Rautaneito Projekti
Moderator: The Killer Krew
Ja semmoinenkin juttu olisi helvetin toivottavaa, että jokainen säilyttäisi oman soittonsa raidan / raidat tallessa, että sitten jos miksausvaiheessa huomataan että jokin on perseellään, pystyy alkuperäisen raidan sitten soittajalta hommaamaan jotain kautta?
Mä voisin ilmoittautua masterointivastaavaksi, eli voisin lopulliset tuotokset ajaa masterin läpi. Käytössä on mm. wavesin plugarisetti masterointia varten, t-racks24, izotope ozone 3.1, sekä sekalainen läjä muita masterointityökaluja.
Mä voisin ilmoittautua masterointivastaavaksi, eli voisin lopulliset tuotokset ajaa masterin läpi. Käytössä on mm. wavesin plugarisetti masterointia varten, t-racks24, izotope ozone 3.1, sekä sekalainen läjä muita masterointityökaluja.
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
Kiitoksia vaan luottamuksesta, mutta annan mieluusti vastuun Rikulle, hänellä on enemmän kokemusta tietokonemasteroinnista. Ja mulla on noita nauhoitusprojekteja kesällä jo ihan tarpeeksi muutenkin (Evil Angel & Evoked Curse) etten jaksa ruveta stressaamaan enää ton miksauksesta.Lappis wrote:^ El luvassa powermetallia? Annan ääneni Asalle. Hivenen enemmän Maidentuntemusta eli soundit olisi kohdallaan
-
- The King of Luvia
Trooper on itkenyt verta tämän päivän klo: 14-18.00 välisellä ajalla. Toisin sanoen omat osuudet, eli Children of the Damned, Revelations, Fear Of The Dark ja Where Eagles Daren rummut on äänitetty ja miksattu parhaani mukaan.
Laitan nettiin pientä palaa jostakin biisistä, niin laatuvastaava (Asa?) saa pientä kuvaa siitä minkä saundista tavaraa on luvassa ja kelpaako se
Parit kämmit mahtui joukkoon, muttei ainakaan omasta mielestäni raiskaa kokonaisuutta 
Laitan nettiin pientä palaa jostakin biisistä, niin laatuvastaava (Asa?) saa pientä kuvaa siitä minkä saundista tavaraa on luvassa ja kelpaako se

-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
-
- Viikonloppusoturi
^^
Loistavaa Trooper!!! Nopeaa toimintaa...
En jaksa odottaa, että saan nuo käsiini ja soittamaan omat osuuteni, mutta ensi viikon (ainakin) olen lomamatkalla. Mutta siinähän on hyvää aikaa nauhoitella bassoraidat...
(Ja turha odottaa, että minä saisin kitarat yhden päivän aikana aikaiseksi!
).
P.S. Itsekin haluaisin kuulla jo noita valmiita rumpuraitoja. Tiedä vaikka kitara ja läppäri lähtisi lomalle mukaan...
Loistavaa Trooper!!! Nopeaa toimintaa...
En jaksa odottaa, että saan nuo käsiini ja soittamaan omat osuuteni, mutta ensi viikon (ainakin) olen lomamatkalla. Mutta siinähän on hyvää aikaa nauhoitella bassoraidat...

(Ja turha odottaa, että minä saisin kitarat yhden päivän aikana aikaiseksi!

P.S. Itsekin haluaisin kuulla jo noita valmiita rumpuraitoja. Tiedä vaikka kitara ja läppäri lähtisi lomalle mukaan...

