Rautaneito Projekti

Rautaneito.comiin liittyvät kysymykset, ehdotukset, ja palautteet sekä ylläpidon tiedotteet.

Moderator: The Killer Krew

Shogun
Roudari
Roudari
Posts: 462
Joined: Wed Jan 07, 2004 22:03
Location: Helsinki
Contact:

Post by Shogun »

asa wrote:Jee... parin tunnin päästä menen nauhoittamaan, kutkuttaa kivasti. Mitenköhän saan nauhoitettua Phantom of the operan? Kun se alku menee aika kummassa temmossa ja vielä ilman rumpuja. Tai no kyllähän minä sen saan nauhoitettua, mutta kitarsitin/basistin olisi hyvä tietää milloin alkaa soittamaan. Ehdotuksia?
Niin kuin Riku sanoi tai...

Paras varmaan silleen miten Nicko vetää aloituksen LAD:illa, mutta jatkat niitä haitsun iskuja. Siitä saa hyvin soiteltua temmossa kitaran ja basson, kun joka toinen tahti on 3/4 ja 4/4.

Myöhemmin sitten vain poistaa ne...
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
metal
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 81
Joined: Wed Jan 07, 2004 15:54
Location: Helsinki

Post by metal »

D-Iivil wrote:Polta ehdottomasti data-levyksi vaikkapa just Auditionin sessiona sisältäen kaikki nauhoitetut wavit. Pistä levy sen jälkeen vaikkapa mulle tulemaan osoitteeseen:
Riku Turunen
Vaasankatu 20 a B 34
00500 HELSINKI
Vielä Fear of the Darkista.... lähetänkö omat osuuteni myös kitaristille (KingOfTwilight) vai pistätkö D-Iivil sitten paketin eteenpäin? :)
D-Iivil
Bändäri
Bändäri
Posts: 247
Joined: Sun Jan 11, 2004 5:26
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Post by D-Iivil »

metal wrote:
D-Iivil wrote:Polta ehdottomasti data-levyksi vaikkapa just Auditionin sessiona sisältäen kaikki nauhoitetut wavit. Pistä levy sen jälkeen vaikkapa mulle tulemaan osoitteeseen:
Riku Turunen
Vaasankatu 20 a B 34
00500 HELSINKI
Vielä Fear of the Darkista.... lähetänkö omat osuuteni myös kitaristille (KingOfTwilight) vai pistätkö D-Iivil sitten paketin eteenpäin? :)
Pistä Kingille audio CD:nä omat osuutesi ja mulle audition projektina.
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Kotiuduin juuri kämpältä, tuli heitettyä nauhalle pari extrabiisiäkin (The Clairvoyant ja Be quick or be dead) kun oli fiilistä. Saundit on ihan ok, mitä nyt valitsin väärän virvelin nauhoituksiin, olisi pitänyt ottaa tavallinen teräsvirveli käyttämäni piccolon sijaan. Ei ole meinaan hirveän hyvä nauhoitussaundi siinä, livenä kuullostaa helvetin hyvältä.
Sitten vielä jostain kumman syystä lattiatomin mikki mykistyi täysin, vikaa en löytänyt mistään, nauhurille näytti ääni kyllä kulkeutuvan... Kuullostaa mm. Flight of Icarus aika köpöltä ilman lattiatomia. Sääli että huomasin jutun vasta miksausvaiheessa kun kaikki biisit oli purkissa.

Nyt miksaan vielä biisit koneella ja sitten alan lähettelemään niitä seuraaville uhreille.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies
Posts: 4374
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:28

Post by Ipe »

onko mahdollista saada tätä kyseistä levytystänne jostain?

Tarkoitatko näitä Rautaneito-projektin biisejä kun ne valmistuvat? Ne tulevat kyllä Rautaneidon sivulle kaikkien kuunneltavaksi, kunhan projekti saadaan ensin vietyä loppuun.
-Asa-
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 864
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Toholampi, Finland

Post by trooper »

Adios, lähden äänittelemään Wasted Yearsin ja Die With Your Boots Onin nyt. Katsotaan minkälaista jälkeä tulossa ;)
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Jakke
Vempare
Vempare
Posts: 21
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:52

Post by Jakke »

Kävin ostamassa uuden mikin eli voisin sitte kuitenki osallistuu. Tolla mikillä tulee nauhoittaessa kuitenki mukaan sellasta surinaa niinkun mun vanhallaki mut kun soittaa tarpeeks kovaa niin se surina peittyy ton soiton alle.. Pistänpä kuitenki nettii pienen pätkän tosta clairvoyantista, niin voitte sanoo sitten onko tarpeeksi hyvälaatuista. Kun pistää vähän kovemmalle niin alkaa vähän kuulua sellasta surinaa.. En sit tiiä haittaako se..

