Rautaneito Projekti
Moderator: The Killer Krew
Rautaneito Projekti
Ajattelin herätellä henkiin idean, joka syntyi jo MF:n aikoihin. Kun täällä foorumilla on paljon muusikoita, niin eiköhän nauhoiteta porukalla Maidenin biisejä.
Homma voisi toimia niin, että minä nauhoitan rummut valittuihin biiseihin, ja miksattuani sen lähetän eteenpäin esimerkiksi basistille (Finarry?), joka nauhoittaa tietokoneella bassot ja taas lähettää eteenpäin seuraavalle soittajalle. Biisejä voidaan tehdä useita, joten monta eri basistia/rumpalia/kitaristia saa osallistua haluamiinsa kappaleisiin. Lopuksi vaikka Maiden Hell´in laulaja Riku laulaa biisit, ellei foorumilta löydy halukkaita.
Homman nimi siis hauskan pito, ei tarvitse välttämättä olla Adrian Smith ja Dave Murray osallistuakseen, joskin instrumentin hallitseminen olisi suotavaa.
Osallistujilla tulisi myös olla:
-Instrumentti + vahvistin
-Mikrofoni nauhoituksiin
-Tietokone (äänitys ja miksaaminen)
-Nauhoitussofta tietokoneelle (Cool edit pro II tai vastaava)
-Jonkun verran tietotaitoa musiikin äänityksestä
-Tekemisen halua
Eli minä nauhoitan biisit rummuilla käyttäen 8-raitaista Alesis Adat digitaalinauhuria ja Soundcraftin Spirit mikseriä, laitan valmiin raidan minidiscille ja siirrän sen koneelle, ja poltan biisin levylle. Tai vaihtoehtoisesti kierrätys voi tapahtua myös Minidisciä käyttäen, mutta silloin kaikilla tulisi olla myös MD-soitin.
Onko kellään mielessä parempia käytäntöehdotuksia, tai muita epäkohtia projektin toteutusta koskien? Myös keskustelua nauhoitettavista biiseistä toivotaan, minä pystyn soittamaan ihan minkä tahansa Maiden biisin, joten ehdotelkaa rohkeasti, kunhan löytyy muutkin soittajat niihin.
Homma voisi toimia niin, että minä nauhoitan rummut valittuihin biiseihin, ja miksattuani sen lähetän eteenpäin esimerkiksi basistille (Finarry?), joka nauhoittaa tietokoneella bassot ja taas lähettää eteenpäin seuraavalle soittajalle. Biisejä voidaan tehdä useita, joten monta eri basistia/rumpalia/kitaristia saa osallistua haluamiinsa kappaleisiin. Lopuksi vaikka Maiden Hell´in laulaja Riku laulaa biisit, ellei foorumilta löydy halukkaita.
Homman nimi siis hauskan pito, ei tarvitse välttämättä olla Adrian Smith ja Dave Murray osallistuakseen, joskin instrumentin hallitseminen olisi suotavaa.
Osallistujilla tulisi myös olla:
-Instrumentti + vahvistin
-Mikrofoni nauhoituksiin
-Tietokone (äänitys ja miksaaminen)
-Nauhoitussofta tietokoneelle (Cool edit pro II tai vastaava)
-Jonkun verran tietotaitoa musiikin äänityksestä
-Tekemisen halua
Eli minä nauhoitan biisit rummuilla käyttäen 8-raitaista Alesis Adat digitaalinauhuria ja Soundcraftin Spirit mikseriä, laitan valmiin raidan minidiscille ja siirrän sen koneelle, ja poltan biisin levylle. Tai vaihtoehtoisesti kierrätys voi tapahtua myös Minidisciä käyttäen, mutta silloin kaikilla tulisi olla myös MD-soitin.
Onko kellään mielessä parempia käytäntöehdotuksia, tai muita epäkohtia projektin toteutusta koskien? Myös keskustelua nauhoitettavista biiseistä toivotaan, minä pystyn soittamaan ihan minkä tahansa Maiden biisin, joten ehdotelkaa rohkeasti, kunhan löytyy muutkin soittajat niihin.
