On muuten ihan silkkaa tykitystä tuo Iiviksen matkaraportti part 2.
Todella kulttuuriteko saada tuo rapo kaikkien fanien tietoisuuteen tuossa laajudessa ja kuvineen. Juhana kuvaa hyvin myös kulttuuria ja fanien välistä fiilistä mm se intian lippumaksu and many more.
Jos joku ei viel' ole lukenut niin mars etusivulle
Kiitos taas Juhana ja Toni... tuo ei ihan helposti ole narulle noussut.
^Joo, samoilla linjoilla Peken kanssa. Itseäni alkoi suorastaan vituttamaan ettei moiselle reissulle ole enää koskaan mahdollista päästä.
Hyvää työtä, äijät!
Ajattelin kysäistä, milloin alun alkujaan perustettiin Maiden Finland -sivusto? Oliko Toni perustaja vai kuka? Tutustuin itse sivustoon joskus 2003, muistaakseni. Sitten se yhtäkkiä jostain syystä loppui. Miksi?
Maiden Finlandin perusti alunperin turkulainen fani "Alex Machine" joskus alkuvuodesta 2003 muistaakseni. Sivusto loppui, kun Alexille tuli muita kiireitä elämässä. Sitten Toni perusti Rautaneidon paikkaamaan hyvin alkuunlähtenyttä meininkiä, ja loppu onkin historiaa.
Masiina itse varmaan voi halutessaan kommentoida asiaa myös. Maiden Finlandin ajat muistuvat kyllä edelleen hyvin mieleen, kun oli niin uutta, kun sai vaihtaa ajatuksia ja saada tietoa omalla kielellä aivan samanlaisilta kavereilta kuin itse oli. Muistaakseni 2003 syksyllä / alkutalvesta käytiin katsomassa Maidenia Tukholmassa ekalla yhteisellä reissulla ja oli MF lippistä ja pipoakin. Alkuunhan olin itsekin ihan peruskäyttäjä, mutta jossain vaiheessa pääsin adminiksi ja Masiinan kanssa sen verran ystävystyttiin, että kävin saunareissullakin Turussa. Ihan hirveä rapula jäi sieltäkin muistoksi. Oltiin muuten katsomassa Machine Meniä silloin n. 15 muun ihmisen kanssa... Kävijämäärät olivat sivuilla silloin aika paljon pienemmät, mutta aika ja innostus sivujen ylläpitoon ei oikein enää miehellä riittänyt. Lopetus tapahtui erittäin nopeasti ja pohdiskelin monta viikkoa jo ennen lopettamista sivujen jatkamista. Lopullisen sysäyksen muuten antoi tietysti eräs raju rakastaja nimeltä Sakari Östermalm, kun olin vähän kahden vaiheilla uuden asian kanssa. Koska en osaa koodata yhtään, tarvittiin toinen puolisko ylläpidosta lisää ja Ircissä kidenin eli Jannen kanssa tutustuttiin ja tämä sivusto laitettiin alulle tosi nopeasti. Itse nimi Rautaneito.com on muuten Masiinan keksimä, mies kun halusi oman lapsensa pitää edelleen ikään kuin omanaan, minkä tosi hyvin ymmärrän. Alkuaikoina sitten olin hyvinkin herkkänenäinen sivujen suhteen, kun kaikenlaista pientä kommenttia tuli sieltä täältä, eikä ollut sellaista iän ja erilaisten kokemuksien tuomaa perspektiiviä asioihin, mutta viimeiset pari vuotta olen jo ymmärtänyt, että internet maailmaan mahtuu kaikenlaista. Yllättävän paljon aikaa vievää puuhaa sivujen ylläpito muuten on ja osittain sen takia ei tämä olekaan ihan niin hyvä sivusto kuin haluaisin, koska perhe (niin se perhe) ja duuni vievät 99% ajasta. Ton Iivis haastattelun eteenkin tein valehtelematta ensin 12 tuntia puhelimessa ja ainakin toiset 12 tuntia puhtaaksi kirjoitusvaiheessa. Paljon muutakin ja suurempia juttuja tekisin, jos vaan olisi vapaata aikaa, esim. Maiden päiväfestarit, saunailtaa, after ja pre show partyt, haastatteluja.
Vaikka ei olla lähelläkään loppua, niin kiitoksia kaikille mukana olosta erittäin paljon, koska tehän sen Suomi Maiden Perheen teette.
Jees, Peke, tuossa päivänä eräänä vähän ekstemporee vaihtelin ja lisäilin titteleitä suomalaiselle irma sivustolle sopiviksi. Saa ehdottaa vaikka yv:llä lisääkin, jos jollakin tulee hyviä mieleen lähinnä siis Maideniin liittyen.
p.s. Niin muistakaahan laittaa yv:llä niitä runoja, että saatte wimpit pois !
Kaikkihan tietysti huomaa etusivun uusimman uutisen virheen, jossa Paul Di'annoa väitetään Maidenin ensimmäiseksi laulajaksi. Sehän oli vasta kolmas...
Enpä muista oonko aikaisemmin nähnyt Rautaneito-sivuston linkkiä tuossa Emi Finlandin newsletterissä. Tänään tuli tuo uusin ja sieltä se löytyi, hienoa!
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Saattaa olla jo mainittu, mutta etusivun navigointipalkin nettikaupan linkki on väärin nimetty, nyt on kaksi perhe-nimistä linkkiä. Jälkimmäinen vie kauppaan, ensimmäinen tänne.
Näkyy tämmöistä suoraa:
Uutiset / Arkisto / Tekijät / Linkit / Perhe / Perhe
Toni Brigatti wrote:Hurjalta vaikuttaa. Sivuilla on käynyt tässä kuussa 13613 eri käyttäjää ja hitsejä on tullut 5,3 miljoonaa. Itse tietennin olen noista klikannut varmaan puolet eli pari miljuunaa ja Make loput .
Tuo oli siis marraskuussa 2007 tilanne. Nyt tässä kuussa sivuilla on käynyt 24000 eri kävijää... Varmaan piikki saavutettu, mitä tulee liikenteeseen. Loppuaika mennee alamäkeä lasketellessa .
urho47 wrote:"Kuukauden fani" -juttusarja on mahtava. Mutta tammi-huhtikuun jutut ovat "kk fani" -linkin takana ja touko-elokuun jutut "kolumneissa".
Kiitos palautteesta. Nämä tuoreemmat ovat kolumnit osastolla sen takia, että en yksinkertaisesti osaa laittaa itse niitä tuonne omaan osioon ja ystävämme kiden on kiertueella Maidenin kanssa, joten menee hetkonen, kun saadaan ukko taas sorvin ääreen. Sorvattavaa onkin sitten ihan saatanasti.