Black Sabbath

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

black sabbath

John Michael Osbourne
206
59%
Ronnie James Dio
141
41%

Total votes: 347

Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Niin, mä olen kaikenkaikkiaan dissannut aluksi Darkthronea, Celtic Frostia ja Cannibal Corpsea. So? Luulin mielipiteiden muuttamisen olevan sallittu juttu, mutta kiitos kun selvensit mulle asian oikean laidan.

Vittuilu on vissiin kivaa sun mielestäsi. Ihammitevvaan. Onhan se ihan yleisesti tiedossa että meikä on monivammainen poser joka vaihtaa mielipidettä 5 kertaa minuutissa, kuuntelee paskoja bändejä eikä osaa perustella mielipiteitään. Kyä!
Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

Stratocaster wrote: Onhan se ihan yleisesti tiedossa, että meikä on monivammainen poser, joka vaihtaa mielipidettä 5 kertaa minuutissa
... eikä osaa sivulauseiden pilkutusta :wink:.

No joo, en tullut tänne kettuilemaan. Omistaakos kukaan tuota Past Lives livelättyä? Ja jos omistaa; kannattaako mokoma hyllyynsä hankkia vai peseekö Reunion sen mennen tullen?
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

^ Onhan siinä sitä ajan patinaa (l. fiilistä) & hienot kannet; kyllähän se kannattaa poimia, jos sopuhintaan löytää. Osaksi kyseisen liven 1970-80 -lukujen vaihteessa julkaistusta Live At Last -ripoffversiosta kannattaa pysyä erossa. Paskalaatu lykättiin ilman kenenkään suostumusta pihalle ex-managementin toimesta aikoinaan. Tuossa ne biisit ovat puleerattuina muiden joukossa & toimii ok.

Reunion 2CD:stä en ole kauheasti välittänyt koskaan, liekö Bob Marletten tuotanto, mutta on se Ozin aikainen Sabbath (kuten oikeastaan muutkin) parempaa studiolevyllä.

Ai niin; eikö Roskisdyykkari pitänyt Solitudesta? :shock: Mie oon aina nostanu nuo 2 BS:lle ainutkertaista, hiljaista melankoliatunnelmointia korkealle, toisen ollessa siis She's Gone. Ääntä ei ole edes tunnistaa Osbourneksi; mutta toimii kuin piru. Ei tuollaisia liikaa ole.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Stratocaster wrote:IMO vanha Sabbath on paskaa
Oot selkeesti kuunnellu Technical Ecstasy ja Never Say Die levyjä, joiden osalta olen itsekin samaa mieltä :wink:.

Ensimmäisellä kuudella levyllä on heikot hetket harvassa ja vuosina 1980-1994 niitä ei ollut ollenkaan. Vuodesta 1996 eteenpäin ei heikotus sitten olekaan juuri hellittänyt, mitä nyt väliaikaisesti tämän Heaven & Hell "projektin" ajaksi 8).
Jussi K wrote:Ai niin; eikö Roskisdyykkari pitänyt Solitudesta?
Tarkoitti ymmärtääkseni että Ozzy pilaa äänellään kaikki biisit paitsi tuon.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Kaippa mä voin kokeilla vielä jotain levyä, ihan vaan siksi että vittuilijat täällä saavat mielenrauhaa. LATAAN jonkun noista vanhoista ja kommentoin joskus tässä tänne.
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Relic wrote:
Jussi K wrote:Ai niin; eikö Roskisdyykkari pitänyt Solitudesta?
Tarkoitti ymmärtääkseni että Ozzy pilaa äänellään kaikki biisit paitsi tuon.
Ei, taisin kyllä hieman epäselvästi kertoa tuon asian, meinasin siis sitä, että Solitudea lukuunottamatta tuo Master of Reality -levy on loistava, (joskin Sweet Leafin riffit huvittavat jokaisella kuuntelukerralla enemmän tai vähemmän). Ozzyn laulusuoritusta juuri tuossa biisissä (Solitude) en kommentoinut, totesinpahan vain, että nimenomaan tuolla levyllä Ozzy pilaa kuuntelunautintoa. Mutta nyt kun Relic kerran otti asian puheeksi, niin totta on kyllä sekin, että Solitudessa Ozzy ei kuulosta niin kamalalta. Suomeksi sanottuna tuossa biisissä Ozzy ei kuulosta Ozzyltä. :D
Akiman
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Akiman »

