Metallimiesten Kirjanurkka

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Suomenkielinen Deep Purple -historiikki tuli kahlattua läpi. Kirja on nimeltään Syvän Purppuran Vuodet 1967-2004. Varsin lyhyt, mutta informatiivinen kuvaus bändin pitkästä urasta. Kirjoittajalle on annettava plussaa, koska mielenkiinto pysyy yllä hyvin läpi kirjan ja bändin levyjä on käsitelty sopivan kriittisesti, eikä fanipoikahehkutuksiin sorruta juuri missään vaiheessa. Suosittelen, jos vaikkapa kirjastossa vastaan tulee. Bändistä kaiken tietäville faneille kirja ei tarjoa välttämättä paljoakaan uutta, mutta muuten bändistä kiinnostuneille ja siitä vähemmän tietäville se on oiva teos.

Onhan tässä muitakin teoksia tullut lukaistua viimeaikoina, kuten Paasilinnan "Liikemies Liljeroosin Ilmalaivat". Ihan hauska kirja, vaikkei mikään erityisen loistava ollutkaan. Hevibändi Black Shotton, joka veivaa ilmalaivassa mustaa metallia laittoi naurattamaan kyllä aika huolella. :lol:
Painavan Pään ystävä
Vempare
Vempare

Post by Painavan Pään ystävä »

Olen innostunut lukemaan Alfred Hitchcockin teoksia. Tällä hetkellä luen kirjaa nimeltä 3 etsivää ja vihreä aave. Hitchcockin kirjat ovat nopeasti luettavia ja jännittäviä. Lempikirjan paikan kuitenkin vie Harry Potter ja Azkabanin Vanki. Aivan loistava kirja.
daughter_of_slaughter
Bändäri
Bändäri

Metallimiesten Kirjanurkka

Post by daughter_of_slaughter »

^Sanopa muuten, että mistä kannattaisi alottaa lukemaan noita Hitchcockin teoksia, kun monta kertaa olen miettinyt, että pitäisi kokeilla ja kun ei herran teoksista ole oikein minkäänlaista kuvaa. Tällä hetkellä en valitettavasti kerkeä lukemaan muuta kuin koulukirjoja, kun alkaa koeviikko painaa päälle. Kemia on sitten kiva aine.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Painavan Pään ystävä wrote:Olen innostunut lukemaan Alfred Hitchcockin teoksia. Tällä hetkellä luen kirjaa nimeltä 3 etsivää ja vihreä aave.
Siis kyseiset teoksethan eivät ole itse Alfredin kirjoittamia, vaan ainoastaan herran nimellä markkinoituja.

Helkkarin hyvä sarja kyllä siitäkin huolimatta, tai ainakin itse diggailin ihan kympillä kun joskus 10-15 vuotta sitten tuli noita luettua oikein urakalla. :D
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

^Jep, itsekin tuli vuosia sitten noita lueskeltua pienempänä, kyllähän ne varmaan hieman vanhemmillekin kelpaavat jos ei odota kirjoilta hieman räväkämpää toimintaa vaan tuollainen lievä jännitys riittää.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

Äitimuori onnistu Turun kirjamessuilla myyntihommissa ollessaan löytämään nykyään suhteellisen harvinaisen suomennetun kappaleen Sir Arthur Conan Doylen kirjasta Viimeinen tervehdys. On se Holmes vaan kova äijä :wink: .

