Stratocaster wrote:Mitä mieltä muuten olette Keeper Legacysta, nyt kun on ollut aikaa sisäistää se ja muodostaa oma mielipiteensä?
Hyvähän tuo on, mutta ei yllä Keeper I&II ja Master of the Ringsin tasolle. Ilmestymisen jälkeen tullut sen verta vähän tuota kuunneltua, että pitäis vähän virkistää muistia jos tarkemmin rupeasi tuon kärkikolmikon jälkeen rankkaamaan.
Stratocaster wrote:Jos Löble saa jäädä pidemmäksi aikaa, on nelikolla Weikath/Grosskopf/Deris/Gerstner kovat mahdollisuudet muodostaa uuden kannuttajan kanssa Helloweenin kovin kokoonpano ikinä.
Ei tule onnistumaan, koska Hansen ei enää bändissä soita. Ja tämä on fakta mistä ei väitellä.
poolrules wrote:Ei tule onnistumaan, koska Hansen ei enää bändissä soita. Ja tämä on fakta mistä ei väitellä.
Hansseeni-fanipoijaat ne jaksavat aina vääntää.
Helloween on ollut vuodesta 1994: Michael Weikath/Markus Grosskopf/Andi Deris, ja siinä se sitten onkin. Deris tehnyt biisejäkin perkeleesti. HAIL NEW-HELLOWEEN.
Tässä lähtee pikapuoliin nokka kohti Helsinkiä ja ehkä jotain levykauppaa, pitäisi testausmielessä ostaa Helloweenia. Mitä levyä suosittelisitte näin ensimmäiseksi?
Täytyypä kehua oikein täällä A Tale That Wasn't Rightia, on meinaan perkeleen upea ja tunteikas veto. Kiske loistaa ja ukon äänestä kuulee saman tuskan mitä biisikin viestii.
It's alright, we'll stay friends
Trustin' in my confidence
And let's say it's just alright
You won't sleep alone tonight
Niin loistavaa, niin komiaa...
Any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
Yrms_ wrote:Tässä lähtee pikapuoliin nokka kohti Helsinkiä ja ehkä jotain levykauppaa, pitäisi testausmielessä ostaa Helloweenia. Mitä levyä suosittelisitte näin ensimmäiseksi?
Master of the Rings hyllyyn, ja Sole Survivorin introrummut omistavat sielusi seuraavat kymmenet vuodet.
Yrms_ wrote:Tässä lähtee pikapuoliin nokka kohti Helsinkiä ja ehkä jotain levykauppaa, pitäisi testausmielessä ostaa Helloweenia. Mitä levyä suosittelisitte näin ensimmäiseksi?
Master of the Rings hyllyyn, ja Sole Survivorin introrummut omistavat sielusi seuraavat kymmenet vuodet.
Kyllä mä alottasin tuolta alkutaipaleelta (niinkuin joka bändin kanssa) mutta en kuitenkaan ihan alusta eli Keeper I olis se mun suositus. Hansenin vokaalit on Jericholla (joka muuten on lähes parasta Helloweenia!) aika ohuet ja jotenkin "ei niin hyvät".
Kyllä mä alottasin tuolta alkutaipaleelta (niinkuin joka bändin kanssa) mutta en kuitenkaan ihan alusta eli Keeper I olis se mun suositus. Hansenin vokaalit on Jericholla (joka muuten on lähes parasta Helloweenia!) aika ohuet ja jotenkin "ei niin hyvät".
Siinä on se vaara vain, että käy niinkuin liian monelle, eli Kiskestä tulee ihmisille "se" laulaja, ja Andia ei kestä millään Itse aloitin juuri Master of the Ringsilla ja Deris... kuulosti varsin mielenkiintoiselta aluksi Lähinnä tuli mieleen joku limainen lääppijä Where the Rain Growsin perusteella.
Noh, päädyin ostamaan teistä välittämättä sitten Rabbit Don't Come Easyn. (joka oli siis halvin) Käyn varmaan ensiviikolla ostamassa jonkun toisen levyn. Mutta kyllä tämäkin potkii vaikkei varmasti mikään täydellinen levy Helloweenfanin silmissä ole.
Vielä ei ole täysin avautunut, pitää nääs tätä Kirkkaampi kuin tuhat aurinkoaveisua nyt jostain syystä kuunnella
Sen nyt sanon että Open Your Life tähän mennessä iskenyt koviten, ja viimeinen biisi on läpimätä
Ironmaiden82 wrote:Onko muuten tuo Helloween EP joku harvinaisuus, kun sitä ei tunnu löytyvän mistään?