Last edited by asa on Wed Jun 02, 2004 2:35, edited 1 time in total.
-
- Hang-Around
Riittääkö tähän sellainen puolen vuoden kokemus. En kyllä maidenin biiseistä osaa kuin Iron Maidenin Run To The Hillsin ja Troopperin kokonaan, enkä kahdesta jälkimmäisestä sooloja. Ai niin... voinhan minä olla komppikitaristi. Eli minulla olisi kitara, vahvistin, nauhoitusvälineet (tietokoneen mikki mutta sillä olen ihan siedettävää ääntä saanut aikaan tähänkin mennessä.) ja cool edit pro. Innokkuuttakin löytyy.
-
- Viikonloppusoturi
Mietinkin tuossa että oliko tämä idea jo kuollut ja kuopattu, mutta ei näköjään..
Mielelläni soittelen bassoa joihinkin biiseihin ja nauhoituskin onnistuu. Cooledit löytyy täältäkin. Biiseillä ei ole väliä. Periaatteessa kaikki menee. Murders in the rue morgue olisi mukava soittaa, jos jotain erikseen mainitaan. Varmaan nuo jo mainitut on sopivan helppoja.
Samalla seudulla asuvien varmaan kannattaa kerääntyä yhteen paikkaan jos jollain nauhoitusvehkeet löytyy ja jos biisit/instrumentit osuu kohdilleen. Ei kai se niin kriittistä ole missä järjestyksessä soittimet rumpujen jälkeen tulee, vaikka olisihan se varmaan mukavampaa jos pohjat on valmiina ennen kitaroita.
Tuo miksaushan on tärkeä ettei yksi soitin sitten sotke muuten hyvää kokonaisutta, joten itse kullakin sitä korvaa saisi olla.
CD:llä olisi varmaan helpoin levittää, minidiskiä ei kaikilla varmaankaan ole.
Rohkeasti mukaan vaan soittomiehet ja naiset.
Edit: Niin, eikös noita biisejä vois tehdä vaikkapa CD-levyn verran (80 min = keskimäärin noin öbaut 16 biisiä vois mahtua. Vai tuntuuko liian isolta määrältä? Tietysti kaikkien halukkaiden täytyy päästä mukaan joten voihan niitä tehdä enemmänkin jos siltä tuntuu.
Mielelläni soittelen bassoa joihinkin biiseihin ja nauhoituskin onnistuu. Cooledit löytyy täältäkin. Biiseillä ei ole väliä. Periaatteessa kaikki menee. Murders in the rue morgue olisi mukava soittaa, jos jotain erikseen mainitaan. Varmaan nuo jo mainitut on sopivan helppoja.
Samalla seudulla asuvien varmaan kannattaa kerääntyä yhteen paikkaan jos jollain nauhoitusvehkeet löytyy ja jos biisit/instrumentit osuu kohdilleen. Ei kai se niin kriittistä ole missä järjestyksessä soittimet rumpujen jälkeen tulee, vaikka olisihan se varmaan mukavampaa jos pohjat on valmiina ennen kitaroita.
Tuo miksaushan on tärkeä ettei yksi soitin sitten sotke muuten hyvää kokonaisutta, joten itse kullakin sitä korvaa saisi olla.
CD:llä olisi varmaan helpoin levittää, minidiskiä ei kaikilla varmaankaan ole.
Rohkeasti mukaan vaan soittomiehet ja naiset.
Edit: Niin, eikös noita biisejä vois tehdä vaikkapa CD-levyn verran (80 min = keskimäärin noin öbaut 16 biisiä vois mahtua. Vai tuntuuko liian isolta määrältä? Tietysti kaikkien halukkaiden täytyy päästä mukaan joten voihan niitä tehdä enemmänkin jos siltä tuntuu.
Last edited by Finnarry on Wed Jun 02, 2004 13:48, edited 1 time in total.
