Kylillä kuultua (kehuja ja kritiikkiä Iron Maidenista) Topic

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Kylillä kuultua (kehuja ja kritiikkiä Iron Maidenista) Topic

Post by Peke »

Dear Fellows!

Heräs tässä idea topikista johon voisimme kerätä kaikki maidenia kritisoivat ja kehuvat lausahdukset mediasta, ystäviltänne, puolisoiltanne jne....

Ajatuksenani on että oikeasti kuullut kommentit ns sanotut lauseet l. sloganit antaisivat mukavasti väriä tähän topicciin.

Jos tulee tarpeeksi matskua, niin hommahan kääntyy hauskaksi meille tosifaneille.... ja kritiikistähän pitää ottaa oppia :wink:

Mun yks kaveri sanoo aina, että Bruce ei osaa laulaa ollenkaan , se vaan kirkuu :lol: Voi vide......

Vaimo sanoo useinkin, että maidenistä joskus tulee ahdistava olo :cry:
ja hän olosuhteiden pakosta kuule paljon maideniä, onneks mulla on kuullokkeet, enkä kiusaa vaimoa maidenillä.

Jatkakaa.....

Kiitos

Peke :D
Last edited by Peke on Sat Jan 29, 2005 16:47, edited 3 times in total.
Into Iron Maiden Since 1983
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

Meillä kotona vaimo ei ymmärrä ollenkaan IM:ää missään muodossa, muuten kuin että "eiks noita ole jo riittävästi".
Normi tilanne on sellainen > kuuntelen vasta im:ää kun saan vääntää nupit kaakkoon päin. En pääse fiilikseen ilman reilua ääntä.
Kuten esim: nyt mamma läks lapsien kanssa yökeikalle mummolaan, niin taas puhdistuu karstat pois.
Vinyylit soi silloin, kun rauha talossa ja yksin sisällä. Muulloin cd cd-rw asemassa ja kuulokkeilla tahi sitten surround systeemillä.
Emme pahemmin kritsoi toistemme musiikki makua, kun sehän ei johda mihinkään. Kukin kuuntelee mitä kuuntelee.

Kun tuo työhuoneeni valmistuu talomme kaakkois-kulmaan niin sitten sisustaminen on mitä itse todella haluan. Valotan artikkeleita mitä seinälle omn menossa. Lyhyt johdatus: Työhuoneen tarkoitus on saada metsästys aseet, tietokoneeni roinineen, perhorakennus piste ja muut asiaankuuluvat, kuin esim: olut-jääkaappi.
Seinälle tulee: rekvisiitta tussareita, täytettyjä lintuja, täytettyjä kaloja, julisteita, ja paljon muuta. Kuten lisätila oluelle, teimpä juuri tuossa viikolla kaivonrenkaasta kellarin lattian alle. Nam ja kylmää ohrapirtelöä.

Näillä rakennustoimilla varmistan harmonian pysymisen perheessämme. Eikä Im sekoita rakkaan vaimoni musiikkillista korvaa.

Kuinkas muilla?
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
KURRE

Post by KURRE »

Täytyy heti myöntää ettei meidän huushollissa ole mitään asiaa laittaa Maidenia soimaan kun mamma kotosalla.
Emäntä on perus sairaanhoitajaluanne,rauhallinen ehkä joskus jotakin HIM:ä uskaltaa huuattaa.

Jos kunnon musassta haluaa nautiskella joutuu laitella nuo läpät korville ja nekin vain iltasella.
Kateeksi käy noita omakotitalo asukkaita kun on noita Divaaneita jossa voi ottaa vähän rennommin.
Plussaksi sen verran täytyy sanoo,että lapseni tykkää katella Rock in Rio nauhaa ja silloin iskäkin saa katella ilman et tulee sanomista.
Muutenhan tuo meininki pääosin tapahtuu tuolla Manageri Peken divaanissa,siältä löytyy ja arvostellaan/maailmanmenoa.

