Deriksen aikainen Helloween on monipuolisempi kuin sen edeltäjä, kaikki levyt ovat aika erilaisia, mutta yhtä kaikki erinomaisia. Siinä missä Weikathilla on sävellyksissään tapahtunut pieni Harris-ilmiö (aika ennalta arvattavaa materiaalia), niin Deris on onnistunut tekemään toinen toistaan hienompia biisejä. Katselkaahan levyjen krediittejä, huomannette saman asian.
Helloweenilla on koko sen uran ajan ollut paska tuuri niin miehistön kuin diilienkin suhteen, mutta siitä huolimatta taso on kyetty pieniä notkahduksia lukuunottamatta säilyttämään. Harvalla tuon ikäisellä bändillä on esittää yhtä vakuuttavaa kataloogia. Eikä trendi ole todellakaan laskeva, viimeisin levy Rabbit Don´t Come Easy on osoittautunut erittäin hyvin kuuntelua kestäväksi ja helmiä on enemmän kuin kädessä sormia.
Se on vähän sellainen homma, että laulaja jakaa mielipiteet nykyHelloweenin kohdalla kahtia. Joko tykkäät tai et. Minun mielestäni kolmikko Deris-Weikath-Grosskopf on Helloweenin ydin, muut voivat vaihtua. Deris on aivan samalla tavalla olennainen osa bändiä kuin Hansen & Kiske aikoinaan. Klaaraa homman levyllä ja livenä, livenä niin uuden kuin vanhan materiaalin, omalla jäljittelemättömällä tavallaan. Deriksen äänen todella tunnistaa kun sen kuulee.
Itse olen ollut Helloween-fani vuodesta n.1985. Kun Chameleonin jälkeinen hiljaisuus rikkoutui Master of the Ringsillä, on tältä bändiltä tullut ulos vain laatutavaraa. Jollain tavalla Helloweenin uraa voi löyhästi verrata Maideniin, eka Ep ja Walls of Jericho olivat heidän Iron Maiden ja Killers, Keeperit "Golden Era" ja sitten siirryttiin Pink Bubblesilla ja Chameleonilla suoraan ongelmakauteen eli Maidenin vuosiin 1995-1998. Reunion tapahtui Deriksen myötä, ja se senkun jatkuu. Todellakin, aika löyhästi

Ura numeroina MINUN mielestäni, tämän päivän fiiliksellä:
Walls of Jericho 7.5
Keeper of the Seven Keys I 10-
Keeper of the Seven Keys II 10
Pink Bubbles go Ape 8
Chameleon 8-
Master of the Rings 9
Time of the Oath 9.5
Better than Raw 9-
The Dark Ride 8.5
Rabbit Don´t Come Easy 9+
Ja lopuksi sinulle, jonka mielestä Helloween ei ole ollut "aito" sen jälkeen kun Hansen ja Kiske poistuivat bändistä. Oikeasti, EI kiinnosta. Ethän ole ollut bändin fani sitten 1990-luvun alun, joten miksi vaivaudut kommentoimaan. Oli ihan pakko, toi ikuinen marina todella kyllästyttää.