METAL WARNING FESTIVAL III (Sarcofagus, Cloven Hoof UK, YM.)
Moderator: The Killer Krew
METAL WARNING FESTIVAL III (Sarcofagus, Cloven Hoof UK, YM.)
METAL WARNING FESTIVAL III
(3 days of METAL 10-12th of September 2010)
From the depths of the pyramids and catacombs, infernal noise arises..
It's heavy as a gravestone and black as the mummy's breath.
It is Sarcofagus.
It is Heavy... Heavy... Heavy.....
Sarcofagus livenä, ensimmäistä kertaa sitten 80-luvun alun,
eli miltei 30 vuoteen!
Confirmed bands:
SARCOFAGUS (Fin)
CLOVEN HOOF (UK)
O.S.S.Y (Fin)
MAUSOLEUM GATE (Fin)
THE LAMP OF THOTH (UK)
OVERDRIVE (Swe)
TORCH (Swe)
IN SOLITUDE (Swe)
RAM (Swe)
GOBRA
CHILDREN OF DOOM (Fra)
HEATHEN HOOF
ARMOUR
URJA
BLOODY HELL
Indoor festival: Gloria Kulttuuriareena, Helsinki Finland
Pieni Roobertinkatu 12.
Venue web site: http://nk.hel.fi/gloria/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tickets:
3 days 55€ (saatavilla myös Headbanger's Open airista ja Kvlt-levykaupasta alennettuun hintaan!)
2 days 40€
1 day 25€ (Sunday, 30€)
METAL CONTACT: http://www.saunalahti.fi/~ilarle/mw" onclick="window.open(this.href);return false;
Festival Website: http://www.saunalahti.fi/~ilarle/mwf3/" onclick="window.open(this.href);return false;
lord_orgasmatron(a)yahoo.com
metal_warning3(a)hotmail.com
SPECIAL HEVI OFFER:
3 day tickets to Metal Warning Festival III to be sold with discount price! Available at HEADBANGER'S OPEN AIR festival (in Germany). Price: 55€. Also available at TUSKA-festival.
Metal Warning festarit syksyllä kulttinimien tahdittamana
Kolmatta kertaa järjestettävä Metal Warning Festival tuo jälleen sulateltavaa vannoutuneille hevifaneille. Vanhaa liittoa, harvinaista herkkua ja kulttinimiä nähdään syksyllä Helsingin Glorian lauteilla kolmen päivän ajan.
Esiintyjäkatraasta mainittakoon Kimmo Kuusniemen luotsaama Sarcofagus, NWOBHM-legenda Cloven Hoof, tämän hetken mielenkiintoisimpiin doom metal -akteihin kuuluva The Lamp of Thoth sekä Minotaurista ja Morningstarista tutun riffijyrä Ari Honkosen Heathen Hoof. Perjantai 10. syyskuuta kulkee teemalla NWOBHM and Doom, lauantaina puolestaan todistetaan Swedish Metal Massacre ja festarit huipentuvat Finnish Metal Saga -iltaan. Muut varmistuneet orkesterit ovat ranskalainen Children of Doom, ruotsalaiset Torch, Overdrive, In Solitude ja Ram sekä kotimaiset Sammohan, Gobra, Armour, Bloody Hell ja Urja.
teksti: Jukka Hätinen (meteli.net)
(3 days of METAL 10-12th of September 2010)
From the depths of the pyramids and catacombs, infernal noise arises..
It's heavy as a gravestone and black as the mummy's breath.
It is Sarcofagus.
It is Heavy... Heavy... Heavy.....
Sarcofagus livenä, ensimmäistä kertaa sitten 80-luvun alun,
eli miltei 30 vuoteen!
Confirmed bands:
SARCOFAGUS (Fin)
CLOVEN HOOF (UK)
O.S.S.Y (Fin)
MAUSOLEUM GATE (Fin)
THE LAMP OF THOTH (UK)
OVERDRIVE (Swe)
TORCH (Swe)
IN SOLITUDE (Swe)
RAM (Swe)
GOBRA
CHILDREN OF DOOM (Fra)
HEATHEN HOOF
ARMOUR
URJA
BLOODY HELL
Indoor festival: Gloria Kulttuuriareena, Helsinki Finland
Pieni Roobertinkatu 12.
Venue web site: http://nk.hel.fi/gloria/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tickets:
3 days 55€ (saatavilla myös Headbanger's Open airista ja Kvlt-levykaupasta alennettuun hintaan!)
2 days 40€
1 day 25€ (Sunday, 30€)
METAL CONTACT: http://www.saunalahti.fi/~ilarle/mw" onclick="window.open(this.href);return false;
Festival Website: http://www.saunalahti.fi/~ilarle/mwf3/" onclick="window.open(this.href);return false;
lord_orgasmatron(a)yahoo.com
metal_warning3(a)hotmail.com
SPECIAL HEVI OFFER:
3 day tickets to Metal Warning Festival III to be sold with discount price! Available at HEADBANGER'S OPEN AIR festival (in Germany). Price: 55€. Also available at TUSKA-festival.
Metal Warning festarit syksyllä kulttinimien tahdittamana
Kolmatta kertaa järjestettävä Metal Warning Festival tuo jälleen sulateltavaa vannoutuneille hevifaneille. Vanhaa liittoa, harvinaista herkkua ja kulttinimiä nähdään syksyllä Helsingin Glorian lauteilla kolmen päivän ajan.
Esiintyjäkatraasta mainittakoon Kimmo Kuusniemen luotsaama Sarcofagus, NWOBHM-legenda Cloven Hoof, tämän hetken mielenkiintoisimpiin doom metal -akteihin kuuluva The Lamp of Thoth sekä Minotaurista ja Morningstarista tutun riffijyrä Ari Honkosen Heathen Hoof. Perjantai 10. syyskuuta kulkee teemalla NWOBHM and Doom, lauantaina puolestaan todistetaan Swedish Metal Massacre ja festarit huipentuvat Finnish Metal Saga -iltaan. Muut varmistuneet orkesterit ovat ranskalainen Children of Doom, ruotsalaiset Torch, Overdrive, In Solitude ja Ram sekä kotimaiset Sammohan, Gobra, Armour, Bloody Hell ja Urja.
teksti: Jukka Hätinen (meteli.net)
FUCK X-THOR
Re: METAL WARNING FESTIVAL III (Sarcofagus, Cloven Hoof UK,
Lipunmyynti ollut tiemmä ennakkoon luvattoman heikkoa. Jos yhtään kattaus putoaa niin tukekaapa Metal Warningia ja niiden stressinpoistoa hakemalla ennakot. Nuo jätkät tekee ihan mieletöntä työtä sydänverellään, ja näistäkään ulkkareista useimpia ei välttämättä tule enää Suomessa näkemään.
