Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Suotana
Paholainen
Paholainen

Re: Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Post by Suotana »

^Huomaa taas, että Applen mainostuksella saama suosio on vienyt teiltäkin halut tutustua muihin tuotteisiin. Luultavasti kaikki nykykännykät osaa lukea id3 tagit, vaikka kännykät ovat kyllä turhia laitoksia musiikin toistossa. Tai no iphonehan on periaattessa mp3-soitin puhelimella eikä toisin päin. Jos nyt puhutaan ipodeista niin markkinoilta löytyy aika läjä hyviä kilpailijoita. Äkkiseltään tulee mieleen samsung, cowon, microsoft ja sandisk. Itselläni oli Samsungin kosketusnäyttö soitin, joka osasi kyllä lukea ID3 tagit ihan drag&dropilla heitetyistä tiedoista ja albumikannetkin näkyivät, kun kuvan kopioi kansioon. Tällä hetkellä vanhahko htc:n luuri käytössä, joka osaa lukea ID3 tagit ja albumikannetkin automaattisesti mukana, kun wmp on ne koneelle hakenut.

Jos Applesta puhutaan noin yleensä niin syy inhoon on järjettömissä hinnoissa ja softa puolella eli itunes ja ios (:ko se käyttis on noissa laitteissa?). Jos jotakuta kiinnostaa esim. nähdä miten macin ostajia kustaan silmään niin katsokaa tästä. Ja tässä vielä näyte kuinka mainoksissakin huijataan klik. Ennen kuin tulette sanomaan "Laatu maksaa" niin voin sanoa, että halvemmalla löytää ominaisuuksiltaan paremman soittimen/puhelimen, jonka kanssa ei tarvitse sitoutua minkään itunesin käyttäjäksi. Nokian symbiani on toki ihan anuksesta käyttiksenä, mutta nykyään löytyy androidia, windows mobilee ja nokian uusi meego järjestelmäkin tulossa. Voisin tähän perään vielä heittää listan iLaitoksien huonoista puolista, mutta jätän väliin tällä kertaa.

Edit: Unohtu vielä:
Lappis wrote:" This is Jack Bauer. Over and out! ".

Yksi maailman kovimmista sarjoista tuli tiensä päähän. Perkele.
Itsekkin kattelin uusimman Bauerin jenkkitahtiin keväällä/talvella ja oli kyllä kova kausi! Pari viimestä kautta muutenkin ollut mahtavia. Eikös sieltä vielä ollu joku 24 elokuva tulossa? Kelpais kyllä.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

No, jatketaan nyt sitten. Macista en sano mitään, enkä varmaan tule ikinä ostamaan macciä. Eikä se mainostus ole multa mitään haluja vienyt. Päin vastoin, olin ennen ostopäätöstä nähnyt ja testannut kavereilta htc:tä, galaxy s:ää ja ip4:sta. Noista iphone vaikutti mielekkäimmältä. Lisäksi kun olin vanhaan ipodiini tykästynyt, oli valinta aika selkeä. Olin kuullut kyllä vihapuheitakin iphonesta, mutta eipä mua ole ainakaan vielä oikeastaan yhtään mikään ärsyttänyt tossa puhelimessa.

Ja totta, tämä on mp3-soitin puhelimella. Jos tämä olisi puhelin mp3-soittimella, en olisi ostanut sitä. Mulla meinaan oli juuri vanhassa kännykässä mp3-soitin. Käytin sitä ehkä viikon, kunnes hajosin siihen. En puhukaan niin paljoa, veikkaan, että kuuntelen musiikkia ainakin 10x enemmän puhelimella kun soittelen, viikottain. Tekstailen sitäkin enemmän tosin, ja käytän nettiä. Mielestäni on kätevää tehdä kaikkea samaan aikaan, eikä kokoajan vaihdella kännykästä mp3-soittimeen fyysisellä tasolla.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Tuli toki tästä keskustelusta mieleen vanha legenda.

http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

darealjyra wrote: Vaikean? Epäselvän? Otappas ne omenalasit silmiltä hetkeksi ja lukaiseppa viestini uudelleen, missä siellä sanotaan noin? Sanoin, että se softa on paska, etenkin siitä syystä että se on H-I-D-A-S ja kankea, ja käyttää aivan uskomattoman määrän muistia musiikkisoittimeksi. Mikä helvetti siinä vie sitä muistia, ja mikä sen tarkoitus on? Kaikki muu toiminta tietokoneella hidastuu sen takia, että taustalla pyörii musiikkia soittava ohjelma. Lienee aika päivänselvää ja Winamp ja Foobar on sen todistaneet että asiat voidaan tehdä järkevälläkin tavalla. En minä sinusta tiedä istutko koneesi edessä tuijottaen pelkästään sitä itunesia kun kuuntelet musiikkia, mutta itse ainakin haluan tehdä siinä sivussa jotain muutakin, reaaliajassa.

