IndianaJones wrote:^ Mut mitä jos haluuki vaan cd:n?
Täytyy varmaan sitten harkita tuota pakettitouhua, vaikka siinä meneekin se 20e aikalailla tuotteeseen jota tuskin tulee paljoa kuunneltua, kun ei kunnon soitinta löydy. Ja semmoinenhan maksaa ihan kiitettävät summat. Noh, onneksi tuo 30e on melkoisen halpa sinänsä sisältöönsä nähden. En tiedä onko täällä tullut valitettua, mutta meikäläisen musanostamiset loppuu aikalailla siihen kun fyysiset kopiot haihtuu, sen verran juntti olen ettei innosta maksaa digitaalikopioista.
Varastit näköjään mun näppikseni, sillä voin allekirjoittaa jokaisen sanan.
Periaatteessa olen tuollaista yhteisörahoitusta vastaan, etenkin, kun levystä joutuu nyt maksamaan vähintään sen 30 euroa. Tuleehan tuohon pakettiin sijoittamalla toki rahoille vastinetta (tavallaan fanille aika paljonkin), joten siinä mielessä ei tule rahat pois -meininki mieleen ainakaan fanin näkökulmasta. Teidän musa on myös niin mahtavaa, että pakkohan sitä on hommata hyllyyn ja tukea bändiä, vaikken huudakaan hurraa-huutoja yhteisörahoituksen puolesta.
Satunnaisempi kuulija luultavasti ei hommaa tällä systeemillä levyä aitona ollenkaan, vaan kuuntelee netistä ilmaiseksi. Saattaa olla, että niistä diggareista, jotka ostaisivat fyysisen levyn viidentoista euron hintaan, osa jättää nyt kokonaan levyn ostamatta. Vain faneja kiinnostanee maksaa fyysisen levyn saadakseen vähintään se 30 euroa, vaikka kuinka olisi bonus-materiaalia ja muuta fanituotetta mukana. Toivottavasti olen väärässä, ettei projekti laukea täysin reisille. Tarkoitan, että kyllähän se ärsyttää, jos tämän projektin epäonnistuessa Constantine alkaa myydä tulevia levyjään muutoin kuin fyysisinä versiona. Siinä tapauksessa mä tyydyn kuuntelemaan ilmaiseksi, vaikka bändi pukkaisi ilmoille uusia Somewhere in Timeja.
Joko fyysinen kopio levystä tai ei mitään. Sama juttu kirjojen kanssa, eli ainoastaan oikea kirja kelpaa, enkä ikinä tule vapaaehtoisesti ostamaan mitään e-kirjapelleilyitä, joita pitäisi lukea tietokoneen näytöltä tai kännykästä. Ilmaiseksi voin kuunnella mp3:ia ja kokeilla vaikka niitä kammoksumiani e-kirjoja, mutta kummastakaan en halua maksaa euron euroa.