Ilman Metal Warningia ei näitä bändejä Suomeen tulisi, monia olisi jäänyt tulematta ja monta jää tulevaisuudessa tulematta. Kaverit kun ottaa bändejä joita rakastaa, vaikka taloudelliset realiteetit olisivat Suomessa heikot. Siis: hattu päästä ja lippuostoksille!
Ilman Metal Warningia ei näitä bändejä Suomeen tulisi, monia olisi jäänyt tulematta ja monta jää tulevaisuudessa tulematta. Kaverit kun ottaa bändejä joita rakastaa, vaikka taloudelliset realiteetit olisivat Suomessa heikot. Siis: hattu päästä ja lippuostoksille!
Kiitos Vekkuli! Ei tullut ihan tarpeeksi lössiä. Kyllä ainakin 100 ihmistä lisää jonain päivänä ois piristänyt. Mutta menihän nuo kemut tuollakin joukolla. Ihan vaan morjens! esim. niille, jotka Watainia lähti Nosturiin kattomaan... ei siinä, hyvä bändi ja varmasti visuaalisesti taas kohdillaan systeemit. Se vaan ehkä unohtui joltakin, että Overdrive, Torch ja RAM olivat kaikki ekaa kertaa Helsingissä 11.9. Oma moka siis, jos missasi.. ja Gobrakin viimeksi Helsingissä n. 1990(!), joten...
FUCK X-THOR
Epäilemättä ja se on todella hienoa. Mutta jos hakee taloudellista voittoa, kannattaa kokeilla miettiä myös sitä, mitä se lipun ostava yleisö rakastaa. Oletan, että toi UG-porukka, ketkä tuolla keikoilla ravaa, ovat epäilemättä intohimoisia näiden bändiensä suhteen, mutta tämä joukko ei ole iso ja tuskin saavat vedettyä tapahtumia plussan puolelle.Vekkuli wrote: Kaverit kun ottaa bändejä joita rakastaa, vaikka taloudelliset realiteetit olisivat Suomessa heikot. Siis: hattu päästä ja lippuostoksille!
Ei se ole sielunsa myymistä, jos ottaa mukaan noille festareille joitain nimiä, jotka mahdollisesti houkuttelee myös muitakin paikalle kuin UG-warriorit. Tätä kautta myös nämä UG-nimet saavat mahdollisesti uusia kuuntelijoita näistä, jotka ovat tulleet katsomaan jotain isompaa nimeä. Ja myös tätä kautta porukkaa on mahdollisesti sen verran, että tapahtumassa päästään plussalle. Win/Win-situation mun mielestä. Tuossa bändilistassa on äkkiseltään tsiigattuna 3 nimeä, joita olen kuullut. Gobra on nähty Vihannissa aikoinaan jopa livenäkin. 3 tuttua nimeä ( Joista esim. Armour on kurasontaa )ei houkuta ostamaan lippua ja tuhlaamaan viikonloppuaan ajallisestikkaan tuntemattomien bändien seurassa.
Vankkumaton asenne on hieno ja arvostettava asia. Mutta jos persnetolla mennään jatkuvalla syötöllä, minä ainakin miettisin, mitä kannattaisi tehdä toisin ja tätä kautta ehkä tarkastaisin sitä omaa asennetta.
Näin siis minä toimisin, jos järkkäisin festareita. Ei vithuilua todellakaan vaan ihan asian mietiskelyä vain.
Asiahan taas muuttuu täysin, jos tapahtuman pointtina on vain raahata UG-nimiä Suomeen, ilman taloudellista intressiä.
"To be alive is more than just breathing"
-
- Paholainen
No on kyllä melkoinen hinta moisesta dadasta!!
Ei ihme jos eivät liput käy kaupaksi!!!
Onnea kuitenkin yritykseen!!

Onnea kuitenkin yritykseen!!

"I'm sorry, I don't listen to country music." Manowar's Joey DeMaio about Metallica.
-
- Taka-ampuja
Hahahah, kerropa nyt oikeesti että kuinka montaa noista bändeistä olet oikeesti kuullut ja voit sen perusteella sanoa "dadaksi" (mitä vittua toi edes meinaa)? Vai perustuuko tää mielipide siihen, että et ole koskaan bändin nimeä kuullut. Luulis, että perinteisemmästä heavysta diggaava kaveri suurimmasta osasta noistakin bändeistä syttyisi. Itse olisin ilomielin ko. summan tosta kattauksesta maksanut (varsinkin, jos Cloven Hoof olisi tosiaan sen täyspitkän setin soittanut), mutta intin vuoksi en sitten paikalle päässyt. Noidenkaan bändien Suomeen roudaaminen ei ole ihan halpaa lystiä varmasti, joten sillä selittynee lipun korkea hinta. Varmaan jossain Keski-Euroopassa (tai väittäisin, että jopa Ruotsissa) olis helposti myynyt loppuun, mutta Suomessa on näköjään vähän eri asia järkätä tällaisia festareita. Propsit Metal Warningille kuitenkin omistautumisesta!!Tormentor wrote:No on kyllä melkoinen hinta moisesta dadasta!!
Onnea kuitenkin yritykseen!!![]()
Niin joo, laitetaan nyt tosta parit maistiaiset vaikka sitten Tormentorillekin kuunneltavaksi, niin on vähän perusteita lytätä kattaus (jos nyt näiden biisien jälkeen on oikeesti vielä varaa haukkua paskaksi):
Cloven Hoof - Laying Down the Law !!!!!
