomeen, mielelläni katselisin toisenkin kerran herrojen soittelua.
Uus levy vaikutti tulevan melkein kokonaan tokassa setissä ja yllättäen taas livenä toimi paljon paremmin kuin levyltä. The Wreckers kertosäkeensä ansiosta on kyllä uutukaisen hienoin biisi.
Jousisoittajat tokassa setissä toimivat erinomaisesti, jopa YYZ:n aikana. Tuon biisin jälkeenhän sitä olisi jo ollut valmis lähtemään, mutta tulihan sieltä vielä Spirit of radiota ja Tom Sawyueria. Se 2112-kama ei ole itselleni yhden kuuntelun jälkeen vielä kovin tuttua, joten päätösbiisistä en saanut oikein mitään irti.
Hieno keikka ja en ole eläissäni todistanut millään livekeikalla vastaavaa iloista ilmapiiriä. Soittamisen riemu oli jotenkin tarttunut kaikkiin ja hymyt olivat todella herkässä. Vertaa vaikka Death-tai blackmetalkeikan turhanpäiväiseen "kattokaa kun me tylytetään"-bullshittiin, tuolla oli täysin päinvastainen tunnelma. Siihen saisi jokainen pyrkiä. Tiedä jokaisesta, mutta itse ainakin voisi tuohon pyrkiä. Lisää reeniä siis luvassa.
Tulkaahan uudestaan Suomeen, mielelläni katselisin toisenkin kerran herrojen soittelua.
"To be alive is more than just breathing"
Lappis wrote: Hieno keikka ja en ole eläissäni todistanut millään livekeikalla vastaavaa iloista ilmapiiriä. Soittamisen riemu oli jotenkin tarttunut kaikkiin ja hymyt olivat todella herkässä. Vertaa vaikka Death-tai blackmetalkeikan turhanpäiväiseen "kattokaa kun me tylytetään"-bullshittiin, tuolla oli täysin päinvastainen tunnelma. Siihen saisi jokainen pyrkiä. Tiedä jokaisesta, mutta itse ainakin voisi tuohon pyrkiä. Lisää reeniä siis luvassa.
Joo, mä haluan nähdä kun herra Lappalainen vetää tuolla asenteella keikalla Pathetic Existencen

-
- Taka-ampuja
Lappis, se GUP-levyn biisi oli Red Sector A. Yksi omista suosikeistani. Todella toimii livenäkin
...

Suosittelisin ostamaan ainakin nämä levyt 70-luvun tuotannosta hetimiten (nuo olivat siinä ryppäässä minkä ostin kun itse bändistä innostuin):Lappis wrote:Seitkytluvun kama jäänyt vielä tässä vaiheessa eniten etäiseksi
2112 (1976)
A Farewell To Kings (1977)
Hemispheres (1978)
Muita levyjä en 70-luvulta voi oikein suositella, onhan ne kaikki tullut kuultua vuosien varrella tosin kaikki niistä eivät siltikään ole ns hallinnassa vielä.
Caress Of Steel ja Fly By Night lienevät hyviä valintoja muistaakseni mutta muistikuvat ovat hatarat.
Pitääkin ottaa asiaksi ja perehtyä ajan kanssa noihin muutamiin Rush-levyihin (joita vielä omastakin levyhyllystä puuttuu) ja ostaa ne sitten pois jotta saa kokoelman täyteen.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Jos joku ei muuten oo kattonu tätä Beyond the Lighted Stage -dokkaria, niin Areenasta näkyy vielä jokusen päivän: http://areena.yle.fi/tv/1943330
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
After all it's only a game... isn't it?
And after all the adrenalin's gone
What you gonna do on Monday?
And after all the adrenalin's gone
What you gonna do on Monday?
Trailer Park Boys - Kanadan lahja maailmalle!

Lappis ehdottomasti 2112 haltuun!