Aiheeseen sen verta,et eräs ystäväni joka ei Maidenia kuuntele totesi minulle.
-Mokomat Teletapit,samanlainen koko/laatusuhde.
Last edited by KURRE on Sat Jan 29, 2005 13:53, edited 1 time in total.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Ajatuksenani on että oikeat kommentit ns sanotut lauseet l. sloganit antaisivat enemmän väriä. tähän topicciin...

esim "brucella on ruma tukka" :lol:
Make
Kisälli
Kisälli

Post by Make »

Äiti aina autossa valittaa että ei jaksa kuunnella sitä huutoa.

Jotku koulukaverit, jotka on Lappista lainaten totaalidorkia, sanovat aina jotain tyyliin: "Pappa Maiden on ihan paska, papat hyppii nahkahousuissa lavalla." Voi vittu, mitä porukkaa se maa päällään kantaa. Yksi kaveri keksii kaikesta jotain pientä kritiikkiä, tämä ei muuten kuulu totaalidorkiin.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Katselin muinoin Maiden Englandia erään varttuneemman sukulaiseni kanssa, joka oli ammattimuusikko ja opettaja. Ei se välttämättä ymmärtänyt tuon särön käyttämisen päälle, mutta silti katsoi kanssani tuon keikan kokonaan ja taisi se samalla hieman oppia lisää heavy-metallista.

No eräs toinen sukulainen joka on myös ammattimuusikko jaksoi aina todeta Iron Maidenista: "Hirveetä mekkalaa, eihän tuossa ole mitään järkeä".
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Mun entinen naapurin mies (Jammo, Terveisiä vain hänelle uuteen kotiin Joensuuhun. :D ) on melko ammattilainen musiikissa, mutta ei se maideniin ollut tutustunut. Kerran soitin jammolle killers levyä ja kaveri oli ihan myyty...

"jumalauta Peke, nää jätkäthän osaa oikeesti soittaa"

noh mun mökötuvassa, "divaanissa" , saunan eteisessä (kuten haluatte kutsua) on moni jätkä saanut herätyksen hevimaailmaan..... varsinkin nyt kun siellä valvoo 2 metrinen early days eddie (anttilasta) nam :wink:

Jammo tuntee äänestä onks soittajalla gibson vai fender, ite hämmästelin sitä.
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Kaveri tässä yksi kerta purkasi hieman tunteitaan... Kertoi mielipiteensä Maidenista...

" Just tossa bändiporukan kanssa hieman juteltiin Iron Maidenista... Se on ihan paska bändi. Iron Maidenilla on ainoastaa se Troopperi, muuta hyvää bändistä ei kyllä löydy. "

Kaveri on itse rumpali... NS. POP rumpali ja pitää minua ihan kahjona, kun kuuntelen Maidenia.

Yleinsäkkin olen saanut sellaisen käsityksen ettei ihmiset tunnu tietävän Maidenista muuta kuin että ne on tehnyt biisin nimeltä The Trooper.
Last edited by Piece Of My Mind on Sat Jan 29, 2005 15:05, edited 1 time in total.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Holy_diver
Wimp
Wimp

Post by Holy_diver »

Peke wrote:Jammo tuntee äänestä onks soittajalla gibson vai fender, ite hämmästelin sitä.
:shock:
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

^^Kannattaako noita nyt ottaa tosissaan, jotka eivät ole mitä toden näköisemmin tutstuneet edes koko bändiin. Tai varsinkaan jos herrat soittelee poppia...

Maidenista ei useimmiten sanota mitään, koska se ei oo niin hirveätä, kuin: "Se kuuntelee sellasta kauheeta örinää" -bändit. Useimmiten Maideni mennään yhidtsämään tälläpäin powermeteliin tai muuhun sankari/sukkahousu osastoon. Okei, Maidenin nyt voi laskekakkin sankariheviksi, mutta juuri noihin wimp "metal" bändeihin yhdistäminen on pahaa tietämättömyyttä.

Muutenkin kukaan ei rupee täällä päin valittamaan mistään hihamerkeistä/napeista, että "mitäs paskaa tuo nyt on", koska eivät ilmeisesti halua kuulla mun tietoiskujani enempää kysyeisistä bändeistä.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Aikanaan kun Live after death ilmesty ja sitä VHS:lta himassa kattelin niin faija saapasteli paikalle, katteli hiukan aikaa kun eturivin yleisö oli lapaset pystyssä ja tokaisi:

"Mitä ihmeellistä tää on! Ihan ku köyhät anois leipää. Mitä sä tällästä kattelet?"

