Instrumentin soitto ja treenaaminen
Moderator: The Killer Krew
-
- Rautaneito IRC Crew
Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen
Onko Witherian traanikämpässä lisääntynyt neliöt vai kasvavatko keikkapaikat? 

Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
^ Keikkapaikkojen kasvaessa mikityksien todennäköisyys joka keikalla kasvaa, joten tuo logiikka ei nyt sovi
Eipä tuon ostoon nyt mitään järkevää syytä ole. Ei tarvi pidellä namiskuukkeleita niin kaakossa?

Eipä tuon ostoon nyt mitään järkevää syytä ole. Ei tarvi pidellä namiskuukkeleita niin kaakossa?
"To be alive is more than just breathing"
Mitkä kaapit sulla on tossa kiinni? Mulla on nimittäin sama nuppi, jossa Warwickin WCA 410 Pro ja WCA 115 Pro. Välissä rähisee vielä Electro Harmonix Big Muff minimisäröllä. On muuten julmetun hyvä soundi tuossa nupissa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Mikähän Warwickin kaappi se nyt onkaan...Kuten on huomattu kitaraosastollakin, mä olen niin tolkuttoman kiinnostunut tästä tekniikkapuolesta...
4 kertaa 10 tuuman setit siinä on. Kattelen tossa lauantaina ku tie vie nupin kanssa Lintuvaaraan.
Jossain vaiheessa vois itekki ostaa toisen kaapin, saa sen maailman turhimman full-stackin.
Ja saundihan ei tule nupista vaan soittajasta
4 kertaa 10 tuuman setit siinä on. Kattelen tossa lauantaina ku tie vie nupin kanssa Lintuvaaraan.
Jossain vaiheessa vois itekki ostaa toisen kaapin, saa sen maailman turhimman full-stackin.
Ja saundihan ei tule nupista vaan soittajasta

Uh ja ah, nyt on soundit kunnossa eikä tarvitse enää sählätä erillisspedujen kanssa 
Alkuviikosta kotiutui Digitechin tämänhetkinen lippulaiva multiefekti/etuaste GSP1101 ja sille jalkakytkin
Tuossa kuva kitarasta ja mulinexista: http://muusikoiden.net/dyn/users/55642.jpg
Jos aikoo satsata kunnon multiefektiin/mallintavaan etuseen niin suosittelen tätä vehjettä, löytyy pelkkiä efektejä niin julmetusti ja hyväsoundisia. Myös omasta mielestä paremman kuuloisia vahvistinmallinnoksia kuin missään POD:ssa jne. vaikka millä mitalla. Hintakaan ei paha (400-500 €) jos vertaa vaikkapa TC electronicsin G-Force-settiin.

Alkuviikosta kotiutui Digitechin tämänhetkinen lippulaiva multiefekti/etuaste GSP1101 ja sille jalkakytkin
Tuossa kuva kitarasta ja mulinexista: http://muusikoiden.net/dyn/users/55642.jpg
Jos aikoo satsata kunnon multiefektiin/mallintavaan etuseen niin suosittelen tätä vehjettä, löytyy pelkkiä efektejä niin julmetusti ja hyväsoundisia. Myös omasta mielestä paremman kuuloisia vahvistinmallinnoksia kuin missään POD:ssa jne. vaikka millä mitalla. Hintakaan ei paha (400-500 €) jos vertaa vaikkapa TC electronicsin G-Force-settiin.
Half Lives... Eat But Never Kill
Eikä ole.Lappis wrote:jotain on aina välillä ostettava
Nimim. "Rahoille on aina olevinaan jotain 'parempaa' käyttöä, joten sama Trace Elliot on ollut käytössä viimeiset about 15 vuotta"

EDIT: Saatanan mulkero, nyt mulla pyörii kamojen päivitys mielessä, ja tutkin lelujen hintoja Internetin ihmemaassa...