Onkos kukaan muuten lukenu sitä Black Sabbathin roudareiden kirjottamaan How black was our sabbathia? Jos on, ni oliko niin hyvä, ku mitä tuolla Sabbathin nettisivuilla hehkutetaan? Ja onko Judas Priestistä tehty mitään kattavaa elämänkertaa? En oo ainakaan pintapuolisilla nettitutkimuksilla löytäny.
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Lowerslave wrote:Onkos kukaan muuten lukenu sitä Black Sabbathin roudareiden kirjottamaan How black was our sabbathia?
Ihan mielenkiintoista juttua 70-luvun puolivälin paikkeilta 80-luvun alkuun. Kirja ei myöskään ole hinnalla pilattu, joten kannattaa poimia mukaan jos sattuu kohdalle.
Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

Asia selvä. Free record shopissahan tuosta saa pulittaa sen seitsemisen euroa, joten eiköhän se jossain vaiheessa tiensä hyllyyni löydä :P .
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

^ Jos kirjastostasi löytyy, niinkuin täällä, suosittelisin sitä vaihtoehtoa. Kyllähän tuon luki, paikoin hyviä anekdootteja jostain muustakin näkökulmasta kuin huuruisen muistamattoman muusikonretkun. Mutta enpä tiedä tulisiko uudestaan palattua sen pariin.

Ite oon sen Freddie Mercury -kirjan aikonut samasta edullisten pehmytkantisten FRS:sta käydä jo pidempään hakemassa..
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

Nostampa tän unholasta.
Onkos kukaan muu kiinnostunut fantasia kirjoista täällä kuin minä? olen lukenut kaikki narniat (Ne on kylläkin sellasia lasten urputuksia että huhhuh) Kaikki Tolkienin Taru sormusten herra teokset 3 otteeseen ja nyt menossa 4 kerta. Silmarillion, hobitti ja Kesken eräisten tarujen kirja on muös kaikki luettu pariin otteeseen. Itse ainakin pidän paljon Tolkienin kirjoista ja muista fantasia kirjoista. Dunetkin on tullut luettua. kaiken laisia kerjoja tykkään lukea mutta fantasia ja elämänkerta kirjat on parhaita, ja vaikka ehkä luulis niin en ole silmälasipäinen pitkä rasvalettinen nörtti :lol:
niin eli onkos kukaan muu kiinnostunut fantasia kirjoista?
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Trooper_87
Hang-Around
Hang-Around

Post by Trooper_87 »

^Taru Sormusten Herrasta on kyllä kirjana(kin) sangen loistava teos. Ainakin kahdesti muistan sen lukeneeni. Luettuna ovat myös Silmarillion (sekin pitäisi kahlata uudestaan läpi) ja Hobitti. Tolkienia arvostan ja paljon, mutta ei oikein ole ollut intoa, energiaa ja mielenkiintoa perehtyä muuhun fantasiakirjallisuuteen, kun en hirveästi vietä aikaa kirjallisuuden ääressä.
Nothing can never take away what I've seen with these tired eyes!!
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

^^Tolkienin teokset, Dragon Lancet, Forgotten Realmsit sekä satunnaisesti muu fantasia uppoaa erittäin hyvin. Suosittelen ehdottomasti noita Dragon Lance- ja Forgotten Realms -sarjoja mikäli et ole aiemmin tutustunut.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
corppa
Roudari
Roudari

Post by corppa »

^^ Meikäläisellä kävi aikanaan niinkin hassusti, että LOTR-trilogiaa jaksoin lukea ehkäpä johonkin ensimmäisen kirjan loppukohdan tietämille, jonka jälkeen kiinnostus vain loppui. Ei vaan jaksanut enää. Kuitenkin sen jälkeen yritin lukea Hobitti kirjaa, jonka olenkin nyt kahdesti jo kolunnut läpi. Taitaapa tuo kirja kantaa tällä hetkellä parhaan lukemani kirjan arvosanaakin. Pitäisi varmaan joskus yrittää jaksaa aloitella uutta yritystä LOTR-sarjalle sekä Silmarillionille. Leffatkin kuitenkin oon katsellut jne.