Vittu että olin raivona sillon! :evil: Faija on nykysin 6-kympin hujakoilla eikä koskaan ole ymmärtänyt musiikista yhtään mitään. :)

OFF: Jarmilan työhuoneprojekti kuulostaa asialliselta!
Mulla on nykyään (rivarissa asutaan 4h+k+s) yks huone kokonaan omassa käytössäni(vaimolla ei tänne paljon asiaa ole!) ja siellä on pc, leffa- ja musakamat, kalastusvehkeet jne. Miehellä on hyvä olla oma leluhuone! 8)
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

The Prisoner wrote:
OFF: Jarmilan työhuoneprojekti kuulostaa asialliselta!
8)
Kiitos.
Laitan kuvia kuhan valmistuu
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Holy_diver wrote:
Peke wrote:Jammo tuntee äänestä onks soittajalla gibson vai fender, ite hämmästelin sitä.
Älkää suotta hämmästelkö, kyllä se on ihan mahdollista. Off-topic, jatkakaa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Holy_diver
Wimp
Wimp

Post by Holy_diver »

Mulla olis kyllä ihmeellisen outo sattumus koskien isää ja maidenia. Täs yli vuos takaperin satuun huudattamaan maidenia olohuoneen stereoista, ku omat oli jyntänny...isä ei yleensä oikee ikinä pitäny siitä, ihmetteli et, miksi sitä pitää aina soittaa niin kovaa. noh se tuli kattomaan siihe TV:tä ja sitte tuli 2M2M:n intro, ja ippä sitte tokaasi: "Täshän on jo jotaki meininkiä!" meikä oli niiku :shock: :lol: ei se oo sitte myöhemmin mitenkää kantaa ottanu mihinkään... Se mua eniten nauratti, että toi kommentti tuli ihmiseltä joka oli nuoruudessaan kuunnellu lähinnä ABBA:a ja Boney M:ä... :arrow:
Sorcerer
Bändäri
Bändäri

Post by Sorcerer »

Viime viikonloppuna isän heviä kuunteleva työkaveri oli käymässä. Kun isän Eagles dvd:tä oli kuunneltu tarpeeksi työkaveri pyysi jos voitaisiin katella Rock in Rioa. No levy pyörimään ja kolmen biisin(Blood Brothers, Fear of the Dark ja The Trooper) jälkeen isä ilmoittaa: "Nää on just näitä biisejä mitä mahtuu 16 tusinaan" ja kyseli vielä, että "Onko nää soittanu koko ajan samaa biisiä?"
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Olin jotain 11 vuotias ja olin just saanut piece of mind kasetin jouluna 1983.

Isäukko, tuolloin 37 vuotias, oli ottannu pari viskiä..... no jotain se oli ottannu. Iskä pyys soittaa sellasta musaa mitä miä diggaan....

Tälleehän nuo jäyhät isät (nuo 40-luvulla syntyneet) kosiskelee, kun ne on kiinnostunnu oman lapsen asioista

noh kannoin kassumankan omasta huoneesta olohuoneeseen ja laitoin where eagles daren soimaan
miä: tää on hyvä laulu
iskä: ei tää ole mikään laulu ole. Pekka, tää on biisi
miä: noh mitäs pidät iskä?
iskä: Tää on rautaa!

Viddhu toi "Tää on rautaa" kommentti syöpyi mun aivoihin, en silloin edes tajunnu miten hienoa rautaa maiden oli ja tuli siitä vuodesta 1983 vielä olemaan

oli isällä näköjään arvostusta hyvälle vaikka ei hän silloin musaa juurikaan diggaillu

Mutta kylläpä ukko vielä muisti kun olin menossa maidenin keikalle 2003. :lol:

Kiitti iskä. You are the man!

