AC/DC

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Bon vai Brian?

Bon
96
55%
Brian
78
45%

Total votes: 174

Bombo
Hell Rat
Hell Rat

Post by Bombo »

^ Maku asia, itse taas en yhtään tykkää sisä keikoista.
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Bombo wrote:^ Maku asia, itse taas en yhtään tykkää sisä keikoista.
Maku asia nimenomaan. Hyvä että molemmille on kannatusta.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Bombo wrote:^ Maku asia, itse taas en yhtään tykkää sisä keikoista.
Millä sisäkeikoilla olet ollut?

Itse olen yleensä sisäkeikkojen kannalla, mutta toisaalta Maiden veti Olympiastadionilla parhaan koskaan näkemäni keikan.
Bombo
Hell Rat
Hell Rat

Post by Bombo »

Kilven keikalla olin vanhassa pirkkahallissa. En tykännyt, saattaa myös johtua bändin tasosta.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Mikä vertailupohja :P ..mutta äläs vielä heitä kivestä kaivoon, olet oikeassa: se johtuu bändin tasosta.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Ihan yleiskommenttina sisähallikeikoilla ainakin valaistus ja ääni pääsevät paremmin oikeuksiinsa. Ja tottakai ei voi silti yleistää kun paikat joissa keikkoja järjestetään ovat niin erilaisia.

Ulkoilmakeikoilla kuten Irman stadionkeikoilla vasta setin jälkipuoliskolla valaistus rupesi paremmin toimimaan.
Vastaavasti voisi toivoa että soittoajat menisivät tarpeeksi myöhäisiksi jotta olisi hieman hämärämpää.
Ja äänikin tottakai elää eri tavalla tuulen mukana ulkoilmassa ollessa joten äänentaso heittelee merkittävästi ja sekin toki merkitsee missä kohtaa stadionia keikkaa katselee/kuuntelee.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Bombo
Hell Rat
Hell Rat

Post by Bombo »

Niin, koko keikka muutenkin oli kuraa.
Mutta tässähän pitäis keskustella AC/DC:stä eikä kilvestä, tai kumpi on parempi: ulko
vai sisä keikka.

Edit: Siis kilven keikka
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

http://www.acdc.com/news/news.php?uid=18

Jos satut olemaan Lontoossa ensi perjantaina yllä hyvin pieni mahdollisuus päästä mukaan AC/DC:n uuden videon kuvauksiin. Kuvataankohan Brixton Academyssä, jossa niin monet aikaisemmatkin videot on kuvattu?
Lauantaina sitten tulee tuutin täydeltä tietoa mikä sen uuden biisin nimi sitten lopulta onkaan yms yms yms.
Stiff
Vempare
Vempare

Post by Stiff »

^ Perskeles, kyllähän tätä on jo venailtu muutama vuosi 8)

Taidanpa avata sanaisen arkkuni ensimmäistä kertaa täällä.

Tosiaan, meikäläiselle AC/DC on ollut siitä lähtien se ykkönen, kun raskaammasta meiningistä olen alkanut diggailemaan, tosin täytyy myöntää Maiden oli se ensimmäinen raskaammanluokan bändi jota aloittelin kuuntelemaan. Acca Daccalta löytyy kaikki levyt ja siihen muutaman DVD kaupan päälle. Bon Scottin aikanen toimii kybällä, mutta Brianin alkuaikojen tuotanto ahh..Back In Black, For Those About To Rock, Flick Of The Switch, kolme kovaa. Fly On The Wall, Who Made Who ja Blow Up Your Video vielä kuunneltavaa, mutta kolme viimeisintä muutamaa helmeä lukuun ottamatta melkoista kuraa. Nyt odotellaan kiihkeästi tietoa uudesta albumista ja kiertueesta, odotukset ovat kovat varsinkin HardDrive Radion Rock & Roll Train -kappaleen hehkutuksen jälkeen jota asema mainosti sivuillaan ja kappale oli kuunneltavissakin, itse liian hitaana en ehtinyt, kun linkki oli jo poistettu. Keikkoja odotellessa..

I Salute You!
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

^ Samoilla linjoilla siis ollaan. Hard Drive Radion sivuilla DJ kyllä hehkutti tuon nimistä biisiä ja väitti oikein kuulleensakin sen, mutta ei siellä itse biisiin mitään linkkiä ollut ja itse hehkutuskin häipyi sieltä vähin äänin. Liekö käsky käynyt AC/DC:n managementilta?
Jos et ole vielä tutustunut, niin käypä muuten tsekkaamassa http://www.acdcrocksfinland.com/ sivu, joka on parantanut kuin sika juoksuaan sitten viime talven/kevään. Malliahan on täältä otettu, mutta miksipä pitäisi pyörä keksiä uudestaan kun mallikelpoista esimerkkiä löytyy.
Iron Fist
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Iron Fist »

Tuli tänään pari kertaa kuunneltua taas pitkästä aikaa Stiff Upper Lip. Musiikki on hyvää, mutta Youngin veljesten sanoitukset tällä levyllä on kaikkien aikojen huonoimpia. Siis niissä ei ole kertakaikkiaan jumalauta mitään järkeä. Täysiä järjettömyyksiä kuten "sinä et saa minua perääntymään", "sinä et pysty pysäyttämään rock n´ rollia", "minä en pysty olemaan paikoillani", "voih, kylläpäs tulee kuuma" jne. ja kaikkea täytyy tietysti toistaa sata kertaa. Tulevalla levyllä pitäisi onneksi olla pitkästä aikaa Brian Johnsonin sanoitukset, ja toivottavasti niitä ei nyt ole kasattu kaikkia levyttämistä edeltävänä iltana. Vähän tulee kylmiä väreitä tuosta uuden biisin nimestä Rock N Roll Train. Sen voisi kuvitella menevän juurikin tyylin "let it roll, let it roll, let it roll, you can´t stop rock n´ roll train".
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Iron Fist wrote:"minä en pysty olemaan paikoillani"
Loistava! Levyn paras biisi, ja muutoinkin hieno yhdistelmä helmitilua & hyvää nimeä.