Tulipa muuten tuossa n. kuukausi sitten luettua William Goldingin Lord of the Flies, joka osoittautui yllättävänkin hyväksi kirjaksi loppua kohden. Alku oli hieman jäykkä, mutta loppu pisti oikeastaan miettimäänkin aika paljon, mitäköhän olisi itse moisissa tilanteissa tehnyt. Tuli aivan uusi ulottuvuus myös Maidenin romaanista tekemän biisin lyriikoihin!
eddiebruce
Hang-Around
Hang-Around

Post by eddiebruce »

Tällä hetkellä kesken semmoinen kirja kuin Jonathan strange & herra norrell.
Vähän on hitaasti alkanut(johtunee että intoa ei lukemiseen iha 100% juuri nyt ole)Mutta ihan mielenkiintoiselta on vaikuttanut.

Ennen joulua ois tarkoitus hankkia muutamia kirjoja myöskin vaikka noiden lukemattomien kasa alkaa jo olemaan jonkinlainen.Mm:ssa dostojevskin Idiootti olisi tarkoitus hankkia.

Ehkäpä sitten vielä joku lastenkirja :lol: ehkä tuo nalle puh ja kootut kertomukset.
UP THR IRONS \,,/
03,05,x2 06,x2 08,10,11,13
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

The_Air_Raid_Siren wrote:^^Tolkienin teokset, Dragon Lancet, Forgotten Realmsit sekä satunnaisesti muu fantasia uppoaa erittäin hyvin. Suosittelen ehdottomasti noita Dragon Lance- ja Forgotten Realms -sarjoja mikäli et ole aiemmin tutustunut.
Joo, olenhan niitä vähän kolunnut mutta en oikein kunnolla ole päässyt tutustumaan, voisi yrittää joskus. Silmarillion on ekalla kerralla puuduttava ellei todella ole kiinnostusta, ja mielestäni LOTR:n on vähän tylsä aluksu, mutta paranee koko ajan :wink:
pitää muuten sanoa että muumi kirjat on ihan sairaan hyviä! tullut luettua jokainen useaan kertaan ja rarhaat vielä useimmin! On nimittäin todella hyviä kirjoja, ei pelkkiä lasten hömpötyksiä :wink:
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Luin ekaa LotRia mutta kyllästyin, ja kaikki Remekset uppoaa hyvin, ja sitten tietyt fantasiat, tällä hetkellä 6/12 menossa.
You're shit and you know you are
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Lopetinpa tuossa vihdoinkin kirjan nimeltä Angels & Demons. Sanokaa mitä sanotte, mutta minun käsitykseni Dan Brownista nerona vain vahvistuu. Ja kaikki nämä sidokset uskontoon pelkästään kiinnostavat minua. Tarinankerronta oli jälleen kerran täydellistä, kun alun ei-niin-kiinnostavan fysiikkaosuuden jälkeen päästiin vauhtiin niin ei meinannu millään pystyä lopettamaan kirjan lukemista iltaisin. Muutamassa päivässähän tuo sitten meni läpi. En lähde kyllä edes vertaamaan tätä Da Vinci-koodiin, sen verran elämyksiä ovat kummatkin olleet. Paras "kirjasarja" mitä olen tähän mennessä lukenut. Ja jatkoahan on ensi vuonna tulossa!
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

^Enkelit ja demonit on kyllä Da Vinci -koodin ohella hemmetin hyvä ja nerokas kirja, tiettyjä seikkoja lukuunottamatta pääsee jopa samalle tasolle. Mutta mitäs siltä ensi vuonna on tulossa kun en ole kuullutkaan? Vieläkö jatko Robert Langdonin seikkailuille? Tuossa jonkin aikaa sitten ilmestyi se Meteoriitti, jota en ole vielä saanut loppuun. Sekin kyllä hyllystä löytyy ja näin puoliväliin asti lukeneena voin sanoa että mielenkiintoiselta vaikuttaa. Ei ehkä IHAN yhtä mielenkiintoinen kuin kaksi edellistä.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

