Tässä settilistapolemiikissa oma pointti on se, että siinä missä Metallica vetelee pokkana jotain Hit The Lightseja, Trapped Under Iceja, Dyers Eveja, Holier Than Thouita ja Fight Fire With Fireja, niin saa melkoinen ihme tapahtua, että Maiden änkisi settilistoihinsa To Tame A Landia, Public Enema Number Onea, No Prayeria, Only The Good Die Youngia, Run Silent Run Deepia ja niin edelleen. Se yllätyksellisyys biisivalinnoissa puuttuu kokonaan. Joku Trapped Under Ice kun ei todellakaan ole mikään hittibiisi, puhumattakaan jostain Holier Than Thousta.OsmaGunner wrote:Luetteletko minulle ne keikat, joilla Metallica ei ole soittanut Enter Sandmania, Nothing Else Mattersia, Sad But Trueta, Master of Puppetsia ja Onea. Joku noista on joskus voinut olla setistä pois, mutta eipä kuultu Trooperiakaan vuoden 2006 AMOLAD -kiertueella.Hanged man wrote:Kaikista eniten asiassa kyrsii se että Harris&Co eivät itse sitä asiaa ymmärrä ja näin ollen settilistassa tulee olemaan Maidenin uran loppuun asti Trooperit,Hallowedit,Fear of the darkit ja 666:set ynnä muut ennalta arvattavat hittibiisit "jotka nyt on vain pakko soittaa joka keikalla".
Minusta olisi erittäin hyvä ja tervetullut ratkaisu jos Maiden tekisi "Metallicat" tuon settilistamuuntelun suhteen, mutta ymmärrän myös hyvin miksi eivät tee. Voi pojat sitä porun määrää tälläkin laudalla kun se oma ei-ikinä-soitettu-namupala-tyyliin-infinitedreams tuli perjantain keikalla mutta mulla oli lippu lauantaille ja sillon soitettiin vaan Wrathchild.
Kuten ylempänä kirjottaneet Jukka ja Hanged man, minäkin kiitän ja kumarran Metallicaa siitä että rukkaavat settilistoja tuolla tavalla. Amen. Mutta lukekaapa vaikka The_Air_Raid_Sirenin aiemmin tässä topickissa heittämät kommentit. Tuntui vituttavan aika lailla kun ne Dyers Eve ja Leper Messiah tulikin maanantaina, kun kaveri itse oli keikalla sunnuntaina.
Varmaan aika mielipiteitä jakava asia. Pitäisköhän pistää jopa jonkunmoinen äänestys pystyyn Ruskin Armsin puolelle? Olis ihan mielenkiintoista tietää miten mielipiteet prosentuaalisesti jakautuu kun >500 lautalaista on antanut äänensä.
Minusta Maidenin kohdalla joku 2 Minutesin vaihtaminen setissä Wrathchildiin on lähes yhtä yllätyksellistä kuin Ruotsin hannuhanhivoitot lätkän MM-kisoissa.