"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
-
- Roudari
Ai Vokalisti vai? Eihän näistä mitään deathmetal-versioita pitäny tehdä?!Finnarry wrote:^Sain em. biisien rumpuraidat ja hyvältä kuulostaa.Tänä iltana ensimmäinen yritys saada jotain murinaa koneelle.
Hahhah. Lappis on toisinaan niin hauska tyyppi että oikein itkettää

"To be alive is more than just breathing"
CotD on narulla, pari pikkukämmiä vielä korjaan ja tänään soitan Where eagles daren. Lievä ajanpuute on vaivannut. Viime keskiviikkona ehdin vähän soittaa ja tänään vasta seuraavan kerran. Ja kun tuo nahoitus ei ole vahvin ala niin menee noihin säätöihin paljon aikaa.
Nyt on vähän sellainen puolimunaton bassosoundi (parempi kuitenkin kuin osasin odottaa näillä nauhoitusmetodeilla). Kauheasti ei Harriskolinaa tartu narulle ja nekin vähät varmaan hukkuu kun kitarat tulee päälle. Johtuu varmaan kun bassonuppi on suoraan äänikortissa kiinni... Ei olisi kenelläkään tiedossa jotain DirectX pluginia Cooledittiin millä sais tuota soundia metallisemmaksi? Itse en ole löytänyt.
Eiköhän noi kuitenkin lähde huomenna Shogunille päin. Mä kyllä veikkaan että tuosta saa ihan yllättävän hyvän jos lopullinen miksaaja tuntee nappulat.
Nyt on vähän sellainen puolimunaton bassosoundi (parempi kuitenkin kuin osasin odottaa näillä nauhoitusmetodeilla). Kauheasti ei Harriskolinaa tartu narulle ja nekin vähät varmaan hukkuu kun kitarat tulee päälle. Johtuu varmaan kun bassonuppi on suoraan äänikortissa kiinni... Ei olisi kenelläkään tiedossa jotain DirectX pluginia Cooledittiin millä sais tuota soundia metallisemmaksi? Itse en ole löytänyt.
Eiköhän noi kuitenkin lähde huomenna Shogunille päin. Mä kyllä veikkaan että tuosta saa ihan yllättävän hyvän jos lopullinen miksaaja tuntee nappulat.
^ Etsippäs jostain käsiisi semmoinen plugari kuin "Alien ReValver" ja johan rupiaa kolisemaan. Bassosta kannattaa pitää eq-säädöt aika peruslukemissa ja sitten softasta vääntää eq:sta poies tuolta 30-60hz, lisätä hiukan 200hz 400hz 800hz ja 1000-2000hz, sitten pikkuisen multiband kompuralla vetää alapäätä lyttyyn ja johan lätisee.
Ootko ottanu basson suoraan linjasta sisään vai mikittänyt kaapin? Jos jälkimmäinen, niin suosittelisin ottamaan myös tuolta linjasta, koska sieltä yleensä irtoaa parempi botne.
Niin ja bassoa saapi sitten myös aika rankalla kädellä lopuksi limitoida / kompuroida, muuten se hukkuu ja kuulostaa liian pumppaavalta.
Ootko ottanu basson suoraan linjasta sisään vai mikittänyt kaapin? Jos jälkimmäinen, niin suosittelisin ottamaan myös tuolta linjasta, koska sieltä yleensä irtoaa parempi botne.
Niin ja bassoa saapi sitten myös aika rankalla kädellä lopuksi limitoida / kompuroida, muuten se hukkuu ja kuulostaa liian pumppaavalta.
"Man...you suck!
^Kiitos neuvosta. Koitan tolla demo plugarilla ensin saako mitään aikaiseksi (en tiedä eroja normaaliversioon). Eq:lla pelkästään ei tarpeeksi tullut eloa tuohon soundiin (Tai tuli eloa mutta vääränlaista...
). Aika huojuva se on kanssa eli kompuraa tarttee. Mulla on nuppi pelkästään linjasta sisään, en ole mikittänyt.
Toisaalta kaapista tulee niin hyvät lätinät että sitä kautta olis voinut tulla hyväkin mutten sillei nyt pysty nauhoittamaan.
Vaikuttaisit hyvältä vaihtoehdolta miksaamaan lopuksi tämän homman masteroinnin lisäksi...

