Maiden bileet Raumalla 21.1.2012! (peruutettu)
Moderator: The Killer Krew
Re: Maiden bileet Raumalla 16.1.09!
Coverslaves on ilman muuta paikalla jos kutsu käy. Jos ei kutsuta niin tullaan silti. 

-
- Rautakansleri
Sain eilen verottajalta 14 137,67 euron laskun ja maksuaikaa kuukauden, jonka johdosta joudun keskittymään rahan keräämiseen ja kulujen karsimiseen eli tilanne muuttui radikaalisti, koska säästöpossu on melko tyhjä eikä juuri nyt tunnu järkevältä idealta laittaa toimintatonnia tähän Maiden iltaan. Sori, jos joku ehti jo innostua. Toisaalta ideahan sai taas hieman kannatusta eikä mikään estä jotain muuta toteuttamasta iltaa vaikka jossain muualla ja kulujen kattamista porukalla eli minun puolestani sopii vallan mainiosti.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
^Johtajan asiathan eivät minulle mitenkään kuulu, mutta miten tommonen verolippu on edes mahdollinen? Kirjanpitäjä lähti vaihtoon, otaksun..?
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
-
- Rautakansleri
Kirjanpitäjä on ihan huippu, nyt ei siis tullut laskua firmalle vaan ihan henkilökohtaisesti. Tämä keissi liittyy kyllä sinäsä firmahommiin. Kyseessä on verottajan käsittämätön halu rangaista uutta yrittäjää ja jos ei tämä oikene lakimiesten avustuksella, laitan eteen päin niin laajalle ja pitkään, että varmasti oikenee. Ihmisten työllistämisen tukeminen (nyt itseni lisäksi mulla kolme vakituista ja 4 osa-aikaista) poliitikkojen puheissa saa kyllä oudon sivujuonteen, jos tämä mun juttu oikeasti näin päättyy. Verottaja katsoi, että kun minulla on vanha työnantajani yhtenä asiakkaana, tämä firmani tuottama myyntiin liittyvä palvelu on normaali työsuhde ja osakeyhtiöni laskutus on henkilökohtaista palkkaa. Olen maksanut itselleni palkkaa ja siitä normaalit verot ja nyt osasta halutaan verot toiseen kertaan korkojen ja veronkorotusten kera. Esimerkki: firma laskuttaa asiakasta 10 000 eur + alv. Yrittäjä maksaa itselleen palkkaa 5000 eur, josta veroja 30% eli 1500 euroa. Eläkemaksut ym esim 1000 eur maksetaan kans. Tästä jää voittoa 4000 euroa josta maksetaan veroja oliko se nyt 26%. Nyt tässä mun tapauksessa verottaja katsoo, että tuo 10 000 olisi minun henkilökohtaista palkkaa ja siitä lätkäistään verot korotuksineen. Asiaan ei vaikuta mitään se, että olen jo ne kerran maksanut, ei niitä palauteta.A.Kivi wrote:^Johtajan asiathan eivät minulle mitenkään kuulu, mutta miten tommonen verolippu on edes mahdollinen? Kirjanpitäjä lähti vaihtoon, otaksun..?
Vaikea asia selittää, kun siinä on niin käsittämättömiä käänteitä, mutta joskus voidaan puhella, niin ymmärrät paremmin.
upeeta, mahtavaa! Pitäiskö laittaa oma firma pydeen? Don´t think so.
^^No huhhuh. Tuohan on aivan järjetöntä, sillä kyseessä mitä ilmeisimmin on, vuodenaika huomioon ottaen, verotuspäätös, ei ehdotus.. Ei voi olla lainlaatijan tarkoitus.Tsemppiä oikaisuprosessiin!
Joo, siis jos osakeyhtiö saa tuloa, niin eihän se ole palkkaa??? Vaan juurikin ainoastaan tuo osa jota maksat itsellesi, muu on osakeyhtiön saamaa voittotuloa. Tosi outoa. Toivottavasti selviää!
Jos nyt vähän vittuuntuneena sivusta kommentoin, niin Suomen verottajan toiminta on kyllä kaikkea pienempää juttua vastustava, ei tukeva kuten luulisi. Niin saatanan paljon päällekkäistä verotusta eri asioista, että miettii onko hommassa mitään järkeä... Lisäksi on tehty suht mahdottomaksi maksaa pienessä puljussa tuloa osinkoina, verottaja tulkitsee melkein kaiken palkanmaksun ansiotuloksi jos ei ole kylliksi pysyvää työvoimaa.
Jos nyt vähän vittuuntuneena sivusta kommentoin, niin Suomen verottajan toiminta on kyllä kaikkea pienempää juttua vastustava, ei tukeva kuten luulisi. Niin saatanan paljon päällekkäistä verotusta eri asioista, että miettii onko hommassa mitään järkeä... Lisäksi on tehty suht mahdottomaksi maksaa pienessä puljussa tuloa osinkoina, verottaja tulkitsee melkein kaiken palkanmaksun ansiotuloksi jos ei ole kylliksi pysyvää työvoimaa.
Sitä. Kuulostaa kyllä aika rankalta.A.Kivi wrote:Tsemppiä oikaisuprosessiin!
Niinhän sitä luulis! Mutta verottajan mielipide taitaa tässä tapauksessa olla kuten Toni sanoi;Vekkuli wrote:Joo, siis jos osakeyhtiö saa tuloa, niin eihän se ole palkkaa???
Luulis, että tää on verottajan puolelta jollain pilkunviilauksella "perusteltavissa", jos nyt verottajan edes perustella täytyy. Tosin kyllähän tässä käpy varmasti on käynyt verohallinnon puolella, tuskin Toni ihan turhasta jaksaisi valittaa. Toivottavasti ratkee jollain tavalla!Toni Brigatti wrote:Verottaja katsoi, että kun minulla on vanha työnantajani yhtenä asiakkaana, tämä firmani tuottama myyntiin liittyvä palvelu on normaali työsuhde ja osakeyhtiöni laskutus on henkilökohtaista palkkaa.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
Eli onko tässä nyt kyse siitä, että kun palkollinen saa 10k€ kuussa ja maksaa siitä 50% veroa, mutta yrittäjä ottaa saman osinkona ja maksaa siitä vain 26%? Itsellä taitaa olla sen verran punaisetlasit tässä tapauksessa, että samat prossat pitäisi IMO verottaa molemmilta. Toki tuo lain mukaan taitaa olla sallittua, että sen mukaanhan verottaja lienee väärässä, vaikka moraalisesti oikeassa IMO olisikin.
-
- Rautakansleri
Tässä mun tapauksessa ei kyse ole tuosta. Valotan vähän lisää, kun jossain välissä kerkiän. Sillä välin kehotan tutkimaan lakia, että miten osinkoja voi nostaa ja kuinka paljon ja sen jälkeen voidaan vielä keskustella siitä, että onko se moraalisesti oikein vai väärin. Palkansaajan ja yrittäjän suurin ero on riski. Mieti siitä vinkkelistä asiaa myös.poolrules wrote:Eli onko tässä nyt kyse siitä, että kun palkollinen saa 10k€ kuussa ja maksaa siitä 50% veroa, mutta yrittäjä ottaa saman osinkona ja maksaa siitä vain 26%? Itsellä taitaa olla sen verran punaisetlasit tässä tapauksessa, että samat prossat pitäisi IMO verottaa molemmilta. Toki tuo lain mukaan taitaa olla sallittua, että sen mukaanhan verottaja lienee väärässä, vaikka moraalisesti oikeassa IMO olisikin.
-
- Rautakansleri
Tsekkasin just että 22.1.2012 yksi Euroopan suurimmista raumanseutulaisista Maiden faneista täyttää 40 v. Hahaahaa! Maiden bileet Raumalla lauantaina 21.1.2012?!
KUKA?
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Rautakansleri
Tsekkaas eka Maiden albumin kansi ja se on siinä
!
Jos vähääkään kiinnostaa niin laittaakaa tähän topiciin viestiä. Järjestetään jotain "pientä"...