^ Komppailen. Eli Asa, ilmotteleppa mulle ku äänittelet, vois heitellä jotain kamaa mukaan. Mua kyllä kans kiinnostais rumpuhommat...
Eli voin ilmottautua kolmanneksi rumpukoneeksi. Bassoon en enää koske pitkällä tikullakaan eli kitarahommatkin kyllä napeksii. Pistetään Maideniin kunnon Death-sooloa kehiin
Eli voin ilmottautua kolmanneksi rumpukoneeksi. Bassoon en enää koske pitkällä tikullakaan eli kitarahommatkin kyllä napeksii. Pistetään Maideniin kunnon Death-sooloa kehiin
"To be alive is more than just breathing"
Olisi ihan hyvä vaihtoehto, vaikkei kaikkia biisejä edes toteutettaisikaan. Olisipahan levyllinen kamaa, josta on varaa valita ja saundi-puolikaan ei heittäisi häränpyllyä joka toisessa biisissä.Finnarry wrote:Edit: Niin, eikös noita biisejä vois tehdä vaikkapa CD-levyn verran (80 min = keskimäärin noin öbaut 16 biisiä vois mahtua. Vai tuntuuko liian isolta määrältä? Tietysti kaikkien halukkaiden täytyy päästä mukaan joten voihan niitä tehdä enemmänkin jos siltä tuntuu.
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
-
- Hang-Around
ei se taida oikein onnistua... Se itsensä nauhoittama raita pitäisi miksata ennenkuin yhdistää sen muihin pohjiin, muutenhan se miksaus vaikuttaa kaikkiin soittimiin. Ellei sitten lähetä erikseen pohjaraitaa ja omaa raitaansa CD:llä, mutta sitten homma menee jo turhan vaikeaksi.GhostOfTheNavigator wrote:Onnistuuko jos mä nauhotan ja lähetän seuraavalle joka sitte miksaa sen?
Metallicaa ei tulla soittamaan, siitä kiinnostuneet saavat aloittaa oman projektinsa.
Tässä ehdotuksia soitettavaksi:
-murders in the rue morque (DR:asa, BS:Finnarry)
-The Trooper (GTR:KingOfTwilight, GTR:Nikke?)
-Run to the hills (GTR:Nikke?)
-Flight of Icarus (DR:Asa,GTR:Lappis)
-Wrathchild (GTR:KingOfTwilight)
-Children of the damned (DR:trooper, BS:Finnarry, GTR:Shogun)
-Killers
-Sanctuary (DR:asa)
-Iron Maiden (GTR:Nikke?)
-Purgatory (GTR:Shogun, VOC: Starstruck)
-Wasted Years (GTR:KingOfTwilight, VOC: Starstruck)
-Clairvoyant (DR:asa, GTR:Jakke)
-Afraid to shoot strangers (GTR:Lappis)
-The wickerman (DR:Asa)
-Die With Your Boots on (DR:trooper)
-Revelations (DR:trooper, GTR:Shogun, VOC: Starstruck)
-Remember tomorrow
-Fear of the dark (GTR:KingOfTwilight)
-No prayer for the dying (DR/GTR:Lappis)
-The evil that men do. (GTR:Lappis)
-Powerslave (GTR:Shogun)
-Phantom of the opera (DR:Asa, GTR:Shogun)
-Where eagles dare (BS: Finnarry, GTR:Shogun)
Tossa nyt niitä helpoimpia soittaa, lisää ehdotuksia otetaan vastaan.
Mulkkasin vähän.. -Finn
Last edited by asa on Fri Jun 04, 2004 1:34, edited 7 times in total.
Sininen ehdottomasti mulle skitalla! Alleviivattuja en halua soittaa.asa wrote:ei se taida oikein onnistua... Se itsensä nauhoittama raita pitäisi miksata ennenkuin yhdistää sen muihin pohjiin, muutenhan se miksaus vaikuttaa kaikkiin soittimiin. Ellei sitten lähetä erikseen pohjaraitaa ja omaa raitaansa CD:llä, mutta sitten homma menee jo turhan vaikeaksi.GhostOfTheNavigator wrote:Onnistuuko jos mä nauhotan ja lähetän seuraavalle joka sitte miksaa sen?