Tähänhän jotkut Applefanaatikot heittää että osta tehokkaampi kone, tai vielä parempaa - mäkki. Musiikin kuuntelun takia? Seriously?
Juurikin näin. Oma koneeni, ja varsinkin nettiselailu kyykistyi oleellisesti kun käytin iTunesia, ja mun kone sentään pyörittää Pro Tools nauhoitussofdan 32-ääniraitaa suht ongelmattomasti. Miten vitussa voi yksi musiikinkuunteluohjelma olla niin kankea? WinAmp siis itselläni käytössä nyttemmin.
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

Aika mielenkiintoista että noin pahasti jumiutuu. En olekaan oikeasti edes ajatellut tommosta tekijää.
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Varjis wrote:Sitten siirsin kännykkään, ja nyt on kaikki biisit siististi kapulassa niin, että näkyy kuunneltaessa artisti, albumi ja biisin nimi. :lol:
Onkos tälläistä:

Iron Maiden
Iron Maiden
Iron Maiden

Nimikappale näyttää puhelimessa tältä. 8)
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Palaan vielä Apple keskusteluun. Sain tänään iPod Classic 160Gt soittimen, jota parhaillaan latailen. Ostin sen lähinnä vaan sen takia, että reilulla parilla sadalla saan tallennustilaa 160Gt, kun aikaisempi Philipsin Ariaz (joka hävisi mystisesti jonnekkin) maksoi satasen verran, ja sillä sain vaan 16Gt. Phillipsin käyttöjärjestelmä oli melko hidas ja tökkivä, muuten ihan OK. 16 gigaa ei riittänyt loppujen lopuksi mihinkään, mutta eiköhän toi 160Gt ala riittämään. Myös tekniikasta ymmärtävä veljeni on kiitellyt ton Classicin saundia ehdottomasti parhaaksi MP3-soittimista. Tuskinpa musta mitään Applewarrioria tulee, vaikkakin ostaisin kyllä vaikka samantien iPhonen, jos vaan viitsisin laittaa ihan vitusti liikaa rahaa johonkin puhelimeen. En viitsi maksaa paria sataa enempää luurista, ja Nokia 5230 toimii sopivasti mulle.

Yksi ostopäätöksen ratkaisseista kysymyksistä oli, voiko Ipodiin laittaa musiikkia ilman iTunesia, ja se kuulemma onnistuu ainakin Sharepod ja Copytrans ohjelmilla. Onko jollain ehdottaa muita hyväksihavaittuja ohjelmia, tai hyviä kokemuksia edellämainituista?
Varjis
Kisälli
Kisälli

Post by Varjis »

nickorules wrote:
Varjis wrote:Sitten siirsin kännykkään, ja nyt on kaikki biisit siististi kapulassa niin, että näkyy kuunneltaessa artisti, albumi ja biisin nimi. :lol:
Onkos tälläistä:

Iron Maiden
Iron Maiden
Iron Maiden

Nimikappale näyttää puhelimessa tältä. 8)
On toki. :) Se näyttää aina yhtä kovalta! Toinen hauska on se The Loneliness of the Long Distance Runner, kavereille (jotka ei Maidenilta tunne kuin Trooperin yms.) on aina hauska näyttää sitä nimeä.
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016

''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''

- Bruce, Helsinki 2011
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

asa wrote:Yksi ostopäätöksen ratkaisseista kysymyksistä oli, voiko Ipodiin laittaa musiikkia ilman iTunesia, ja se kuulemma onnistuu ainakin Sharepod ja Copytrans ohjelmilla. Onko jollain ehdottaa muita hyväksihavaittuja ohjelmia, tai hyviä kokemuksia edellämainituista?
Muistaakseni ainakin yamiPod nimisellä ohjelmalla olen joskus laittanut biisejä podiini, kun halusin scrobblet last.fm:ään. Olihan siinä jonkun verran ongelmia tosin, en nyt muista, että mitä.
Symbolic
Kisälli
Kisälli

Post by Symbolic »

Blackmailer
Vempare
Vempare

Post by Blackmailer »

asa wrote:Yksi ostopäätöksen ratkaisseista kysymyksistä oli, voiko Ipodiin laittaa musiikkia ilman iTunesia, ja se kuulemma onnistuu ainakin Sharepod ja Copytrans ohjelmilla. Onko jollain ehdottaa muita hyväksihavaittuja ohjelmia, tai hyviä kokemuksia edellämainituista?
Winampilla onnistuu myös, kunhan vaan asennusvaiheessa on muistanut laittaa ruksin ipod supportille. Vaatii tosin myös media libraryn, joten jos asennuksen haluaa minimiin niin ei onnistu. Itse käyttänyt monta vuotta Winamppia omaan ikivanhaan nanoon ja siirto toiminut omasta mielestä hyvin ja helposti. Kun itsekin olen tuota iTunesia vastaan niin ainut pieni vaiva on tullut siitä, että kun toi nano suunnilleen kerran vuodessa kusahtaa, niin sen resetointi onnistuu vain tunesilla. 5(?) vuotta sitten kun tuon nanon ostin, resetointi tehtiin erillisillä exe-tiedostoilla, mutta nykyisin pitää käydä kaverin koneella toimenpide suorittamassa :P.

