Instrumentin soitto ja treenaaminen

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4949
Joined: Sat Mar 04, 2006 10:32
Location: Cowschwitz

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Sir »

Siiri-tädin plekut:

http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks" onclick="window.open(this.href);return false;

Käytössä vähän vaihdellen linkkia klikkaamalla löytyvistä nuo 1.5 mm/violetti ja 2.0 mm/sininen. Kumpaa nyt sitten milloinkin tulee ostettua, kun jaksaa Musamaailmassa käydä. Näillä siis tulee vedettyä sekä kitaraa että bzzzoa. Toisessa orkesterissa pyrin välttämään plektran käyttöä ja hiplaan bassoani sormilla. Mukavaa vaihtelua sekin. Kielet kitaraan ja bazookoihin tarjoaa DR Strings sopivaa rahasummaa vastaan.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Speedy
Bändäri
Bändäri
Posts: 236
Joined: Tue Jan 31, 2006 16:43

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Speedy »

Täällä vannotaan Jazz III ultexien nimeen. Pysyy mielestäni normi Jazz kolmosta paremmin kädessä.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2021
Joined: Fri Jun 09, 2006 12:13
Location: Hellfuckingsinki

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Fender »

Lappis wrote:Lappis soittaa seuraavanlaisilla plekuilla;
http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks" onclick="window.open(this.href);return false;

Kahta oikeanpuoleista, punaista en ole testannut. En ole moista nähnyt musaliikkeessä.
Edit: Olenpas kokeillut punaistakin, en digannut. Muistaakseni. Eli siniset siis mun käytössä
Ja kielet;
http://www.deanmarkley.com/Strings/Elec ... elEl.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosin 9-42
Toi 8-38-setti on kylä enemmän kuin kiinnostava. Pitää kyllä testata
Just noi plekut mä oon henkilökohtasesti todennut huonoimmiksi plekuiksi ikinä joilla olen soittanut - ei vain pysy näpeissä sattana millään! :D Sinällään jännä, että kuitenkin mustat ja punaiset Jazz III:set pysyvät helpostikin näissä lapioissa. Vaikka isommat plekut tuntu joskus vähän kömpelöiltä soittaa, vaihdoin kuitenkin Jazzit pois isompien monikäyttöisyyden vuoksi: akustista räimiessä sormet oli Jatsareiden kanssa vähän kovilla.
You're shit and you know you are
Backlet
Roudari
Roudari
Posts: 461
Joined: Wed Apr 20, 2005 21:55
Location: Jyväskylä

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Backlet »

Jazzkolmosilla vedetään myös täällä päässä. Enää ei osaa oikeastaan muilla plekuilla kunnolla edes soittaa, ei varsinkaan joillain Tortexeilla tai vastaavilla. Ibanezin Paul Gilbert-malli on ainut, joka pääsee edes lähelle.
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Lappis »

Fender wrote:
Lappis wrote:Lappis soittaa seuraavanlaisilla plekuilla;
http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks" onclick="window.open(this.href);return false;

