Metallica

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

av
Hell Rat
Hell Rat

Post by av »

Loadilla on kyllä yllättävän paljon hyviä biisejä. Kill'em allissa itseäni häiritsee Larsin hirveä soitto, mutta biisit ovat kyllä hyviä.
Thrashtard
Berserkki
Berserkki

Post by Thrashtard »

av wrote:Loadilla on kyllä yllättävän paljon hyviä biisejä. Kill'em allissa itseäni häiritsee Larsin hirveä soitto, mutta biisit ovat kyllä hyviä.
Hirveä soitto? Jotenkin iskee silmään kun kyseessä sattuu olemaan mun lempparilevy. En ole muusikko, joten harvemmin tulee valitettua bändien soittopuolesta... Mikä niissä rummuissa sitten on niin hirveää, kun ite en näe mitään vikaa? Ja biisit kyllä ovat ihan parhautta, kuten Jamesin äänikin. Kill Em Allissa on just sitä nuorta ja raakaa energiaa, jota löytyi vielä Ride The Lightningilta, mutta hävisi Master Of Pupppetsin kohdalla.
On this night, in this hour
We call upon the ancient power
Now swallow his demons semen stream
From the realms where Satan reigns supreme
av
Hell Rat
Hell Rat

Post by av »

No minä huomaan muusikkona virheitä luonnollisesti paremmin kun joku joka ei ole musiikin kanssa samalla tavalla touhunnut ja musta se Larsin soitto on suoraan sanottuna aika tylsää esim. MoP:in tai AJFA:iin, mikä on sinänsä huono asia minun kannaltani, enhän mä niitä tahallani kuule, ja ei tollaset asiat mua vielä pari vuotta häirinneetkään, ja koko levyhän on kuitenkin täynnä helvetin kovia biisejä ja muu bändi vetää timmisti.
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Thrashtard wrote: Kill Em Allissa on just sitä nuorta ja raakaa energiaa, jota löytyi vielä Ride The Lightningilta, mutta hävisi Master Of Pupppetsin kohdalla.
Helsinki three words... KILL EM' ALL !!
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Bathory
Hang-Around
Hang-Around

Post by Bathory »

Thrashtard wrote:parhautta
Voi vittu, että vituttaa tuon sanan käyttö!!!!

Mutta joo se on kyllä totta, että jos itse jotain soittelee ja sitä kautta kuulee sen musiikin ihan erilailla kuin ne ketkä eivät soita. Välillä se jopa se häiritsee.. Ja muutenkin kuuntelussa enemmän erottelee niitä soittimia toisistaan ja ei niinkään välttämättä aina sitä kokonaisuutta kuuntele. Venomista ja Neill Young:sta kuulee kyllä virheet vaikka ei itse soittaisikaan ;) . Juu niinkuin ennenkin jo sanottu monesti niin ei se Lerssi mikään maailman paras rumpali ole varsinkaan livenä. Mutta vitun hyviä levyjä niiltä aikoinaan ilmestyi..

Anteeksi off-topic
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Bathory wrote:se on kyllä totta, että jos itse jotain soittelee ja sitä kautta kuulee sen musiikin ihan erilailla kuin ne ketkä eivät soita. Välillä se jopa se häiritsee..
Off-topicia tai ei, niin sanon vain, että olen samaa mieltä. Kunpa osaisikin vielä kuunnella musiikkia ns. "samoilla korvilla", kuin joskus vuonna miekka ja kypärä. Joululahjaksi saatu kitara pilasi sitten senkin. Heh. :lol:
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Ane
Hang-Around
Hang-Around

Post by Ane »

En kyllä ite soita mitään kuten esim. Bathorykin tietää, mutta silti omasta musan kuuntelusta on hävinnyt jotain... Tulee nykyisin kuunneltua helkkarin paljon tarkemmin eri instrumentteja biisissä eikä jotenkin osaa enää yhtä "neitseellisesti" kuunnella vaan ja antaa korvan sanoa uppooko vai ei.