Overdrive - Dream Away
The Lamp of Thoth - I Love the Lamp
In Solitude - Temple of the Unknown <- Nuoret jannut soittaa perinnetietoista heavya ihan saatanan tyylikkäästi, IMO tän bändin debyyttilevy on kyllä paras 2000-luvulla julkaistu heavy metal -pläjäys, ainakin näistä "uusista yrittäjistä".
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
-
- Paholainen
Tiedän kyllä kyseisiä orkestereita, ja osa ihan ok kamaakin, ja legendaarista, ei siinä mitään. Enkä nyt tarkoittanut, että ihan paskaa tuossa nyt oltaisi tarjoilemassa, mutta en itse vaan moisesta kattauksesta lähtisi kyllä tuota hintaa maksamaan.puolisukeltaja wrote:Hahahah, kerropa nyt oikeesti että kuinka montaa noista bändeistä olet oikeesti kuullut ja voit sen perusteella sanoa "dadaksi" (mitä vittua toi edes meinaa)? Vai perustuuko tää mielipide siihen, että et ole koskaan bändin nimeä kuullut. Luulis, että perinteisemmästä heavysta diggaava kaveri suurimmasta osasta noistakin bändeistä syttyisi. Itse olisin ilomielin ko. summan tosta kattauksesta maksanut (varsinkin, jos Cloven Hoof olisi tosiaan sen täyspitkän setin soittanut), mutta intin vuoksi en sitten paikalle päässyt. Noidenkaan bändien Suomeen roudaaminen ei ole ihan halpaa lystiä varmasti, joten sillä selittynee lipun korkea hinta. Varmaan jossain Keski-Euroopassa (tai väittäisin, että jopa Ruotsissa) olis helposti myynyt loppuun, mutta Suomessa on näköjään vähän eri asia järkätä tällaisia festareita. Propsit Metal Warningille kuitenkin omistautumisesta!!Tormentor wrote:No on kyllä melkoinen hinta moisesta dadasta!!
Niin joo, laitetaan nyt tosta parit maistiaiset vaikka sitten Tormentorillekin kuunneltavaksi, niin on vähän perusteita lytätä kattaus (jos nyt näiden biisien jälkeen on oikeesti vielä varaa haukkua paskaksi):
Cloven Hoof - Laying Down the Law !!!!!
Overdrive - Dream Away
The Lamp of Thoth - I Love the Lamp
In Solitude - Temple of the Unknown <- Nuoret jannut soittaa perinnetietoista heavya ihan saatanan tyylikkäästi, IMO tän bändin debyyttilevy on kyllä paras 2000-luvulla julkaistu heavy metal -pläjäys, ainakin näistä "uusista yrittäjistä".

"I'm sorry, I don't listen to country music." Manowar's Joey DeMaio about Metallica.
No älä maksa. En silti ymmärrä, esim. mikä tekee Watain keikasta sitten 25€ arvoisen? 3 ulkomaalaista bändiä, kyllä mutta vieläpä nuoria bändejä, eikä mitään veteraaneja, toisin kuten meidän festeillä. En sanoisi, että ainakaan tuo meidän 55 € kolmesta päivästä oli lopulta LIIAN PALJON noista bändeistä. Se oli tarkalleen 3,6€ per bändi ja 6 näistä oli ulkomaalaisia.
Toki myönnetään, että tuli hinnoiteltua hieman yläkanttiin tämä, koska jäätiin tavoitteesta n. sadalla ihmisellä, mikä on tietty toisaalta vitun paljon mutta kuitenkin loppupeleissä aika "pienestä kiinni". Sanotaan, että 30-40€ lipulla olisi pitänyt olla liikenteessä ja ehkä n. 15-20€ per päivä liput... sitten olisi voitu saada tarpeeksi lisää jengiä (jostain). Muistakaa myös, että alunpitäen tätä järjestäessämme nimenomaan koitimme sopia, ettei mitään päällekäisyyksiä tulisi ainakaan tuttujen järjestäjien kanssa.. ja kuinkas kävikään. Hieman katkera olen edelleen Watainista, koska saatettiin menettää siinä se ratkasevat 50-100 henkeä yleisössä. Lisäksi oltais voitu koittaa saada tänne Sarcofaguksen lisäksi jokin todellinen houkutin. Kenties TAROT, heh? No siinäpä jo tarpeeksi hyvä idea tulevaisuuden varalle. Tarotin 25v Spell of Iron-keikka. HUH HUH!
LAPPIS: kyllä sinä tiedät, että hullun hommaahan tämä olisi jos rahat takia tehtäisiin! Kyllä se on se rakkaus metalliin, joka meitä on kaikki nämä vuodet vieneet eteenpäin. Voitko tosissaan kuvitella, että jotain Torchia ja Overdriveä hommataan tänne dollarinkuvat silmissä? Mutta tokihan sitä siltikin toivoisi edes omilleen pääsevän, eli ollaan jo mietitty mitä tehdään toisin ens kerralla.
Ps: Armour oli siellä lähinnä sen takia, että he itse halusivat tulla mukaan ja olivat kuitenkin perushevibändi (kattauksen linjaan sopiva akti). Toisaalta ajattelimme, että heidän kauttaan tulisi tuota NSBM-bossea kanssa paikalle, mutta sitten he PERUIVAT
- No ei hyvä bändi se on livenä, kieltämättä ja perumisen syykin oli ihan ymmärrettävä, koska yhtyeen rumpali on intissä, eikä sattuneesta syystä saanutkaan vapaaksi tuota ajankohtaa itselleen.
SARCOFAGUS, CLOVEN HOOF, TLOT ja OVERDRIVE teki mulle ehdottomasti järjestämisen arvoisen. Joten vittuilkaa rauhassa, ei ole mun häpeä, kun olen ainakin itse tyytyväinen tapahtumaani ja koin hurmoksellisia hevin hetkiä Gloriassa tuona parin viikon takaisena viikonloppuna. Eikä me NIIN jääräpäitä olla, että samaa virhettä enää toistettaisiin... kattaus oli tosiaan sellainen, että sitä olisi vielä enemmän pitänyt mainostaa vaikka tuonne keski-euroopan puolelle, koska siellä kyllä riittää yleisöä tämän kaltaisiin klasari-Heavy tapahtumiin. Suomi on vaan niin paska maa, ettei täällä tajuta tarpeeksi hyvän päälle?