Kahta oikeanpuoleista, punaista en ole testannut. En ole moista nähnyt musaliikkeessä.
Edit: Olenpas kokeillut punaistakin, en digannut. Muistaakseni. Eli siniset siis mun käytössä
Ja kielet;
http://www.deanmarkley.com/Strings/Elec ... elEl.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosin 9-42
Toi 8-38-setti on kylä enemmän kuin kiinnostava. Pitää kyllä testata
Just noi plekut mä oon henkilökohtasesti todennut huonoimmiksi plekuiksi ikinä joilla olen soittanut - ei vain pysy näpeissä sattana millään! :D Sinällään jännä, että kuitenkin mustat ja punaiset Jazz III:set pysyvät helpostikin näissä lapioissa. Vaikka isommat plekut tuntu joskus vähän kömpelöiltä soittaa, vaihdoin kuitenkin Jazzit pois isompien monikäyttöisyyden vuoksi: akustista räimiessä sormet oli Jatsareiden kanssa vähän kovilla.
" Aika erotella jyvät akanoista! ". :lol:
Mjaa, olisko keikalla yhdesti lentänyt pleku sormien välistä. Eli hyvin pysyvät sormissa. Noiden terävyys on SE juttu, toinen on jäykkyys. Sahaukset ja heviulinat irtoaa loistavasti juurikin plekun jäykkyyden ( mulla ei saa antaa pleku periksi yhtää ) ja terävyyden ( saa ranteet auki ) ansiosta. Mä en ole soittanut moneen vuoteen millään muulla plekumallilla sähkökitaraa. Ei ole soitto yksinkertaisesti tarpeeksi tarkkaa muilla plekuilla.
Mutta vaativat kyllä totuttelua. Voisi myös kait sanoa, että ei suositella ihan aloittelijoille
"To be alive is more than just breathing"
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 2509
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:37
Location: Susirajan tuolla puolen.

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Pentelesh »

Sir wrote:Siiri-tädin plekut:

http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks" onclick="window.open(this.href);return false;

Käytössä vähän vaihdellen linkkia klikkaamalla löytyvistä nuo 1.5 mm/violetti ja 2.0 mm/sininen. Kumpaa nyt sitten milloinkin tulee ostettua, kun jaksaa Musamaailmassa käydä. Näillä siis tulee vedettyä sekä kitaraa että bzzzoa. Toisessa orkesterissa pyrin välttämään plektran käyttöä ja hiplaan bassoani sormilla. Mukavaa vaihtelua sekin. Kielet kitaraan ja bazookoihin tarjoaa DR Strings sopivaa rahasummaa vastaan.
Eikö Tapiolan Fazerin muzazza muka ole noita myynnissä? Huono liikehän se on nykyään, kun Pete meni myymään Espoon Musan pois :(
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2021
Joined: Fri Jun 09, 2006 12:13
Location: Hellfuckingsinki

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Fender »

Lappis wrote:
Fender wrote:
Lappis wrote:Lappis soittaa seuraavanlaisilla plekuilla;
http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks" onclick="window.open(this.href);return false;

Kahta oikeanpuoleista, punaista en ole testannut. En ole moista nähnyt musaliikkeessä.
Edit: Olenpas kokeillut punaistakin, en digannut. Muistaakseni. Eli siniset siis mun käytössä
Ja kielet;
http://www.deanmarkley.com/Strings/Elec ... elEl.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Tosin 9-42
Toi 8-38-setti on kylä enemmän kuin kiinnostava. Pitää kyllä testata
Just noi plekut mä oon henkilökohtasesti todennut huonoimmiksi plekuiksi ikinä joilla olen soittanut - ei vain pysy näpeissä sattana millään! :D Sinällään jännä, että kuitenkin mustat ja punaiset Jazz III:set pysyvät helpostikin näissä lapioissa. Vaikka isommat plekut tuntu joskus vähän kömpelöiltä soittaa, vaihdoin kuitenkin Jazzit pois isompien monikäyttöisyyden vuoksi: akustista räimiessä sormet oli Jatsareiden kanssa vähän kovilla.
" Aika erotella jyvät akanoista! ". :lol:
Mjaa, olisko keikalla yhdesti lentänyt pleku sormien välistä. Eli hyvin pysyvät sormissa. Noiden terävyys on SE juttu, toinen on jäykkyys. Sahaukset ja heviulinat irtoaa loistavasti juurikin plekun jäykkyyden ( mulla ei saa antaa pleku periksi yhtää ) ja terävyyden ( saa ranteet auki ) ansiosta. Mä en ole soittanut moneen vuoteen millään muulla plekumallilla sähkökitaraa. Ei ole soitto yksinkertaisesti tarpeeksi tarkkaa muilla plekuilla.
Mutta vaativat kyllä totuttelua. Voisi myös kait sanoa, että ei suositella ihan aloittelijoille
Saatana! :mrgreen:
You're shit and you know you are
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Lappis »