Olihan keikka! Erinäisten kummallisten asioiden takia tämä oli jostain ihme syystä ensimmäinen Rushin keikka minulle ja voi sanoa että oli jo aikakin! Voitte vaan arvata menikö keikka keskittymällä pelkästään ihmettelemään sitä hurmosta mikä meikäläiseen iski 25 tuntia valvoneena ja viime tinkaan menneiden keikkasuunnitelmien onnistuttua. Alkaa vituttamaan olla niin nuori ettei ole kymmentä vuotta enempää kerennyt seuraamaan bändiä ja kaiken lisäksi tosiaan koettua ensimmäinen keikka nyt vasta. Mitä helvettiä sitten kun nämä vanhan liiton oikeasti parhaat bändit lopettavat? Taidan vetää itseni jojoon pois näistä vitun justin piipittäjistä.
Kiitos Sir, joka aikanaan muistaakseni Maiden Finlandin / Nakki.orgin hehkutti Rushin sille mallille että Rush in Rio DVD tarttui kouraan.
... Ja mitä Neil Peartin kapulan pudottamisiin tulee.. Silloin vain taisi syntyä pari uutta galaksia mikä hetkellisesti herpaannutti Rumpu-Ylijumalan. Ei mitään ihmeempää.
np. 2112
Olihan keikka! Erinäisten kummallisten asioiden takia tämä oli jostain ihme syystä ensimmäinen Rushin keikka minulle ja voi sanoa että oli jo aikakin! Voitte vaan arvata menikö keikka keskittymällä pelkästään ihmettelemään sitä hurmosta mikä meikäläiseen iski 25 tuntia valvoneena ja viime tinkaan menneiden keikkasuunnitelmien onnistuttua. Alkaa vituttamaan olla niin nuori ettei ole kymmentä vuotta enempää kerennyt seuraamaan bändiä ja kaiken lisäksi tosiaan koettua ensimmäinen keikka nyt vasta. Mitä helvettiä sitten kun nämä vanhan liiton oikeasti parhaat bändit lopettavat? Taidan vetää itseni jojoon pois näistä vitun justin piipittäjistä.
Kiitos Sir, joka aikanaan muistaakseni Maiden Finlandin / Nakki.orgin hehkutti Rushin sille mallille että Rush in Rio DVD tarttui kouraan.
... Ja mitä Neil Peartin kapulan pudottamisiin tulee.. Silloin vain taisi syntyä pari uutta galaksia mikä hetkellisesti herpaannutti Rumpu-Ylijumalan. Ei mitään ihmeempää.
np. 2112
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Löytyyhän noi hyllystä. 2112 ainoana levynä meni jotenkin huomaamatta läpi ja oli vähiten kova. Hemispheres ja Kings-levyt iskevät paljon paremmin. Pitää antaa lisäkuunteluita kaikille levyille.S.R. wrote:Suosittelisin ostamaan ainakin nämä levyt 70-luvun tuotannosta hetimiten (nuo olivat siinä ryppäässä minkä ostin kun itse bändistä innostuin):Lappis wrote:Seitkytluvun kama jäänyt vielä tässä vaiheessa eniten etäiseksi
2112 (1976)
A Farewell To Kings (1977)
Hemispheres (1978)
Muita levyjä en 70-luvulta voi oikein suositella, onhan ne kaikki tullut kuultua vuosien varrella tosin kaikki niistä eivät siltikään ole ns hallinnassa vielä.
Caress Of Steel ja Fly By Night lienevät hyviä valintoja muistaakseni mutta muistikuvat ovat hatarat.
Pitääkin ottaa asiaksi ja perehtyä ajan kanssa noihin muutamiin Rush-levyihin (joita vielä omastakin levyhyllystä puuttuu) ja ostaa ne sitten pois jotta saa kokoelman täyteen.
Asa; Ehkä tarkoitin enemän sitä yleistä meininkiä, mikä yleisössä oli. Mua nyt ei ole vuosiin kiinnostanut se roolileikkien vetäminen, mitä valtaosa näistä esim. mustan metallin bändeistä lavalla ollessaan vetää. Mua kiinnostaa biisit ja ei pelkästään hyvä vaan loistava tekninen soittotaito. Sovituksia ja yhteensoittoa lukuunottamatta. Kaikki muu on toissijaista.
