Tuska Open Air 2009

Keskustelua pelkästään herätysjuhlista, festareista ja keikoista, jotka eivät liity Iron Maideniin.

Moderator: The Killer Krew

Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Harkinnassa on. Rahatilanne sitten määrää.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Jussi K wrote:Niin, reilut kymmenen bändiähän tuonne vielä buukataan, joten tilaa on. Itse asiassa tämä messujenaikainen avausryöppykin on jo parempi kuin viime vuonna, mikä aina plussaa, vaan siltihän sitä aina wanhalla kaveriporukalla lähdetään & hostellihuoneet on jo pari vkoa sitten varattu. Seitsemäs kerta mahtaa olla.. joo-o, since 2000, mutta 2002 kärsin intissä.

edit: V veikkaisin ettei noista bläckyreunioneista ole kuin toinen pääesiintyjä, sillä COB nimetään jo tuossa tiedotteessa pe sille paikalle & W.A.S.P.in luulisi olevan jo tuoreen perinteenkin vuoksi sunnuntain (& itse festarinkin) päättävällä veteraanipaikalla (Dio, Accept, CF).
Näinpä. Itse uskoisin, että Immortal taas vetäisi lauantain pää-wimppaajan roolin. Olis aika kova jos sitten Emperor ja Vader olisivat sitten 2. viimeiset bändit pe-la. Noh, sama se. Kunhan näkee!

Itseasiassa vois olla perkeleen kova jos VADER alottais festarit, sais kyynerpäät ja huulet auki jo ekan 45 min aikana :twisted: :lol: :wink:
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

No tuskin raahaavat Emperoria ja Immortalia isolla rahalla Tuskaan niin että toinen alentuu soittamaan vain vajaan tunnin jonkun WASP:in takia?
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

No ei tarvi tuonne vaivautua. Tasan kaksi kiinnostavaa bändiä eli WASP ja Brother Firetribe. Säästyypä nuokin rahat Sauna open airiin.
What we do in life, echoes in eternity
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

^ Puhut kuin tuossa olisi kaikkein lopullisin lista... yllätyksiä täynnä tulevaisuus.

Johan räjähti !

Immortal , Emperor , Finntroll , Moonsorrow ja W.A.S.P. ovat taatusti nähtävä , ellei peruutuksia isketä. W.A.S.P.onkin ainut noista jonka olen jo aiemmin livenä todistanut (kult.talo). Täytyy toivoa ettei mene pahasti keikat päällekkäin. Kolmen päivän lippu mukaan heti kun tulee lippupalveluissa myyntiin.. Jotain über kovaa rässeliä odotellessa...

EDIT: Vaderiin täytyy tutustua ennen keikkaa , ettei käy niin että keikka ohi ja jälkeenpäin innostuu.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Aces High wrote:Johan räjähti !

Immortal , Emperor , Finntroll , Moonsorrow ja W.A.S.P. ovat taatusti nähtävä , ellei peruutuksia isketä. W.A.S.P.onkin ainut noista jonka olen jo aiemmin livenä todistanut (kult.talo). Täytyy toivoa ettei mene pahasti keikat päällekkäin. Kolmen päivän lippu mukaan heti kun tulee lippupalveluissa myyntiin.. Jotain über kovaa rässeliä odotellessa...

EDIT: Vaderiin täytyy tutustua ennen keikkaa , ettei käy niin että keikka ohi ja jälkeenpäin innostuu.
Heti ostoon uusin EP The Art of War, uusin levy Impressions of Blood ja lisäherkuksi voi valita Revelations ja LITANY -levyjen väliltä, itse sanoisin Litany, joku toinen sanoisi Revelations. Yks kovimmista deathmetal bändeistä, ehdottomasti!
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

No voi jumalauta! Kiinnostais kyllä helvetisti mennä katsomaan tuota Emperoria, vaikka vähän huvittaakin heidän reunion-takinkääntö-temppunsa. Toisaalta, toimiiko tämänlainen musiikki Suomen kesäyössä? Huh huh, nyt olen hämmentyny, mietitään myöhemmin mukaan lähtöä.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Olisinpa black metalin ystävä...

