Ei siinä mitään, lännessä on itä ja Norjasta loppu öljy.
Mä lähtisin kyllä purkamaan asiaa näinpäin, että mitkä ei ole hyviä Blaze-eran biisejä;
X-Factor:
2 A.M. - Tähän biisiin en vain pääse mitenkään "käsiksi", eli menee meikä-ankan ymmärryksen ylitse ja ohitse.
Virtual XI
The Angel And The Gambler - Kappale on vain liian pitkä ja liikaa hokemaa. Hyvä biisi muuten, Single version olisi pitänyt olla mielestäni lopullinen versio, ehkä Janikin soololla lisättynä.
Ja siinähän ne olikin. Blazen äänestä tykkään ja tykkään aidosti myös muista biiseistä. Blazen ongelmana olikin Brucen biisien tulkitseminen, eikä "omien" biisien laulaminen. Virtualin kiertueen keikka helsingissä on vieläkin yksi parhaimpia keikkoja mitä olen nähnyt, osasyynä on myös se, että se oli ensimmäinen Maiden keikka minulle.
Blazen soolokama onkin asia ihan erikseen, ja suosittelen kaikille As Live As It Gets live-levyn hankkimista ja tältä levyltä Futurealin kuuntelua erittäin tarkkaan. Ei ole Maiden soittanut kyseistä biisiä yhtä hyvin, kuin Blazen sen aikainen soolo-bändi.
EDIT alkaa tästä; Pirun Pera kun menit taas muuttamaan aihiota.
Mutta,
Harmittaa kun ostin ekan Blaze tuotoksen vasta vuoden 2004 tuskasta, joka oli siis tuo As Live As It Gets 2 CD:n live-mälli. Ensimmäistä kertaa sitä kuunnellassa meni polvet jo ihan mönjäksi; Aivan mahtavia melodioita ja etenkin Blazen ääni(!!!) Aivan mahtavassa vireessä. Porukka oli kuitenkin herran soolotavaraa mollannut ja kehunut paljonkin, mutta koskaan saanut aikaiseksi mitään ostaa tai kuunnella levykaupassa. Kerran pitelin Silicon Messiah albumia käsissäni, mutta laitoin takaisin hyllyyn ja ostin jotain muuta. Kaksikko Wray/Slater ovat pääasiassa tehneet kaikki melodiat ja riffit levyille, ja jopa Bayley on jotain "hymäillyt" pojille ja nämä ovat sen muuttaneet "ymmärrettävään" muotoon.
Debyytti Silicon Messiahia vaivaa mielestäni hieman "elottomat" soundit kitaroiden ja rumpujen osalta, mutta kappaleet ovat sitäkin kovempia. Jo ensimmäisestä Ghost In The Machinen alkunuoteista on selvää, että armotonta turpaanvetoa on tiedossa ja sitä se on kokolevynajan.
Seuraava tuotos Tenth Dimension kerääkin sitten koko potin kerralla ja nyt kaikki soundit ovat mielestäni niin kohdillaan kuin voi olla. Ja jälleen kerran, Blaze on yksi Heavi-metelin parhaimpia laulajia. Aivan mahtava suoritus herralta levyllä. Levy alkaa introlla ja sen jälkeen, ehkäpä, agressiivisin biisi herran katalokista Kill And Destroy pamahtaa käyntiin ja niin kyllä alkaa kuulijankin pää heilumaan. Yksinkertaisesti ei pysty pysymään aloillaan.
Seuraavaksi tulikin Live-levy, joka on yksi parhaimpia livejä mitä olen kuullut/omistan.
Herran viimeisin studio näyte, Blood And Belief, on myös varsin mainio pakkaus, tosin mielestäni myös heikoin. Albumihan sai melkein jokaisesta arvostelusta (mitä olen nähnyt) täydet kymmenen pistettä, mutta tyyliltään aika paljon erilainen kuin edelliset levyt. Lisäksi sanat käsittelevät miehen ongelmia, lähinnä alkoholista johtuvia.
Pairhaimpana kappaleena pidän itse
Stealing Time nimistä rallia
Tenth Dimension albumilta, jossa mies näyttää miten lauletaan "pelottavasti" sekä korkealta. Muutenkin Juntta riffit, ko. kappaleessa, toimivat kuin rutto vanhassa roomassa.
Nykyäänhän miehellä ei ole enään sama bändi kasassa kuin aikoinaan, vaan kaikki miehet ovat vaihtuneet hieman erinäköisiin köriläisiin. Toivon itse että uutta shittiä tulisi ulos mahdollisimman nopeasti.
http://www.planetblaze.com