Metallicaa ei tulla soittamaan, siitä kiinnostuneet saavat aloittaa oman projektinsa.
Tässä ehdotuksia soitettavaksi:
-murders in the rue morque (minä varaan kyllä tämän soitettavakseni )
-The Trooper
-Run to the hills-Flight of Icarus
-Wrathchild
-Children of the damned
-Killers
-Sanctuary (minulle!)
-Iron Maiden
-Purgatory-Wasted Years
-Clairvoyant (Minulle!)
-Afraid to shoot strangers
Tossa nyt niitä helpoimpia soittaa, lisää ehdotuksia otetaan vastaan.
Ehdotuksia: No Prayer for the Dying, The Evil
Jos Metallica-soittajia löytyy, pistäkää tänne halukkuutta. Jos ilmaantuu tarpeeksi soittajia, laitetaan pystyyn oma topik. Metallica alkaa olemaan jo mun spesiaalialaa
No jos nyt en itse tähän osallistuisi...
Mutta sen verran kommentoin että Wicker man nyt on varmaan maidenin helpohkoin biisi, ainakin kitaralla. Itse en vielä mikään hirveän vikkeläsorminen ole, niin toinen erittäin helpohko on Fear of the dark (tietysti nopeaa sooloa lukuunottamatta), kaipa sekin sitten jolltain taittuisi.
Mutta sen verran kommentoin että Wicker man nyt on varmaan maidenin helpohkoin biisi, ainakin kitaralla. Itse en vielä mikään hirveän vikkeläsorminen ole, niin toinen erittäin helpohko on Fear of the dark (tietysti nopeaa sooloa lukuunottamatta), kaipa sekin sitten jolltain taittuisi.
Minulle Children of the Damned rummuilla.
Ehdotuksia: Die With Your Boots on, Revelations.
Punainen siis mulle rummuilla jos toteutuu.
Ehdotuksia: Die With Your Boots on, Revelations.
Punainen siis mulle rummuilla jos toteutuu.
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
-
- Viikonloppusoturi
Pitäskö nuo varaukset laittaa jotenkin että Asa vaikka muokkaisi omaa viestiään?
Mulle Trooper, Wasted Years ja Wrathchild
Ja ehdotan Fear Of The Darkia
EDIT:
Ja ilmoittaudun myös FOTD:iin
Mulle Trooper, Wasted Years ja Wrathchild
Ja ehdotan Fear Of The Darkia
EDIT:
Ja ilmoittaudun myös FOTD:iin
Last edited by KingOfTwilight on Wed Jun 02, 2004 22:03, edited 1 time in total.
Kyllähän monet varmaan jo tietävätkin suomalaisen Metallicafoorumin eli tämän: http://www.nwps.ws/~metallica/forum/
Laittakaa sinne vastaavanlainen topic niin löytyy helpommin Metallican soittajia.
Laittakaa sinne vastaavanlainen topic niin löytyy helpommin Metallican soittajia.
-
- The King of Luvia
Mie tahon No Prayerin rummut. Tulee niin yksyhteen ku voi tulla, se on varma! Tartten vaan Vominatorin rummut siihen, en osaa soittaa Asan kannuilla hetkeäkään. Mutta jos menee vaikeeksi, Asa voinee hoitaa rumpaloinnin, mää skittailen. siis No Prayerin. Eli katellaan vielä toi.
The Evilin tahon skittailla. Tylsä muuten mutta soolot muistan vielä aika tarkasti nii lähinnä sen takia. Toki pientä Lappistatsia tulee joka soolossa olemaan. A Tribute to Mr. Schuldiner ja Slayer
Voitas Asa tehdä parit Blast-versiot biiseistä Tyyliin Luciferion ja FFWF Mites ois Flight of Icarus? Heh, vois olla aika kova.
Asa, mites ois Where Eagles dare? Helppo biisi ja sulle alkufilli sun muuta pilailua.
