Todellakin kannattaa ostaa. Itselleni tuo oli ensimmäinen säröpedaali joten on paha verrata sitä muihin, mutta aivan TOLKUTTOMAN hyvät soundit tuosta kyllä lähtee, ja monipuoliset valikoimat on. Sopii aika hyvin raskaamman mäiskinnän soittoon, mutta myös perusheviin.Roskisdyykkari wrote:Tälläinen säröpedaali tuli sitten saatua joululahjaksi:
http://www.thomann.de/fi/digitech_metal ... rpedal.htm
Loistavalta kuulostaa vaikken vielä pahemmin ole ehtinyt testailemaan. Hyvät ja monipuoliset särövalikoimat.
Instrumentin soitto ja treenaaminen
Moderator: The Killer Krew
-
- Lentäjä-Ässä
^
Hmmmm... pitäisköhän sitä itsekin ostaa tuollainen? Pitänee vähän funtsia. Olis oikeasti jykevämmälle särölle käyttöä, kun nykyisellään mun muinaisvahvistimesta säröt tappiin väännettynäkin mun soitto kuullostaa lähinnä Tony Iommillta vuonna 1972.
Ei se mikään huono asia sinänsä ole, mutta aika swiddumaista tuolla soundilla on mitään sahausbiisejä väsäillä.

-
- Kisälli
Itsellä olisi kiinnostuksena ostaa tälläinen vehje:
http://www.amazon.com/MXR-DD11-Dime-Dis ... B0002E52UM
Ääni näytettä en ole kuullut, mutta nimen takia kiinnostusta herätti...
Ja (sori mainostus) Muusikoiden.netin artikkeliosiosta löytyy hyvä juttu tuosta härpäkkeestä.iiron maiden wrote:Itsellä olisi kiinnostuksena ostaa tälläinen vehje:
Itelläkin oli yhessä vaiheessa ostoslistalla, mutta sitten se vain jäi, kun ei tuntunut nyt niin tarpeelliselta, kun Marsustakin ihan hyvät mökät lähtee.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
-
- Kisälli
Roskisdyykkari wrote:^
Todellakin kannattaa ostaa. Itselleni tuo oli ensimmäinen säröpedaali joten on paha verrata sitä muihin, mutta aivan TOLKUTTOMAN hyvät soundit tuosta kyllä lähtee, ja monipuoliset valikoimat on. Sopii aika hyvin raskaamman mäiskinnän soittoon, mutta myös perusheviin.Roskisdyykkari wrote:Tälläinen säröpedaali tuli sitten saatua joululahjaksi:
http://www.thomann.de/fi/digitech_metal ... rpedal.htm
Loistavalta kuulostaa vaikken vielä pahemmin ole ehtinyt testailemaan. Hyvät ja monipuoliset särövalikoimat.
No perskeles, kai se on sitten hommattava. Saakohan tuota tilattua Suomesta suurin piirtein samalla hinnalla kuin Thomanilta? Oma soittoni nyt on sellaista epämääräistä räminää, mutta laitetaan säröä vähän lisää, niin täydestä menee..

^ Mitä nyt olen Digitechin sivuilta noita demoja testaillu niin ei kyllä vakuuttanut oikein tuo vekotin. Itsellä on Bossin Metal Zone ja suosittelen sitä kyllä ehdottomasti kaikille metallimusiikkia soittaville. Siitä saa kyllä säädeltyä säröjä laidasta laitaan. Itselläni nyt hieman Pantera tyylinen sirkkeli soundi 
Edit: Typo

Edit: Typo
Ircis archenemi niinq
-
- Lentäjä-Ässä
Tästä vaan sitten soundeja kokeilemaan, suurinpiirtein tältä ne kuulostaa itsellänikin:Sir wrote:Hmmmm... pitäisköhän sitä itsekin ostaa tuollainen? Pitänee vähän funtsia. Olis oikeasti jykevämmälle särölle käyttöä, kun nykyisellään mun muinaisvahvistimesta säröt tappiin väännettynäkin mun soitto kuullostaa lähinnä Tony Iommillta vuonna 1972.Ei se mikään huono asia sinänsä ole, mutta aika swiddumaista tuolla soundilla on mitään sahausbiisejä väsäillä.
http://www.digitech.com/products/xserie ... aster.html
Tsekkaappas tuolta tuo "tour of hell". Siinä vasta särö!

Yritin kyllä etsiä tuota myös Suomesta ennen kuin itse tilasin tuolta Thomannista, mutta hinnat olivat sitä luokkaa, että kokonaishinta on halvempi Thomannista tilattuna postikulutkin mukaanluettuna kuin Suomesta ilman postikuluja.Made of Iron wrote:No perskeles, kai se on sitten hommattava. Saakohan tuota tilattua Suomesta suurin piirtein samalla hinnalla kuin Thomanilta? Oma soittoni nyt on sellaista epämääräistä räminää, mutta laitetaan säröä vähän lisää, niin täydestä menee..
EDIT: Ainakin Kemin musiikista näyttää löytyvän, mutta tuokin maksaa juuri satasen, kun taas thomannissa hinta oli 75€, ja postikulut muistaakseni 15€ tai 20€. Jokatapauksessa halvempi posteineenkin kuin Kemin musiikista ilman posteja.
-
- Viimeinen voitelija
Osasipas tuo LTD M-400:ni tehdä mukavan tempun
. Rävelsin jotain improvisoitua sähellystä ja vääntelin kampea, kun yhtäkkiä *PAM*, kaikki kielet epävireeseen ja yksi aivan löysäksi. Hetki siinä tuijoteltiin värkkiä ja päällisin puolin kaikki vaikutti olevan kunnossa, tallakin täysin rungon suuntainen, eikä minkään sortin selitystä löytynyt. Eipä siinä mitään, kielet vireeseen ja matka jatkuu. Tosin se totaalisesti löystynyt päätti kiristäessä vielä irrota tallasta ja se piti taistella takaisin kiinni. Helpottakaa nyt tätä tyrmistystä ja kertokaa, mistä ihmeestä tuo välikohtaus johtui
. Ite kun en kovin hyvin tätä kitaroiden teknistä puolta hallitse.

Todella oudolta kuulostaa... Mahdollisesti (riippuen tallasta) kitaran rungon sisällä on kolme jousta,joista yksi on saattanut katketa tai jotenkin muuten vinksahtaa. Hyvin epätodennäköistä tuo olisi mutta silti mahdollista. Pysyykö kitara nyt vireessä kun viritit sen uudestaan??Lowerslave wrote:Osasipas tuo LTD M-400:ni tehdä mukavan tempun. Rävelsin jotain improvisoitua sähellystä ja vääntelin kampea, kun yhtäkkiä *PAM*, kaikki kielet epävireeseen ja yksi aivan löysäksi. Hetki siinä tuijoteltiin värkkiä ja päällisin puolin kaikki vaikutti olevan kunnossa, tallakin täysin rungon suuntainen, eikä minkään sortin selitystä löytynyt. Eipä siinä mitään, kielet vireeseen ja matka jatkuu. Tosin se totaalisesti löystynyt päätti kiristäessä vielä irrota tallasta ja se piti taistella takaisin kiinni. Helpottakaa nyt tätä tyrmistystä ja kertokaa, mistä ihmeestä tuo välikohtaus johtui
. Ite kun en kovin hyvin tätä kitaroiden teknistä puolta hallitse.
-
- Viimeinen voitelija
^Pysyy vireessä, enkä muutenkaan usko, että jousista mikään olisi katkennut. Sehän olisi muuttanut tallaan kohdistuvia vetäviä voimia sen verran, että talla olisi mennyt vinoon. Toisaalta löystyiväthän kieletkin, joten voimien suhde olisi täten tasaantunut
. Sori, nyt menee jo fysiikaksi
. Täytynee tarkistaa.
EDIT: Tarkistettu on ja jouset elämänsä kunnossa.

EDIT: Tarkistettu on ja jouset elämänsä kunnossa.
Last edited by Lowerslave on Sat Jan 06, 2007 16:47, edited 1 time in total.
-
- Kisälli
Joo en itekkään halvemmalla löytänyt. Minkäslainen muuntaja tuohon muuten sopii?Roskisdyykkari wrote:
Yritin kyllä etsiä tuota myös Suomesta ennen kuin itse tilasin tuolta Thomannista, mutta hinnat olivat sitä luokkaa, että kokonaishinta on halvempi Thomannista tilattuna postikulutkin mukaanluettuna kuin Suomesta ilman postikuluja.
EDIT: Ainakin Kemin musiikista näyttää löytyvän, mutta tuokin maksaa juuri satasen, kun taas thomannissa hinta oli 75€, ja postikulut muistaakseni 15€ tai 20€. Jokatapauksessa halvempi posteineenkin kuin Kemin musiikista ilman posteja.
-
- Rautaneito IRC Crew
Päivitimpäs tässä omia soittokamoja hieman. Ensimmäinen Ibanez joka tuntui käteen hyvältä
http://pentelesh.jaakari.net/stuff/

Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
-
- Rautakansleri
Lueskelin noita aiempia sivuja, mutta en oikein löytänyt hakemaani. Eli jos ollaan hankkimassa 7 - 10 vuotiaalle junnulle kitaraa, niin minkälaista suosittelisitte ja miksi? Kannattaako akustisella aloitella vai suoraan vaan sähköä kehiin? Mitä vermeitä siihen tarvitaan muuta kuin itse keppi? Jos jollain on vielä laittaa jotain asiallista linkkiä aiheeseen, niin jes.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Mikäli junnu haluaa soittaa sähkistä niin kannattaa sitten ostaa se, sähkiksellähän saa kuitenkin soitettua niin säröä kuin cleaniakin juttua, merkistä sen verran että ehkä paras aloitusmalli olisi Squier (Fenderin "tytäryhtiö") Stratocaster, halpoja ja hyviä. Myös Yamahan Pacific-sarjan kitarat ovat varteenotettava vaihtoehto juuri aloittelijalle. Sekä Squier että Yamaha ovat helppoja soittaa. Sitten vielä kylkeen vaikka Micro Cubea (Pieni mutta pippurinen, oikeasti)/Marshallin 15-wattista trankkua niin eiköhän se olisi siinä, melko hyvä paketti aloittelijalle mielestäni.
Half Lives... Eat But Never Kill
-
- Roudari
Tutustu muusikoiden.netin keskustelupalstaan.Pertti Keinonen wrote:Lueskelin noita aiempia sivuja, mutta en oikein löytänyt hakemaani. Eli jos ollaan hankkimassa 7 - 10 vuotiaalle junnulle kitaraa, niin minkälaista suosittelisitte ja miksi? Kannattaako akustisella aloitella vai suoraan vaan sähköä kehiin? Mitä vermeitä siihen tarvitaan muuta kuin itse keppi? Jos jollain on vielä laittaa jotain asiallista linkkiä aiheeseen, niin jes.
Sieltä saat varmasti asiantuntija neuvoja melkein asiaan kuin asiaan.
Lienee selvä että jos junnu diggailee esim.Lordia tai maidenia niin turha sille on ainakaan akustista tarjota...
When the time is up you'll know
Not just one power runs the show
Not just one power runs the show
-
- Sateentekijä
Kuten tuossa ylhäälläkin sanotaan, junnun mieltymysten mukaan. Jos se haluaa oppia soittamaan kitaraa, suosittelisin akustisella aloittamista, sointujen hahmottamista, oppimaan mitkä sävelet löytyvät mistäkin kohtaa otelautaa ja miten niiden logiikka menee. Itekkin opettelin komppaamaan Maidenia akustisella, munaa ei ollu edes siskon verran mutta komppaamisen siinä kyllä oppii. Virheet kuuluvat selvemmin kuin sähkiksellä jossa särö peittää usein ne. Kannattaa aloittaa helpoista, sointuvoittoisista biiseistä, kuten vaikkapa suomirockin klassikoilla kuten Leevi And The Leavingsillä tai Eppu Normaalilla. Muistan tasan tarkkaan kuinka hienoa oli osata soittaa ekan kerran Teuvo Maanteiden Kuninkaan alkumelodia akustisellaPertti Keinonen wrote:Lueskelin noita aiempia sivuja, mutta en oikein löytänyt hakemaani. Eli jos ollaan hankkimassa 7 - 10 vuotiaalle junnulle kitaraa, niin minkälaista suosittelisitte ja miksi? Kannattaako akustisella aloitella vai suoraan vaan sähköä kehiin? Mitä vermeitä siihen tarvitaan muuta kuin itse keppi? Jos jollain on vielä laittaa jotain asiallista linkkiä aiheeseen, niin jes.