Toki myönnetään, että tuli hinnoiteltua hieman yläkanttiin tämä, koska jäätiin tavoitteesta n. sadalla ihmisellä, mikä on tietty toisaalta vitun paljon mutta kuitenkin loppupeleissä aika "pienestä kiinni". Sanotaan, että 30-40€ lipulla olisi pitänyt olla liikenteessä ja ehkä n. 15-20€ per päivä liput... sitten olisi voitu saada tarpeeksi lisää jengiä (jostain). Muistakaa myös, että alunpitäen tätä järjestäessämme nimenomaan koitimme sopia, ettei mitään päällekäisyyksiä tulisi ainakaan tuttujen järjestäjien kanssa.. ja kuinkas kävikään. Hieman katkera olen edelleen Watainista, koska saatettiin menettää siinä se ratkasevat 50-100 henkeä yleisössä. Lisäksi oltais voitu koittaa saada tänne Sarcofaguksen lisäksi jokin todellinen houkutin. Kenties TAROT, heh? No siinäpä jo tarpeeksi hyvä idea tulevaisuuden varalle. Tarotin 25v Spell of Iron-keikka. HUH HUH!
LAPPIS: kyllä sinä tiedät, että hullun hommaahan tämä olisi jos rahat takia tehtäisiin! Kyllä se on se rakkaus metalliin, joka meitä on kaikki nämä vuodet vieneet eteenpäin. Voitko tosissaan kuvitella, että jotain Torchia ja Overdriveä hommataan tänne dollarinkuvat silmissä? Mutta tokihan sitä siltikin toivoisi edes omilleen pääsevän, eli ollaan jo mietitty mitä tehdään toisin ens kerralla.
Ps: Armour oli siellä lähinnä sen takia, että he itse halusivat tulla mukaan ja olivat kuitenkin perushevibändi (kattauksen linjaan sopiva akti). Toisaalta ajattelimme, että heidän kauttaan tulisi tuota NSBM-bossea kanssa paikalle, mutta sitten he PERUIVAT

SARCOFAGUS, CLOVEN HOOF, TLOT ja OVERDRIVE teki mulle ehdottomasti järjestämisen arvoisen. Joten vittuilkaa rauhassa, ei ole mun häpeä, kun olen ainakin itse tyytyväinen tapahtumaani ja koin hurmoksellisia hevin hetkiä Gloriassa tuona parin viikon takaisena viikonloppuna. Eikä me NIIN jääräpäitä olla, että samaa virhettä enää toistettaisiin... kattaus oli tosiaan sellainen, että sitä olisi vielä enemmän pitänyt mainostaa vaikka tuonne keski-euroopan puolelle, koska siellä kyllä riittää yleisöä tämän kaltaisiin klasari-Heavy tapahtumiin. Suomi on vaan niin paska maa, ettei täällä tajuta tarpeeksi hyvän päälle?
Last edited by Imperator on Fri Sep 24, 2010 12:03, edited 3 times in total.
FUCK X-THOR
Ai niin toivotit onnea tapahtuman jälkeen... joten onnea sulle...Tormentor wrote:No on kyllä melkoinen hinta moisesta dadasta!!

FUCK X-THOR
Aika monta kertaa toistui käsite UG. Ymmärrän, että bändit, kuten Torch on jollekin UG:ta. Varsinkin Suomessa. Ei me kuitenkaan järjestäen mitään uugeeta tarjota, vaan ainoastaan bändejä, joista digataan (joskus on poikkeuksena joku muu syy, kuten houkute, että vetäis jotain muuta lössiä, kuin esim. tapahtuman päänimi)Lappis wrote:UG-porukka, UG-warriorit, Ug nimet, UG-nimiä Suomeen
Kiitos teille, että pääsen todella analysoimaan näitä hommia! Tämä on oikeasti ihan hyödyllistä ja mukavaa. Eilen puhuttiin NIIN jumalattoman kovista nimistä (tuo Tarot vain esimerkki ja tietty aika läppä, kun miettii että mitkä todellisuudessa mahtaa olla bändin intressit..) ens vuodelle, että 2011 kandee unohtaa Maidenit ja tulla katsomaan jotain vähän poikkeavaa kamaa marraskuussa 2011. Meinaan lipunhintaakin höylätään huolella alaspäin ja näin pyritään just saamaan nekin ihmiset liikkeelle, jotka vois olla kiinnostuneita mutta ei toisaalta tunne bändejä tarpeeksi(?). En minä väitä, että ihminen olisi poseri, jos ei ole kuullut Overdrivesta tai Heathen Hoofista. Tietämätön vain.
Ja vaikka isot nimet, Iron Maiden, Accept, Scorpions, yms. ovat tietenkin lyömättömiä ja kovan työn tuloksena sen aseman saavuttaneet, mikä heillä nykyisin on, suosittelen nuorille hevereiden aluille, että menkää ihmeessä pintaa syvemmälle! Sieltä löytyy uskomattomia aarteita... Heitän tähän nyt vaikka listan satunnaisessa (ei parhaus-)järjestyksessä ihan kokeilumielessä. Voitte toki todeta, että kuulematta paskaa, mutta jotain näistä yhtyeistä itse olen aina pitänyt todella viehättävinä, omaperäisinä ja aikaansa edellä olevina (listalla on ainoastaan yksi bändi, jolla on toistaiseksi onnistuneesti järkätty keikka Suomeen). Eli nämä ovat mulle henk.koht. merkittäviä bändejä:
Angel Witch (UK)
Death SS (Ita)
Manilla Road (USA)
Demon (UK)
KAT (Pol)
Pokolgép (Hun)
Aria (Rus)
Thor (USA/Can)
Acid (Belgia)
Omen (USA)
Cirith Ungol (USA)
Heavy Load (Swe)
Noista on hyvä lähteä ja sitten näiden kautta tutustua taas uusiin ja taas uusii bändeihin!
FUCK X-THOR
Kertaus on opintojen äiti.
Tarot olisi kyllä aika hemmetin kova pääesiintyjä.