Silti pitää todeta, että studiolevyltä en kyl osaa analysoida pahemmin soittajien osaamista. Jotkut itse soittavat siihen pystyvät vai kuinka :roll:?
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Mielenkiintoinen juttu, kun Metallica on tehnyt sopimuksen siitä, että niiden seuraava sinkku ensijulkaisu tapahtuu Rock Band pelissä. Markkinointiosasto on kuulemma huomannut, että musiikkipelit alkaa olemaan varteenotettava julkaisukanava vaihtoehto.

Edit: Aivan oikein Whiterabbit
Last edited by Ironmaiden82 on Tue Dec 04, 2007 20:48, edited 1 time in total.
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Ironmaiden82 wrote:Mielenkiintoinen juttu, kun Metallica on tehnyt sopimuksen siitä, että niiden seuraava sinkku ensijulkaisu tapahtuu Guitar Hero 4 pelissä.
Siis Rock Bandissä, ei GH4:ssa.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
JiiPee
Peräruiske
Peräruiske

Post by JiiPee »

Onkos se ihan 100% varmaa?
Minä kun muistelisin, että siitä vielä neuvotellaan, että tuleeko se sinkku peliin.
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Hittolainen. Siinä otsikossa oli ? perässä. Joten kyllä. Neuvottelut käynnissä juu. En mä sellaista huomannut heti. :D
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

Metallica will play two shows at next June in Germany,
7th and 8th day on Rock am Ring & Rock im Park festivals.

Oh - Als wir in einer "Deutcher" laune sind - wenn lhr interessiert seid - wir werden am Rock am Ring und Rock im Park auf 7-8 Juni 2008 spielen . . . oder so was.
Auf Wiedersehen

Tickets are already on sale!

http://www.eventim.de/cgi-bin/tickets-k ... arten.html
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
Ruttujumala
Bändäri
Bändäri

Post by Ruttujumala »

Huolestuttavan hiljaista ollut Metallica-rintamalla viime aikoina.
Kaippa ne sitten vääntää sitä uutta levyä.
Jos se vaikka helmikuussa 2008 tulisi.
Nimeksi on veikkailtu ainakin Dead is not the endiä ja Not Deadia.
Mun mielestä aika paskoja ja persoonattomia nimiä molemmat ja jälkimmäisestä tulee mieleen joku Britneyn comebacklevy.
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

av wrote:No minä huomaan muusikkona virheitä luonnollisesti paremmin kun joku joka ei ole musiikin kanssa samalla tavalla touhunnut ja musta se Larsin soitto on suoraan sanottuna aika tylsää esim. MoP:in tai AJFA:iin, mikä on sinänsä huono asia minun kannaltani, enhän mä niitä tahallani kuule, ja ei tollaset asiat mua vielä pari vuotta häirinneetkään, ja koko levyhän on kuitenkin täynnä helvetin kovia biisejä ja muu bändi vetää timmisti.
Huhhu. Ottaen huomioon, että kyseessä on klassikko Thrash Metal - albumi, en kyllä mistään soittovirheistä ottaisi nokkiini. Thrash Metalliin kun nyt yleensä ottaen kuuluu se kunnon räkäinen hälläväliä - soittoasenne ja sehän Kill 'Em Allista tekeekin niin ankaran kuuloisen.

Nimimerkillä pian 4 vuotta kitaraa ja 2 vuotta rumpuja soittanut PopJazz - konservatorion oppilas
Thrashtard
Berserkki
Berserkki

Post by Thrashtard »

No kyllä mäkin osaan soittaa vähän Sodomia, Beherittiäkin osasin... Jopa yks riffi Obituaryä taipuu, eikä iske soittovirheet korvaan lainkaan!
On this night, in this hour
We call upon the ancient power
Now swallow his demons semen stream
From the realms where Satan reigns supreme
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Tosimies soittaa Venomia!
Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

Ruttujumala wrote:Nimeksi on veikkailtu ainakin Dead is not the endiä ja Not Deadia.
Mun mielestä aika paskoja ja persoonattomia nimiä molemmat ja jälkimmäisestä tulee mieleen joku Britneyn comebacklevy.
Eivätkös nämä nimiveikkaukset ole olleet liikkeellä jo toissa kesästä lähtien, kun ensimmäistä kertaa vetäisivät Berliinissä The New Songin? Eipä siis liene pelkoa, että mitään tuollaista tulisi.

