Sonisphere Festival

Keskustelua pelkästään herätysjuhlista, festareista ja keikoista, jotka eivät liity Iron Maideniin.

Moderator: The Killer Krew

Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Re: Sonisphere Festival

Post by Jazz78 »

Jostain tuoreesta haastiksesta olin ymmärtävinäni, ettei montaa B4 keikkaa olisi enää tulossa, jos yhtään uutta. Siksi varmaan Megadeth ja Slayer heittää omaa touriaan samaan aikaan. Taitaa olla taas joku HIM pääesiintyjä ja Turisas komppaa. :mrgreen:
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Siren
Bändäri
Bändäri

Post by Siren »

Mielellään ei mittään Big four keikkoja. Ja jos Turisas on mukana niin minähän olen messissä 8)
Iron Maidenia vuodesta 2000 Wicker Man:in johdosta, mutta eka konsertti vasta vuonna 2008 Tampereella.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Jazz78 wrote:Jostain tuoreesta haastiksesta olin ymmärtävinäni, ettei montaa B4 keikkaa olisi enää tulossa, jos yhtään uutta. Siksi varmaan Megadeth ja Slayer heittää omaa touriaan samaan aikaan. Taitaa olla taas joku HIM pääesiintyjä ja Turisas komppaa. :mrgreen:
Laitas lähdettä tälle, ainakin jenkeissä kovin vähän keikkoja julkaistu (1 kpl) tähän mennessä, Larsilla oli ainakin tekosyitä tilanteelle...
Siren wrote:Mielellään ei mittään Big four keikkoja. Ja jos Turisas on mukana niin minähän olen messissä 8)
Turisas kelpaa aina. Katsellaan ja kuulostellaan mitä sieltä sitten saadaan tänä vuonna lauteille.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Samhain wrote:
Jazz78 wrote:Jostain tuoreesta haastiksesta olin ymmärtävinäni, ettei montaa B4 keikkaa olisi enää tulossa, jos yhtään uutta. Siksi varmaan Megadeth ja Slayer heittää omaa touriaan samaan aikaan. Taitaa olla taas joku HIM pääesiintyjä ja Turisas komppaa. :mrgreen:
Laitas lähdettä tälle, ainakin jenkeissä kovin vähän keikkoja julkaistu (1 kpl) tähän mennessä, Larsilla oli ainakin tekosyitä tilanteelle...
Onko kyse tästä?
Up The Irons!
8.8.2010 Sonisphere, Pori
8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki
Still counting...

"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

\../Juho\../ wrote:
Samhain wrote:
Onko kyse tästä?
Juurikin tuo. Niin tuosta voisi ymmärtää... faktana en mielipidettäni sanonut!

Lisäksi tässä on mainos USA:n B4:sesta...

Image

Huomatkaa teksti "Yhdessä ensimmäistä ja ainoaa kertaa USA:ssa". Eli ei näyttäisi olevan lisää jenkkikeikkoja tulossa.

Kommenttini Turisaksesta, koska itse pidän sitä täytenä paskana enkä maksaisi ropoakaan sen keikasta. Mutta nämä ovat näitä mielipidekysymyksiä.
Peräruiske
Peräruiske

Post by #21 »

Itse olen melko varma, että noita B4 keikkoja tulee kourallinen lisää. Perusteluni asialle on seuraava: tuosta Larsin haastattelusta olin lukevinani, että keikkoja tulee lisää, jos kaikki sujuu hyvin, "We don't wanna sort of overstay the welcome, and we don't know what kind of response there's gonna be to this in America, so we're starting, obviously, without being disrespectful to the rest of the wonderful country..."

Ja mitä tulee tohon Eurooppa/Sonisphere keissiin, niin ekaks, Maiden tuskin on pääesiintyjä Suomessa ja Ruotsissa, kun ottaa huomioon lipunmyynnin omille keikoille. Myös viimevuotiset esiintymiset spheressä puoltavat tätä. Tokaks Slayer-leiristä toivottiin kesän keikkojen jälkeen, et B4-touhu jatkuu, ja Lombardo ja/tai King ilmoittivat halukkuutensa soittaa nimenomaisesti juuri Englannissa ja Pohjoismaissa. Kolmanneks tuntuu et spheren loppuja päivämääriä pihdataan et saadaan Slayerin ja Megadethin yhteiskeikan lipunmyynti käyntiin esim. meillä ja naapurissa.

Toisaalta voin olla täysin väärässä ton eurooppaosion suhteen, kuten viime kerralla, ja varsinkin kun haluan todella kovin B4 Suomeen. Mut jotenkin vaan tuntuu oudolta ajatus et sphereesä ois yli kaks pääesiintyjää, toisin kuin viime vuonna.
Peräruiske
Peräruiske

Post by #21 »

No niin, tuossa linkki http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Sl ... 5263503490" onclick="window.open(this.href);return false; uutiseen, jonka mukaan pahin mahdollinen skenaario on tapahtumassa niiden kannalta jotka janoavat isoa nelosta Helsinkiin. Eli näyttää vahvasti siltä et iso 4 esiintyy Ruotsissa, muttei Suomessa.