Näyttää pirun kätevältä! Mulla on tällä hetkellä käytössä saman valmistajan GNX3000 -multiefekti. Maksaa sen puolet tuosta sun systeemistä ja ajaa myös asiansa. Lähinnä mä olen sitä soundipankkina ja potkittavana käyttänyt keikoilla, kaikki isommat efektit (lievää chorusta tai muuta lukuunottamatta) olen ottanut aina "ulkoisesti". Esimerkiksi Wahin olen aina ottanut erillisestä spedusta, koska koin laudan oman wahin vähän riittämättömäksi soundiltaan. Edes volaspeduna laudan omaa pedaalia en ole käyttänyt, kun toistaiseksi ei ole sellaiselle tarvettakaan. Hintaansa nähden ihan käyttökelpoinen livetyökalu, saa (kun yleensä joku keikkapaikan puolesta miksaa) buustit omille sooloilleen ja soundit vaihdettua viiveettä ja nopeasti. Ainoan miinuksen voisi ehkä antaa painikkeiden suuruudesta ja välimatkasta toisiinsa - vauhdista kun vaihtaa, saa aina katsoa ettei osu kahteen yhtä aikaa. Muuten sieltä lähtee viritin tai joku rumpukone säksättämään...Yrms_ wrote:Uh ja ah, nyt on soundit kunnossa eikä tarvitse enää sählätä erillisspedujen kanssa

You're shit and you know you are
Jaahas, kamaa lähtee taas kiertoon. Eli Engl Screamerin tilalle tulee luultavasti reilun viikon päästä Marsun JVM 410H. Muutaman testikerran perustella loistava vahvistin kyseessä, saa sitten nähdä miten toimii omalla kaapilla. Josko sitten kesätyörahoilla saisi hommattua viimein sen Mark nelosen/vitosen...
Onko muilla lautalaisilla minkäänlaisia kokemuksia tuosta JVM:stä?
Onko muilla lautalaisilla minkäänlaisia kokemuksia tuosta JVM:stä?
Itse tuli hommattua Bugeran 6260 nuppi+HB:n 4x12 vintage kaappi ja erittäin tyytyväinen toistaiseksi olen hankintaani.Nupin oma särö on tarkoitukseeni erittäin hyvä, pari säröpedaalia jäi nyt todennäköisesti ilman virkaa. 

Kääntäkää tykit kohti taivaanrantaa, antakaa niiden meille vapaus antaa
Myöhäiset onnittelut Asalle udesta skebasta. Törkiän komia, vaikka omaa silimää enemmän miellyttää se vaahteraotelaudalla varustettu yksilö.
Viime aikoina tullut mietittyä hiukka monenmoista tuolle omalle UV:lle. Millähän tavoin tuota uskaltaisi lähteä raiskaamaan.
Mikkiä vois ehkä joskus vaihtaa ja jopa peilipleksiäkin olen miettinyt. Pitää yrittää tuota otelautaakin putsailla, kun käsittelemätön vaahtera meinaa tuota scheissea kerätä melko hurjasti. Vanhalla raiskatulla hammasharjalla yrittänyt pahimpia moskia pois hinkkailla.
Viime aikoina tullut mietittyä hiukka monenmoista tuolle omalle UV:lle. Millähän tavoin tuota uskaltaisi lähteä raiskaamaan.

"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Kynsiharja ja astianpesunesteellä lantrattu vesi, ja kyllä saa kakka kyytiä!Räbsä wrote: Vanhalla raiskatulla hammasharjalla yrittänyt pahimpia moskia pois hinkkailla.
Onhan muuten tullut ihan uutta intoa reenaukseen ihan pelkästään muuton myötä. Joka päivä tuntiviivakaksi tulee oltua " soittohuoneessa ". Siinä kait se suurin syy onkin tähän reeni-intoiluun, kun on tilaa kunnolla ja pelit valmiina, kunhan lyö vaan johdot kiinni ja antaa palaa.
Edit: toi mun reenimäärä ei nyt paljolta tunnu, mutta pitää muistaa, että tämä oma soittoharrastus alkoi ihan 90-luvun alussa. Kohta 20 vuotta on soiteltu joten ihan kiitettävä on treenimotivaatio. Mutta ei kait tässä enää paluuta ole niihin 8-10 tuntia päivässä soittoa.
Edit: toi mun reenimäärä ei nyt paljolta tunnu, mutta pitää muistaa, että tämä oma soittoharrastus alkoi ihan 90-luvun alussa. Kohta 20 vuotta on soiteltu joten ihan kiitettävä on treenimotivaatio. Mutta ei kait tässä enää paluuta ole niihin 8-10 tuntia päivässä soittoa.
Vanha kunnon Pled tms. toimii myös mainiosti, kunhan ei päivittäin hinkkaile.asa wrote:Kynsiharja ja astianpesunesteellä lantrattu vesi, ja kyllä saa kakka kyytiä!Räbsä wrote: Vanhalla raiskatulla hammasharjalla yrittänyt pahimpia moskia pois hinkkailla.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Mä yleensä pesen kynsiharjalla otelaudan aina kielten vaihdon yhteydessä, eli Elixir-kielisettiin vaihdettuani n.1-2kk:n välein. Samalla saatan kiillottaa kitaran bodynkin sitä varten ostetulla vahalla.
Tästä tulikin mieleen että en ole kieliä vaihtanut sitten viime vuoden alun...
Ennen tuli vaihettua usein parin kk välein mut nyt on kyllä jäänyt vähemmälle. Ja kieliä joita käytän ja myös kitaraJumala Janick Gers: Ernie Ball Power Slinky 11-46!
Voisihan tuota Asan ehdottamaa kynsiharjaa testata samalla... Kun olen ostanut uudet kielet.

** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Hui kun on paksut, mä oon ite enemmänki Dave linjalla. Eli 9-42 löytyy mun kepist.Osiris wrote:Tästä tulikin mieleen että en ole kieliä vaihtanut sitten viime vuoden alun...Ennen tuli vaihettua usein parin kk välein mut nyt on kyllä jäänyt vähemmälle. Ja kieliä joita käytän ja myös kitaraJumala Janick Gers: Ernie Ball Power Slinky 11-46!
Voisihan tuota Asan ehdottamaa kynsiharjaa testata samalla... Kun olen ostanut uudet kielet.
Kuinkas moni teistä muuten on soitellu Adrianin plekulla? Mä oon

Kuka vittu menee keikalta saadulla plekulla soittamaan?!mikko93 wrote:Hui kun on paksut, mä oon ite enemmänki Dave linjalla. Eli 9-42 löytyy mun kepist.Osiris wrote:Tästä tulikin mieleen että en ole kieliä vaihtanut sitten viime vuoden alun...Ennen tuli vaihettua usein parin kk välein mut nyt on kyllä jäänyt vähemmälle. Ja kieliä joita käytän ja myös kitaraJumala Janick Gers: Ernie Ball Power Slinky 11-46!
Kuinkas moni teistä muuten on soitellu Adrianin plekulla? Mä oon

** Iron Maiden **
-
- Hell Rat
^No en minä ainakaan pystyisi olemaan kokeilematta
Itse olen tuota akustista lähinnä soitellut viimeaikoina. Sähkistä tulee kaivettua esiin aika satunnaisesti, ja silloinkin ihan löysillä saundeilla kovalla kaijulla. Ei ole juuri innostusta ollut mitään tiukkaa soitella, lähinnä blues/sointukomppailua omine pikku koruineni ja jotain Time:n sooloa (pirun ihana soolo hitaasti vingutella).

Itse olen tuota akustista lähinnä soitellut viimeaikoina. Sähkistä tulee kaivettua esiin aika satunnaisesti, ja silloinkin ihan löysillä saundeilla kovalla kaijulla. Ei ole juuri innostusta ollut mitään tiukkaa soitella, lähinnä blues/sointukomppailua omine pikku koruineni ja jotain Time:n sooloa (pirun ihana soolo hitaasti vingutella).
We'd go where no man has gone before. And stay twice as long.
-
- Rautaneito IRC Crew
It käytän E-vireessä 11-52 settiä. Hyvinhän tolla kaikki hommelit onnistuu.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Hehe, Slayerin Kerry Kingin plekulla olen soitellu, saatu Kulttuuritalon keikalta joskus -90 luvun lopussa. En tosin tykännyt siitä ollenkaan joten se ei sen kokeilun jälkeen ole ollut käytössä.mikko93 wrote:Kuinkas moni teistä muuten on soitellu Adrianin plekulla? Mä oon

"What the hell is that??"
Kuhan vaan pikkusen kokeilin, niinkun niitä muitakinOsiris wrote:Kuka vittu menee keikalta saadulla plekulla soittamaan?!

Joo ei sopinu mullekkaa sormien välii tollanen kauhee lapio. Ite soittelen yleensä Fenderin mediumeilla.Asator wrote:Hehe, Slayerin Kerry Kingin plekulla olen soitellu, saatu Kulttuuritalon keikalta joskus -90 luvun lopussa. En tosin tykännyt siitä ollenkaan joten se ei sen kokeilun jälkeen ole ollut käytössä.
Sama juttu! Kyllä melkein jokaista keikalta saatua plekua on tullut kokeiltua. Phil Campbellin plekulla tietysti Motörheadia, Mathhias Jabsin muovinapalalla Scorppareita ja niin eteenpäin...Penjami Breeg wrote:^No en minä ainakaan pystyisi olemaan kokeilematta![]()

