Iron Maiden esiintyy kesällä todennäköisesti uusitulla Helsingin Olympiastadionilla.
Perustelut:
Ploughmanin tapaamat EMI Finlandin edustajat pitivät varmana asiana Iron Maidenin esiintyvän kesällä Suomessa. Olympiastadionin konserttia pidettiin erittäin varmana vaihtoehtona.
80-luku on nyt muodissa. Aikuistuneet ihmiset haluvat muistella nuoruuttaan.
Nyt on menossa konserttibuumi ja lähes kaikki isommat konsertit myydään hetkessä loppuun. Tämän ovat huomanneet myös ulkolaiset kiertueiden järjestäjät.
Welldone tietää kuinka hyvin kaksi edellistä Iron Maidenin konserttia myivät. Olympiastadion on oikea paikka.
Finnair Stadiumilla ei järjestetä konsertteja enää.
Iron Maidenin kaksi viime vuoden loppuunmyytyä esiintymistä Hartwall Areenalla loivat uutta pohjaa suosiolle. Tarinat mahtavista vuoden 2003 konserteista ovat kiirineet ihmisten korviin, joka on taasen entisestään kasvattanut kiinnostusta. Iron Maiden on useimmille juuri se yhtye, joka pitää nähdä kerran elämässä (vrt. Metallica). Kesällä siihen on monilla mahdollisuus.
Ploughmanin tapaamat EMI Finlandin edustajat pitivät varmana asiana Iron Maidenin myyvän loppuun Olympiastadionin (vrt. Metallica kesällä Olympiastadionilla).
Mikään mahdoton ajatus ei ole, että Iron Maidenin konsertti Helsingin Olympiastadionilla järjestetään osana Tuska Festivaalia (konsertin järjestäjänä toimivat Tuska & Welldone).
Iron Maiden on hinnoitellut itsensä niin kalliiksi, että suomalaisilla festivaaleilla ei ole varaa.
Sanctuary Management näkee Iron Maidenin esiintyvän mieluummin Olympiastadionilla, kuin Hartwall Areenalla.
Olympiastadionin remontti valmistuu kesäkuussa 2005. Stadion pitää koekäyttää ennen MM-kisoja.
Alusta asti olin aivan varma Iron Maiden esiintymisestä kesällä 2005 Suomessa. Kuukausia sitten puhuin ploughmanille Iron Maidenin esiintyvän minifestivaaleilla (Iron Maiden + 2-3 muuta yhtyettä) Finnair Stadiumilla kesällä 2005. Saatuani lisäinformaatiota ploughmanilta sekä pohdittuani asioita uudelleen olen melko varma Iron Maidenin esiintyvän kesällä 2005 uusitulla Helsingin Olympiastadionilla.
Halusin avata aiheesta uuden topicin, koska pidän asiaa hyvin todennäköisenä. Huhut muualta Euroopasta (stadion konsertteja Italia/Pariisi) vahvistavat entisestään näkemystä Iron Maiden esiintymisestä kesällä 2005 Olympiastadionilla.
Toivoisin muiltakin keskustelijoita hieman syvällisempää pohdintaa aiheesta. Mitä muut keskustelijat ajatellevat siitä, jos Iron Maiden esiintyy kesällä 2005 Helsingin Olympiastadionilla?
Last edited by MS on Mon Oct 18, 2004 12:55, edited 2 times in total.
Kieltämättä aika hyvät perustelut pistit pöytään ja alkoi tuntumaan, että ei tuo olympia stadion niin utopiselta kuulosta kuin aikaisemmin. Toki olen edelleen sisähallin kannalla, pääsyinä tähän on pimeys (mitä ei Suomessa kesällä ole nimeksikään ulkona) ja tiiviimpi tunnelma. Tai niin ainakin ajattelisin, koska stadion keikkojen lukumäärä meikäläisellä on kuitenkin pyöreä nolla. Yksi positiivinen asia kyllä tuli tuosta stadionista mieleen ja se on suurempi määrä kenttälippuja. Voisi olla mahdollista saada sellainen helpommin .
Ulkokeikat eivät minusta koskaan saavuta sitä samaa intensiivistä fiilistä kuin sisäkeikat. Osittain tähän on syynä valoshown jääminen keskeneriseksi ja tietynlainen yhtenäisyyden vajaavaisuus, kun kaikki ovat niin kaukana lavasta ja jopa toisistaan.
Isoilla keikoilla on kuitenkin ihan uniikki tunnelmansa ja sinällään ihan hyvä meno.
Se mitä tulen henkilökohtaisesti ensi vuonna tekemään jos alkuperäinen suunnitelmani (Hartwall + Tukholman stadikka) menee myttyyn, on lähteä jonnekin keski-Eurooppaan katsastamaan pari sisäkeikkaa. Niitä en halua missata mistään hinnasta, kun tietää miten mahtava, vanhempia biisejä sisältävä setti sieltä voi olla tulossa.
Last edited by ploughman on Thu Sep 23, 2004 13:57, edited 1 time in total.
Kyllä se mulle ainakin passaa. Vaikka Maiden hartwalille sopisikin, mutta jos noin hyvät perustelut niin varmasti tulevat sinne. Ihmettelin vain että vetääköhän se jengiä sitten sinne paljon? Ja tehäänkö siitä jotenkin pienempi.
Konserttilippujen kysyntä on nyt kovaa. Lähes kaikki isot konsertit myydään lähes samantien loppuun.
Sanctuary Management tietää, kuinka hyvin Iron Maiden myi Suomessa 2003. Welldone tietää kuinka hyvin konsertit nyt myyvät.
Metallican konsertti osoitti [Welldonelle], että raskas rock toimii Olympiastadionilla, kun esiintymässä on raskaan rockin instituutio, joka on ollut monelle esikuvana.
Iron Maiden myi nopeasti loppuun kesän 2003 Hartwall Areenan konsertin. Kysyntää olisi ollut toiselle konsertille.
Iron Maiden on useille juuri se yhtye, joka pitää joskus nähdä (vrt. Metallica). Monille aikuisille se sattaa olla 80-luvun nuoruuden suosikki (vrt. Metallica).
Kesällä ihmiset ovat valmiimpia osallistumaan erilaisiin tapahtumiin. Useimmat ovat lomalla kesällä ja mahdollisuus matkustaa kauempaa konsertteihin. On helpompi lähteä kesällä konserttiin, kuin talvella (vrt. lomat/ilmasto)
80-luvun lapset/nuoret ovat kasvaneet aikuisiksi ja heillä on rahaa kuluttaa konsertteihin ja nähdä nuoruuden suosikkinsa esiintymässä.
Iron Maidenista on kasvanut Metallican kaltainen instituutio, joka vertoaa entistä aikauisempaan yleisöön. Levyjä ei ehkä niin paljon osteta, mutta halutaan nähdä kerran nuoruuden suosikki livenä.
Aikuisempi yleisö on vaativampaa ja Olympiastadionin kaltainen konsertti koetaan hyväksi paikaksi viihtyä verattuna festivaaliin.
Iron Maidenin suosio on huomattavasti suurempaa, kuin mitä todellisuudessa edes tiedetään.
1999-2003 luotiin pohja suosiolle missä nyt ollaan. Luotiin mahdollisuus Olympiastadionin konsertille.
Radio City soittaa säännöllisesti Iron Maidenin tunnetuimpia kappaleita The Trooper ja 2 Minites To Midnight...
80-luvun raskas musiikki on nyt suosiossa. Vanhoja pölyyntyneitä vinyyleitä kaivetaan kaappien pohjilta.
Viimeisen kahden vuoden aikana Iron Maiden on onnistuneilla äänitteillään sekä konserteillaan nostanut profiiliaan ja noussut Metallican kaltaiseen institutionaaliseen asemaan.
Iron Maidenin laaja yleisöpohja nuorista aikuisiin yhdistettynä yleiseen tapaan kuluttaa nyt rahaa konsertteihin osoittaa Helsingin Olympiastadionin olevan oikea paikka Iron Maidenin konsertille kesällä 2005.
Nyt heitti kyllä MS semmoset perustelut, että oksat pois. Tuo kuulostaa ihan hyvältä kylläkin, mutta kun se usein todettu valoshow jäisi mitättömäksi, tosin Maidenia sinne mennään katsomaan. Olisi kyllä mahtava nähdä loppuunmyyty olympiastadion missä Maiden soittaa, vaikka ei valoshowta juuri olisikaan. Sade voi olla vaan ainoa huono puoli, eihän sitä koskaan tiedä.
Jos seisomapaikan saa helpommin niin se ainakin mulle sopisi, mutta se että kuinka paljon ennen sinne sitten pitää tulla jos aikoo eturiviin päästä, se on kyllä varmaan sama Hartwallillakin.
Hmm. Vaikka perustelut melko vakuuttavat ovatkin, niin toivoisin silti, että paikkana tosiaan olisi Hartwall Arena. Tosin olen aikaisemminkin todennut, että menen seuraavalla Maidenin keikalle, oli se ulkona tai sisällä, Nigeriassa tai Utsjoella, tuli taivaalta sitten vettä tai vanhoja ämmiä, niin minä olen paikalla.
No voihan vittu. Itse en kyllä todellakaan tahtoisi keikkaa Stadikalle kun jos joudut vähäänkään taakse niin äänentoisto menee harakoille. Hjallishalliin perkele.
Ja kaikki visuaalinen performanssihan ulkona Suomen kesäillassa kärsii.
Voi helvata, jos se keikka on heinäkuussa, niin siinä on vaara että menee päälle valtiollisen liikunta- ja hupsutuslaitosvelvollisuuden, eli armeijan kanssa! Tuskinpa heti ekana viikonloppuna saa lomaa "kulttuuritapahtumaa" varten
Harmittaa jo etukäteen jos en pääse sinne jonkun triviaalin asevelvollisuuden takia, ja kun ne kaksi edellistä keikkaakin missasi jotenkin, niin voi perkele vaan.
Täytyy varmaan anoa varmuuden vuoksi lykkäystä
Mutta se on hyvä, ettei Maiden esiinny missään hikisillä festareilla, jonne pitäisi ängetä tuhansien känniurpojen sekaan ihastelemaan kotimaista juomakulttuuria ja bajamajojen siisteyttä.
Huhut Euroopasta tietävät kertoa Iron Maidenin tekevän isoja ulkoilmakonsertteja kesällä 2005. Helsingin Olympiastadion sopisi listaan enemmän, kuin hyvin.
Jos Iron Maiden esiintyy kesällä Ullevilla niin Helsingissä paikkana on Olympiastadion.
Iron Maiden esiintyi kesällä 2000 ja 2003 loppuunmyydyllä Tukholman Stadionilla.
Konserttilippujen kysyntä on nyt kovaa. Lähes kaikki isot konsertit myydään lähes samantien loppuun.
Raskas musiikki on nyt suosiossa.
Isompi paikka mahdollistaa suuremman yleisömäärän ja produktion.
Welldone tietää, että 80-luku on nyt in ja Metallican tyyliset raskaan rockin instituutiot kiinnostavat suurta yleisöä ja eritoten maksavaa aikuisväestöä.
Sanctuary Management tietää, että on huomattavasti tuottoisampaa esiintyä kerran yli 40 000 ihmiselle, kuin 1-2 kertaa Hartwall Areenalla.
Helsingin Olympiastadion mahdollistaa suuremman lippujen saannin suuremmalle joukolle.
Lippujen kysyntä määrää paikan koon.
Iron Maiden on raskaamman musiikin instituutio, joka on kaikkien nähtävä ainakin kerran.
Mulla on jotenkin sellainen olo, että Maiden ei yksin vedä Stadikaa täyteen. Ruotsissa Maiden on selvästi kovempi juttu kuin Suomessa ja siellä yleisömäärät ovat olleetkin hirmuisia. Mielenkiintoista nähdä, että miten käy. Joulukuussa se varmasti on jo tiedossa, että missä vedetään.
MS:lle: Tervetuloa foorumille, vähän on jo ollut ikäväkin . Älä kuitenkaan sorru täällä besserwisserismiin ja arvailujen uutisina toitottamisiin. Tämän topicin otsikkoon sopisi vielä toistaiseksi aika kivasti kysymysmerkki, eikö? Mistä muuten tiedät, että "Iron Maiden on hinnoitellut itsensä niin kalliiksi, että suomalaisilla festivaaleilla ei ole varaa" ja että "Sanctuary Management näkee Iron Maidenin esiintyvän mieluummin Olympiastadionilla, kuin Hartwall Areenalla"?
Paskat soundit on taattu kaikille katsomoissa istuville. Itseasiassa Metallican keikalla soundit eivät olleet huonot vaan paikoin suorastaan alle kaiken arvostelun. Lisäksi järjestelyt tökkivät melko pahasti, etenkin sisäänpääsy. Ja stadionkeikka on omiaan houkuttelemaan juuri kaikenlaisia "faneja" jotka tulevat paikalle kun "kai sen Maidenin vois kerran elämässä käydä katsomassa". Heavy metal- keikka kaikelle kansalle=perseestä. Viimeinen lause vain henk.koht. mielipiteeni.
^ Joo samanlainen kävi mullaki mielessä tossa kaikelle kansalle hommassa. Tai ajattelin sen näin:
On aurinkoinen, pilvetön päivä. Keikalla on joku normaali perhe istumakatsomossa. Perheen isä vääntää kärkkäriä ja lapset katsovat keikkaa ja syövät kans omia kärkkäreitänsä ja karkkia, äiti istuu hieman kyllästyneenä ja ajattelee, että kaikenlaista sitäkin. Ja sattumalta sen puoleisessa katsomossa on enemmän vastaavia ja ääntä ei kuulu. Seuraavana päivänä saa lukea kuinka yleisö oli hiljaa.
Tollanen kuva mun mieleen piirtyi, oikeastaan kauheaa.
Sitten se parempi ajatus:
Stadion on täynnä hevikansaa. Sää on hieman synkähkö, mutta vettä ei tule, eikä tuule. Yleisö huutaa sen minkä kurkustansa pystyy ja seuraavana päivänä saa lukea lehdistä kuinka hevijätti jyräsi Stadikalla. Ja minä olen eturivissä.
Joo, jos tulevat Stadikalle, niin poltan koko levykokoelmani. Ainoa oikea paikka Maidenille olisi Rinkelinmäen jäähalli, lava sikakatsomon puoleisessa päädyssä.
Ei maar, ihan sama missä soittavat, eturivi kutsuu. Itse heittäisin rahani kuitenkin vielä toistaiseksi likoon jonkun festarin puolesta. Provinssi, Ankkarock? Ja tämä ei ole tieto, vaikka kuulunkin sisäpiiriin.
Hyviä ovat nuo perustelut, mutta jos joku jaksaisis väsätä "Miksi ei"-listan. Onhan tuossa tullut noita asioita selville jo, mutta kuitenkin. Mullakin on sellanen fiilis, että ei yksin Maiden saa täyteen Stadionia, ja jos saa, niin se on sitten täynnä näitä mukaan raahauteneita joita ei Maiden kiinnosta pätkääkään.
Kovat perustelut ollaan tonne heitetty.Mikä sen parempaa kuin Maiden stadikalla!
Mutta kuten joku heitti tuolla aiemmin,että Maiden ei heittäisi stadikkaa yksin täyteen voi olla mahdollista,mutta mikä olisi se toinen esiintyjä sitten jos sellaista on.
Iron Maiden on raskaamman musiikin instituutio, joka on kaikkien nähtävä ainakin kerran.
Luulisin, että aika monille se 2003 eka keikka oli juuri se yksi keikka, joka oli nähtävä. Ainakin omassa kaveripiirissäni oli varmaan lähemmäs kymmenen sellaista ei-niin-tosifania, jotka lähtivät mukaan oikeastaan vain sen takia, että pakkohan se on kerran nähdä.
Valoshown ja tunnelman takia toivon Hartwallia, mutta ei sieltä nyt pois jäädä, jos keikka sattuisi Stadionilla olemaan.