Jos joskus Nowenin keikalta edes yksi ihminen poistuu ihmetellen, kuinka kovia soittajia bändissä onkaan...sitä hain. Ja siihen koitan pyrkiä. Tiedostaen toki samalla, että matka tavoitteeseen on varsin pitkä.
Jostain kumman syystä itselleni tuli mieleen tämä:asa wrote:Lappis wrote: Hieno keikka ja en ole eläissäni todistanut millään livekeikalla vastaavaa iloista ilmapiiriä. Soittamisen riemu oli jotenkin tarttunut kaikkiin ja hymyt olivat todella herkässä. Vertaa vaikka Death-tai blackmetalkeikan turhanpäiväiseen "kattokaa kun me tylytetään"-bullshittiin, tuolla oli täysin päinvastainen tunnelma. Siihen saisi jokainen pyrkiä. Tiedä jokaisesta, mutta itse ainakin voisi tuohon pyrkiä. Lisää reeniä siis luvassa.
Joo, mä haluan nähdä kun herra Lappalainen vetää tuolla asenteella keikalla Pathetic Existencen
Slayer: Angel of Death (Radio Disney Version)

Kuuntelin tuon 2112 uudestaan ja siinä on kyllä levy, mikä ei mulle aukea. Ei sit siis millään. Legendastatus siis mun kohdalla ns. väärinymmärretty. Liekö sit liian proge tai jotain mutta näinhän se menee; 19 levyä ja joka levystä ei voi digata. Mun kohdalla tuo 2112 ei oikein irtoa. Enpä taida uusia mahdollisuuksia antaa kyseiselle klassikolle ihan lähiaikoina, koska Rushin tuotannosta löytyy mulle paljon mielekkäämpääkin kamaa. Roll the Bones yhtenä kärkilevynä, Hemispheres toki myös siellä, Moving picturesia ja Permanent Wavesia unohtamatta.
Snakes&Arrows ja Clockwork Angels myös edelleen työn alla, miljoonan kuuntelun jälkeen. Grace under pressure on muuten Rushin paras kasarilevy. Kaikki muut levyt jää kauas taakse yksittäisiä hittejä lukuunottamatta.
Nobody's Hero ehkä Rushin yksi kaikkien aikojen kovimmista biiseistä. Lyriikoiden kanssa vetää hiljaiseksi, ainakin mut. Peart teki siis nämä lyriikat 92-93 homo"buumin" ollessa pahimmillaan ja Aidsin niittäessä pahinta satoa. Miehen kaveri kuului tähän seksuaaliseen vähemmistöön ja ....No, kuoli kyseiseen virukseen.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZokLZV35MI
levyltä Counterparts -93
Edit:
Katoin tuon äijien "aateloimisen" hall of fameen. Ehkä paras puhe ikinä Lifesonilta: BlaaBlaaBlaa. Blaablaalbaa. Blablabla. Blabuah. (Jatkuu tuota noin 3 minuuttia, ei mitään muuta).
Edit II: Tässä aloitin Rushiin tutustumisen vasta kolmisen vuotta sitten(Katselin taakse topikkia. Hiton noloa, vasta kolme vuotta?!). Kuka oikeasti vakavasti otettava soittaja voi olla kuuntelematta Rushia? Miten mä olen ollut kuuntelematta tätä bändien bändiä? Kuka lapsuuden kaveri ottaa vastuun siitä, ettei ole esitellyt mulle tätä bändiä mun ollessa poikanen?! Te, keillä on jälkipolvea; Soittakaa nyt hitossa lapsille Rushia= Jos vaikka saataisiin uus sukupolvi Peartia, Lifesonia ja Leetä, niin kuka sitä pahaksi laittaisi? Mä kuulin koko bändiä vasta yli kolmikybäsenä. Voi jumaliste jos olisin kuullut tätä teini-iässä...
Tuossa muuten toi aatelointi. Hauskaa kamaa, Dave Grohl hoitaa erittäin hyvät introductionit;
https://www.youtube.com/watch?v=ymPD0_xMexg
Snakes&Arrows ja Clockwork Angels myös edelleen työn alla, miljoonan kuuntelun jälkeen. Grace under pressure on muuten Rushin paras kasarilevy. Kaikki muut levyt jää kauas taakse yksittäisiä hittejä lukuunottamatta.
Nobody's Hero ehkä Rushin yksi kaikkien aikojen kovimmista biiseistä. Lyriikoiden kanssa vetää hiljaiseksi, ainakin mut. Peart teki siis nämä lyriikat 92-93 homo"buumin" ollessa pahimmillaan ja Aidsin niittäessä pahinta satoa. Miehen kaveri kuului tähän seksuaaliseen vähemmistöön ja ....No, kuoli kyseiseen virukseen.
https://www.youtube.com/watch?v=0ZokLZV35MI
levyltä Counterparts -93
Edit:
Katoin tuon äijien "aateloimisen" hall of fameen. Ehkä paras puhe ikinä Lifesonilta: BlaaBlaaBlaa. Blaablaalbaa. Blablabla. Blabuah. (Jatkuu tuota noin 3 minuuttia, ei mitään muuta).

Edit II: Tässä aloitin Rushiin tutustumisen vasta kolmisen vuotta sitten(Katselin taakse topikkia. Hiton noloa, vasta kolme vuotta?!). Kuka oikeasti vakavasti otettava soittaja voi olla kuuntelematta Rushia? Miten mä olen ollut kuuntelematta tätä bändien bändiä? Kuka lapsuuden kaveri ottaa vastuun siitä, ettei ole esitellyt mulle tätä bändiä mun ollessa poikanen?! Te, keillä on jälkipolvea; Soittakaa nyt hitossa lapsille Rushia= Jos vaikka saataisiin uus sukupolvi Peartia, Lifesonia ja Leetä, niin kuka sitä pahaksi laittaisi? Mä kuulin koko bändiä vasta yli kolmikybäsenä. Voi jumaliste jos olisin kuullut tätä teini-iässä...
Tuossa muuten toi aatelointi. Hauskaa kamaa, Dave Grohl hoitaa erittäin hyvät introductionit;
https://www.youtube.com/watch?v=ymPD0_xMexg
-
- Taka-ampuja
Onhan tuosta 2112-rieskasta moni muukin nitissyt, yleisimmin kuitenkin ettei sen nimibiisin lisäksi muuta hienoa levyltä löydy. Omakohtaisesti toimii todella hyvin, mitä nyt ehkä Lessons vähän semmoinen puolivillainen sävellys. Muut biisit ovat kyllä selkeästi oikeutettuja paikkaansa levyllä. Kuvittelisi että tuo nimikkokappale kuitenkin hevipuolen ihmisille iskisi, kuitenkin siitä rankimmasta päästä Rush-katalogia. Niin, ja todella törkeän hieno teos myös.Lappis wrote:Kuuntelin tuon 2112 uudestaan ja siinä on kyllä levy, mikä ei mulle aukea. Ei sit siis millään. Legendastatus siis mun kohdalla ns. väärinymmärretty. Liekö sit liian proge tai jotain mutta näinhän se menee; 19 levyä ja joka levystä ei voi digata. Mun kohdalla tuo 2112 ei oikein irtoa. Enpä taida uusia mahdollisuuksia antaa kyseiselle klassikolle ihan lähiaikoina, koska Rushin tuotannosta löytyy mulle paljon mielekkäämpääkin kamaa. Roll the Bones yhtenä kärkilevynä, Hemispheres toki myös siellä, Moving picturesia ja Permanent Wavesia unohtamatta.
Itselle ei ole Roll the Bones ikinä sen kummemmin iskenyt, varmaan yksi vähiten kuunnelluista Rush-levyistä. Hyvää matskua löytyy, mutta aika paljon harmaata ja jopa väkinäisen oloista tavaraa. Aloituskolmikko nyt tietenkin jäätävän hienoa tavaraa.
Kasarilla bändi ei juuri huonoja biisejä mielestäni tehnyt. Jos nyt katsotaan että Signalsista Hold Your Fireen on tämä kasarikausi, niin kyllä siinä kaikki levyt ovat melkoisen tasavahvaa suorittamista. Power Windows nyt suvereenisti ehkä paras noista täydellisenä pakettina. Grace Under Pressure hieman laahaa Red Lensesin verran hieman, vaikka eihän sekään mikään täysin huono veto ole.Lappis wrote:Snakes&Arrows ja Clockwork Angels myös edelleen työn alla, miljoonan kuuntelun jälkeen. Grace under pressure on muuten Rushin paras kasarilevy. Kaikki muut levyt jää kauas taakse yksittäisiä hittejä lukuunottamatta.
Oikeastaan debyytistä Prestoon asti laadukasta suorittamista, ehkä Caress of Steel pienoinen notkahdus tasossa, vaikkei sekään levy ansaitse saamaansa parjausta. Proge- ja kasaripoppikausi ehkä eniten omaan mieleen, vaikka Fly By Nightin nostaisin ihan sinne omien suosikkien joukkoon edelleen. Ysärillä sitten tyyli muuttui sen verran ettei kaikki jutut enää täysin omaan makuun kolahda ja sama trendi jatkuu 2000/2010-luvuilla. Paljon hyvää, mutta jonkun verran biisejä jotka eivät juuri liikauta suuntaan eivätkä toiseen.
Aina mielenkiintoista kuulla porukan mietteitä Rushista, katalogi on kuitenkin sen verran mittava niin määrässä kuin moninaisuudessaankin.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Täytyy sen verran vielä jatkaa, että vaikka tässä raskaan puolen kulkijoita ollaankin, en mä Rushia kuuntele sen takia, että odottaisin sieltä löytyvän jotain raskasta. Sama pätee Theateriin. Ihan muiden ansioiden takia edellämainittuja ryhmiä kuuntelen. Jos mä raskasta haluan, kuuntelen Deiciden Once upon the cross-levyä. Nyt ei ole kuitenkaan raskaan musiikin kausi, vaan Rushin.
Yksi esimerkki Rushin pettämättömän kovasta melodiatajusta. Kertosäe varsinkin;
https://www.youtube.com/watch?v=Duns4wOSfao
Yksi esimerkki Rushin pettämättömän kovasta melodiatajusta. Kertosäe varsinkin;
https://www.youtube.com/watch?v=Duns4wOSfao
Ihan vain sen takia, että muistatte taas yhden planeetan hienoimmista trioista;
Oikeesti; miks mä en osaa; Muistakaa; joka saundi, minkä kuulette, tämä trio tekee sen livenä.
https://www.youtube.com/watch?v=QuL_euRslTc
Oikeesti; miks mä en osaa; Muistakaa; joka saundi, minkä kuulette, tämä trio tekee sen livenä.
https://www.youtube.com/watch?v=QuL_euRslTc
Oho, nyt vasta huomasin että mua on kiitelty, kun ei ole viimeiseen n. vuoteen juurikaan tullut täällä kirjoiteltua eikä lueskeltua. Eipä kestä - ne oikeasti hyvät musiikkihommelit kannattaisi aina jakaa toisten kanssa.trooper wrote:Kiitos Sir, joka aikanaan muistaakseni Maiden Finlandin / Nakki.orgin hehkutti Rushin sille mallille että Rush in Rio DVD tarttui kouraan.

-
- Kisälli
Ostin viime viikolla Fly By Nightin ja sen innoittamana pyöräytin jälleen soittimessa 2112:n, A Farewell to Kingsin, Hemipheresin, Permantent Wavesin ja Moving Picturesin. On se kova bändi.
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''
Iron Maiden since 2006
Maiden Helsinki 2008, 2013, 2x2018; Birmingham 2023
SoundRanch Studio
Iron Maiden since 2006
SoundRanch Studio
Helkkari, että tuo Counterparts on pitkän tauon jälkeen kova albumi. Aivan timanttia, soitto, biisit, soundit. Leave That Thing Alone on kyllä heittämällä bändin paras instrumentaali. Seuraavaksi täytyykin laittaa Hemispheres tehorotaation, kun onnistuin sen alkuperäisenä LP-painoksena kalastamaan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
^ Animate ihan superbiisi.