Täs kuiteski toi linkki http://www.geocities.com/virtualpohjis/

Ja jos toi laatu kelpaa ni Asa vois sitten ton Clairvoyantin lähettää mulle ni mä soitan siihen kitarat.. Soitan nyt eka yhen biisin ja jos onnistuu ni vois harkita jos soittais lisää (saa nähä onnistuuko :D ). Mun miksaukseen kannattaa kuitenkin suhtautua varauksellisesti sillä siitä ei oo aikasempaa kokemusta

EDIT: katos prkl toi Clairvoyant oliki jo varattu..
metal
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 81
Joined: Wed Jan 07, 2004 15:54
Location: Helsinki

Post by metal »

CD lähti postissa D-Iivilille.
D-Iivil
Bändäri
Bändäri
Posts: 247
Joined: Sun Jan 11, 2004 5:26
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Post by D-Iivil »

Jakke wrote:Kävin ostamassa uuden mikin eli voisin sitte kuitenki osallistuu. Tolla mikillä tulee nauhoittaessa kuitenki mukaan sellasta surinaa niinkun mun vanhallaki mut kun soittaa tarpeeks kovaa niin se surina peittyy ton soiton alle.. Pistänpä kuitenki nettii pienen pätkän tosta clairvoyantista, niin voitte sanoo sitten onko tarpeeksi hyvälaatuista. Kun pistää vähän kovemmalle niin alkaa vähän kuulua sellasta surinaa.. En sit tiiä haittaako se..

Täs kuiteski toi linkki http://www.geocities.com/virtualpohjis/
Sammutappas nauhoituksen ajaksi monitori, sekä mahdolliset loisteputkivalaisimet, sekä säädä tietokoneen mikseristä sisäänottovoluumia pienemmäksi ja käännä vastaavasti vahvistimesta nupikoita enempi kaakkoon, saattaapi hurinat vähentyä huomattavasti.
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
D-Iivil
Bändäri
Bändäri
Posts: 247
Joined: Sun Jan 11, 2004 5:26
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Post by D-Iivil »

Siinäpä olis tuoretta Where Eagles Darea. Miksaus alkaa olla lähellä lopullista, joten tämän pohjalta rysäytän sitten about kaikki biisit, toki jotain levykohtaisia soundimuutoksia pitänee vääntää, mutta enivei.

http://www.maidenhell.com/rautaneitopro ... master.mp3
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
Jakke
Vempare
Vempare
Posts: 21
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:52

Post by Jakke »

No eipä tuo äänenlaatu kauheasti parantunu :?. No kaikki biisit mitä oisin osannu soittaa taitaaki olla jo varattuna ja nauhatki jo lähetetty varmaa eteenpäin. Aika hyvältä muuten kuulostaa toi Where Eagles Dare
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Oli muuten pirun hyvä meininki tossa biisissä. Itse vielä hieman miksaan rumpuraitoja, ja kunhan saan ostettua tyhjiä levyjä, alan lähetellä niitä asianomaisille.
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer
Posts: 2606
Joined: Fri Jan 09, 2004 2:43
Location: Espoo

Post by Iivis »

Voi herranpieksut sentään! "Where eagles dare" kuulostaa todella upealta! :finger:
Suuret kiitokset ja hatunnosto kaikille Rautaneito-projektissa mukana oleville! Odotan kuumeisesti kuulevani lisää tällaista. LOISTAVAA :!:
vicvella
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 94
Joined: Wed Feb 25, 2004 9:16

Post by vicvella »

Hyvältähän tuo kuullostaa.
NightTrain
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi
Posts: 298
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:18
Location: Joensuu

Post by NightTrain »

Todellakin hyvin vedetty tuo Where Eagles Dare. Pätevää sointantaa.
Kissa on isompi kuin päästäinen.
Prodical Son

Post by Prodical Son »

Kunhan tuon särkevän pellin äänen saa pois niin aivan loistavaa pojat...

Jatkaa samaa rataa.
Shogun
Roudari
Roudari
Posts: 462
Joined: Wed Jan 07, 2004 22:03
Location: Helsinki
Contact:

Post by Shogun »

No big deal. Vähän äänentasoa alaspäin... Sound Forgella katoin tuon, niin ihan tapissa on ja pellit tosiaan "clippaa".
Muuten kuulostaa todella hyvältä ja pitkälti tuolta pohjalta on hyvä vetää loputkin biisit... :finger:

Yksityiskohtana tuohon sooloon kaipaisin vähän enemmän sitä alkuperäisen kaikua. Varsinkin alku ja ne huiluäänet on vähän sillä idealla vedetty... Tosin ei ihan niin paljoa, kun tuli nyt vedettyä tuohon se lyhyt sweeppaus kohta, mistä ei saa mitään selvää jos laittaa liikaa...