Mutta jokaiselle on oma tapansa. Motivaatiota voi kasvattaa juuri se särö siinä soundissa.
-
- Sateentekijä
Komea peli. Ja noi kukkaruukut siinä kaapin päällä oli varmaankin sun oma sisustusidea?Pentelesh wrote:Päivitimpäs tässä omia soittokamoja hieman. Ensimmäinen Ibanez joka tuntui käteen hyvältä![]()

Joku normaalia pienempi (3/4 kokoinen) akustinen saattas olla hyvä.Pertti Keinonen wrote:Lueskelin noita aiempia sivuja, mutta en oikein löytänyt hakemaani. Eli jos ollaan hankkimassa 7 - 10 vuotiaalle junnulle kitaraa, niin minkälaista suosittelisitte ja miksi? Kannattaako akustisella aloitella vai suoraan vaan sähköä kehiin? Mitä vermeitä siihen tarvitaan muuta kuin itse keppi? Jos jollain on vielä laittaa jotain asiallista linkkiä aiheeseen, niin jes.
Jossain oli suositeltu niin että 4-7v. joku 1/2 akustinen, 7-12v. 3/4 ja sitten 12 vuodesta ylöspäin ihan normaali 4/4.
Sähkökitaroissakin on näitä 1/2 kokoja, 3/4 ei ole omiin silmiin ainakaan osunut.
Akustinen (ainakin nyloni) on hiukkasen kevyempi soittaa, kuin teräskielinen ja sähkis, ainakin omasta mielestäni.
Akustisella tulee myös yleensä opeteltua paremmin soittamaan puhtaasti, kun sähkökitarassa usein säröt päällä, niin virheitä ei kuule aivan niin helposti.
Niin ja kitaran lisäksi ainakin aloittelijoille suositaan vähintään viritintä ja plekuja. Sähkökitaran kaveriksi tietenkin nuitten edellä mainittujen lisäksi jonkinlainen hihna, teline (kyllä akustisellekin ihan hyvä olla) ja piuha kitaran ja vahvarin väliin.
No ei ihme kun on seiska kyseessä. Hyvä peli kyllä.Pentelesh wrote:Päivitimpäs tässä omia soittokamoja hieman. Ensimmäinen Ibanez joka tuntui käteen hyvältä![]()

-
- Sateentekijä
Täytyy kompata, asiapuhetta. Akustisella on hyvä aloittaa ja ottaa perusteet haltuun, toisaalta tuommoisen perusakustisen saa myös melko edullisesti verrattuna sähkis + vahvari -systeemiin. Ja jos homma ei innostakaan, niin ainahan moisella vaneripalalla hiukka saunaa lämmittää.darealjyra wrote:Kuten tuossa ylhäälläkin sanotaan, junnun mieltymysten mukaan. Jos se haluaa oppia soittamaan kitaraa, suosittelisin akustisella aloittamista, sointujen hahmottamista, oppimaan mitkä sävelet löytyvät mistäkin kohtaa otelautaa ja miten niiden logiikka menee. Virheet kuuluvat selvemmin kuin sähkiksellä jossa särö peittää usein ne. Kannattaa aloittaa helpoista, sointuvoittoisista biiseistä, kuten vaikkapa suomirockin klassikoilla kuten Leevi And The Leavingsillä tai Eppu Normaalilla.Pertti Keinonen wrote:Lueskelin noita aiempia sivuja, mutta en oikein löytänyt hakemaani. Eli jos ollaan hankkimassa 7 - 10 vuotiaalle junnulle kitaraa, niin minkälaista suosittelisitte ja miksi? Kannattaako akustisella aloitella vai suoraan vaan sähköä kehiin? Mitä vermeitä siihen tarvitaan muuta kuin itse keppi? Jos jollain on vielä laittaa jotain asiallista linkkiä aiheeseen, niin jes.
Mutta jokaiselle on oma tapansa. Motivaatiota voi kasvattaa juuri se särö siinä soundissa.