Eli näillä esiintyjillä en ole menossa. Mutta saa nähdä, että minkälaisia bändejä on vielä tulossa.
Northernstar
Hang-Around
Hang-Around

Post by Northernstar »

No nyt ainakin valittajat sai bläkkiä...
Emperor! \,,/
dejavu
Kisälli
Kisälli

Post by dejavu »

Jo on asiallisen näköinen tuo lista. Kovasti alkoi nyt kiinnostamaan tuo reissu. Rahatilanne on vain tällä hetkellä ihan paska, Parasta aikaa väsäilen työhakemusta vanhaan kesätyöpaikkaan, joten tuo asia on järjestymässä. Vielä oman lusikkansa rahanmenosoppaan tunkee mahdolliset Metallican Helsingin keikka ja Maidenin Tallinnan keikka. Saas nähdä riittääkö rahat aivan joka paikkaan, halua ainakin on.
"Ammutuksi tuleminen sattuu."
- Ronald Reagan
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Saattaisi muutaman vuoden tauon jälkeen kiinnostaakin tuo Tuska. Emperor ja Immortal lähinnä kiinnostavat, plus tietenkin lapsuuden suosikki WASP.

Laitetaan tosissaan harkintaan, tulee varmaa lähdettyä ainakin Nummirockiin kesällä tosin eipä ole siellä mitään bändejä vielä ilmoitettu.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Näyttää taas vaihteeksi pakolliselta menolta tuo Tuska. Ei voi mitään. No, saas nyt sitten nähdä, kuinka käy.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
rockangel
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rockangel »

Hyvältähän tuo vaikuttaa. Kunhan nyt vaan noi kiinnostavimmat bändit(Immortal, Emperor lähinnä) soittaisivat lauantai-iltana kuuden jälkeen tai sunnuntaina. Perhana kun sattuu meinaan mun Suomeen paluu sille lauantaille eli oon Hki-Vantaalla joskus 17. aikaan. :lol: Ei kyl kovin houkuttele ajatus suoraan lentokentältä aikaerosta kärsivänä Tuskailemaan mut jos on hyviä bändejä ni pakko kai sitä on. :roll: :lol:
Ei kovaa, mutta täysillä.
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Immortal, Emperor ja Vader kiinnostavat. Olen päättänyt ostaa kaikilta muutamat levyt. Niin ja olen siis tehnyt tämän päätöksen jo ennen näitä Tuskaan tulemis tietoja. Eli kaippa tuonne menossa olen. Hieno tapahtuma se on ainakin viime vuoden sunnuntain perusteella.
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

poolrules wrote:Toiselle laudalle jo kommentoinkin, että onhan vain paska kattaus. :lol:
Kovin kattaus hetkeen! Emperor ja Vader pelkästään piisaisivat! Mutta kun tarjotaan W.A.S.P. vielä kylkeen Katatonian kanssa, niin eiköhän tuonne pidä suunnata.
Voimanorja wrote:....itse sanoisin Litany, joku toinen sanoisi Revelations.
Kolmas De Profundis... :D
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
daughter_of_slaughter
Bändäri
Bändäri

Post by daughter_of_slaughter »

En kyllä näistä kiinityksistä oikein jaksa innostua. Esim. Emperor ja Vader on bändejä, jotka ihan mielenkiinnosta haluaisi käydä kattomassa, mutta ei pelkästään niiden takia viitsisi raahautua paikalle. Toivottavasti loput julkistamattomat bändit olisivat jotain parempia, ettei 10-vuotias Tuska jäisi esiintyjien takia väliin.
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

Kattaus näyttää todella loistavalta, mutta toi saakuran WASP meni pilaamaan kyllä hyvin tuon suoran.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Pentelesh wrote:Kattaus näyttää todella loistavalta, mutta toi saakuran WASP meni pilaamaan kyllä hyvin tuon suoran.
Pitäähän sitä olla musiikkia niillekin, jotka elävät edelleen vuotta 1986. :D Festarin on kuitenkin parempi seurata aikaansa, tai voipa olla, että yleisö katoaa johonkin.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
makezu
Hang-Around
Hang-Around

