Ulko Vai Sisäkeikka?
Moderator: The Killer Krew
-
- Taka-ampuja
Morbid Angel feat. Jaloviina ja pikku vesisade. Muutahan ei tarvitaTerminator X wrote: mutta esim. festareilla se ulkoilma taas tuo ihan oman tunnelmansa ja on omalla kohdalla ehkä hieman lähempänä sydäntä.

"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Taka-ampuja
Eikä ole. Köyhät kyykkyyn. Morbid Angelin kohdalla ei lasketa illan hintaa
Ei vaan, ei ole liian usein tarvinnut keikalla (Suomessa) tiukkoja paukkuja ostaa. Tuskan alkoholipolitiikka plus 666. Vaatii kyllä tiukkaa tasapainottelua, ennenkin nukuttu bändejä ohi.
Jos aiheesta vielä, niin musta tuo isojen ulkokeikkojen väkimäärä ei ole positiivinen asia. Ja enpä totta puhuen paskaakaan välitä onko pommeja keikalla, ihan kivoja, mutta ei yksikään bändi niiden varassa voi olla. Alice Cooperin ja King Diamondin shöytkään mitään pommeja tartte. Ammuskelen satunnaisesti ilotulituksia, raketit raketteina ja keikat keikkoina
Mut kai isoilla bändeillä tarttee huvinsa olla...tulipa muuten mieleen, että paskamaista kun bändit kasvaa "isoiksi". Hyvä niille, eikä mua muuten haittaa, mutta keikkojen hinnat ja suosio kasvaa. Kattelin just parit HIM:in livevedot, hitusen ärsyttävä "singlebändihän" tuo on itsestä ollut, mutta kun noita kovia biisejä olisi jo nykyään aikamoinen kasa ja Venus Doom on Cathedral ja Black Sabbath pastisseineen varmaan paras levykokonaisuus. Noiden keikat vaan maksaa nykyään liikaa tälläiselle satunnaisbiisidiggarille ja ovat aina ihan tupaten täynnä. Ahistaa ne pikkutytöt...tai no, oli noita niillä keikoilla jo alusta alkaen, mutta nyt ne täyttävät koko salin. Onneksi niitä on helppo siirrellä ja yli näkee vaivatta.
Joo, sori off topic-avautuminen.

Ei vaan, ei ole liian usein tarvinnut keikalla (Suomessa) tiukkoja paukkuja ostaa. Tuskan alkoholipolitiikka plus 666. Vaatii kyllä tiukkaa tasapainottelua, ennenkin nukuttu bändejä ohi.
Jos aiheesta vielä, niin musta tuo isojen ulkokeikkojen väkimäärä ei ole positiivinen asia. Ja enpä totta puhuen paskaakaan välitä onko pommeja keikalla, ihan kivoja, mutta ei yksikään bändi niiden varassa voi olla. Alice Cooperin ja King Diamondin shöytkään mitään pommeja tartte. Ammuskelen satunnaisesti ilotulituksia, raketit raketteina ja keikat keikkoina

Mut kai isoilla bändeillä tarttee huvinsa olla...tulipa muuten mieleen, että paskamaista kun bändit kasvaa "isoiksi". Hyvä niille, eikä mua muuten haittaa, mutta keikkojen hinnat ja suosio kasvaa. Kattelin just parit HIM:in livevedot, hitusen ärsyttävä "singlebändihän" tuo on itsestä ollut, mutta kun noita kovia biisejä olisi jo nykyään aikamoinen kasa ja Venus Doom on Cathedral ja Black Sabbath pastisseineen varmaan paras levykokonaisuus. Noiden keikat vaan maksaa nykyään liikaa tälläiselle satunnaisbiisidiggarille ja ovat aina ihan tupaten täynnä. Ahistaa ne pikkutytöt...tai no, oli noita niillä keikoilla jo alusta alkaen, mutta nyt ne täyttävät koko salin. Onneksi niitä on helppo siirrellä ja yli näkee vaivatta.

-
- Kapteeni Saigonissa
Niin hiukan veikkasinkin. Viimeisin ´Tallica keikka oli varmaan ihan sama oltiinko sisällä vai ulkona, mutta se määrä pommeja mihin olen itse tottunut niillä keikkoilla toimi 666-0 paremmin sisällä. Stadion -keikoille mahtuu kyllä enemmän ihmisiä... mutta aina on myös sääriski, jos vaikka sataakin?Backlet wrote:Nimeomaan puhun tästä viimeisimmästä keikasta. '99 meikä fanitti vielä pikkuautoja, legoja ynnä muuta mukavaa.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
-
- Kapteeni Saigonissa
Tuo on varmaan, totta että festaritunnelma löytyy parhaiten ulkona... siksipä en enää festareille tuppaudukkaan. Ellei tietysti ole sellainen bändi joka on must nähdä, kuten Metallica tai Iron Maiden. Muuten jätän festarit ihan toisille.Terminator X wrote:esim. festareilla se ulkoilma taas tuo ihan oman tunnelmansa ja on omalla kohdalla ehkä hieman lähempänä sydäntä.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
-
- Taka-ampuja
Joo, ei tosiaan paljon sateet haitannut. Tuskin mikään olisi siinä hurmoksessa haitannutcondemned wrote:Se olematon vesisade Morbid Angelin aikana ei vaikuttanut juuri mitenkään. Vincent kun sai senkin käännettyä hyvin "osaksi keikkaa". Ja sen keikan hintaa ei todellakaan voi verrata rahassa. Ei siinä, kyllä mulle sisäkeikka pitkällä setillä nappaisi kanssa.
Tears of god fall upon us!