Tosiaan, moni nimi mulle tuttuja mutta musiikkia en tunne. Taitaa olla tuota perusheviosastoa? No, se ei ole ihan mun juttu eli ei mulla esimerkiksi ole mitään intressiä tutustua bändeihin, jotka soittaa perusheavya. Eli mun kohdalla koko festarikattaus on täysin epäkiinnostava.
Aika on rajallista ja mun aika ei oikein tahdo riittää uusiin bändeihin tutustumiseen. Prioriteettiasteikossa moni asiaa menee edelle.
Toisaalta mä nyt olen huono mitään sanomaan, koska en mä keikoilla ja festareilla käy enää muutenkaan, bändeistä riippumatta. Mieluummin hengaan himassa vaimokkeen kanssa ja tsiigailen leffoja/sarjoja tai soitan skittaa. Pari poikkeusta tosin löytyy eli Akercocke, Paradox, Deicide Hoffmaneilla varustettuna ja Malevolent Creation. Hanki joku noista Immu Suomeen ja mä tulen ainakin yhdeksi päiväksi mestoille
Ja tiedossa toki on, että ette te rahan takia noita bändejä Suomeen roudaa. Se on erittäin kunnioitettavaa. Mä en henkilökohtaisesti lähde tekemään mitään, jos se menee miinukselle. Kyllä tässä sen verran rahan perään ollaan.
Jos mä olisin stadissa ollut tolloin ja pakko olisi ollut keikalle mennä, kyllä mä Watainia olisin mennyt katsomaan. Niiden musa nyt on vain vitun hyvää. Se, että jätkät duunaa musaansa ja saa sillä hivenen kannatusta, ei tee siitä yhtään huonompaa bändiä kuin yksikään teidän tapahtuman bändeistä.
Joo, Suomi on paska maa, ei täällä mitään tajuta. Tai sitten lienee aika taas vaihteeksi kurkistaa peiliin ja lopettaa toi ainainen muiden syyttäminen ja katkeroitunut kitinä. Ihmiset ei tule keikalle= täysin jokaisen oma valinta, johon ei lapsellinen kiukuttelu auta sekunnin vertaa. Shit happens, deal with it. Myöskin koko festarin järjestäminen on ollut teidän oma valinta= Täysin turha itkeä ja kitistä, että " ihmiset ei tajua hyvän päälle! " siinä vaiheessa, kun liput jäävät myymättä. Ostava yleisö on edelleenkin se paras mittari mittaamaan toiminnan hyvyyttä ja toimivuutta. Mitä enemmän myytyjä lippuja= Sitä parempi on ollut tapahtuma. Sitä potentiaalista ostavaa yleisöä dissaamalla ei kukaan varmasti saavuta mitään. Niin kauan, kun te tuotte paikalle " vain bändejä, mistä itse diggaatte ", yleisökato tulee jatkumaan. Jos roudaatte paikalle bändin, mistä ette itse välitä, mutta valtaosa porukasta välittää( Esim. diablo, Mokoma Etc* ) niin onhan suhteellisen varmaa, että liput menevät kaupaksi.
Mä järjestän tapahtuman tuohon Lahden Karirantaan ja buukkaan sinne kaikki paikalliset kellaritason suuruudet. Ihmisiä tulee paikalle tasan yksi. Ketä siinä vaiheessa syyttää, kelle kiukutella? Miksi ihmiset eivät tulleetkaan paikalle, eivätkö ne tajua hyvän päälle? Vai olisiko kenties syy sittenkin minussa, järjestävässä tahossa, koska buukkasin paikalle bändejä, joista nähtävästi vain minä ja pari frendiä on tietoisia? Ovathan ne hemmetin kovia bändejä, mutta ehkä niillä ei ole vielä tarpeeksi nimeä laittamaan massoja liikkeelle.
Mutta; Koko Metal Warningin toiminta on kuitenkin sanoinkuvaamattoman hienoa, rohkeaa ja munakasta. Saatte totaalisesti moraalisen tukeni. Rahallisen ehkä sitten, jos joskus teidän järkkäämään tilaisuuteen satun osallistumaan.
*= Heitin bändit ihan esimerkkeinä enempää miettimättä.
Tosiaan, moni nimi mulle tuttuja mutta musiikkia en tunne. Taitaa olla tuota perusheviosastoa? No, se ei ole ihan mun juttu eli ei mulla esimerkiksi ole mitään intressiä tutustua bändeihin, jotka soittaa perusheavya. Eli mun kohdalla koko festarikattaus on täysin epäkiinnostava.
Aika on rajallista ja mun aika ei oikein tahdo riittää uusiin bändeihin tutustumiseen. Prioriteettiasteikossa moni asiaa menee edelle.
Toisaalta mä nyt olen huono mitään sanomaan, koska en mä keikoilla ja festareilla käy enää muutenkaan, bändeistä riippumatta. Mieluummin hengaan himassa vaimokkeen kanssa ja tsiigailen leffoja/sarjoja tai soitan skittaa. Pari poikkeusta tosin löytyy eli Akercocke, Paradox, Deicide Hoffmaneilla varustettuna ja Malevolent Creation. Hanki joku noista Immu Suomeen ja mä tulen ainakin yhdeksi päiväksi mestoille

Ja tiedossa toki on, että ette te rahan takia noita bändejä Suomeen roudaa. Se on erittäin kunnioitettavaa. Mä en henkilökohtaisesti lähde tekemään mitään, jos se menee miinukselle. Kyllä tässä sen verran rahan perään ollaan.
Jos mä olisin stadissa ollut tolloin ja pakko olisi ollut keikalle mennä, kyllä mä Watainia olisin mennyt katsomaan. Niiden musa nyt on vain vitun hyvää. Se, että jätkät duunaa musaansa ja saa sillä hivenen kannatusta, ei tee siitä yhtään huonompaa bändiä kuin yksikään teidän tapahtuman bändeistä.