^

Joo, unohtui laittaa tuohon loppuun, että en tarkoita suinkaan sua vaan ihan yleisesti höpisin.
Sen takia ei ihan vasta-alkajalle, että toi pleku vie kielet mennessään jos ei ole kokemusta.
Mutta samapa tuo, millä plekulla kukin soittaa.
"To be alive is more than just breathing"
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra
Posts: 4949
Joined: Sat Mar 04, 2006 10:32
Location: Cowschwitz

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Sir »

Pentelesh wrote:
Sir wrote:Siiri-tädin plekut:

http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks" onclick="window.open(this.href);return false;

Käytössä vähän vaihdellen linkkia klikkaamalla löytyvistä nuo 1.5 mm/violetti ja 2.0 mm/sininen. Kumpaa nyt sitten milloinkin tulee ostettua, kun jaksaa Musamaailmassa käydä. Näillä siis tulee vedettyä sekä kitaraa että bzzzoa. Toisessa orkesterissa pyrin välttämään plektran käyttöä ja hiplaan bassoani sormilla. Mukavaa vaihtelua sekin. Kielet kitaraan ja bazookoihin tarjoaa DR Strings sopivaa rahasummaa vastaan.
Eikö Tapiolan Fazerin muzazza muka ole noita myynnissä? Huono liikehän se on nykyään, kun Pete meni myymään Espoon Musan pois :(
En tiedä - en ole nimittäin koskaan käynyt siellä, vaikka onkin ylivoimaisesti lähimpänä sijaitseva musiikkiliike. :lol: Musamaailmaa on tullut suosittua.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 302
Joined: Tue Jun 20, 2006 23:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Räbsä »

Viime ajat tullut pääsääntöisesti käyteltyä Dunlopin .60mm paksuisia valkoisia Tortexeja ja Ibanezin pinkkejä Steve Vai siguja. Välillä myös olivat Gilbert-sigut käytössä.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2021
Joined: Fri Jun 09, 2006 12:13
Location: Hellfuckingsinki

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Fender »

Lappis wrote:^

Joo, unohtui laittaa tuohon loppuun, että en tarkoita suinkaan sua vaan ihan yleisesti höpisin.
Sen takia ei ihan vasta-alkajalle, että toi pleku vie kielet mennessään jos ei ole kokemusta.
Mutta samapa tuo, millä plekulla kukin soittaa.
Joo, mua vaan pisti naurattamaan kun viestin lukaisin :D

Pitänee joskus kokeilla uudestaan, jos sattuu joskus törmäämään uudestaan.
You're shit and you know you are
mikko93
Wimp
Wimp
Posts: 31
Joined: Fri Feb 27, 2009 2:48
Location: kankaanpää

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by mikko93 »

Tilattii äsken saksan maalta kaverin kanssa Danelectron Fab Flanget viistoista euroo kappale.

http://www.youtube.com/watch?v=OnaNdDBU6yk" onclick="window.open(this.href);return false;

:lol: Video selittänee kaiken
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 172
Joined: Sun Mar 29, 2009 17:25

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by mentally blind »

Jees täälläkin kitaraa soittellaan, vähän yli vuoden soitellu. :)
Hiton hauskaa ja kyllä tässä aika fiiliksissä on. Mulla on ibanezin strato ja vahvarina cube20.