Jos ei nyt ihmeitä tapahdu, niin heinäkuu pyhitetään pelkästään IrMalle.

edit.

Vai onkohan noissa promoottorin lausunnoissa kuitenkin kyse siitä, et saatais myytyä mahdollisimman paljon lippuja tolle Slayer&Megadeth keikalle ja lähipäivinä lätkästään tieto pöytään, et B4 Suomen Soniin. Mene ja tiedä...
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Sonisphere Festival Finland Lauantai 2.7. - Kalasatama, Helsinki!
Up The Irons!
Still counting...

Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Kiva asfaltti... :|
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

On sellainen esiintyjiäkaarti että jää tänä vuonna väliin mun osalta
SLIPKNOT,
IN FLAMES,
MASTODON,
OPETH,
SONATA ARCTICA,
STAM1NA
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Juu eieiei... :evil:
What we do in life, echoes in eternity
bultsi
Berserkki
Berserkki

Post by bultsi »

Paljonkohan kehtaavat pyytää lipuista? Ainoa hyvä tuolla on nimittäin In Flames. "Pieni" tason lasku viimevuotiseen.

No toivottavasti tulisi edes se Big Four Ruotsiin niin pääsisi edes sinne tsekkaamaan.
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
AntiSmuli
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by AntiSmuli »

No voihan pillu. Mastodon, Opeth, Sonata? Jos vaan lipun hinnat ovat viime vuoden tasoa, niin saa tulla Slipknotin kaveriksi pari muuta edes vähän kovempaa nimeä, että vihtisi lähteä. Sen verta monta muuta huomattavasti kovempaa festaria ensi kesänäkin tulossa.

Vaikka sinänsä, samahan tuo vaikka sitä yhden päivän Helsingissäkin viettäisi. Lipun hinta ratkasee nyt.

Taisi ne Mötley-huhutkin olla puutaheinää. Luulisi nyt, että jos keikka sovittiin about 5min sen jälkeen, kun viime vuonna hurrikaani iski, niin heidän tulonsa tänä vuonna oltaisiin julkaistu nyt tuossa samalla.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
Peräruiske
Peräruiske

Post by #21 »

Aika läppä, et muissa maissa Maiden tai B4 pääesiintyjänä ja meillä tuollanen nippu ja liput 85e. :lol:

Ei nähdä Ruotsissakaan isoa nelosta ku ovat Ranskassa samaan aikaan. Mut aika mielenkiintosta et Carnage peruttiin Ruotsissa ja bändit lupasivat palata pian uudelleen. Ja toistaseks isolla nelosella vaivaset 2 keikkaa euroopassa.
AntiSmuli
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by AntiSmuli »

Mikä ihme tämä uusi paikka on, Kalasatama? Pikaisella googletuksella ja kuvahaulla löysin vain läjän erilisiä kuvia satamamaisemista, mutta en juurikaan mitään festarialueeksi kelpaavaa johon olisi tarkoitus 30 000 - 50 000 ihmistä istuttaa.

Tämä pramea talvimaisema asfalttisesta sataman rahti- ja lastausalueesta oli ainoa edes sinne päin.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
Siren
Bändäri
Bändäri

Post by Siren »

Eipähän tartte näihinkään pippaloihin hiippailla, jos tosiaankin tuo Slipperi on pääesiintyjä. No jääpähän rahaa Tuskaan, jos saavat sinnekkään mitään kiinnostavaa nähtävää :|
Last edited by Siren on Thu Feb 17, 2011 14:25, edited 1 time in total.
Iron Maidenia vuodesta 2000 Wicker Man:in johdosta, mutta eka konsertti vasta vuonna 2008 Tampereella.
bultsi
Berserkki
Berserkki

Post by bultsi »

Jahas, tuossa lukikin että lipun hinta on 85e. Kuka on menossa? :lol:
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Jää nämäki pippalot käymättä. Ei kiinnosta ku pelkästään Stam1na jos tuossa kaikki esiintyjät on.
Up The Irons!
Still counting...

Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Itse ainakin olen tyytyväinen. Helppo kiertää hesapippalot kaukaa!! :finger: :twisted: :finger:
Daelos
Wimp
Wimp

Post by Daelos »

Aivan paskat bändit ja järjettömän kallis hinta. Vähän luulen että ei tämänvuotinen tapahtuma suurta yleisöryntäystä aiheuta..
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Jazz78 wrote:Itse ainakin olen tyytyväinen. Helppo kiertää hesapippalot kaukaa!! :finger: :twisted: :finger:
Porilaisten ongelmat pyörii joka kesä sen ympärillä, joutuuko poistumaan landelta? :| Sitä se teettää, kun porilaisten historian toiseksi suurin kulttuurimerkki heti Porilaisten marssin jälkeen vietiin Stadiin. :P

Aika kokonaisvaltaisen paskat festarit kyllä kyseessä tänä vuonna. Ei varmaan tarvitse odotella hirveetä yleisöryntäystä bändeillä, joista vain Slipknot saattaisi myydä Hartwall Areenalla kohtalaisesti. Kaksi klubibändiä, yksi Kaapelitehdas-tason bändi ja kolme UKK-jäähallin täyttävää bändiä. Eikä yksikään ole kovin erikoinen. :D

-edit: ruokailun peruspilari PORILAISET unohtui
Last edited by Karpaasi on Thu Feb 17, 2011 19:48, edited 2 times in total.
CreepingDeath
Hang-Around
Hang-Around

Post by CreepingDeath »

AntiSmuli wrote:Mikä ihme tämä uusi paikka on, Kalasatama?
Metrolla kun kuljet, niin Kalasatama on Sörnäisistä seuraava pysäkki. Ihan siinä Kulosaaren sillan kupeessa, nämä Romanian romanithan tuolla loisivat viime vuoden. Suvilahti ja tämänvuotinen Tuska ovat siinä aivan vieressä.

Itse festarista, tähän sopisi varmaan vanha sanonta: vittu mitä paskaa. Vahva veikkaus, ettei tapahtumaa enää täälläpäin järjestetä kesällä 2012.
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Karpaasi wrote:
Jazz78 wrote:Itse ainakin olen tyytyväinen. Helppo kiertää hesapippalot kaukaa!! :finger: :twisted: :finger:
Porilaisten ongelmat pyörii joka kesä sen ympärillä, joutuuko poistumaan landelta? :| Sitä se teettää, kun porilaisten historian toiseksi suurin kulttuurimerkki heti Porilaisten marssin jälkeen vietiin Stadiin. :P
Heh heh... ja tsadilaiset saivat mitä halusivat. Sori, nyt mutta hyväntuulisuuttani mikään ei pysty pilaamaan liittyen Tsadin uuteen festiin. :mrgreen:
CreepingDeath wrote:Itse festarista, tähän sopisi varmaan vanha sanonta: vittu mitä paskaa. Vahva veikkaus, ettei tapahtumaa enää täälläpäin järjestetä kesällä 2012.
Näkisin itse mielihyvin Sonispheren uudestaan kotonaan. :finger:
Vekkuli
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Vekkuli »

Karpaasi wrote: Ei varmaan tarvitse odotella hirveetä yleisöryntäystä bändeillä, joista vain Slipknot saattaisi myydä Hartwall Areenalla kohtalaisesti. Kaksi klubibändiä, yksi Kaapelitehdas-tason bändi ja kolme UKK-jäähallin täyttävää bändiä.
Ite sain kuitenkin 3-4 jäähallitason bändiä (Slipknot, Mastodon, In Flames & Opeth. Opeth taipunee kuitenkin yhä Kaapelikokoon).

Ei sillä, parempi kattaus tämä olisi jäähalliin noilla neljällä, myisi ainakin loppuun jollain 60e lipuilla. Nyt festarimeininki kääntyy itseään vastaan kun ei paljon tynkäsetit kiinnosta.

Paska kattaus paskalla hinta vs. laatu suhteella. Kolmella kympillä voisin Mastodonin ja Opethin käydä katsomassa. Näistä ensin mainittua kun en ole ite nähnyt ennen livenä.
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Jazz78 wrote:Heh heh... ja tsadilaiset saivat mitä halusivat. Sori, nyt mutta hyväntuulisuuttani mikään ei pysty pilaamaan liittyen Tsadin uuteen festiin. :mrgreen:

Näkisin itse mielihyvin Sonispheren uudestaan kotonaan. :finger:
Myönnettäköön, että markkinamiehet tod. näk. ajattelivat, että heppoisemmillakin bändeillä saadaan paljon väkeä Helsinkiin. Tulee kusemaan pahasti tämä ajattelutapa tänä vuonna, siitä ollaan samaa mieltä.

Kuitenkin: miksi festarin pitäisi palata Poriin? Ensi vuonna ehkä tajutaan hankkia paremmat esiintyjät jämäesiintyjien sijasta, mihin ikinä festari rantautuu. Poriin kuitenkin pitää saada ihan saatanan kova kattaus, että kukaan jaksaa lähteä sinne. Nautiskele siihen asti livenä Yöstä, Dingosta ja Mambasta, m-mm. :wink: :finger:
Post Reply