Jos vähääkään kiinnostaa niin laittaakaa tähän topiciin viestiä. Järjestetään jotain "pientä"...
Niin no, onhan toi näköinen!
Meikälläkin on 14.2

Meikälläkin on 14.2
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Taka-ampuja
No jos nyt jo päivä tiedetään, niin voisin tulla mukaan, jos vain kelpuutetaan.Toni Brigatti wrote:Tsekkaas eka Maiden albumin kansi ja se on siinä!
Meillä on PA, meillä on bussi,
niitä ei meiltä kukaan ... vie
-
- Rautakansleri
^Loistavaa! Eiköhän järjestetä Maiden bileet. Mukana nyt Tikun ja Takun lisäksi siis Risto
! Tsekkaan paikkoja ja ohjelmaa.

^Mukana ollaan. Unohtunu vastata tänne, vaikka tämän ketjun pohjalta ilmeisesti kartoitetaan kiinnostusta. Alkuvuoteenhan on toki vielä matkaa, joten harva tietänee vielä menemisiään, mutta laitellaan ylös tätäkin aihetta.
-
- Taka-ampuja
Tänään on pomolta varattu 21. - 23. 1. 2012 vapaaksi, joten tulen Raumalle halusitte tai ette. Maanantaina pitää jo kyllä ehtiä Unelmien Teatteriin, koska herrat odottavat minua.
Meillä on PA, meillä on bussi,
-
- Rautakansleri
^Loistavaa! Olikos muita kuin Risto ja Janne?
Re: Maiden bileet Raumalla 21.1.2012!
Katotaanko lähempänä sitten 

-
- Rautakansleri
^Eli varastopäällikkö itse lähtee myös mukaan, hienoa
! Kyllä rytmiryhmä tuosta muodostunee. Joku muu saa kyllä haastatella kirjailijaa suorassa lähetyksessä, ei enää oma häpeä kestä.

Eiköhän yksi hevijäärä Tanpereeltakin kömmi paikalle 

-
- Rautakansleri
^Avot, eli akustiseen Tears of the Dragonin esitykseen ilmoittautui juuri yksi taustalaulaja lisää 
Edit: selvennyksen vuoksi kevyt tiedustelu, että onhan arwi sama kuin AA, my friend?

Edit: selvennyksen vuoksi kevyt tiedustelu, että onhan arwi sama kuin AA, my friend?
Käytän oikeutta "tunnettu 30+ vuotta" AA:n puolesta.. sama heppu kyllä !Pertti Keinonen wrote:^Avot, eli akustiseen Tears of the Dragonin esitykseen ilmoittautui juuri yksi taustalaulaja lisää
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
-
- Kärpästen Herra
Olipahan vaikeelukunen topiski..... mutt jos Maiden bileet Raumalla 21.01.2012, niin kiinnostusta kyllä löytyy. Palaillaaan .... oon nytkin Raumall... stana
Into Iron Maiden Since 1983