-
- Vempare
-
- Peräruiske
Re: Ulko Vai Sisäkeikka?
En ite oo ollu kun Maidenin Olympiastadionin keikalla, mutta luulisin videoiden perusteella sisäkeikkojen olevan parempia. 

Iron Maiden:
18.7.2008 Olympiastadion
18.7.2008 Olympiastadion
Eihän tästä ole kahta kysymystäkään. Mielummin 2 sisäkeikkaa, kuin yksi stadikkakeikka.
-
- Paholainen
Isompia bändejä katson mielummin kyllä sisätiloissa esim. jäähalli/Hartwall Areena, tosin festaritkin ovat kesäisin toki sään salliessa erittäin miellyttäviä.
Itse soittajana taas tykkään enemmän vetää ulkoilma keikkoja.
"I'm sorry, I don't listen to country music." Manowar's Joey DeMaio about Metallica.
-
- Hang-Around
Kyllä sisäkeikka vaan on parempi, ja ne perustelut on täällä(kin) esitetty jo moneen kertaan, eli tunnelma, valot yms. Festareilla on kyllä ihan oma fiiliksensä, mutta muuten sisällä on ehdottomasti parempi.
"There are two tracks on Black Metal that we had to record more than once because we were getting them right all the time!"
-Cronos
-Cronos
No siinäpä se jo tuli tuo meikäläisenkin mielipide. Omista ulkoilmakeikoista on jo aikaa ihan vitusti, ja bändikin oli toinen ja festarit vitun pienet ja korvessa... mutta siitä huolimatta onhan se nyt ihan eri meininki kuin jossain klubissa. Siistiä molemmat - eri tavalla vain.Tormentor wrote:Isompia bändejä katson mielummin kyllä sisätiloissa esim. jäähalli/Hartwall Areena, tosin festaritkin ovat kesäisin toki sään salliessa erittäin miellyttäviä.
En itse ole ollut missään sisäkeikalla, mutta ulkokeikoilla olen ja olen pitänyt ulkokeikoista.
Iron Maiden 18.7.08.
Iron Maiden 8.8.10.
Iron Maiden 8.8.10.
-
- Kisälli
Kyllä sisäkeikka on parempi. Esimerkiksi Olympiastadionin akustiikka ei ole paras mahdollinen. Valoshow on myös ulkokeikoilla huomattavasti vaikeampi toteuttaa kun sisällä. Sisäkeikoilla muutenkin on mukavan tiivis tunnelma. Ja jos ajatellaan Suomen keikkapaikkoja, niin kyllä Jäähalli on mun suosikki. En tykkää niin paljon sellaisista massiivisista monen kymmenen tuhannen hengen paikoista.
Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
Headbanger: This IS the news.
Sisä todellakin. Ulkokeikassa harvoin pääsee samanlaiseen tiiviiseen ja infernaaliseen fiilikseen mitä sisäkeikalla, myöskin valoshow'n ja tunnelman takia. Ulkokeikassakaan ei mitään suorannaista vikaa, mutta tässä vertailussa häviää kuitenkin selkeästi.
"His mindless unholy music of random creation and destruction"
-
- Hiippari
No kyllähän nyt vaikkapa joku Pakkahuone on 10X kovempi.Salamalla ratsastaja wrote:Ja jos ajatellaan Suomen keikkapaikkoja, niin kyllä Jäähalli on mun suosikki.

Siellä nyt ei tietysti ihan Maidenin kokoluokan bändit soittele.
-
- Berserkki
Factory! Tosin sitä ei enää ole. RIPAsamael wrote:No kyllähän nyt vaikkapa joku Pakkahuone on 10X kovempi.Salamalla ratsastaja wrote:Ja jos ajatellaan Suomen keikkapaikkoja, niin kyllä Jäähalli on mun suosikki.
On this night, in this hour
We call upon the ancient power
Now swallow his demons semen stream
From the realms where Satan reigns supreme
We call upon the ancient power
Now swallow his demons semen stream
From the realms where Satan reigns supreme
Fucktory?Thrashtard wrote:Factory! Tosin sitä ei enää ole. RIPAsamael wrote:No kyllähän nyt vaikkapa joku Pakkahuone on 10X kovempi.Salamalla ratsastaja wrote:Ja jos ajatellaan Suomen keikkapaikkoja, niin kyllä Jäähalli on mun suosikki.
Hoho, Kantis!!!