Joo, Suomi on paska maa, ei täällä mitään tajuta. Tai sitten lienee aika taas vaihteeksi kurkistaa peiliin ja lopettaa toi ainainen muiden syyttäminen ja katkeroitunut kitinä. Ihmiset ei tule keikalle= täysin jokaisen oma valinta, johon ei lapsellinen kiukuttelu auta sekunnin vertaa. Shit happens, deal with it. Myöskin koko festarin järjestäminen on ollut teidän oma valinta= Täysin turha itkeä ja kitistä, että " ihmiset ei tajua hyvän päälle! " siinä vaiheessa, kun liput jäävät myymättä. Ostava yleisö on edelleenkin se paras mittari mittaamaan toiminnan hyvyyttä ja toimivuutta. Mitä enemmän myytyjä lippuja= Sitä parempi on ollut tapahtuma. Sitä potentiaalista ostavaa yleisöä dissaamalla ei kukaan varmasti saavuta mitään. Niin kauan, kun te tuotte paikalle " vain bändejä, mistä itse diggaatte ", yleisökato tulee jatkumaan. Jos roudaatte paikalle bändin, mistä ette itse välitä, mutta valtaosa porukasta välittää( Esim. diablo, Mokoma Etc* ) niin onhan suhteellisen varmaa, että liput menevät kaupaksi.
Mä järjestän tapahtuman tuohon Lahden Karirantaan ja buukkaan sinne kaikki paikalliset kellaritason suuruudet. Ihmisiä tulee paikalle tasan yksi. Ketä siinä vaiheessa syyttää, kelle kiukutella? Miksi ihmiset eivät tulleetkaan paikalle, eivätkö ne tajua hyvän päälle? Vai olisiko kenties syy sittenkin minussa, järjestävässä tahossa, koska buukkasin paikalle bändejä, joista nähtävästi vain minä ja pari frendiä on tietoisia? Ovathan ne hemmetin kovia bändejä, mutta ehkä niillä ei ole vielä tarpeeksi nimeä laittamaan massoja liikkeelle.
Mutta; Koko Metal Warningin toiminta on kuitenkin sanoinkuvaamattoman hienoa, rohkeaa ja munakasta. Saatte totaalisesti moraalisen tukeni. Rahallisen ehkä sitten, jos joskus teidän järkkäämään tilaisuuteen satun osallistumaan.

Ei nuo bändit ole perusheavy-ostastoa.. Mitä se sitten ikinä tarkoittakaan. Mullistavia metallibändejä ja innovatiivisia sekä edellä aikaansa kylläkin.
Malevolent Creationista.. ei kyllä kuulu suosikkeihin, mutta kävisin katsomassa jos täällä piipahtaisivat. En minä ole enää niin Floria-death metallin perään.-- Kinnostaa enempi esim. nuo Black Mass Ritual festin "Rituaali Death"-bändit.
Jos nyt joku Death Metal-pumppu tänne pitäis Metal Warning-nimellä roudata, niin eiköhän se joku Nunslaughter tai Cianide olisi
Watain on minulle nykyisin musiikillisesti yhdentekevä bändi, enkä oikein ymmärrä heidän suosiotaan. Tarkoitan yli hypetystä. Saa siitä pitää ja "Sworn to the Dark"-levylläkin oli muutama tosi väkevä ralli ("Casus Luciferista" puhumattakaan), mutta sanoisin silti että on maailmassa mullistavampaakin kamaa olemassa. Mm. Check my list and see...
Malevolent Creationista.. ei kyllä kuulu suosikkeihin, mutta kävisin katsomassa jos täällä piipahtaisivat. En minä ole enää niin Floria-death metallin perään.-- Kinnostaa enempi esim. nuo Black Mass Ritual festin "Rituaali Death"-bändit.
Jos nyt joku Death Metal-pumppu tänne pitäis Metal Warning-nimellä roudata, niin eiköhän se joku Nunslaughter tai Cianide olisi

Watain on minulle nykyisin musiikillisesti yhdentekevä bändi, enkä oikein ymmärrä heidän suosiotaan. Tarkoitan yli hypetystä. Saa siitä pitää ja "Sworn to the Dark"-levylläkin oli muutama tosi väkevä ralli ("Casus Luciferista" puhumattakaan), mutta sanoisin silti että on maailmassa mullistavampaakin kamaa olemassa. Mm. Check my list and see...
FUCK X-THOR
Sun viesti on kaikenkaikkiaan hämmentävän samankaltainen kuin se tuuba mitä ulostin suutuspäissäni Imperiumiin. Ei pitäisi liikaa aikaa viettää täällä Internetissä. Nyt menekin tästä ulos.Lappis wrote:Kertaus on opintojen äiti.
FUCK X-THOR
-
- Kisälli
Tarot pääesiintyjäks? Eikös tuossa nyt menis koko festareiden pointti tuoda esiin hieman tuntemattomia, todella vähän Suomessa soittaneita bändejä. Tarottia nyt näkee(ainakin näki viime kesänä) joka hemmetin kissanristiäisissä ja koiranhautajaisissa. Soittamassa pelkästään uusia biisejä(silkkaa keskisormea old school faneille)
Buukkaa ennemmin joku vanha thrash/speed metal akti. Vai pitääkö olla vain perusheviä?
Hieman ylihintaiset liput ja se että bändit olivat suurimmaksi osaksi täysin tuntemattomia jopa suurimmalle osalle metallinkuuntelijoista. Siinä mielestäni syy siihen, etteivät myyntitavoitteet täyttyneet. Ne ketkä tiesivät, varmastikin nauttivat. Itse en ollut paikkakunnalla tuona v-loppuna, muuten olis voinut ainakin yhdeksi päiväksi tsekkaamaan menoa.
Ei kun tsemppiä jatkoon! Toivon ens kerralle että joku oma suosikki ulkomaisista nimistä natsais, tällä kertaa valitettavasti ei.

Buukkaa ennemmin joku vanha thrash/speed metal akti. Vai pitääkö olla vain perusheviä?
Hieman ylihintaiset liput ja se että bändit olivat suurimmaksi osaksi täysin tuntemattomia jopa suurimmalle osalle metallinkuuntelijoista. Siinä mielestäni syy siihen, etteivät myyntitavoitteet täyttyneet. Ne ketkä tiesivät, varmastikin nauttivat. Itse en ollut paikkakunnalla tuona v-loppuna, muuten olis voinut ainakin yhdeksi päiväksi tsekkaamaan menoa.