Jos ei löydy ehdokkaita, voin hoitaa Wicker Manin kanssa. Skitalla siis. Käsittääkseni Asaki muutaman Maiden-veisun hallitsee skitalla eli sinne vaan sooloamaan Die with Your boots onnia sun muuta kamaa
Tuo Flight of Icarus kiehtoo kyllä mua kans skitalla. Loistava biisi, kertakaikkiaan. Muitaki nyt mukaan. Sooloista kannata välittää kenenkään, tuskin tässä nyt ihan 1:1 haetaan. Mää en ainakaan. Tylsää sellanen. Omaa persoonaa peliin vaan sinne sooloihin ja soittotatsiin yleensäkki
The Evilin tahon skittailla. Tylsä muuten mutta soolot muistan vielä aika tarkasti nii lähinnä sen takia. Toki pientä Lappistatsia tulee joka soolossa olemaan. A Tribute to Mr. Schuldiner ja Slayer
Voitas Asa tehdä parit Blast-versiot biiseistä Tyyliin Luciferion ja FFWF Mites ois Flight of Icarus? Heh, vois olla aika kova.
Asa, mites ois Where Eagles dare? Helppo biisi ja sulle alkufilli sun muuta pilailua.
Jos ei löydy ehdokkaita, voin hoitaa Wicker Manin kanssa. Skitalla siis. Käsittääkseni Asaki muutaman Maiden-veisun hallitsee skitalla eli sinne vaan sooloamaan Die with Your boots onnia sun muuta kamaa
Tuo Flight of Icarus kiehtoo kyllä mua kans skitalla. Loistava biisi, kertakaikkiaan. Muitaki nyt mukaan. Sooloista kannata välittää kenenkään, tuskin tässä nyt ihan 1:1 haetaan. Mää en ainakaan. Tylsää sellanen. Omaa persoonaa peliin vaan sinne sooloihin ja soittotatsiin yleensäkki
Last edited by Lappis on Thu Jun 03, 2004 0:14, edited 1 time in total.
Kyllä muakin kovasti kiinnostais jos löytäis noita ohjelmia. Voiko niitä netistä ladata? Jos nyt kuitenki jostain satun sellasen saamaan käsiini, niin voisin vaikka tohon Wickermaniin ilmottautua kitaristiksi. Sellanen kysymys vielä, että kuinka tarkasti noi biisit pitää soittaa, kun noissa tablatuureissa on varsinkin sooloissa jonkin verran virheitä, niin haittaako sellanen, vai pitääkö nuotin tarkalleen soittaa..
^ Just tohon ylös laitoin, että ainakaan mun mielestä ei kannattais ihan yksykköstä lähteä hakemaan. Sellanen on tylsää. Omaa persoonaa kehiin sinne sooloihin ja soittoon. Jokaisella soittajalla on vahvuutensa, käyttäkää niitä.
Sooloista sen verran, että tietty nuotissa olis hyvä pysyä, mutta älkää ny jumaliste niitä tabloja kattoko ihan orjallisesti. Korvalla vaan. Feel the Rhythm man!
Sooloista sen verran, että tietty nuotissa olis hyvä pysyä, mutta älkää ny jumaliste niitä tabloja kattoko ihan orjallisesti. Korvalla vaan. Feel the Rhythm man!
Mä voin soittaa Die With Your Boots Oniin rummut
Perkele, että pitikin tuon winukan kaatua aikanaan niin pahaan aikaan. Mulla olisi nimittäin ollut valmis DWYBO:n rumpupohjat tietokoneella, mitkä nauhoitin joskus ja sain siitä vieläpä ihan helvetin hyväsaundisen. Noh, sinne meni se
Perkele, että pitikin tuon winukan kaatua aikanaan niin pahaan aikaan. Mulla olisi nimittäin ollut valmis DWYBO:n rumpupohjat tietokoneella, mitkä nauhoitin joskus ja sain siitä vieläpä ihan helvetin hyväsaundisen. Noh, sinne meni se