Stratocaster wrote:^ Kaippa mä voin kokeilla vielä jotain levyä, ihan vaan siksi että vittuilijat täällä saavat mielenrauhaa. LATAAN jonkun noista vanhoista ja kommentoin joskus tässä tänne.
Vol. 4

.
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Testaan ja kommentoin.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Akiman wrote:
Stratocaster wrote:^ Kaippa mä voin kokeilla vielä jotain levyä, ihan vaan siksi että vittuilijat täällä saavat mielenrauhaa. LATAAN jonkun noista vanhoista ja kommentoin joskus tässä tänne.
Vol. 4

.
Poislukien Changes, joka on aina kuulostanut yhtä hirveältä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

Suosittelen ehdottomasti Stratolle Masters of Reality levyä.

Mielestäni biisimateriaali on vielä Vol 4:stakin parempi!
"Life goes on....until it doesn't"
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Iivis wrote:Suosittelen ehdottomasti Stratolle Masters of Reality levyä.

Mielestäni biisimateriaali on vielä Vol 4:stakin parempi!
Meikäläisenkin suosikki on tuo Master of Reality :wink:. Lord Of This Worldin säkeistöriffi on yksi raskaimpia koskaan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Itse aion sisäistää bändin nimilevyn seuraavaan ostettavaan levypakkaukseen. Kuhan vielä pääsisi tekemään tuumasta toimintaa. :)
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by ozz3 »

Meikäläinenkin suosittelisi Stratolle tuota Master Of Realitya, debyytin ohella paras ja kenties Ozzyn aikaisista se raskain. Kokonaisuus hipoo täydellisyyttä, ainoastaan nämä välisoitot eli Orchid ja Embryo hieman rikkovat kokonaisuutta. Mutta jos levyllä on Into The Void ja Children Of The Grave niin ei voi olla kovin huono. Sounditkin kohdallaan. Ja Solitude, voi perkele.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Viper wrote:Itse aion sisäistää bändin nimilevyn ...
Ei nimilevy mutta nimikkobiisi! Voi morjens. Ei epäilystäkään mistä doomit on lähtenyt. Ja päälle vielä War Pigs ja muut hidastelut. Toimii!
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

condemned wrote:
Viper wrote:Itse aion sisäistää bändin nimilevyn ...
Ei nimilevy mutta nimikkobiisi! Voi morjens. Ei epäilystäkään mistä doomit on lähtenyt. Ja päälle vielä War Pigs ja muut hidastelut. Toimii!
Onhan se kova. Pelottavaa ja synkkää. Me like. :twisted:
Ja täytyypä vielä erikseen mainita tuolta ykköslevyltä myös N.I.B, hieno riffi siinä.
-Hector
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli

Post by CharlotteTheHarlot »

Stratocaster wrote:^ Niin, mä olen kaikenkaikkiaan dissannut aluksi Darkthronea, Celtic Frostia ja Cannibal Corpsea. So? Luulin mielipiteiden muuttamisen olevan sallittu juttu, mutta kiitos kun selvensit mulle asian oikean laidan.

Vittuilu on vissiin kivaa sun mielestäsi. Ihammitevvaan. Onhan se ihan yleisesti tiedossa että meikä on monivammainen poser joka vaihtaa mielipidettä 5 kertaa minuutissa, kuuntelee paskoja bändejä eikä osaa perustella mielipiteitään. Kyä!
HERRANJESTAS. Minkä takia sä dissasit noita norsebändejä alunperin edes, jos sä niistä nyt diggaat? No sen takia, että tykästyit niihin vasta sen jälkeen, kun KUULIT niitä KUNNOLLA, jolloin, kas, mielipiteesi muuttui. Kyse ei siis tässä välttämättä ole vittuilusta, vaan siitä, että dissaat bändejä ennen kuin olet niitä edes kunnolla kuullut, toisin sanoen siis ennakkoluuloisuudesta, jota sinulla ilmenee tämän tästä. SE on aika monivammaista, joten SITÄ sinä, herra tr00-angst, voisit ainakin mun puolesta rajoittaa..

Mitä ja kuinka paljon sä ylipäätään olet Ozzyn aikaista Sabbathia kuullut? Oletko kuullut lähes kymmenen levyä kattavaa aikakautta mielestäsi tarpeeksi muodostaaksesi siitä noin kärjistetyn mielipiteen perusteluineen?

Mistään ei tarvitse väkisin pitää, katsos, mutta se, että sinä et pidä, ei tarkoita, että se olisi paskaa.

Anteeksi off topic, halusin vain avautua, kerrankin. 8)

Nimim. Itseensä Sabbathin puolesta ottanut
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
Saltatio Mortis
Wimp
Wimp

Post by Saltatio Mortis »

^ Tuosta tulikin mieleeni Stratocasterin taannoinen ristiretki Kellopeliappelsiinin dissaamisessa. Katso Stratocaster leffa kokonaan ja muodosta vasta sitten mielipide sikäli kun sinulla on tapana sitä vaihtaa. Sama pätee musiikkiin.
I know pressure will blow.
Don't get caught in the blast.
From the dark into the black.
Throwbacks always have to go.
-Painless
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

^ Oliko tuo nyt sitten aivan tarpeellista vetää mukaan vielä leffaketjunkin jutut? Huoh.
Strato sanoi testaavansa nyt noita levyjä ajan kanssa. Hyvä. Eikös voisi jo silloin alkaa hölläämään vai kauanko tätä vielä jatkuu?

Sori OT, mutta nyt alkaa nyppimään sen verran.
In fact, if you don't understand this next song, you might as well fuck off and die - Bruce Dickinson
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

^ Toi leffakommentti voi jäädä omaan arvoonsa, mutta jos Dantekin vilkaisee edellisen sivun "hassunhauskoja" kommentteja Stratolta Ozzysta ja Sabbathista niin kyllähän noista pitääkin älähtää.
"Life goes on....until it doesn't"
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

^Toki pitää. Mutta rajansa kaikella siinäkin kauanko sitä näpäyttelyä tarvitsee jatkaa.
In fact, if you don't understand this next song, you might as well fuck off and die - Bruce Dickinson
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Ozzy & $haron -korporaatiota on kyllä varaa mun puolesta arvostella, mutta "syyttömien" eli Iommin & Co. saavutuksien nollaaminen siinä samalla on vähän liikaa. Itselläkin viihtyy tänä päivänä useammin soittimessa Ozzyn jälkeiset kuin aikaiset levyt, mutta kuten sanottu Sabbathin (=Iommin) tuotannossa on heikot hetket harvassa :).
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

CharlotteTheHarlot wrote: HERRANJESTAS. Minkä takia sä dissasit noita norsebändejä alunperin edes, jos sä niistä nyt diggaat? No sen takia, että tykästyit niihin vasta sen jälkeen, kun KUULIT niitä KUNNOLLA, jolloin, kas, mielipiteesi muuttui. Kyse ei siis tässä välttämättä ole vittuilusta, vaan siitä, että dissaat bändejä ennen kuin olet niitä edes kunnolla kuullut, toisin sanoen siis ennakkoluuloisuudesta, jota sinulla ilmenee tämän tästä. SE on aika monivammaista, joten SITÄ sinä, herra tr00-angst, voisit ainakin mun puolesta rajoittaa...
Mitä ja kuinka paljon sä ylipäätään olet Ozzyn aikaista Sabbathia kuullut? Oletko kuullut lähes kymmenen levyä kattavaa aikakautta mielestäsi tarpeeksi muodostaaksesi siitä noin kärjistetyn mielipiteen perusteluineen?

Mistään ei tarvitse väkisin pitää, katsos, mutta se, että sinä et pidä, ei tarkoita, että se olisi paskaa.

Anteeksi off topic, halusin vain avautua, kerrankin. 8)

Nimim. Itseensä Sabbathin puolesta ottanut
Joo, no olen kuullut viisi niistä 70-luvun Sabbath-kiekoista. Ja niistä en ole pitänyt. Ja ne levyt on myös kuunneltu, ei vain kuultu ohimennen. Black Sabbath, Paranoid, Vol. 4, Sabbath Bloody Sabbath ja Master Of Reality. Vol.4 ja MoR olivat noista vähiten huonot, joten noita nyt voin vielä yrittää.

Ennakkoluuloisuuttakin minulta toki löytyy, niinkuin varmaan kaikilta muiltakin, mutta ei kyllä Sabbathia kohtaan. BS:stä yritin diggailla jo ennen Maiden-aikoja, eikä ottanut silloinkaan kolahtaakseen.
Ja Ipen viesti oli täysin selvää vittuilua minusta. Ei siinä mitään, irvi on irviä mutta joskus täällä rautaneidossa porukalla tuntuu olevan meikää kohtaan joitain ennakkoluuloja, ja ilmeisesti porukasta on hauskaa mollata mua joidenkin mielipiteenvaihdos-juttujenkin perusteella. MINÄ en siitä hernettä nenään vedä, mutta ei se kivaakaan ole. Jos tämä jää pysyväksi osaksi laudan luonnetta, vaihdan paikkaa. Kyllä netissä musiikkiboardeja riittää, joiden toimintaan joka tapauksessa haluan osallistua.

Vastausta viestiin odotellessa.
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Musiikki on arka asia ja tällä laudalla on jokaisella varmasti todella tiukkojakin mielipiteitä tuosta taiteen haarasta. Musiikkihan taitaa olla useilla yksi tärkeä yksilöä määrittävä asia. Siksi siitä onkin niin jyrkkiä mielipiteitä. Suoranainen vittuilu on aina eri asia, mutta jos haukut jonkun toisen lempibändiä, menee homma hyvin nopeasti sinne kettuilun puolelle.

Tämä ei tarkoita, etteikö bändejä saisi haukkua. Saa toki, mutta asia on niin arka, että toisinaan kannattaa sekin suorittaa jonkinlaisella varauksella. Toinen kun loukkaantuu siitä hyvin herkästi.

Teini-ikään tavallaan kuuluu tietynlainen asennevammaisuus. Kuten olen tainnut jo selittääkin, minun käsitykseni musiikkimaun kehityksetä on se, että ensin menee kaikki, sitten ei mene kuin jokin yksi tietty, ja sitten alkaa maku pikkuhiljaa laajenemaan muuallekin.
Ja sitten on niitä bändejä, joista ei koskaan (todennäköisesti) tule pitämään. Minulla sellaisia ovat juuri nuo norjalaiset "haluamme imeä saatanan kyrpää" bändit sekä samantyyppiset mikkiin oksentajat. Jos joku niistä tykkää, ei se ole minulta pois.

Mutta maku muuttuu, ja mielipiteet samaten. Siinä ei ole mitään outoa, joskaan niiden jatkuvasti muuttuvien mielipiteiden toitottelu joka paikkaan ei loppu peleissä ole sekään kovin järkevää.

Muistan itse sen ikävaiheen, kun minulle ei kelvannut (raskaammasta musiikista) muut bändit kuin Metallica. En ole siitä ylpeä, mutta se oli olennainen osa musiikkimakuni kehittymistä. Nykyään minua ottaa toisinaan pikkuveljeni asenne siitä, että hän ei halua kuunnella kymmenen minuuttisia biisejä, koska "ne ovat liian pitkiä". Totta kai tämä ärsyttää, ja sen pitääkin ärsyttää. Asennevammat nyt vain kuuluvat teini-ikään.
Eipä siinä oikein muuta voi, kuin yrittää soittaa sellaisia hyviä, pitkiä biisejä ja toivoa, että hän muuttaa mieltään. Jos ei, ei sekään meikäläisen munia rapsuta. Jokaisella on oma makunsa ja se siitä.
Kuten Kant sanoi: "Löytäkää oma makunne, pitäkää siitä kiinni, älkää antako muiden vaikuttaa siihen".
-Hector
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by ozz3 »