Peke (tänä vuonna 33 v)
Churchill
Wimp
Wimp

Post by Churchill »

No mulle tapahtu kerran semmonen juttu, ku muutama vuosi taaksepäin oli naapurin tyttö kylässä ja meikä kuunteli maidenia, niin tämä kokoajan piti kauhiaa valitusta maidenista esim: tämmöstä paskaa, tästä tulee pahaolo, etkö sää vois kuunnella vai räppii. No sitten pistin Fear Of The Darkin Rock In Riosta soimaan, niin eiköhän ruvennu kuuluun että: Vau täähän on hyvää :D
EDIT: Tähän vielä lisätäkseni voisin laittaa samaisesta naapurista semmosen juttun että, kun kuuntelin iron maiden - iron maidenii niin, tämä kysyy että: mikä tää on? meikä vastas että: iron maiden, naapuri: niin niin mutta mikä biisi, että semmosta:D noh eihän kaikki voi kaikkee tietää
Last edited by Churchill on Sun Jan 30, 2005 21:57, edited 1 time in total.
We should never surrender!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Jukka wrote:
Holy_diver wrote:
Älkää suotta hämmästelkö, kyllä se on ihan mahdollista. Off-topic, jatkakaa.
Kiitos Jukka..... näköjään tietylle alalla vihkityneet ymmärtää suuria asioita.... Jammo lueteli mulle kitaramerkit soitettiin mitä vain bändejä, bändejä hän ei tuntenut ennalta, mutta kitaramerkit vaan meni oikein offtopikki sitte tämäkin.... :oops:
Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

Piece Of My Mind wrote:Kaveri tässä yksi kerta purkasi hieman tunteitaan... Kertoi mielipiteensä Maidenista...

" Just tossa bändiporukan kanssa hieman juteltiin Iron Maidenista... Se on ihan paska bändi. Iron Maidenilla on ainoastaa se Troopperi, muuta hyvää bändistä ei kyllä löydy. "

Kaveri on itse rumpali... NS. POP rumpali ja pitää minua ihan kahjona, kun kuuntelen Maidenia.

Yleinsäkkin olen saanut sellaisen käsityksen ettei ihmiset tunnu tietävän Maidenista muuta kuin että ne on tehnyt biisin nimeltä The Trooper.

Hahhaha... Sama juttu mun joillakin idioottikavereilla. Ne jaksaa aina kuunnella the troopperia ja on ihan innoissaan ku jostakin tulee se: "truupperi jes". Sitte ku soitan jotain muuta ne on ihan kyllästyksissään. Koulumme ( yläaste ) bändikatselmuksessa sellaset muotioravat soitti sitte kyseisen kipaleen ja porukka oli ihan innoissaan, mua vitutti.

Edit. Ja vielä lisäyksenä se, että yleensä porukka tuntee maidenin "hyvin" eli ne tietää jonkun yhen biisin mistä ne saattaa pitää, mutta muu tuotanto onkin sitten vanhusten hyppelyä. Mulla menee hermot ku saa aina puolustaa maidenia kaikinpuolin. Loppujenlopuksi niitä "tosifaneja" lisäkseni en tunne yhtään.
Peccant
Hang-Around
Hang-Around

Post by Peccant »

Peke wrote:Mutta kylläpä ukko vielä muisti kun olin menossa maidenin keikalle 2003.
Meikä oli kans hemmetin yllättyny ku puhuin mutsin kans puhelimessa joku päivä ja kerroin sitte että ois keikka illalla, soitetaan coverina semmosen orkesterin ku Iron Maiden biisejä. Et sie sitä tiiä.. Niin mitäs perkelettä ku mutsi vastas: "Tottahan mie Airon Meidenin muistan. Tehän kuuntelitta sitä veljes kans innoissaan huutaen jo 5 vuotiaina." Olin hivenen kyllä yllättyny. Tuli tosiaan IM, twisted sisters, kiss ja wasp tutuiksi jo tosi pienenä poikana.

:D:D
- J.Lehto -
http://www.intervention.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.maplecross.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

Purkkiliha wrote:
Piece Of My Mind wrote:Kaveri tässä yksi kerta purkasi hieman tunteitaan... Kertoi mielipiteensä Maidenista...