Ei kun tsemppiä jatkoon! Toivon ens kerralle että joku oma suosikki ulkomaisista nimistä natsais, tällä kertaa valitettavasti ei.
facebook.com/mutantblastband
Onko sulla lukihäiriö vai luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia? Näissä kahdessa viestissä ei nyt ole mitään samaa. Joka kohta tuosta ylläolevasta mun kirjoittamasta viestistä on faktaa, eri asia sitten, haluatko sitä myöntää. Se on helppo sit kääntää se " suutuspäissään " kirjoitetuksi ja poistua. Ihan kuten lapsikin tekee. Aikuisen ihmisen olettaisi kritiikistä ottavan oppinsa sen sijaan, että aletaan mököttämään kuin lapsi. Niin ja mä en kirjoita näitä tekstejä suutuspäissäni. Ei mulla siihen aihetta ole, sinähän se rahasi poltat tuomalla näitä " innovatiivisia " bändejä, joista kukaan ei ole kuullutkaan, tänne pohjolan perukoille.Imperator wrote:Sun viesti on kaikenkaikkiaan hämmentävän samankaltainen kuin se tuuba mitä ulostin suutuspäissäni Imperiumiin. Ei pitäisi liikaa aikaa viettää täällä Internetissä. Nyt menekin tästä ulos.Lappis wrote:Kertaus on opintojen äiti.
Summa summarum: Ota nyt Immu se pää pois sieltä perseestäs ja lue kirjoitettu teksti, älä oleta tai mökötä! Mitä kohtaa et tuosta mun tekstistä ymmärtänyt? Sano, niin selitän sen. Koko tekstin ytimenähän oli, että jos haluat porukat liikkeelle, tarvitset joka päivälle jonkun oikeasti tunnetun nimen. Mä en kyllä ymmärrä, miten sä saat aina käännettyä normaalit nettikeskustelut joksikin ihan muuksi. Kaveri järjestää yleisen tapahtuman, joka ei taloudellisesti ole kannattava. Annetaan siihen sitten ystävällisesti hieman sivustakatsojan vinkkiä ja kaveri kääntää koko homman ylösalaisin?! Nyt se katsoja onkin syypää, kun ei tajua mitään eikä tule paikalle? Kyllä mulla tulee tollasesta mieleen taas se kuuluisa ala-aste. Mä syytin kanssa muita ihmisiä omista epäonnistumisista...ala-asteella. Ja Deathrace King sanoi ihan saman pointin tuossa ylhäällä kuin minäkin.
Joko riittää? Ihan hyödyttömiä nämä jutut aina sun kanssa, koska et sä joko tajua, et halua tajuta tai sitten sä käännät taas homman ylösalaisin, ottamatta hyväksi tarkoitettua kritiikkiä vastaan. Kuten mä tein, ala-asteella. Ja mökötys päälle.
Kuinka hemmetin monta hymiötä mun täytyy tänne tekstiin tunkea, että et ota joka tekstiä hyökkäyksenä sua kohtaan?
Edit: Nunslaughter saisi kyllä minut paikalle, mutta tiedä sitten, montako muuta maksavaa henkilöä liikahtaisi. Ja siitä tulikin mieleen, jos sulta löytyy Nunslaughterin Goat vinyylinä, voisin sellaisen ostaa. Yksityisviestiä vaan kehiin.
Tämä keskustelu ei varmasti tule etenemään mihinkään. Lukko ei olisi huono idea
Olin vain lukevinani rivienväleistä jonkin sortin vittuilua, koska olen ehkä hieman vainoharhainen. Pahoittelut siitä! Ei mulla ole oikeasti mitään ketään vastaan.
Nyt mä otan vain ja ainoastaan opikseni näistä ideoista ja kritiikeistä. Nyt mun pitää mennä!!
Nyt mä otan vain ja ainoastaan opikseni näistä ideoista ja kritiikeistä. Nyt mun pitää mennä!!
FUCK X-THOR
Deathrace King & Tormentor (& Lappis): Ymmärrän aivan helvetin hyvin, että Metal Warningin bändit eivät saaneet sinua liikkeelle, jos ne olivat jääneet vähemmälle kuuntelulle ja jos lipunhinta siksi tuntui liian kalliilta. Sarcofagusta ainakin Deathrace lähti katsomaan Danteen ja tuokin melko ymmärrettävää, kun liput sinne vain 4€. Emme tosin tienneet tuosta toisesta Helsingin keikasta mitään ennen kuin Sarcofagus oli jo saapunut meidän (Metal Warningin) rahoittamana Suomeen. Kyseessä on siis puoliksi Englannissa majaileva yhtye. Eli vaikka Sarcofagus on kotimainen bändi ja vieläpä Suomen ensimmäinen Heavy Metal-yhtye, niin he eivät kuitenkaan pysty keikkailemaan aivan yhtä helposti kuin vaikkapa Popeda tai Nowen 
Jees, ja siitä TAROT-bändistä vielä. Aika villikortti tuo meiltä olisi tai itse asiassa sellainen JOKERI-pokeri, joka vois saada hommia aika tavalla ylöspäin. Mutta kuten aiemmin totesimme, nimenomaan tavoitteemme ei ole toimia UG-bändien parissa vaan niiden kanssa, joista diggaamme! Tarotilta taas emme toivoisi YHTÄÄN uutta matskua, vaan ainoastaan v. 1986-1988 aikaista tavaraa! Sarcofagus on tietenkin huomattavasti enemmän UG kuin Tarot, mutta ei se samalla tavalla marginaalibändi ole, kuin vaikkapa Mausoleum Gate! Ei näistä kahta voi edes verrata tuossa mielessä, koska Sarcofagus on sentään kulttistatuksen vieläpä ihan aiheesta saavuttanut yhtye, jonka ensimmäinen levy ilmestyi ennen kuin Iron Maiden oli vielä julkaissut ensimmäistäkään täyspitkää, eli vuonna 1979! ... mutta joo toivottavasti pointti tuli selväksi.