Mäkin olen lähinnä tuota akustista hipelöinyt viime aikoina ja samalla on tullut myös laulettua tavallista enemmän. Jotenkin ei hevin soittaminen (+ vähänkään teknisemmät säädöt) iske tällä hetkellä oman bändin pakollisia opeteltavia biisejä enempää paljoa mitään. Satunnaisesti on joitain "vakionumeroita" tullut veivattua, mutta nyt en hetkeen ole opetellut mitään uutta. Joskus huvikseni opettelin nipullisen Bodomin biisejä vähän sinnepäin ja pääasiassa komppiosastoa. Niitä on nyt sitten palauteltu mieliin.
Mun plekupolitiikka on ollut vähän vaihtelevaa. Välillä soittelen Jazz kolmosilla, välillä sitten Dunlopin ja ESPin perusplekuilla. Tällä hetkellä Noita ESPin splätterplekuja tuhoan. Saahan nähdä, mihin sitä viittii seuraavaksi rahansa laittaa ku nuo loppuu. Vakiintunutta plekumallia en ole vielä löytänyt.
You're shit and you know you are
Itselleni on Dunlopin vihreät ja tumman siniset 1mm ovat olleet todella hyviä Maidenia soittaessa. Välillä tulee myös soitettua Gibsonin Heavyllä tai Fenderin Extra Heavyllä.
** Iron Maiden **
-
- Taka-ampuja
Äänittelymiehet huom!
Meillä olis treeniksellä tommonen useampiraitanen äänikortti, jonka kautta äänittäminen sujuisi näin amatöörikäyttöön muuten helposti, mutta aiemmin äänittämisessä käytetty macci on nyt menyt paskaksi ja olis ihan tällänen käytännön kysymys, että onko tavallisella "stereo-äänikortilla" tai koneella jossa tälläinen äänikortti on mahdollista äänittää useampaa raitaa? Viimeksi otimme koneen äänikortin kokonaan pois päältä, mutta silti saatiin vain 2 raitaa toimimaan eikä tunnistanut muita. Siinä "ulkoisessa" äänikortissa ei ole vikaa, sitä on jo testattu.
Sori todella epäammattimaisesta kielestä, mutta itse olen aika pihalla näistä hommista. Yksinkertaistetummin: tarviiko koneen oman äänikortin olla hyvä tai ylipäätään käytössä ollenkaan, jos käytössä on erillinen koneeseen kytkettävä laite?
Meillä olis treeniksellä tommonen useampiraitanen äänikortti, jonka kautta äänittäminen sujuisi näin amatöörikäyttöön muuten helposti, mutta aiemmin äänittämisessä käytetty macci on nyt menyt paskaksi ja olis ihan tällänen käytännön kysymys, että onko tavallisella "stereo-äänikortilla" tai koneella jossa tälläinen äänikortti on mahdollista äänittää useampaa raitaa? Viimeksi otimme koneen äänikortin kokonaan pois päältä, mutta silti saatiin vain 2 raitaa toimimaan eikä tunnistanut muita. Siinä "ulkoisessa" äänikortissa ei ole vikaa, sitä on jo testattu.
Sori todella epäammattimaisesta kielestä, mutta itse olen aika pihalla näistä hommista. Yksinkertaistetummin: tarviiko koneen oman äänikortin olla hyvä tai ylipäätään käytössä ollenkaan, jos käytössä on erillinen koneeseen kytkettävä laite?
Lappis soittaa seuraavanlaisilla plekuilla;
http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks" onclick="window.open(this.href);return false;
Kahta oikeanpuoleista, punaista en ole testannut. En ole moista nähnyt musaliikkeessä.
Edit: Olenpas kokeillut punaistakin, en digannut. Muistaakseni. Eli siniset siis mun käytössä
Ja kielet;
http://www.deanmarkley.com/Strings/Elec ... elEl.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin 9-42
Toi 8-38-setti on kylä enemmän kuin kiinnostava. Pitää kyllä testata
http://www.jimdunlop.com/index.php?page ... ucts/picks" onclick="window.open(this.href);return false;
Kahta oikeanpuoleista, punaista en ole testannut. En ole moista nähnyt musaliikkeessä.
Edit: Olenpas kokeillut punaistakin, en digannut. Muistaakseni. Eli siniset siis mun käytössä
Ja kielet;
http://www.deanmarkley.com/Strings/Elec ... elEl.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin 9-42
Toi 8-38-setti on kylä enemmän kuin kiinnostava. Pitää kyllä testata