Hahhaha... Sama juttu mun joillakin idioottikavereilla. Ne jaksaa aina kuunnella the troopperia ja on ihan innoissaan ku jostakin tulee se: "truupperi jes". Sitte ku soitan jotain muuta ne on ihan kyllästyksissään. Koulumme ( yläaste ) bändikatselmuksessa sellaset muotioravat soitti sitte kyseisen kipaleen ja porukka oli ihan innoissaan, mua vitutti.

Edit. Ja vielä lisäyksenä se, että yleensä porukka tuntee maidenin "hyvin" eli ne tietää jonkun yhen biisin mistä ne saattaa pitää, mutta muu tuotanto onkin sitten vanhusten hyppelyä. Mulla menee hermot ku saa aina puolustaa maidenia kaikinpuolin. Loppujenlopuksi niitä "tosifaneja" lisäkseni en tunne yhtään.
Niin, mullakin sama juttu, lähes kukaan kavereista ei tiedä kuin Trooperin ja on ihan innoissaan siitä... Vituttavaa kun hevistä mitääntietämätön luokkakaveri ajattelee tietävänsä jotain Maidenista yhden kappaleen perusteella :x

EDIT: Ai niin joo, joskus soitin siskoille pari kappaletta Edward the Greatilta ja ne sano "ettei se ollukkaan niin kauheeta örinää kun ne oli lluullut". :?
Hellworks
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hellworks »

Meillä on koko kylä täynnä näitä varsinaisia Maiden-"tietäjiä".

Ostaessani stuntmanilta maiden pipon (se on kyllä käsittämättömästi hävinnyt jonnekkin), sain aikaan monen tuttavan/kaverin suusta erinäisiä hauskoja kommentteja. Eräs kaverini alkoi vähän arvostelemaan musiikkimakuani todeten, että "Maideni, se on sellasta saatanan örinää" ja visuaalisesti näytti mielipiteensä pojista, örisi ja moshasi (hmmh..) Lieköhän kuullut bändistä koskaan yhtään mitään. Sai ainakin aikaan hyvät naurut.. :roll:

Saman reaktion sai kyseinen pipo myös aikaan kylämme pissiksissä. Tästä tosin kannattaa enempää kertoa. Nuo teinix:ät vaan selvästi luulevat tietävänsä enemmän kuin itse Maidenin pojat.

Kännissä aina kavereiden ja erityisesti eräiden joka kerta samojen kanssa juodessa tulee aiheeksi musiikki ja tästä sujuvasti Maideni. Paras kommentti on mielestäni ollut "Maideni, se on vaan sellasta chillaus musaa". Täällä kuitenkin etenkin omassa ikäluokassani Maidenia arvostetaan ihmeen paljon ja mitään paskanjauhantaa harvemmin enää kuulee.

Se siitä, jos vielä muistan jotain hauskoja kommentteja, niin heitän niitä tähän alle. Roger and out..
"Joo tänään vois kyll.."
putte-possu
Wimp
Wimp

Post by putte-possu »

Soitin pari viikkoa sitten The Troopperin musiikin tunnilla ku meillä oli levyraati.Noh.Tuomariston piti sitten arvostella tätä biisiä ja yks muija sitten kommentoi näin: "toi laulaja on kuin pikku lapsi joka yrittää laulaa todella kovaa ja korkealta...siis tää biisi on iha huono muutenkin"
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

putte-possu wrote:Soitin pari viikkoa sitten The Troopperin musiikin tunnilla ku meillä oli levyraati.Noh.Tuomariston piti sitten arvostella tätä biisiä ja yks muija sitten kommentoi näin: "toi laulaja on kuin pikku lapsi joka yrittää laulaa todella kovaa ja korkealta...siis tää biisi on iha huono muutenkin"
paljos puttella on ikää? 12-14v ..?
Weekend Warrior
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Weekend Warrior »

Oisko ollu Sentencedin Frozen levynjulkkarikeikka Tavastialla aikoinaan, kun sitten Trooperin alkaessa joku vieressäni kysyy kaveriltaan "kenen biisi tää on?". Eikä muuten ollu läppä.
Locked