Palatakseni tuohon tunesiin vielä niin jo mainitun tahmaamisen lisäksi mua sylettää siinä lisäksi se, että quicktime tulee pakollisena mukana (ainakin pari vuotta sitten tuli, ja tuskin se mihinkään on muuttunut). Eli musiikin siirtämistä varten saat koneellesi kaksi (sysipaskaa) soitinta, joita käytä erkkikään. Ihan kuin mediasoittimia ei olisi jo tarpeeksi koneella. En ihmettele vaikka safarikin olisi tullut pakolliseksi, viime kerralla sen sentään sai ruksittua veks. Yleensäkin ketuttaa noihin asennusohjelmiin ympätyt extrat. Winamppiakin asentaessa saa ruksia kaiken maailman free-mp3's-skeidaa ja toolbareja pois.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Oli kyllä iPodin käyttöönotto tehty ihan vitun vaikeaksi! Yritin alkaa latailemaan biisejä noilla mainituilla ohjelmilla, mutta kumpainenkaan ei tunnistanut soitinta, kun ei ollut jotain vitun librarya siellä vielä. Aikani väännettyä ei auttanut muu kuin asentaa iTunes (ja se vitun pakollinen Quick Player). Joutui varmaan viisi minuuttia odottaa sitä että se asensi ne paskat koneelle, jonka jälkeen sain asennettua yhden biisin Podiin. Sen jälkeen alkovat muutkin ohjelmat toimimaan, ja nyt siellä on about 20Gt musaa ladattuna. Sitten heti iTunes vituun, sekä kaikki muut skeidat mitä se väkisin koneelle asentaa.

Sekä sharepod että Copytrans pelittävät hyvin, ja siirtävät nopeasti musat soittimeen.
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

No hyvä että kuitenkin toimii muillakin kuin itunessilla : D En kyllä muista että siinä phonessa ainakaan käyttöönotto olisi kovin vaikeaa ollut, seurasin vain ohjeita. Vielä tosta quicktimesta, se on kyllä niin paska ohjelma. Ite poistin sen heti.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

mentally blind wrote:En kyllä muista että siinä phonessa ainakaan käyttöönotto olisi kovin vaikeaa ollut, seurasin vain ohjeita.
Niin, ohjeita. Pakkauksen mukana ei tietenkään tullut Suomenkielisiä ohjeita, joten sekin piti netistä hakea PDF:nä. Mikä vika on drag and drop musiikin siirtämisessä? Miksei se vaan yksinkertaisesti voisi olla niin helppoa, kuten muillakin valmistajilla?
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

Ehkä he ovat ajatelleet, että se on hyvä noin. Ainakin itse olen tuohon itunesin tapaan tykästynyt, ennemmin kuin drag and drop ohjelman ulkopuolisesti. Lisäksi podcastit ja ohjelmat saa myös samalla softalla, joten en valita. Toisaalta, en ymmärrä miksei ole molempia vaihtoehtoja. Olisiko se liian hankala toteuttaa tai jotain vastaavaa?
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

asa wrote:
mentally blind wrote:En kyllä muista että siinä phonessa ainakaan käyttöönotto olisi kovin vaikeaa ollut, seurasin vain ohjeita.
Niin, ohjeita. Pakkauksen mukana ei tietenkään tullut Suomenkielisiä ohjeita, joten sekin piti netistä hakea PDF:nä. Mikä vika on drag and drop musiikin siirtämisessä? Miksei se vaan yksinkertaisesti voisi olla niin helppoa, kuten muillakin valmistajilla?
Ei muuta ku olisit kävellyt takaisin jälleenmyyjän luokse; Suomen laki kun määrää, että ohjeet pitää olla tuotteessa sekä Suomeksi että Ruotsiksi. Siis joku kuluttajasuojajuttu. Tottakai, ruotsinkieliset ohjeet ovat jokaiselle tämänkin laudan käyttäjälle elinehdot.
Edit: Mulla ei ole hajuakaan, mistä te puhutte. I-Pod? Blablabla? Puhutaanko luurista vai fläpistä? Oikeasti? Ei mulla ole hajua näistä asioista.
"To be alive is more than just breathing"
Symbolic
Kisälli
Kisälli

Post by Symbolic »

Ajankohtainen!