Jos kuitenkin kiinnostaa aloittaa suoraan sähkiksellä, niin yrms:in mainitsemat Squierit ja Pasificat ovat hyviä aloittelijan soittimia, koska niissä on perustallat ja virityskoneistot. Kaikenmaailman hevikepit joissa on Floyd Rose-talla ja lukittavat virityskoneistot kannattaa unohtaa heti kärkeen, kieltenvaihto moisiin soittimiin saattaa kirvoittaa muutamia ärräpäitä uuden Jimmy Pagen tai Dave Murrayn isän huulille.
Tässä sopiva keppi aloittelijalle ja tässä, tässä ja tässä vahvareita, joilla varmasti pääsee alkuun ja hiukka pitemmällekin. Ja piuha tietty tarvitaan.
Itse ostin juuri em. Hughes & Kettnerin pikkuvahvarin, mukava peli täytyy sanoa.

Kitara on ainakin suhteellisen hyvä, itselläni samanlainen. Väritys tosin Olympic White, ruusupuu otelaudalla
Saattaa tuo 15 wattinen olla hiukkasen kovaääninen kotisoittoon. Joku Rolandin MicroCube tai Voxin DA5 saattas olla sopivampi.
DA5:sta saa lisäksi punaisena, pinkkina ja "army green" värityksellä mustan lisäksi.

Edit: Tai no... tuo DA5 maksaa lähes saman verran kuin tuo isoveikkansa.
Piuhakin vaikuttaa aika lailla, en ehkä itse ostaisi Sssnaken piuhaa, vaikka alhainen hinta houkuttaakin. Joku Gordiali saattais olla hyvä. Hintaa joku lähemmäs 10€, mutta useinhan piuhan saa tingattua pakettiin mukaan.
Enpä nyt sanoisRäbsä wrote: Saattaa tuo 15 wattinen olla hiukkasen kovaääninen kotisoittoon.

Half Lives... Eat But Never Kill
-
- Rautaneito IRC Crew
30 wattinen on kotisoittoon jo maksimaalinen vehjes, siitä isompaa ei kyllä kannata kotiin hankkia ilman parempaa syytä. Meikäläisellä on tollanen iso stäkki vain sen takia, että aikoinaan tuli bändeissä soiteltua ja silloin tuollaisen hankin.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Jouduin tänään aika koomiseen tilanteeseen. Olen n. 8 kuukautta kitaraa soitellut, (sitä ennen tosin vuoden bassoa ja pari rumpuja) enkä kertaakaan vaihtanut kieliä, joten ajattelin, että voisin vaihtaa. Sitten tuli pieni ongelma. En muista/tiedä, että miten ottaa kieli irti kepistä, laitaa kyllä osaan, mutten ottaa pois.
Antakaapa joku hyvä vinkki.

You're shit and you know you are
Oman kokemukseni on ainoastaan Fender Frontman 15:sen pohjalta. Volume noin 0,5 niin ääni lähes olematonta surinaa, ykkösellä jo huutaa kuin viimeistä päivää.Yrms_ wrote:Enpä nyt sanoisRäbsä wrote: Saattaa tuo 15 wattinen olla hiukkasen kovaääninen kotisoittoon.15 wattisesta trankusta saa kelposoundin aikaan aivan pienilläkin äänenvoimakkuuksillakin. Kyllä minä ainakin olen 15 wattisella soitellut jo iät ja ajat rivarissa ja kerrostalossa, alkaa oikeastaan tuntumaan siltä että pitäisi alkaa hommata isompaa kylkeen
Bändikoulussakin käytössä nuita 15W Frontmaneja ja kaikissa volat jotain maksimissaan kakkosella ja tuntuu siltinkin, että liian kovalla ovat.
No saattaisi helpottaa jos sanoisit millainen kitara on kyseessä. Strato vintagetremololla, jokin floikallinen hevikeppi, kielet läpi rungon vai kiinteätalla tyyliin Les Paul.Heaven_Can_Wait wrote: En muista/tiedä, että miten ottaa kieli irti kepistä, laitaa kyllä osaan, mutten ottaa pois.![]()
![]()
No itse ainakin löysään kielet ekana viritystappeja säätelemällä ja napsaisen satulan läheltä poikki.
Sitten vain pitempi osa tallasta irti ja rullalle ja lyhyempi pätkä, josta osa on yhä viritystapissa kiinni, kiertää pois ja nakkaa roskiin.
Sitten putsailen ja öljyän otelautaa ja uudet kielet kiinni.