Noista plekuista, olen testannut montaa plekua mutta jazzIII on vaan loistava!
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2489
Joined: Mon Nov 05, 2007 18:38
Location: 02330
Contact:

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Osiris »

Tuli juuri ostettua uudet kielet Stratoon. Ernie Ballin Regular Slinkyt, jotka olen todennut hyviksi itselleni. Olivat vielä alennuksessakin DLX:ssä. Vain 6 €. No kotiin päästyäni nappaan kielet pois ja otan kynsiharjalla paskat pois otelaudasta. Toivotaan että soi sitten paremmin kuin nyt paskat päällä.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2489
Joined: Mon Nov 05, 2007 18:38
Location: 02330
Contact:

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Osiris »

No Voi Vittu Saatana! Eilen kuoli 3 m kitarajohto joka kesti 3 vuotta. Tänään päätin ottaa kaapistani 14 m käyttämättömän johdon, jonka ottaisin myös tulevalle kultsan keikalle mukaan. No nyt se sano sitten itsensä irti ja kosketushäiriö siinä on. Ehkä minun kannattaa kääntää katseeni langattomaan kitara - vahvistin menetelmään. Onkos kellään mitää ehdotuksia, kumpi on parempi, hyvä piuha joka kestäisi kauan vai tuo langaton juttu. Thomanilla oli tarjota tälläistä:
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_ews_16gt.htm" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Tuo näyttäisi simppeliltä ja hyvältä, mutta mieluiten sellaisen jonka saisi hihnaan kiinni. :/
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2021
Joined: Fri Jun 09, 2006 12:13
Location: Hellfuckingsinki

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Fender »

Osiris wrote:No Voi Vittu Saatana! Eilen kuoli 3 m kitarajohto joka kesti 3 vuotta. Tänään päätin ottaa kaapistani 14 m käyttämättömän johdon, jonka ottaisin myös tulevalle kultsan keikalle mukaan. No nyt se sano sitten itsensä irti ja kosketushäiriö siinä on. Ehkä minun kannattaa kääntää katseeni langattomaan kitara - vahvistin menetelmään. Onkos kellään mitää ehdotuksia, kumpi on parempi, hyvä piuha joka kestäisi kauan vai tuo langaton juttu. Thomanilla oli tarjota tälläistä:
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_ews_16gt.htm" onclick="window.open(this.href);return false; <-- Tuo näyttäisi simppeliltä ja hyvältä, mutta mieluiten sellaisen jonka saisi hihnaan kiinni. :/
Kannattaa muistaa epäilemättä se, että välttämättä halvalla ei saa kovin hyvää/luotettavaa langatonta järjestelmää. Poikkeuksena muistaakseni Yrms, jolla oli joku saman hintaluokan tekele toiminut täysin moitteettomasti monta vuotta... :D Mullakin itseasiassa on langaton treenikämpällä, ja lähinnä siellä sitä tulee nykyään enää käytettyä. Laite on kolmisen vuotta vanha ja se alkaa näkyä, sillä kantomatka ja luotettavuus ovat kärsineet tässä vuosien mittaan. Nykyään laite saattaa iskeä itsensä kiinni kesken kaiken tai pitää ulinaa/rahista ja yleisesti vahingoittaa soundia ja soittamista. Kyseessä on siis AKG:n halpislähetin hintaluokkaa noin 160-180 euroa, eli tässä tapauksessa ei ainakaan halvalla saanut kovin hyvää. :D
You're shit and you know you are
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2021
Joined: Fri Jun 09, 2006 12:13
Location: Hellfuckingsinki

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Fender »

Nyt tulee rumasti tuplat, mutta tulkoot, koska kaipaan myös vinkkejä/neuvoja. :D

Meikäläisessä talviunia nukkunut vanha rumpali (soitin aikoinaan muutaman vuoden mutta sitten homma jäi ja soittimeksi vakiintui kitara) heräsi uniltaan koulun prokkisten kautta ja nyt on ollut jo parisen viikkoa ihan hillitön halu päästä omaksi iloksi paukuttelemaan levyjen mukana. Kaupunkiasunnosta johtuen ainoa varteenotettava ratkaisu tilan ja metelin takia olisivat sähkörummut, joten olen nyt sitten saksanmaalta ja vähän muualtakin tsiigaillut, millaista pakettia kannattaisi lähteä hommaamaan oman kämpän nurkkaan pölyttymään. :mrgreen:

Esimerkiksi m-netissä sähkörumpuja tuntuu liikkuvan muutamia 3000 euron setin lisäksi kohtuuhintaisia/hyviä aika vähän, joten kuuluisalta Thomannilta päädyin vertailemaan eri paketteja. Mitään pieniä mustia padeja kuten tässä en halua, koska testanneenä en hirveämmin pitänyt tatsista. Isommat pädit oli paljon parempia, kun lähentelivät soittotatsiltaan ja näöltäänkin akustisia rumpuja, jotka nyt luonnollisesti olisivat tilan ja metelöinnin salliessa ensimmäinen vaihtoehto. :D

Tämä Millenium/Alesis-paketti herätti kiinnostuksen, sillä vaikuttaisi varsin asialliselta. Hintakin lupaa siinä mielessä hyvää, että luultavasti myös kestävätkin enemmän kuin pari soittokertaa.

Ainoa kysymys heräsi tuosta Alesiksen rumpumoduulista: saanko mä siihen/yleensäkin johonkin moduuliin laitettua iPodin tai muun soittimen kiinni, jotta voisin luureihin ohjata biisit soittimesta ja soitella sitten niiden mukana? Pitääkö tämä liitos tehdä moduulin ulkopuolella jollain kaksoisplugilla vai laittaa vaan kahdet kuulokkeet päällekäin? Vai ohjata rumpusoundit pieneen vahvistimeen kuulokereiän kautta ja soittaa muut musiikit sitten ihan stereoista?
You're shit and you know you are
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 302
Joined: Tue Jun 20, 2006 23:49
Location: Oulu
Contact:

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Räbsä »

Fender wrote:Nyt tulee rumasti tuplat, mutta tulkoot, koska kaipaan myös vinkkejä/neuvoja. :D

purpatusta yms.

Kannattaapi tsekata myös DigitalVillagen nettipulju. Siellä ainakin jossian vaiheessa sai kohtuhyvää Rolandin perusähkösettiä reilusti 300e sakemanneja halvemmalla. Osoite siis http://www.dv247.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Niin, tässä lyhyehkön tauon aikana oma Ibanezin Universe aka. Cthulhu jatkoi matkaansa Turkuun. Eiköhän joku tuon vihreän hirvityksen onnistu tunnistamaan erään bändin käytössä, mikäli kehtaavat lavalle vermeen haalata. :wink:


Uutta keppiä pitäisi ens viikolla tulla. Toivotaan ettei töpselikärsälentsu tule jäniksenä jenkkilän suunnalta. Ei olisi kivaa luettavaa iltapäivälehdistä "Kitara sairastutti puoli Suomea." :mrgreen:
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1347
Joined: Wed Mar 02, 2005 17:57
Location: In Espoo Form

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Yrms_ »

^^Osta halvat akustiset rummut, niihin verkkokalvot ettei mölise liikaa ja pistele triggereillä menemään. Tietokoneellekin saa triggerihommia (Drumagog, ApTrigga) mutta vaatii vaan monikanavaisen äänikortin ja noi softatkin maksaa.


Ja langattomasta... Osta vaikka ProCon LifeLine-kaapelia, Planet Wavesin kalliimpaa sarjaa tai sitten jokapaikan höylää Cordialia+Neutrikia. Halvimmalla pääsee kun otat tuon "hajonneen piuhasi" ja juotat uudet plugit. Vaikka Neutrikit tai REANit.