EDIT: Strato: Tosimies soittaa Master of Puppetsia. Ai että sitä herkkyyttä, kun fiilistelee Hetfieldin soolon kanssa 8).
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Vanhan ukon nihilistinen näkemys: Metallica ei ole tehnyt mitään kiinnostavaa ainakaan viitentoista (LÄHES 20)vuoteen.

Oli aika, kun se oli jotain mahtavaa. Ah, Helsingin jäähalli 14 vuotiaana 1988... :wink:

Maiden on nykyään kovempi, kun -88, Metallica ei toudellakaan ole. :(
Last edited by A.Kivi on Sun Dec 16, 2007 1:58, edited 1 time in total.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Tom Sawyer
Bändäri
Bändäri

Post by Tom Sawyer »

^Juu, nuohan olivat vain tuon New Songin sanat mitä Hetfield kertosäkeessä toisteli moneen kertaan.
Yhtään ei kyllä pysty odottamaan minkälainen levy Metallicalta on tulossa, kun yksittäisiä kappaleita lukuun ottamatta mitään kovin erikoista ei ole Metallicalta tullut mutta toisaalta livenä soitto kulki viime kesänä joten ehkä studiossakin. :roll:
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

A.Kivi wrote:Vanhan ukon nihilistinen näkemys: Metallica ei ole tehnyt mitään kiinnostavaa ainakaan viitentoista (LÄHES 20)vuoteen.

Oli aika, kun se oli jotain mahtavaa. Ah, Helsingin jäähalli 14 vuotiaana 1988... :wink:

Maiden on nykyään kovempi, kun -88, Metallica ei toudellakaan ole. :(
Nuori jätkä täältä päin yhtyy mielipiteeseen! Justiceen se parhaus jäi.

Ja Lowerslave: kyllähän tuota Puppetsin kaunista väliosaa tulee soitettua kitaralla hyvinkin usein! Koko biisi ei taas sitten mene multa ollenkaan, kun vaaditaan niin tiukkaa komppausta ettei multa lähde.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Pakko sanoa täältä, että ReLoadillakin on vielä kovaa matskua. Sääli vain että Metallica teki Guns'n'Rosesit. Olisivat saaneet yhdestä Load-levystä hyvän ja tiukan paketin.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Ens kesän keikoja:
05/28/08 Chorzow, Poland - Slaski Stadium
05/30/08 Maastricht, Netherlands - Pink Pop Festival
06/07/08 Nurburgring, Germany - Rock Am Ring Festival
06/08/08 Nurnberg, Germany - Rock Im Park Festival
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

Thrashtard wrote:
av wrote:Loadilla on kyllä yllättävän paljon hyviä biisejä. Kill'em allissa itseäni häiritsee Larsin hirveä soitto, mutta biisit ovat kyllä hyviä.
Hirveä soitto? Jotenkin iskee silmään kun kyseessä sattuu olemaan mun lempparilevy. En ole muusikko, joten harvemmin tulee valitettua bändien soittopuolesta... Mikä niissä rummuissa sitten on niin hirveää, kun ite en näe mitään vikaa? Ja biisit kyllä ovat ihan parhautta, kuten Jamesin äänikin. Kill Em Allissa on just sitä nuorta ja raakaa energiaa, jota löytyi vielä Ride The Lightningilta, mutta hävisi Master Of Pupppetsin kohdalla.
Täysin samaa mieltä. KEA on sopivan likaista kamaa, nam!
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

^^ eli aika varmasti tulevat Suomeen. Ainakin lupasivat :roll:
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

Latasin metallican vaultista vuoden 1985 Doningtonin keikan. Aika paska äänenlaatu on MUTTA VOI VITTU KUN BÄNDI ON TULESSA!!! Ihan saakelin kova meininki.

Suosittelen kaikille metallicasta pitäville!!
Iron Maiden 18.7.2008
Post Reply