Image
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Lappis wrote: Ei muuta ku olisit kävellyt takaisin jälleenmyyjän luokse; Suomen laki kun määrää, että ohjeet pitää olla tuotteessa sekä Suomeksi että Ruotsiksi. Siis joku kuluttajasuojajuttu. Tottakai, ruotsinkieliset ohjeet ovat jokaiselle tämänkin laudan käyttäjälle elinehdot.
Edit: Mulla ei ole hajuakaan, mistä te puhutte. I-Pod? Blablabla? Puhutaanko luurista vai fläpistä? Oikeasti? Ei mulla ole hajua näistä asioista.
Tilasin tuon MP3-soittimen (!) CDON.comista, ohjeet näytti olevan ranskaksi, saksaksi ja tanskaksi. Mulle riittää toi PDF, muutenkin noi ohjeet oli joku muutaman sivun karvalakki-lippunen.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Iphonen käyttäjät, osaatteko neuvoa, että onko videoluvaa mahdollista zoomata?

Olen kyllä tähän asti tykännyt. Hyviä puolia nopeus, maili ja laajat ominaisuudet, huonoja puolia aika vaativa sorminäppäryys, kirjoittamisen hitaus näollä nakeilla, isolle ryhmälle tekstarin lähettämisen mahdottomuus.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Justice
Roudari
Roudari

Post by Justice »

https://www.backstreetmerch.com/default.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan toi kuinka luotettava sivu tilata esim. bändipaitoja?
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Toni Brigatti wrote:Iphonen käyttäjät, osaatteko neuvoa, että onko videoluvaa mahdollista zoomata?

Olen kyllä tähän asti tykännyt. Hyviä puolia nopeus, maili ja laajat ominaisuudet, huonoja puolia aika vaativa sorminäppäryys, kirjoittamisen hitaus näollä nakeilla, isolle ryhmälle tekstarin lähettämisen mahdottomuus.

Itellä 3GS eikä videota eikä myöskään kameraa pysty zoomaamaan. Tekstarihommiin tottuu ja se onnistuu jopa melkosen nopeasti jonkin ajan kuluttua!
Tota ryhmätekstarin lähettämistä oon kans ite hiukan ihmetelly, ryhmiä kun kuitenkin pystyy luomaan...
Mä olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen luuriin, erityisesti just emailiin ja nettihommiin. Ja aplikaatioita on niin perkeleesti iTunesissa (300 000?) et varmasti riittää.
Mulla käytetyimmät Weather Pro (kalahommissa merellä), imdb, Youtube, pari valokuvausohjelmaa ja CURRENCY (koko maailman valuuttalaskin).
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Okei, tavallisessa kameratilassa on kyllä zoomi , mutta videotilasta en löydä millään. Tekstin kirjoitusasiaa vertaan kommunikaattoriin, jossa siis kunnon näppäimistön, jota totuin käyttämään kuusi vuotta.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Toni Brigatti wrote:Okei, tavallisessa kameratilassa on kyllä zoomi , mutta videotilasta en löydä millään. Tekstin kirjoitusasiaa vertaan kommunikaattoriin, jossa siis kunnon näppäimistön, jota totuin käyttämään kuusi vuotta.
Videotilassa ei pysty zoomaamaan. Jos on muutakin kysyttävää laitteesta tai ongelmatilanteita niin laita yv:tä vain.

T. Applen jälleenmyyjä ja kokemusta/tietoa Applen kaikista tuotteista jo vuodesta 1998!

(tämäkin viesti on kirjoitettu iPadillä ja taskussa myös iPhone 4).
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Osiris wrote:
Toni Brigatti wrote:Okei, tavallisessa kameratilassa on kyllä zoomi , mutta videotilasta en löydä millään. Tekstin kirjoitusasiaa vertaan kommunikaattoriin, jossa siis kunnon näppäimistön, jota totuin käyttämään kuusi vuotta.
Videotilassa ei pysty zoomaamaan. Jos on muutakin kysyttävää laitteesta tai ongelmatilanteita niin laita yv:tä vain.

T. Applen jälleenmyyjä ja kokemusta/tietoa Applen kaikista tuotteista jo vuodesta 1998!

Okei, luulin Akua paljon nuoremmaksi jäpäksi vai oliko tuo isän kommentti?
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Toni Brigatti wrote:
Osiris wrote:

Okei, luulin Akua paljon nuoremmaksi jäpäksi vai oliko tuo isän kommentti?
Ihan mun oma kommentti. Humac Oy:ssä olen ollut töissä kesäkuun lopulta asti (nykyään ilta- ja viikonloppuvuoroja lukion ohella) ja mukavaahan tällä alalla on. Ikää siis nyt 18 ja maaliskuussa 19 vuotta. Lapsesta asti olen käyttänyt Maccejä sekä nyt tietenkin on nämä kaikenmaailman iLaitteet. 8)
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Post Reply