"Harmaantuneissa munakarvoissa on tiettyä charmikasta arvokkuutta" -Flea/RHCP
MS:llä on pointti, mutta perustelut on ainakin tähänasti toistanut itseään.
Syitä miksi Iron Maiden ei esiinny stadionilla.
Welldone sai aika kivasti paskaa niskaa Metallica+Slipknot järjestelyjen takia, että eivät taida välttämättä "uskalla" ottaa samaa uudestaan.
Pitää myös muistaa, että Metallica kävi viimeksi Suomessa jotain 5-4 vuotta sitten(ei jaksa muistaa). Iron Maiden käy melkein joka vuosi kerran ja viimevuona kaksi kertaa. Eli ne wanhat-hevi-karjut ovat jo nähneet idolinsa kertaalleen.
Oulussa oli jonottamassa 80 ihmistä Metallicaa katsomaan. Iron Maidenia oli jonottamassa 10. Jokainen voi vetää omat johtopäätökset.
Hieno juttu, mikäli ylipäätään tulevat Suomeen ensi vuonna. Tosin sitä en ole missään vaiheessa epäillytkään. Mä en ymmärrä tuota asennetta, että jos keikka on stadionilla, niin sen voi joku pelkästään siksi jättää väliin. Mitä helvetin väliä sillä on keitä siellä katsomossa on? Mulle on ihan sama vaikka vieressä olis lauma nunnia, mä oon siellä siitä huolimatta kuuntelemassa maailman kovinta bändiä. Toki se jonkun verran vaikuttaa tuohon tunnelmaan, se on varma ja mieluummin minäkin tuon keikan sisähalliin haluaisin. Mutta en minä silti mistään hinnasta jättäisi tuota keikkaa käymättä vaikka stadionilla esiintyiväisitkin.
Se, että heavymetal keikka on suunnattu kaikelle kansalle, on mulle aivan sama. Rahaahan se vaan bändille tietää kun stadion on täynnä ja jokainen joka tuonne keikalle tosissaan haluaa, varmasti sinne lipun saa. Kyse on halusta. Asiat saa aina järjestettyä niin, että lippu on myyntipäivänä kourassa. Turha on kenenkään sen jälkeen narista, jos ei lippua ole käteen jäänyt.
Hexa wrote:Oulussa oli jonottamassa 80 ihmistä Metallicaa katsomaan. Iron Maidenia oli jonottamassa 10. Jokainen voi vetää omat johtopäätökset.
-Metallican keikalle oli tulossa myös Slipknot, joka varmasti vetää yleisöä katsomaan.
-Maidenin lämppäristä ei ollut edes tietoa siihen aikaan, kun liput tulivat myyntiin.
Tiedossa on se, ettei Maiden yksin vedä stadikaa täyteen, joten tarvitaan toinen huippuluokan bändi, ehkä jopa toinenkin. Mutta tosiaan hype yleisestikin heavy-metallia kohtaan on tällä hetkellä niin suuri, että ei olisi suurikaan ihme jos 80-luvun kuningas-bändit vetäisivät stadioneja täyteen.
Itse kyllä silti käännyn tuon Hartwall Areenan puoleen, sillä on sää mikä tahansa ei se siellä haittaa ja valoshow pääsee toivotulle tasolle. Sama minne tulevat, minä siellä kuitenkin olen.
EDDIEIRONMAIDEN wrote:Onko wasp myynyt noin vähän?!?! Jos on niin alkaa tuntuu kyllä tyhjältä.
Paljos muute jäähalliin menee. Sori offtopiccia,mut haluaisin tietää.
Vanhan jäähallin kapasiteetti on konserttitilanteessa 6000-7000 henkeä.
Minulle on aivan sama missä Iron Maiden esiintyy. Toivoisin kuitenkin mielummin Hartwallia kuin stadionia. Ulkoilmakeikoilla kun valoshow ei pääsee Suomessa oikeuksiinsa ja tunnelma ei välttämättä ole niin hyvä kuin sisätilakeikoilla.
Enkä millään usko että Maiden vetäisi stadionia edes puolilleen, ellei ole muita isoja nimiä mukana.