Toi S/T EP on erikseen saatavina vain vinyylinä käsittääkseni. CD:nä sen saa suoraan Walls of Jerichon ja Judasin yhteydessä. Turha siitä on etsiä omaa CD-painosta, paitsi nyt ehkä Sädäri tuhlaisi moiseen aikaansa.
Ironmaiden82 wrote:Onko muuten tuo Helloween EP joku harvinaisuus, kun sitä ei tunnu löytyvän mistään?
Toi S/T EP on erikseen saatavina vain vinyylinä käsittääkseni. CD:nä sen saa suoraan Walls of Jerichon ja Judasin yhteydessä. Turha siitä on etsiä omaa CD-painosta, paitsi nyt ehkä Sädäri tuhlaisi moiseen aikaansa.
Selvä . Kiitti
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Vaikka ennen toista mieltä olinkin, olen vihdoin tullut siihen tulokseen, että Andi on SE Helloweenin laulaja. Huomattavasti monipuolisempi kuin Kiske kiekumisineen, vaikka Kiskenkin ääni 'ihan kiva' on. Derisin ajan levyistä olen kuunnellut kuitenkin The Legacya, Better Than Raw'ta ja Master of the Ringsiä, Derisin laulusuoritukset näillä kääntävät vaakakupin selvästi Kiskeltä Andille.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Eikä sitä vinyyliä taida enää kovin helposti löytyä. Helloween oli tuntematon pikkubändi vielä silloin, joten oletettavasti painoskaan ei mikään 6 miljoonaa ollut.
condemned wrote:^ Kyllä sen aika helposti saa riistonetin kautta. Jos vaan oikeasti haluaa sen. Ja kyllä siitä helposti 20€ maksaa ainakin, on se sen arvoinen EP.
Tosin poikkeus vahvistaa säännön. Tuosta vaikka lähtee uberhalvalla!
Hoho. No, on siitäkin kai kovempiakin hintoja maksettu. Ai niin, http://www.musicstack.com on muuten erinomainen kauppa kaikkea vanhempaa caccaa etsiville. Itsekin olen tuota kautta hommannut vaikka mitä kauan etsimääni kamaa. Tuo EP pyörii siellä tällä hetkellä välillä 5€-15€, Judas 12" välillä 8€-20€. Ei kun tilailemaan, jos siltä tuntuu.
(ei vittu, mitä juutalaisia - joku pyytää meidän debyyttikiekosta tuolla 21€!)
Ööh. Ride The Skylla ei ainakaan ole mitään tiettyä introa. CD-versiossa tosin taitaa olla se Walls of Jericho-intro samassa raidassa Riden kanssa. Taitaa hämätä?
Starlightin intro on sitten toinen juttu. Siinä onkin jo se Happy Halloween/Silver Shamrock-intro.
condemned wrote:Ööh. Ride The Skylla ei ainakaan ole mitään tiettyä introa. CD-versiossa tosin taitaa olla se Walls of Jericho-intro samassa raidassa Riden kanssa. Taitaa hämätä?
Starlightin intro on sitten toinen juttu. Siinä onkin jo se Happy Halloween/Silver Shamrock-intro.
Kuuntelin molempien alut ja samantapainen intro niissä oli. Toisessa on vaan sanatki mukana. Siis tuossa Starlightissa. Ja taas Ride The Sky:ssa oli se musiikki vaan
Njoo no Starlighthin intro on se Happy Halloween. Se Ride the Skyn alussa oleva fanfaari on sitten se Walls of Jerichon intro. Se kuuluisi kyllä omalle raidalle mutta minkäs teet.
Ja se että kumpi biisi on kumpi, se pitäis selvitä viimeistään kertosäkeistä.
Joo. Se selvisi. . Kaikkia introja ne laittaakin. Mutta ihan hyvä intro. tuli vaan mieleen että olen kuullut sen joskus aikasemminki.
Edit:Tää mikä mulla on koneella taitaa olla joku väärä Ride The Sku versio kun se kestää 6.43, mutta Helloweenin kotisivuilla on 5.54 tai sitten siinä ei ole sitä introa laskettu mukaan
Edit2: Kannattais katsoa tarkemmin ennen kun alkaa kyselee . Meinaan katsoin vaan sen Riden pituuden ja se on se 5.54, mutta siihen kun laskee mukaan tuon ekan "biisin" eli intron, niin siitä tulee 6.43
Toinen mistä Ride The Skyn alkuriffi tulee mieleen on vuosia myöhemmin tehty Iced Earthin My Own Savior-biisin alkuriffi. IE soittaa riffin puolisävelaskelta alempaa sekä "lopetus" on erilainen. Mutta itse olin hieman äimänä ekalla kerralla.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus