Blaze Bayley
Moderator: The Killer Krew
Re: jumaliste:)
Termi "ghost in the machine" on ihan oikeesti käytössä englannin kielessä ja tarkoittaa "koneen sielua" tai jotain muuta filosofista paskaa. Jos sinä sen ymmärrät jonain lakanaveikkona paperikoneessa niin se kertonee enemmän sinun kuin Blazen lyyrisistä kyvyistä.Lappis wrote: Aave koneessa? Ei jumalauta, ehdottomasti typerin biisin nimi, mitä olen aikoihin kuullut. Ei noi kaksi muutakaan nimeä mitenkään kauhean vakuuttavilta lyriikkatyöskentelyiltä vaikuta.
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
-
- Rautaneito IRC Crew
Voisin lyödä vasemman kivekseni vetoa, että Marco "Tarotin laulaja(, eiku sori kitaristi)" Hietala pystyy vetämään ne vähintään yhtä hyvin, jopa paremminkin.Ipe wrote:^ Siis hä? Kuka nyt voi vetää Brucen aikaiset paremmin tai edes yhtä hyvin, kun itse Bruce? Nimittäin Itse Brucekaan ei nykyään pysty vetämään näitä legendoja yhtä hyvin, kun 80-luvulla. Siis tämähän on päivänselvä asia, ettei Blaze pysty vetämään esim. Trooperia yhtä hyvin, kun Bruce. Biisi on kuin luotu Brucen äänelle ja varsinkin Virtual-XI levy Blazen äänelle. Eiköhän tämä selvä.
Mutta, Eihän Blaze kait itse ole kirjoittanut yhtään musiikkia, ainoastaan hymäillyt joitain riffejä kitaristeille, jotka ovat sitten ne pukeneet melodioiksi/mätöiksi.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
onkohan kellään tietoa onko tuo cd.onin sivuilta löytyvä
silicon messiah /tenth dimension splitti virallinen julkaisu/tupla cd?
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=905&session=1
scorpions wrote:onkohan kellään tietoa onko tuo cd.onin sivuilta löytyvä
Ihan on virallinen julkaisu. Ei ole tuplacd, vaan molemmat levyt omissa koteloissaan.
Nyt repesin.tsorl wrote:Jos sinä sen ymmärrät jonain lakanaveikkona paperikoneessa niin se kertonee enemmän sinun kuin Blazen lyyrisistä kyvyistä.

Itse asiaan: kaverilla kuulin Blazen live-levyä ja täytyy sanoa että helvetin hyvältä kuulosti, niin laulu kuin soittopuolikin. Sign Of The Cross tykitti paljon paremmpin kuin Maidenin levyversio (ja ehkä jopa paremmin kuin Maidenin live-versio.)
-
- Viikonloppusoturi
Joo kyllä Blaze sai aikoinaan todella paljon kuraa faneilta virallisella BB:llä.
Itse henk. kohtasesti tykkäsin siitä ajasta. Olihan se omanlainen piristys ruiske maidenille.
XF ja VXI olivat molemmat hyviä levyjä ja ne keikat jolloin Maiden oli Suomessa Blazen kanssa olivat hyviä. Kulttiksen keikassa kylläkin paistoi pieni neitseellinen jännitys Blazella, mutta hyvin hän työnsä teki.
Nummirock oli jo sellainen keikka että oksat pois. Se oli saakelin hyvä.
Samoin VXI keikka oli minusta saakelin hyvä.
Sääli vaan että Blaze ei ole saanut arvostusta joka hänelle kuuluisi. On paljon huonmpiakin laulajia nähty ja kuultu.
Soolotuotanto on kyllä minulla jäänyt väliin en tiedä minkä takia. Pitäis joskus hankkia niitä ku muistais.
Itse henk. kohtasesti tykkäsin siitä ajasta. Olihan se omanlainen piristys ruiske maidenille.
XF ja VXI olivat molemmat hyviä levyjä ja ne keikat jolloin Maiden oli Suomessa Blazen kanssa olivat hyviä. Kulttiksen keikassa kylläkin paistoi pieni neitseellinen jännitys Blazella, mutta hyvin hän työnsä teki.
Sääli vaan että Blaze ei ole saanut arvostusta joka hänelle kuuluisi. On paljon huonmpiakin laulajia nähty ja kuultu.
Soolotuotanto on kyllä minulla jäänyt väliin en tiedä minkä takia. Pitäis joskus hankkia niitä ku muistais.
The X Factor on loistava lätty. Erilaista Maidenia. Virtual ei sitten ole ihan niin hyvä. Kyllähän Blaze laulaa osaa, sehän on selvä. Blazen soolotuotannosta ei ole hyllyssä kuin Tenth Dimension, joka on oikein pätevää heviä.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
Kannattaa! Iron Maiden teki hyvää Blazelle! Hän on edelleenkin tosi kovassa vedossa. Minäkin pidän Bayleystä, ja näin tuon Virtual eleven-keikan, joka oli mulle eka Maiden keikka. Ei silti mun mielestä X-Factor on ihan huippulevjä. Top parhaissa kautta aikojen, mutta ymmärrän miksei Maiden enää niin paljon keskity tuohon aikaan. Hyvä, että Blaze vetelee vielä seteissään noita muutamia hittejä, kuten "Virus", jne.rue morgue wrote:Joo kyllä Blaze sai aikoinaan todella paljon kuraa faneilta virallisella BB:llä.
FUCK X-THOR
-
- Kärpästen Herra
Itse koin asian hieman päin vastoin IMBB;llä (9/2003-12/2004) eli niin, että tämä "blaze is a messiah" lahko terrorisoi kaikki puoluettomat lausunnot ja jopa siistitkin mielipiteet tyylilllä "jos et ole puolellamme olet meitä vastaan", siihen hiljaa sitten kypsyin ja jätin noi messiah-hörhöt omaan arvoonsa.rue morgue wrote:Joo kyllä Blaze sai aikoinaan todella paljon kuraa faneilta virallisella BB:llä.
Mun mielestä Blaze veti hyvän rooli Maidenissa, Turhaa verrata Bruceen malliin 1:1. Blazella oli ja on varmaan vieläkin loistava asenne hommaan. Asenne 110% näkyy ja heijastuu katsojalle ja kuulijalle, täydet pojot siitä.
Jäbä vetää tyylillä muutamia mun suosikkibiisejä kuten Lord Of The Flies ja Futureal
Blazen ääni alue ei riittänyt kaikkeen maiden matskuun ja Blazen aikaisissa biiseissä on milestäni laulusovituksissa liikaa ns lausunnan makua. Runon lausuminen on eri asia kuin laulaminen.

Into Iron Maiden Since 1983
Asenne oli miehellä Maidenissa rautaa ja hoiti tonttinsa todella hyvin, josta todisteena The X Factor levy jota pidän yhdestä Maidenin parhaista. Ainoa huono puoli, että Maidenissa Blaze ei saanut toteuttaa täysillä itseään mikä on sääli kun miettii miehen biisejä Maidenin jälkeen. Maidenissa Steve sanelee hommat ja muut tekee, joten se ehkä hieman latisti miehen suoritusta, mutta ainakin asenne oli paremmin kohdallaan kuin Brucella 92'. Vielä kun lopultakin saisimme miehen tänne Suomeen keikalle niin se olisi kyllä helvetin mahtavaa. Ensi kesäksi voisivat tulla jonnekin pienempään mestaan kuten tavastialle tai jotain...taitaa kuitenkin olla toiveajattelua.
Suomi Finland, Perkele!
-
- Viikonloppusoturi
Blaze oli suorituksiltaan täydellinen x-factorilla kun omasta mielestäni taasen Virtual oli myös sekä hänen että maidenin aikamoinen floppaus..blaze omaa omaperäisen äänen MUTTA..mielestäni siinä olisi vielä paljon myös paranettavaa ihan äänen mielenkiinnon ylläpitämiseksi sillä Blazella on kuitenkin yhä tällä hetkellä aika yksipuolinen äänenkäyttö mutta mutta..eiköhän siihenkin ole muutosta tulossa niin kauan kun herra jaksaa vaan uskoa tekemäänsä.
Savatage-Thorazine shuffle-
-
- Rautaneito IRC Crew
Blazen uusimmanlevun kirjasessa kerrotaan Blazen kärsineen aika pahasti alkoholismista Liven ja Soundtrack levyn välillä, sekä myös kappaleiden lyriikoiden kertovan tästä.
Ja kyllä se mies on aika moinen pallo nykyään
Ja kyllä se mies on aika moinen pallo nykyään

Nurse Them Feed Them Kill Them
AI jaa?tuota en tienytkään
valitettavaa sen kannalta,itse myös laulan paljolti tämmöstä kasarimusiikkia kokoonpanoissa ja kyllähän se kunto pitää aikas kova olla(ainakin keskikropassa)jos haluaa kyseistä musiikkia pitemmänkin ajan laulaa ja tupakkaa ei missään nimessä ja wiinahan mm.Oli yksi syy Savatagen Jon olivan äänen romahtamiseen,wiina toki maistuu tällekin laulajalle mutta kyllähän sitä rajaa pitää pitää että korkeintaan kerran viikossa,ei aina silloinkaan.Ja sehän yleensä menee hevilaulajilla kun ne tuon 40 ikävuoden ylittävät alkaa äänikin olemaan heikompi vaikka ei joisi tai polttaisi,siksi liikunta ja itsensä hoitaminen on tärkeitä asioita äänen kannalta.Brucesta sen kuulee että äijä jaksaa vieläkin vetää,sekä tietty diosta..mutta esim.Purplen gillanihan menetti äänensä jo 80-luvulla miltei kokonaan huumeiden ja wiinan takia,kyllähän siinä nykyäänkin ääni jotenkin pihisee mutta on se kyllä vain varjo entisestään.Harmi Blazen kannalta jos wiinaan äijä sortuu vielä ton ikäsenä,meinaa jos ton ikäsenä kerran menettää äänensä wiinalle sun muulle niin harvemminpa se enään takaisin on palaakseen.

Savatage-Thorazine shuffle-
-
- Hang-Around
Täysin samaa mieltä. Blaze oli X-Factorilla loistava ja X-Factor on muutenkin mahtava albumi. Virtualilla sen sijaan Blaze ei ole niin loistava, ja levy on muutenkin mielestäni Maidenin huonoin.Baldrick wrote:Blaze oli suorituksiltaan täydellinen x-factorilla kun omasta mielestäni taasen Virtual oli myös sekä hänen että maidenin aikamoinen floppaus.
täällä voi nähdä live videon laulusta KILL AND DESTROY!
http://www.blazefans.com/index.php?url=video.htm
http://www.blazefans.com/index.php?url=video.htm
Hei, eihän se sitä tarkota, jos biisin nimi on huono tai samanlainen kuin muilla, että biisi olisi jotenkin huono.Lappis wrote:Aave koneessa? Ei jumalauta, ehdottomasti typerin biisin nimi, mitä olen aikoihin kuullut. Ei noi kaksi muutakaan nimeä mitenkään kauhean vakuuttavilta lyriikkatyöskentelyiltä vaikuta.scorpions wrote:juuri kuuntelin blazen silicon messiahin 3 kertaa ja täytyy sanoa että on aivan HELVETIN hyvä albumi.
huonoa lenkkiä ei yksinkertaisesti ole![]()
born as a stranger
stare at the sun (uskomaton laulu ja vokaali suoritus Blazelta)
ghost in the machine jne. jne.
Onhan Helloweenillakin Better Than Raw levyllä esim. Push tai Time, ja nimet ovat aika heikkoja, mutta itse biisit ovat kerrassaan loistavia.

"hail to the king, baby!"