Jenkkipoweria, ehkä hieman tuntemattomammasta päästä & ensilevynsä (kaikista kahdesta) Graceful Inheritance '86. Näissä paremmissa biiseissä aikalailla Crimson Gloryn tai tosiaan alkuaikojen Queensryssän tyylistä. Oikeastaan, miten näin hyvä biisi on voinut jäädäkään uudelleenjulkaisun täkymateriaaliksi?
Kakkoslevy One Small Voice (1989) on kuitenkin paljon parempi, ehkä hieman eri vokalististakin kiinni. Juuri tässä järjestyksessä, hehe:
^ Eikös We The People ole nimenomaan tuolla kakkoslevyllä? Ainakin minun bootleg-cd:llä se on ja laulussa siis tämä kastraatti-ihme Steve Benito. Nykyäänhän noita levyjä ei saa aitoina mistään muualta kuin kitaristi/diktaattori Terry Gorlelta USA:sta tilaamalla, voisipa melkein laittaa tilauksen menemään kun onhan nuo ihan kiistattomia US-powerin kulmakiviä eikä niitä tule levyhyllystä puuttuman.
Hra Gorle kuuluu muuten Zak Stevensin ja Blaze Bayleyn kanssa siihen eliittiklubiin, jonka jäsenten ympäriltä on eronneet kaikki bändin jäsenet kerralla. Tämä tapahtui pari vuotta sitten kun bändi oli tehnyt pari keikkaa Euroopassa. Uutta HA-materiaalia on Gorle kuulemma tekemässä, viimeiset pari vuotta. Vähän epäilen että sieltä mitään tulee...
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
"The 2000 reissue contains bonus tracks of Paul Davidson's recordings with the
band in early 1987, "Tomorrow Night" and "We, The People", with Mike Jackson on
keyboards, and Randy Nelson playing bass. The Hellion CD features one of the
original watercolor concepts and band logos created by Matt Bazemore in 1985. A
future pressing will include the Bazemore oil painting featured in the far right
photo above."
-eli huonompi vokalisti, sama biisi. Ei nyt kuitenkaan mitenkään toivoton, hyvin tuo asiansa ajaa ja paikoin loistaakin.
Heh, kysäise mitä tulisi maksamaan ja laitetaan kimppatilaus menemään kun kerran koneelta tämä uugee-kama mulla vain soi, ihan kuten pipoheviksi syytetty alapuolinen (voisi mennä vaihtamaan Oasiksen Definitely Mayben kunhan loppuu):
edit: kiipparistin nimi on _oikeasti_ Michael Jackson -varmaan joku vittuillut sentään joskus.
Emmäätiärä nääs, mitä tästä nyt sitten pitäis sanoa. Voin kuitenkin helposti kuvitella Amoralin kiihkofanien paskovan verta. Ei tää huono biisi omassa genressään ole, mutta eipä tuon Koivusen ääni miellytä vieläkään yhtään.
Tätä lisää! Tänään tippui postista, ja kolisoo kyllä. Hätäpäissäni vain oletin huutavani CD:n, mutta näemmä olikin kassu. Hälläpä väliä, toimii näinkin.
Tätä oon itekin tänään kuunnellut. Vitun hyvä levy. Ostin tuossa hiljattain kun tuli halvalla vastaan. Täytynee poimia myös "Unleashing the Slugathron" kokoelmiin.
np ANAL VOMIT - Depravation
Loistavaa kaahausta Perusta. Ja vinyyliversio tulee ens viikolla.
Näitä loppuvuoden "bändiversioita", demosessioistaan. Edelleen häikäisee kyllä tämä Gus Monsato, kertsin melodiannousun (ei liene sävelläji? emmienoistatiiä..) kohdalla käheämpi äänensä kuulostaa vain paremmalta, nuotissa pysytään. Tämä kaikki Michael Kisken suorituksen seuraajana (tässä biisissä), ei helppoa kenellekään. > Hunting High And Low, eloa tuo tähänkin.
Vaikka onkin tuoreempaa TS-tuotantoa (Tools Of Destructionin japanibonus), niin heti näkee miten homma toimii jos itse kappaleen sävellyksessä on potentiaalia, kykyä & energiaa. Yksi yhteen toki Dion kanssa mennään, kuinkas muuten, mutta Rantasen äänenkäyttö saa ensimmäistä kertaa huomaamaan miten äijää Masterplanin uudeksi vokalistiksi toivovat saattaisivat olla ihan oikealla asiallakin (tuskin se on, vaikka ovathan ne saattaneet aiemmin Finnvoxilla törmätäkin). Kiitettävästi kurkkua kurittaen lähtee tämäkin suoritus.
edit: GAMMA RAY - Men, Martians And Machines
Perusasioiden äärelle... hienoa & upeaa aina vain. Melko täydellinen heavy metal-musiikkikappale, vaikkei mikään hitti millään muotoa olekaan. "again we fear for our liveeeeees!"
Vitunvitunvitunvittu, kun tämänkin bändin piti sitten mennä hajoamaan.
No, onneksi jäi sentään erinomaisia levyjä ja hienot muistot yhdestä yhteisestä keikasta ja sitten toisesta keikasta, jossa olin eturivissä riehumassa kunnon 15-vuotiaan malliin. Paitsi että olen vähän helvetin kaukana 15-vuotiaasta.
condemned wrote:Ai hajosi? No ei kovin iso menetys mielestäni. Ihan kivaa Celtic Frost-palvontaa joo toki.
Mä taas oon fanipoika ja mua vituttaa.
Kyllä ne vissiin hajosi. Tai siis ainakin Estonianmetal.com sanoo että "Founded: 1996 RIP: 2008", mutta metal-archivesin mukaan bändin on "on hold". Poissa pelistä ryhmä kuitenkin ilmeisesti on.
NP: Kalm - Lõputu. "Raw pagan black metal" sanoo last.fm. On kai aika lailla oikeassa.
Kaverilta lainassa Delusions Of Grandeur-levy. Ihan uppo outo orkesteri, mut ei tää pahalta kuulosta. Savatage tms. jämiähän tässä vaikuttaa, laulaja kuulosti niin kovin tutulta ja Zachary Stenvenshän se siellä aukoo suutaan.
Toista kuuntelukierrosta tämänpäiväiselle hankinnalle. Hyvältä soundaa, jo oli aikakin saada tämä haltuun. Emperorilta vielä ostettava Emperor/Wrath of the Tyrant, ja siihen sitten saakin jäädä. Myöhemmät paskat ei kiinnosta.
Etsikää lätty käsiinne - bittimuodossa ainakin löytyy - on nimittäin omakustanne joten aidon kiekon löytäminen lienee ehkä vähän haasteellisempi juttu. Ehkä. Suosittelen. Kuvatkoon bändi itse itseään, niin on helpompi päätellä, että kiinnostaako:
As for genre, Aeon Aethereal's creation fits somewhere between death and melodic black metal with some thrashy riffs in it.
Ja vielä lisää:
Influences: From Bach to Vivaldi, At the Gates to Nevermore, Opeth to Ihsahn/Emperor and much more in between.
Angel Witch - Angel Witch 25th Anniversary Expanded Edition
Toista kertaa kuuntelussa nyt tämä kiekko, ihan OK kamaa. 10 alkuperäisen kappaleen lisäksi mukana 6 non-album trackia ja 4 BBC friday rock show session-vetäisyä.