Mä synnyin samana vuonna, kun allaoleva biisi julkaistiin. Todella hurjaa...
https://www.youtube.com/watch?v=VoTxTM6kBuU
Mä synnyin samana vuonna, kun allaoleva biisi julkaistiin. Todella hurjaa...
-
- Kisälli
^Hyvä vuosi syntyä!
''No! We are not an English rock band... We are dental floss salesmen from Montana.''
Iron Maiden since 2006
SoundRanch Studio
Iron Maiden since 2006
SoundRanch Studio
-
- Taka-ampuja
Seuraavana vuonna minä jo kuuntelin ihan täysillä tuota biisiä...myöhäisteininä!Lappis wrote:Mä synnyin samana vuonna, kun allaoleva biisi julkaistiin. Todella hurjaa...

Meillä on PA, meillä on bussi,
niitä ei meiltä kukaan ... vie
niitä ei meiltä kukaan ... vie
Joko olette ehtineet katsoa tuon Rushin uusimman livetaltioinnin?
Tänään tuli katsottua tuo keikka läpi bluraylta. Olihan se jälleen loistava keikka. Erityisesti ilahdutti runsas määrä noita 80-luvun biisejä. Varsinkin Territories ja Grand Designs, nuo eivät kuitenkaan kovin usein ole olleet setissä, ainakaan viime vuosina. Lisäksi The Body Electric oli hyvä lisä, vaikka ei ihan parhaimmistoa olekaan, mutta mukava kuulla noita hieman harvinaisempiakin biisejä livenä. Lisäksi The Analog Kid oli yksi kohokohdista minulle.
Itse pääjuttu eli uuden levyn biisit toimivat hyvin livenä ja tuo jousisektio toi hyvän lisävärin soundiin. Ehkä noita jousia olisi voinut kekseliäämminkin käyttää, mutta hyvä oli noinkin. Tuo Clockwork Angels on erinomainen levy ja hienoa, että soittivat sen melkein kokonaan läpi.
Geddyn ääni ei ole tai ei ainakaan ollut tuolla keikalla enää entisensä, mutta eipä sitä voi odottaakaan. Aika ohut oli paikoin ja ylä-äänet teki tiukkaa, mutta ihan kelvollisesti hän tuon laulupuolen hoiti. Muuten bändin suorituksesta ei löytynyt valittamista, niinkuin ei ole juuri aiemminkaan löytynyt. Peartin rumpusoolot oli toimivia.
Ja Rush ei ainakaan ota itseään liian tosissaan, sen huomaa noista näytellyistä pätkistä.
Tänään tuli katsottua tuo keikka läpi bluraylta. Olihan se jälleen loistava keikka. Erityisesti ilahdutti runsas määrä noita 80-luvun biisejä. Varsinkin Territories ja Grand Designs, nuo eivät kuitenkaan kovin usein ole olleet setissä, ainakaan viime vuosina. Lisäksi The Body Electric oli hyvä lisä, vaikka ei ihan parhaimmistoa olekaan, mutta mukava kuulla noita hieman harvinaisempiakin biisejä livenä. Lisäksi The Analog Kid oli yksi kohokohdista minulle.
Itse pääjuttu eli uuden levyn biisit toimivat hyvin livenä ja tuo jousisektio toi hyvän lisävärin soundiin. Ehkä noita jousia olisi voinut kekseliäämminkin käyttää, mutta hyvä oli noinkin. Tuo Clockwork Angels on erinomainen levy ja hienoa, että soittivat sen melkein kokonaan läpi.
Geddyn ääni ei ole tai ei ainakaan ollut tuolla keikalla enää entisensä, mutta eipä sitä voi odottaakaan. Aika ohut oli paikoin ja ylä-äänet teki tiukkaa, mutta ihan kelvollisesti hän tuon laulupuolen hoiti. Muuten bändin suorituksesta ei löytynyt valittamista, niinkuin ei ole juuri aiemminkaan löytynyt. Peartin rumpusoolot oli toimivia.