Toisaalta kaapista tulee niin hyvät lätinät että sitä kautta olis voinut tulla hyväkin mutten sillei nyt pysty nauhoittamaan.
Vaikuttaisit hyvältä vaihtoehdolta miksaamaan lopuksi tämän homman masteroinnin lisäksi...

kyllä kannattaisi esim. D-Iivilin olla biisien lopullinen miksaaja myös. saattaa meinaan tulla vähän epätasaista jälkeä jos aina eri tyyppi hoitaa miksausta. (esim. meikäläiseltä tuo nauhoitus hoituu ihan hyvin.. miksaaminen on sitten eri juttu
) sitten tietysti esim. kitaristien pitää ymmärtää ettei efektejä käytetä paljoakaan (ellei ole todella tyytyväinen soundiinsa) koska fiksumpihan ne on lisätä vasta miksausvaiheessa.
mutta joo.. miten nyt vaan homman saa parhaiten toimimaan
ja lisää soittajia perkele, että pääsee muutkin osallistumaan

mutta joo.. miten nyt vaan homman saa parhaiten toimimaan
ja lisää soittajia perkele, että pääsee muutkin osallistumaan

Dankke, mutta mie en vaan ole varma miten tässä ehtii, kun on tuhat rautaa tulessa, mutta tämä prokkishan ei tietty ole niin aikataulutiukkaa hommaa...Finnarry wrote: Vaikuttaisit hyvältä vaihtoehdolta miksaamaan lopuksi tämän homman masteroinnin lisäksi...
Tuo "yksi miksaaja koko hommaan"-ajatus on sinällään hyvä, mutta tietyn ongelman muodostaa sekin, kuinka saada kaikki raidat kaikilta käyttäjiltä (kauhia CD:eittein lähettely rumba?) ja kuinka saada ne varmasti synkattua raiturissa (käsipelillä tietty, mutta menee ikuisuus...tai no), mutta juu..lopputuloksen kannalta olis varmasti parempi jos yksi äijä miksais koko roskan. Eikös Asa ollut lupautunut jo tähän hommaan?
Tässä on vielä pieni bassosample eräästä tuoreesta miksauksesta, mikä on väännelty pelkästään tuota Alienrevalveria käyttämällä ja pikkuisen kompuraa + excitteriä lyöty perään:
http://www.maidenhell.com/prkl/bassosample.mp3
"Man...you suck!
^^Mä kyllä ajattelin siirtää matskun Sonariin, kun on tutumpi mulle, soittaa kitarat multiefekti/etuasteesta (Boss GT-6) suoraan koneelle ja muokata soundit loppuun asti noilla Sonarin ja Sound Forgen mukana tulleilla plugareilla.
Jää siinä silti vielä tilaa/varaa lopulliselle miksaukselle, mikä on tosiaan hyvä jättää yhdelle asiansa tuntevalle kaverille. Asa tai D-Iivil..?
Tosin säästän mä ne muokkaamattomatkin raidat, jos tuleekin tarve tehdä muutoksia tms. mikä on hyvinkin mahdollista...
^Ja ei tällä projektilla tosiaan mikään kiire ole. "Valmista tulee sitten kun tulee" tyyliin.
Jos nyt kuitenkin vielä tämän vuoden puolella...
Jää siinä silti vielä tilaa/varaa lopulliselle miksaukselle, mikä on tosiaan hyvä jättää yhdelle asiansa tuntevalle kaverille. Asa tai D-Iivil..?
Tosin säästän mä ne muokkaamattomatkin raidat, jos tuleekin tarve tehdä muutoksia tms. mikä on hyvinkin mahdollista...

^Ja ei tällä projektilla tosiaan mikään kiire ole. "Valmista tulee sitten kun tulee" tyyliin.
Jos nyt kuitenkin vielä tämän vuoden puolella...

"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."