Revelations (lähes) pulkassa, joten se tipahtaa vielä tällä viikolla Rikun postiluukusta... (Edit: Postissa on...)
Tuossa Revelationsissa ei muuten ole pellit ihan niin pinnassa, kuin WED:ssä, joten miksatessa päässee siltä osin helpommalla.
Last edited by Shogun on Wed Jul 28, 2004 15:55, edited 1 time in total.
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Post by Lappis »

Ottakaahan joku skittavinguttaja noi mun osuudet itsellenne. Soittelin niitä tossa joku hetki sitten ja ei mulla riitä motivaatio tuohon Maidenin soittamiseen hetkeäkään.
Eli jättäydyn tästä kelkasta pois
"To be alive is more than just breathing"
GhostOfTheNavigator
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 157
Joined: Tue Jan 06, 2004 23:37
Location: Hyvinkää

Post by GhostOfTheNavigator »

^Mä voin ottaa The evil that men do:n ja Afraid to shoot:in..
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia
Posts: 845
Joined: Tue Jan 06, 2004 4:58
Location: Söörmarkku

Post by Starstruck »

Kuten tuolla Riku jo mainitsikin, aion käydä äänittämässä mahdollisesti hänen luonaan lauluja jossain vaiheessa.

Aikaisemmin kysyin mahdollista äänittäjää ja kukaan ei vastannut, niin en viitsinyt sen enempää täällä meteliä pitää.

Powerslavesta tarvii varmaan tehdä kaksi versiota, kun se on mullakin se ykkösbiisi noista. :twisted:
Shogun
Roudari
Roudari
Posts: 462
Joined: Wed Jan 07, 2004 22:03
Location: Helsinki
Contact:

Post by Shogun »

^ & ^^ Loistavaa..! :finger:

Eli laulajat löytyy (ja mikäs siinä, Powerslaavi on niin hyvä, että kyllä siitä kaksi versiota voi olla 8) ) ja guitaristikin löytyi paikkaamaan pari biisiä.

Mä luulen että mulle riittää ne 6 biisiä, missä olen jo mukana. Muuten pää hajoaa, eikä huvita kohta kuunnella seuraavaan puoleen vuoteen Maidenia - varsinkaan niitä ko. biisejä. :lol:
Korkeintaan jonkun todella simppelin minkä soittaa suoraan sisään, kuten Iron Maiden tms. mutta siihenhän on jo soittajat.

Tai sitten jos joku keksii jonkun biisin, mistä voisi tehdä täysin erilaisen coverin, tyyliin tuplabasarit jne. :lol:
Purgatory olis voinut olla sellaiseen sopiva - tai sitten ei. :roll: No joo, kirjoitan mitä päähän juolahtaa.... mutta hauskaa se voisi olla.
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
DejaWu
Berserkki
Berserkki
Posts: 861
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:16
Location: Beyond The Realms Of Ikaalinen
Contact:

Post by DejaWu »

Mulla pyöri tässä yks päivä ajatus, että Run To The Hillsin alun vois soittaa nasevalla tuplabasari mätöllä ja haitsun paukutukset n. 2 kertaa lujempaa... :lol: Toteutus on tietysti eri asia (löytyykö keltään tuplabasria/peddalia, multa ei ainakaan). Ja vielä loppubiisiinkin pitäs keksiä jonkin näköstä viritelmää, muutakin kuin tuplabasari kompit.
D-Iivil
Bändäri
Bändäri
Posts: 247
Joined: Sun Jan 11, 2004 5:26
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Post by D-Iivil »

^ Ei mun mielestä mitään järkeä lähteä raiskaamaan esikuviaan.

Pysytään ennemmin vaan ihan tribuuttihengessä tämän projektin kanssa :)

Semmoistakin tuossa mietin, että jossain vaiheessa on pakko tehdä joku rajaveto noiden biisien lukumäärien suhteen, sillä parinkymmenen biisin miksailuun ja viilaamiseen menee niin vitusti aikaa, että saattaa hermot loppua multa jossain vaiheessa nuppien vääntämiseen :D Jos sovitaan että tehdään valmiiksi asti vaikkapa 10 parasta biisiä?
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
Shogun
Roudari
Roudari
Posts: 462
Joined: Wed Jan 07, 2004 22:03
Location: Helsinki
Contact:

Post by Shogun »

^ Erimieltä olen siitä raiskaamisesta (Revelationsiin taisi tulla liiankin yksi yhteen soolot), mutta sen ymmärrän kyllä todella hyvin, että sulla on muitakin projekteja, jotka saattavat johtaa oikeisiin diileihin ja joku raja tällekin projektille on vedettävä...
Oma materiaali on kuitenkin aina ensisijalla. :twisted:

Sen takia ymmärrän todella hyvin Lappiksenkin turhautumisen... Kyllä se itselläkin on motivaation kanssa aika taistelu, kun biisit ovat tuttuja vuosikymmenten takaa ja monia on jo nauhoitettukin - saati soitettu satoja kertoja.
Oikeastaan yksi niistä asioista mikä motivoi on se (kuolemattoman hyvien biisien lisäksi), että kerrankin näihin biiseihin saa hyvän laulajan vokaalit ja miksauksen!
Muuten ei ehkä nappaisi soitella näitä liiankin tuttuja biisejä...

Joten komppaan sua Riku ihan täysillä... Valmiiksi asti ne parhaat biisit...
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Kyllähän minäkin voin ottaa miksailtavakseni vaikka loput biiseistä, mitä Riku ei jaksa tehdä. Jos ei muuta niin harjoitteluksi.

Kohta alan tekemään lopulliset miksaukset nauhoittamistani rumpuraidoista, sitten alkaa lähettely.
Post Reply