Muutoin olet suurimmaksi osaksi oikeassa, mutta eipä bändi ole koskaan mitään pohdiskelevaa proge-yäh-otetta harrastanut "miksi me olemme täällä"-tyyliin ja hyvä niin. Hauskaahan se vain aina on joka kerta kuulla

"She ain't exactly pretty, Ain't exactly small.."
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Jim Breuer: Heavy Metal Comedy - AC/DC

Ihan hauska tyyppi, tuo Breuer. :D Nyt vasta tuon videon myötä ekan kerran kuulin koko jannusta.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

^ Uusi tuttavuus tämä sälli, mutta kyllä vetää asenteella. Menisinkin kyllä shownsa tsekkaamaan jos sattuisin samaan kaupunkiin.
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

Nyt on jo se fucking videokin kuvattu, mutta juuri mitään infoa ei ole vuotanut. No toivotaan, että kun porukka Lontoossa herää niin jossain vaiheessa älyävät etsiä lähimmän näppiksen ja pistää tarinaa tulemaan, olihan siellä kuitenkin 300 fania kuvauksissa mukana.
Iron Fist
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Iron Fist »

^ Tällä kertaa on vissiin nauhurit kerätty sen verran tarkasti talteen, ettei päästä vielä hetkeen uutta AC/DC:tä kuulemaan. Yritin etsiä edes pätkää uudesta biisistä, mutta eihän tuolta löydy kun jotain pilailijoiden tekemiä pelleversioita.
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

http://www.acdc.com/news/news.php?uid=19

Uuden albumin nimi on Black Ice ja eka single Rock'n'Roll Train soi ensi viikolla! Kyllä tätä tietoa on odotettukin. Klikkaa levyn kansikuvaa jolloin loputkiin 14 raitaa paljastuu. Aika hirveitä biisin nimiä kyllä, mutta sisältöhän se vain on mikä ratkaisee.
The Prophecy
Hang-Around
Hang-Around

Post by The Prophecy »

^ Hehheh, oliskohan Big Jack jatkoa The Jackille =D
Ihan mielenkiintoista nähdä millaisen levyn pojat ovat tehneet.
Iron Fist
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Iron Fist »

Rock ’n Roll Train
She Likes Rock N Roll
Rock N Roll Dream
Rocking All The Way

Levy tulee ainakin kappaleiden nimien perusteella rokkaamaan. Pituutta taitaa ainakin tulla ennätyksellisesti, kun peräti 15 raitaa mukana. Silloin voisi ehkä ennakoida laadukasta levyä, koska turha sinne muuten olisi lähteä yli kymmentä raitaa väkisin työntämään.
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

^ Syytä olisi. Jos tämä on bändin viimeinen levy niin tason on parempi nousta SUL:ista ja vähän perkeleesti. Sanoituksetkin on tehneet veljekset joten niiltä ei kannata häävejä odottaa, mutta sävellyksissä ja soitossa saisi olla energiaa. Nyt sitten ruvetaan odottelemaan kietuetietoja.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Bruusbruus wrote:Sanoituksetkin on tehneet veljekset joten niiltä ei kannata häävejä odottaa, mutta sävellyksissä ja soitossa saisi olla energiaa. Nyt sitten ruvetaan odottelemaan kietuetietoja.
Eikös veljekset ole sanoitukset tehneet jo pitkään. Kun Johnsonin kynä tylsyi 80-luvun aikana. Talläinen muistikuva mulla. En ole ihan satavarma asiasta.
Into Iron Maiden Since 1983
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

^ Näinhän se on, veljekset ovat vieneet kaikki krediitit The Razor's Edge (-90) albumista lähtien. Siitä millaista jälkeä Brian Johnsson tänä päivänä saisi aikaan ei tietysti pysty kukaan sanomaan, mutta kyllä Brianin (puhumattakaan Bonista) sanoitukset hakkasivat nämä veljesten huudatukset ihan mennen tullen. Kuuntelepa joskus SUL:ia, ei ole kehumista sävellyksissä mutta ei varsinkaan sanoituksissa.
No hienointa on kuitenkin, että uusi levy nyt tulee sieltä riippumatta sanoittajien nimistä. Varovaisen kehuvia arvosteluja on liikkunut levystä, mutta jokainenhan tekee itse oman arvionsa.
Iron Fist
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Iron Fist »

Wikipedia wrote: From 1980, Johnson had co-written all of AC/DC's songs, with Angus Young and Malcolm Young until personal matters diverted him in 1990, when The Razors Edge was being written. Since then, the Young brothers have written all of AC/DC's material. However, Johnson wrote the lyrics for the band's new album Black Ice, due for release on October 20, 2008 .
Eikö pidäkään paikkaansa?
Bruusbruus
Roudari
Roudari

Post by Bruusbruus »

^ Et kai sä Wikipediaan usko? Black Icen biisit on kirjoittaneet Young & Young, ks.
http://acdc.com/history/ ja klikkaa biisin nimeä. Niin ja tuohan on bändin virallinen sivu.
Post Reply