Post by makezu »

Njaah... Eipä kyllä nuo esiintyjät vakuuta. Immortalia voisi käydä vilkaisemassa, mutta sekin olisi parhaimmillaan pimeällä sisäkeikalla.
''Ei koskaan kannata puhua paskaa, sillä joskus saattaa joutua syömään sanansa''
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Sir wrote:Pitäähän sitä olla musiikkia niillekin, jotka elävät edelleen vuotta 1986. :D
Heh, just ajattelin että jos Tuskan esiintyjäkaarti olisi juuri tuollaista n. vuosi 1986-kamaa niin ite varmasti olisin siellä :lol:, ei tämä nykymeininki ihan iske meikäläiseen :wink:.
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

darealjyra wrote:
Sir wrote:Pitäähän sitä olla musiikkia niillekin, jotka elävät edelleen vuotta 1986. :D
Heh, just ajattelin että jos Tuskan esiintyjäkaarti olisi juuri tuollaista n. vuosi 1986-kamaa niin ite varmasti olisin siellä :lol:, ei tämä nykymeininki ihan iske meikäläiseen :wink:.
Makuasia - yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas on isoisän kimpussa ja neljäs on jo tuikannut perheen labradorinnoutajaa. :D Eiköhän tuo ole ihan hyvä, että Tuska seuraa aikaansa, ja Sauna vastaa enemmän tosta nostalgiapuolesta. Kahta täysin samanlaista metallifestaria tuskin tähän maahan mahtuisikaan. Itsehän kannatan vuoden 2007 elämistä - ja se WASP tuli tosiaankin jo nähtyä. Vuonna 1986 itse asiassa. :lol:

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Mä ajoittaisin elämäni mieluusti johonkin 90-luvun alkupuolella, oman syntymävuoden tienoille. :lol:

Jos joukosta Wasp/Insomnium/Immortal/Emperor/Vader vähintään 2 nimeä tuuttaa samana päivänä, olen varmaan tulossa.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Sir wrote:Eiköhän tuo ole ihan hyvä, että Tuska seuraa aikaansa, ja Sauna vastaa enemmän tosta nostalgiapuolesta. Kahta täysin samanlaista metallifestaria tuskin tähän maahan mahtuisikaan.
Näinhän se taitaa olla, ja juuri finanssipuolella tuo korostuu. Suurinta osaa metalliväestä nykymeininki taitaa kuitenkin kiinnostaa niin paljon, että tuo linjaus on kannattavaa. Saunaan sitten ne joita ei kiinnosta, näin rankasti yleistäen. Tai sitten kotiin yksinään kyräilemään 8).
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Lipunmyynti alkaa siis 28.2. Minua tämän vuotinen Tuska kiinnostaisi kyllä mutta saapi nähdä miten tuon rahatilanteen ja muun ohjelman laita on sitten kesällä, mutta pääasiahan on tuo raha. Kun Dubliniin olen tuossa 2-3kk:n päästä lähdössä, mutta sehän on tuollainen luokkaretki. Siihen menee rahaa jnkin verran yms.

Mutta halua löytyy kyllä täältäkin. Ja vielä yksi yhtye/artisti joka on meikä pojan mieleen, se sitten lähdön paikka. :wink:

Edit: Vaikka kyllä tuossa nykyisessäkin on tarpeeksi.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

Lappis wrote:Siis jumalauta?! Emperor, Immortal ja Vader?!

Voi perkele vieköön. Paikalla ollaan, se on täysin varma juttu. Vielä joku kunnon rässibändi joukkoon ja tietty Primal Fear niin pippalot on täydelliset. Tosin Iced Earth kelpaisi myös
Komp. Vielä kermana päälle toisen puoliskoni märkäuni: Mercenary. Hunajat on siis jo lyöty. Iced Earth ja Gettysburg vielä, niin..

ANTHEMS TO THE WELKIN AT DUSK!
Post Reply