Stratocaster wrote: Ja Ipen viesti oli täysin selvää vittuilua minusta. Ei siinä mitään, irvi on irviä mutta joskus täällä rautaneidossa porukalla tuntuu olevan meikää kohtaan joitain ennakkoluuloja, ja ilmeisesti porukasta on hauskaa mollata mua joidenkin mielipiteenvaihdos-juttujenkin perusteella. MINÄ en siitä hernettä nenään vedä, mutta ei se kivaakaan ole. Jos tämä jää pysyväksi osaksi laudan luonnetta, vaihdan paikkaa. Kyllä netissä musiikkiboardeja riittää, joiden toimintaan joka tapauksessa haluan osallistua.

Vastausta viestiin odotellessa.
Kyllä pitää jo vastata.

Strato, olet selvästi hyvin persoonallinen kaveri ja tuot oman uniikin säväyksesi laudan elämään; et sulaudu massaan musiikkimakusi, etkä mielipiteitesi kanssa. Ja tämäkös monia ottaa päähän, kun nuori kaveri alkaa "kukkoilemaan" ja laukomaan omia mielipiteitään ja tulkintojaan täysin vailla rajoja. Joku saattaa ehkä tuntea, että "pojalle on laitettava rajat" tai "pojalle on annettava opetus". Olet minusta kuitenkin hyvin pitänyt puolesi isompia vastaan ja seisonut aina sanojesi takana.

Tuo mielipiteidenvaihtelu kyllä pisti itseänikin ärsyttämään, mutta en siihen puuttunut kun näin siitä syntyneet tappelut. Ja lisäksi muistin vielä ikäsi sekä kuunteluhistoriasi. Se on fakta, että kun ikää, tietoutta ja tuntemusta tulee lisää, sitä rupeaa musiikista löytämään yhä uusia ulottuvuuksia ja asioita; jopa vanhat suosikit kasvavat kasvamistaan. Joten, kuuntele ja paneudu asioihin, lauo mielipiteesi vasta sitten. Se on monen näkökulmasta hieman noloa niin elämässä kuin internetissäkin tulla häntä koipien välissä sanomaan, että "olihan tää ihan hyvä.. itseasiassa tää on kovinta koskaan!". Siitä ne ennakkoluulot muodostuvat ja kun teet saman uudestaan, alkaa nälvintä kahta kauheampana.

Totta on, että internetissä eivät kaikki tunteet ja sävyt välity kovin hyvin, joten sinäkin saatat olla väärinymmärretty mielipiteidesi kanssa ... ja samoin muut kaverit omiensa. Suosittelen kuitenkin sinulle jo mainitsemieni asioiden lisäksi pientä harkintaa ennen jonkin bändin paskaksi haukkumista, sillä ihmiset ottavat nämä asiat kovin vakavasti vaikka internetissä pyöritäänkin ja tulevat samalla huudelleeksi asioita mitä eivät "livenä" sanoisi tai uskaltaisi sanoa. Ja sama myös muille, harkitkaa ennenkuin huudatte Stratolle mistään, olette sentään suurin osa vanhempia. Itsekin sen tiedän, että musiikki on vakava asia, mutta rajansa kaikella. Rautaneidossa on kaiken kaikkiaan hyvä henki, koetetaan pitää se sellaisena.

T: ozz3

Bonus: kolme tärppiä Ozzy-eran Black Sabbathin musiikista.
1. Tony Iommin soundi ja riffit
2. Bändin mukautuminen monenlaiseen tunnelmaan ja aiheeseen
3. Persoonallisuus. Kuka muu kuullostaa samalta?
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

EDIT: Viesti uusiksi. Joo, käännellään ja väännellään vaan asioita, mutta lopputulos pysyy aina samana.

Como Estais Amigos, palaillaan keikoilla asiaan
Post Reply