Toimiihan tuo halpa langaton edelleen mutta enpä sitä viitsi keikoille ottaa mukaan, jos sattuu pettämään.
Half Lives... Eat But Never Kill
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2489
Joined: Mon Nov 05, 2007 18:38
Location: 02330
Contact:

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Osiris »

Tuli tuossa eilen hommattua se uus piuha ja lähin etsimään f-musiikista hyvää punottua piuhaa ja päädyin Fenderin aika halpaan mutta tosihyvään 3 metriseen Fender Vintage Voltage piuhaan. Myöhemmin ostan tuota vielä sen 5.5 metrisen tai enemmän, jonka pitäisi riittää. Mukaan lähti myös Boss:n Digital Delay DD-7.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Icarus666
Kisälli
Kisälli
Posts: 559
Joined: Fri Mar 17, 2006 3:13
Location: Hämeenlinna

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Icarus666 »

Pistäkääpä viisaammat vinkkejä säröpedaalin hankintaan.. Hintaluokassa alle 100€..
Tällaista olen harkinnut lähinnä ihan hintansa 28€ takia: http://www.youtube.com/watch?v=3ZWzT7SCp98" onclick="window.open(this.href);return false;
In Finland we have this thing called: REILU MEININKI!
Chuck Norris approved!
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä
Posts: 2489
Joined: Mon Nov 05, 2007 18:38
Location: 02330
Contact:

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Osiris »

Osta Bossin joku kiva säröpedaali. Nuo behringerit ovat halpoja ja paskoja. Painaa todella vähän ja sen tuntee hintaansa nähden kuitenkin Paska. Soundit ei ole kehuttavaa kamaa. Boss on se pedaali jota suosittelen. Ja niissä on vielä 5 vuoden Boss:n takuu.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Lappis »

Icarus666 wrote:Pistäkääpä viisaammat vinkkejä säröpedaalin hankintaan.. Hintaluokassa alle 100€..
Tällaista olen harkinnut lähinnä ihan hintansa 28€ takia: http://www.youtube.com/watch?v=3ZWzT7SCp98" onclick="window.open(this.href);return false;
Bossin Metal zone MT-2

http://www.bosscorp.co.jp/products/en/MT-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Suosittelen kokemuksen syvällä rintaäänellä
"To be alive is more than just breathing"
Asamael
Hiippari
Hiippari
Posts: 1500
Joined: Tue Nov 09, 2004 19:23
Location: Herwood Forest, Mansester
Contact:

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by Asamael »

Icarus666 wrote:Pistäkääpä viisaammat vinkkejä säröpedaalin hankintaan.. Hintaluokassa alle 100€..
Tällaista olen harkinnut lähinnä ihan hintansa 28€ takia: http://www.youtube.com/watch?v=3ZWzT7SCp98" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=105078773

Huudas multa tää pois. Lähtee rankemmat säröt mallikkaasti. Ite en vaan tarvi ku buustailen tuota putkisäröä SD-1: llä ja sopii mielestäni siihen tarkotukseen MetalZonea paremmin.
prowler
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 150
Joined: Tue Sep 14, 2004 10:06
Location: Lieksa

Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen

Post by prowler »

Osiris wrote:Osta Bossin joku kiva säröpedaali. Nuo behringerit ovat halpoja ja paskoja. Painaa todella vähän ja sen tuntee hintaansa nähden kuitenkin Paska. Soundit ei ole kehuttavaa kamaa. Boss on se pedaali jota suosittelen. Ja niissä on vielä 5 vuoden Boss:n takuu.
Heitänpä oman lusikkani myös soppaan. Tietysti särön valintaan vaikuttaa kitara+vahvistin myöskin melko paljon.Putkivahvarille sopii boostiksi esim Digitechin Bad Monkey tai Bossin sd-1. Itse soittelen putkinupilla ja 4x12 kaapilla ja tykkään käyttää rankempaa säröä clean kanavalla. Itselläni käytössä tämä halpa, muovinen, ei paina paljoa Behringer, muistaakseni UM100. Ja kyllä ainakin minun kokoonpanollani taipuu erinomaisesti tämmöiseen 80-luvun heavy rypistykseen. Ja kokeiltu on useampaakin muuta vaihtoehtoa mutta tuohon olen tykästynyt.
Kääntäkää tykit kohti taivaanrantaa, antakaa niiden meille vapaus antaa
Post Reply