OsmaGunner wrote: Mutta mitäs siltä ensi vuonna on tulossa kun en ole kuullutkaan? Vieläkö jatko Robert Langdonin seikkailuille?
Näin juuri, jatkoa Langdonin seikkailuille

Seuraavasta linkistä pääsee tutkailemaan kirjasta koottuja "tietohuhuja", mitä on kasattu Dan Brownin haastatteluista ja erinäisistä muista lähteistä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Widow%27s_ ... olomon_Key
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Hammer wrote: Onhan tässä muitakin teoksia tullut lukaistua viimeaikoina, kuten Paasilinnan "Liikemies Liljeroosin Ilmalaivat". Ihan hauska kirja, vaikkei mikään erityisen loistava ollutkaan. Hevibändi Black Shotton, joka veivaa ilmalaivassa mustaa metallia laittoi naurattamaan kyllä aika huolella. :lol:
Viimeisin Paasilinna minkä itse olen lukenut on myös tuo. Ihan ok kirjana, mutta verrattuna Paasilinnan kirjojen yleiseen tasoon tuo teos jää mielestäni aika heikoksi. Black Shotton oli kyllä kova. Ne niitten biisien nimet...:lol:

Paasilinnan kirjat ovat muutenkin ehdotonta kärkikastia. Suosikkikirjailijani, ehdottomasti. Melkein kaikki Paasilinnan romaanit on tullut luettua. Myös Ilkka Remes on ihan kohtuu kirjailija. Etenkin kirja 6/12 oli äärimmäisen kannattava lukuelämys.
Doom
Hang-Around
Hang-Around

Post by Doom »

Nyt ollaan lukemassa Papillonia. Onko se oikeesti totta? Meinaan uskomattomalta kirja tuntuu ja hyvältä.
"Hei tyttö! niin just sää siellä. Haluisitko hyvän panon? Ai et? No hyvä!
Sit sä voit lähtee mun messiin!"
eddiebruce
Hang-Around
Hang-Around

Post by eddiebruce »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Henri_Charri%C3%A8re

Siis tuossa vastausta tuohon doomin kysymykseen.
UP THR IRONS \,,/
03,05,x2 06,x2 08,10,11,13
pezondus
Wimp
Wimp

Post by pezondus »

just viikko sitte tuli luettuu Metallica kirja ja nyt luen Jumalten Vasara - saaga Led Zeppelinistä kirjaa. on muute aivan perhanan hyvä.
taidan kanssa ostaa sellase kirja 102 minuuttia.
elikkä luen aika paljon...
2005 Iron Maiden 7.7
2006 Iron Maiden 14.11
2007 Tuska Open Air 29.6 - 1.7
2008 Iron Maiden 18.7, Ruisrock 4.7 - 6.7
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Tällä hetkellä ovat työn alla Jack Higginsin Eye Of The Storm ja Albert Camus'n Sivullinen. Molemmat koulun takia lainassa, sillä jälleen on menossa englannin ja äidinkielen kurssit. Sivullinen on jo lähes luettu, mutta Eye Of The Stormissa olen vasta alussa. Kelpo kirjoilta vaikuttavat molemmat, varsinkin Sivullinen.
daughter_of_slaughter
Bändäri
Bändäri

Metallimiesten kirjanurkka

Post by daughter_of_slaughter »

Brain Damage wrote:Tällä hetkellä ovat työn alla Jack Higginsin Eye Of The Storm ja Albert Camus'n Sivullinen. Molemmat koulun takia lainassa, sillä jälleen on menossa englannin ja äidinkielen kurssit. Sivullinen on jo lähes luettu, mutta Eye Of The Stormissa olen vasta alussa. Kelpo kirjoilta vaikuttavat molemmat, varsinkin Sivullinen.
Itse aion lukea tuon Sivullisen joulun jälkeen, kun pitää tehdä kirjavertailu äikän tunnille. Parina on Rikos ja Rangaistus, joka on muutamaa sivua vaille luettu.
Post Reply