Ja Rush ei ainakaan ota itseään liian tosissaan, sen huomaa noista näytellyistä pätkistä.

Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
-
- Crusader
Hääräsin tuolla Juutuubissa ja törmäsin tämän pikkurumpalin videoihin. Kattelin muutaman vedon, mitä kaveri oli vetänyt 6-vuotiaana ja sitten tyrkkäsin tulille tämän Rushin Tom Sawyerin, jossa poitsu on ehtinyt touhuta vuoden verran lisää. Aika raju kehitys ollut vuodessa.
Mitä vittua ? En mä mistään soitosta mitään tajua, mutta eikös tämä biisi ole kohtuullisen vaikea rummutella ? Neil Peart kun taitaa olla jonkin sortin kulttihahmo sillä saralla.
Kattelin ton pariin kertaan silmät suurina. Meidän pojat oli just oppinut syömään aterimilla tuossa iässä
Mulla on joku ihme fiksaatio näihin videoihin, mutta onhan toi aika komea suoritus ton ikäiseltä, vai onko ? Asa ? Lappis ?
https://www.youtube.com/watch?v=MR_x_vrSZBM
Mitä vittua ? En mä mistään soitosta mitään tajua, mutta eikös tämä biisi ole kohtuullisen vaikea rummutella ? Neil Peart kun taitaa olla jonkin sortin kulttihahmo sillä saralla.
Kattelin ton pariin kertaan silmät suurina. Meidän pojat oli just oppinut syömään aterimilla tuossa iässä

Mulla on joku ihme fiksaatio näihin videoihin, mutta onhan toi aika komea suoritus ton ikäiseltä, vai onko ? Asa ? Lappis ?
https://www.youtube.com/watch?v=MR_x_vrSZBM
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Kyllähän videota katsomattakin voi sanoa, että jos kuusivuotias soittaa mitä tahansa Rushia, niin aikamoisesta rumpalinalusta puhutaan. Tuo kyseinen Rush-biisi ei ole Rushin vaikeimmasta päästä, vaan ehkä enemmänkin sitä instant hit-osastoa. Mutta kyllähän sielläkin niitä omia rumpujuttuja on, niitä Peartmaisuuksia.
Ja kyllä, Neil Peart on Jumalhahmo.
Edit:
Katselin videon ja tuttu poikahan tuo on. Siinä on sitä kuuluisaa talenttia. Toivottavasti ei koskaan kyllästy soittamiseen vaan jatkaa lopun ikänsä soittamista.
Ja kyllä, Neil Peart on Jumalhahmo.
Edit:
Katselin videon ja tuttu poikahan tuo on. Siinä on sitä kuuluisaa talenttia. Toivottavasti ei koskaan kyllästy soittamiseen vaan jatkaa lopun ikänsä soittamista.
-
- Kisälli
Hyvä suoritus pojulta! Itse en 6-vuotiaana edes moista musiikkia kuunnellut, saati soittanu rumpuja. Tuossa biisissä hankalinta on tuo haikka-säksätyksen ylläpito ja rytmijutut ja hyvinhän se tuolta pojalta suju! Kyllä tuosta pojasta vielä jotaki tulee...!
Iron Maiden since 2006
SoundRanch Studio
Iron Maiden since 2006
SoundRanch Studio
-
- Taka-ampuja
Rush aloitti R40-kiertueen Oklahoman Tulsasta.
SPOILER ALERT!
http://www.rushisaband.com/blog/2015/05 ... ILERS#more
Melkoista settilistaa luvassa (varsinkin toisessa osassa aikas herkkua)
Hartwall kutsuu ensi vuonna otaksuisin? Kai ne nyt edes Eurooppaan/Suomeenkin tulee?
SPOILER ALERT!
http://www.rushisaband.com/blog/2015/05 ... ILERS#more
Melkoista settilistaa luvassa (varsinkin toisessa osassa aikas herkkua)

Hartwall kutsuu ensi vuonna otaksuisin? Kai ne nyt edes Eurooppaan/Suomeenkin tulee?