Jees, ja siitä TAROT-bändistä vielä. Aika villikortti tuo meiltä olisi tai itse asiassa sellainen JOKERI-pokeri, joka vois saada hommia aika tavalla ylöspäin. Mutta kuten aiemmin totesimme, nimenomaan tavoitteemme ei ole toimia UG-bändien parissa vaan niiden kanssa, joista diggaamme! Tarotilta taas emme toivoisi YHTÄÄN uutta matskua, vaan ainoastaan v. 1986-1988 aikaista tavaraa! Sarcofagus on tietenkin huomattavasti enemmän UG kuin Tarot, mutta ei se samalla tavalla marginaalibändi ole, kuin vaikkapa Mausoleum Gate! Ei näistä kahta voi edes verrata tuossa mielessä, koska Sarcofagus on sentään kulttistatuksen vieläpä ihan aiheesta saavuttanut yhtye, jonka ensimmäinen levy ilmestyi ennen kuin Iron Maiden oli vielä julkaissut ensimmäistäkään täyspitkää, eli vuonna 1979! ... mutta joo toivottavasti pointti tuli selväksi.
FUCK X-THOR
-
- Taka-ampuja
Hommatkaapa seuraavaksi Fates Warning soittamaan kolmen ekan levyn tavaraa sen aikakauden kokoonpanolla, niin tulen tukemaan oli liput sitten vaikka sata euroa 

-
- Hang-Around
Aikamoisen määrän taaloja varmaan vaatisi, nuo kun eivät ole edes 90-luvun alussa enää kolmea ekaa paljoa soitelleet. Jim Matheos kuulemma vihaa Night on Brockenia.Terminator X wrote:Hommatkaapa seuraavaksi Fates Warning soittamaan kolmen ekan levyn tavaraa sen aikakauden kokoonpanolla, niin tulen tukemaan oli liput sitten vaikka sata euroa
Mutta maksaisin minäkin hyvän summan tuollaisesta huvista (kelpaa myös esim. Parallels-albumi alusta loppuun).
-
- Taka-ampuja
Onhan bändillä kohta 30-vuotta mittarissa, niin jokin juhlakeikka voisi olla paikallaan. Vaatimattomana voisi toki noita vaatimuksia hieman karsia. Kyllähän minulle kelpaisi ihan pelkästään Spectre Within ja Awaken the Guardian levyjen materiaaliCreepingDeath wrote:Aikamoisen määrän taaloja varmaan vaatisi, nuo kun eivät ole edes 90-luvun alussa enää kolmea ekaa paljoa soitelleet. Jim Matheos kuulemma vihaa Night on Brockenia.Terminator X wrote:Hommatkaapa seuraavaksi Fates Warning soittamaan kolmen ekan levyn tavaraa sen aikakauden kokoonpanolla, niin tulen tukemaan oli liput sitten vaikka sata euroa
Mutta maksaisin minäkin hyvän summan tuollaisesta huvista (kelpaa myös esim. Parallels-albumi alusta loppuun).

Parallels-kokoonpanollahan bändi on jo tänä vuonna soittanut, mutta ehkei se aivan niin kliimaksia olisi kuin tuo ihan alkupään kama.
Höpöhöpöjuttuja!Terminator X wrote:Parallels-kokoonpanollahan...mutta ehkei se aivan niin kliimaksia olisi kuin tuo ihan alkupään kama.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Ois kyllä liian kova!Terminator XXX wrote:Hommatkaapa seuraavaksi Fates Warning soittamaan kolmen ekan levyn tavaraa sen aikakauden kokoonpanolla---
Just kuunnellut TUOTA levyä (lainasin kirjastosta). Pidän paljon ! Kyllä hakkaa meikäläisen kirjoissa Dream Theaterit ja muut vastaavat kepeästi. Operation Mindcrime-kaiutkaan eivät olleet pahaksi... No.. ei ehkä ihan Metal Warning-linjaa ja turhan "stadion" osastoa, vaikka ei varmaan Suomessa Kultsaa tai Nosturia isompaa paikkaa vetäiskään. Jos sitäkään. Mutta perjaatteessa toimintaperjaate on seuraava: Hommaatte itse määrän X rahaa, jotta voitte järjestää tuollaisen keikan.joku wrote:Parallels-kokoonpanollahan bändi on jo tänä vuonna soittanut, mutta ehkei se aivan niin kliimaksia olisi kuin tuo ihan alkupään kama.
-> Ei tarvitse valittaa enää Metal Warningin tai minkään muun keikkajärjestäjän toiminnasta. Voipi ihailla JUST sitä bändiä, jonka haluaa nähdä. Tällaisesta rakkaudesta (metalli-)musiikkiin se meidän toiminta lähti ja on sitä edelleenkin. Kenellä tahansa on mahdollisuus tehdä sama, jos tätä tunnetta riittää tarpeeksi.
FUCK X-THOR
Jossain videohaastattelussa tänä vuonna Jim Matheos itseasiassa kertoi, että mielellään tekisi re-union keikan John Archin kanssa, ja soittaisi noita vanhoja kappaleita, eli mikään mahdottomuus ei ole! Fates Warning kun tuppaa keskittymään ainoastaan Ray Alder-era materiaaliin, koska Matheosin mielestä vanhojen kappaleiden vetäminen ei tunnu luonnolliselta. Ray Alder-era toimii tosin minulle paremmin, ja mielelläni näkisin bändin Suomessa soittamassa vaikka pelkkää uutta materiaalia.
http://www.youtube.com/watch?v=wg4YEVhp ... r_embedded
Tossa siis haastattelu.
Ja ettei nyt ihan off-topikiksi menisi, niin totean vain että näissä kekkereissä kävin sunnuntaina ja Sarcofagus oli pirun kova (niinkuin kaikki muut bänditkin sinä päivänä).
http://www.youtube.com/watch?v=wg4YEVhp ... r_embedded
Tossa siis haastattelu.
Ja ettei nyt ihan off-topikiksi menisi, niin totean vain että näissä kekkereissä kävin sunnuntaina ja Sarcofagus oli pirun kova (niinkuin kaikki muut bänditkin sinä päivänä).
För imperiet!
http://www.hellfest.fr" onclick="window.open(this.href);return false;Lappis wrote:Pari poikkeusta tosin löytyy eli Akercocke, Paradox, Deicide Hoffmaneilla varustettuna ja Malevolent Creation. Hanki joku noista Immu Suomeen ja mä tulen ainakin yhdeksi päiväksi mestoille
Ensi vuonna Malevolent Creation Ranskan, Hellfestissa. Kesäksi Suomeen?