Periaatteessa kaikki Adrianin soolot on parhaita, mut niistä ehdottomasti paras Stranger in a Strange Land. Varoitus!!! Voi aiheuttaa sydämentykytystä, hengenahdistusta ja syvää liikutusta!
...and I will pray for you, some day I may return, don't you cry for me, beyond is where I learn...
No Stranger In A Strange Landin soolohan on legendaarinen, ja aikamoinen itsestäänselvyys tällä listalla... Muita todella hyviä ovat Como Estais Amigosin & Lord Of The Fliesin soolot, jotka todistavat (varsinkin ensiksi mainittu) että kyllä Gerskin osaa noita vähän rauhallisempia ja "tyylitajuisia" (=vähän Adrianmaisia) sooloja soittaa. SSOASS:n soolokin on sitä kuuluisaa hunajaa.
Tietysti Hallowed Be Thy Namenkin soolo on uskomaton, mutta se ei jää minulle kuitenkaan samalla tavalla mieleen... Johtuen kai siitä, että HBTN on muutenkin jo aivan helvetin mahtavaa tavaraa, ettei soolo erotu muusta biisistä edukseen.
Hunajata hunajata
E: Ja Edge Of Darknessin soolokin on upea
E: Ja kuinkas en tätä muistanyt.. Fortunes Of Warin soolo on ehkäpä suosikkini Strangerin jälkeen... Aivan mahtava! Tulee hienosti esiin muun soiton seasta.
Last edited by Summerganon on Fri Jul 17, 2009 10:49, edited 1 time in total.
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time" Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun
Stranger in a strange land, wasted years, number of the beast, hallowed, powerslave.... joistain näistä se löytyy... kyllä se tuo stranger on.. yksi parhaista sooloista I-K-I-N-Ä. ei voi ohittaa ilman kylmiä väreitä.
Joko -Don't Look To The Eyes Of The Stranger- Aina ihan puun takaa kovaa iskevä nopea tappaja
tai -Brighter Than Thousend Suns- Joka on aika lailla samaa linjaa eyes of the strangerin kanssa!
Siinä ainakin pari hyvää...
Parhaita sooloja on täynnä koko Powerslave-Seventh Son kausi ja vielä enemmän Adrianin soolot kuin Daven, mutta Davellakin on kaikki pirun hyviä erityisesti tällä kaudella.
Ehkä jokin näistä:
- Caught Somewhere In Time
- Heaven Can Wait
- Powerslave
- Seventh Son
- Only the Good Die Young
Taisin vastata tähän toki aiemminkin muttei haittane.
Hyviä sooloja ainakin omaan mieleen seuraavissa piiseissä:
Hallowed Be Thy Name (LAD)
The Prisoner
Still Life
Aces High
Powerslave
Rime Of The Ancient Mariner
Caught Somewhere In Time
Wasted Years
Stranger In A Strange Land
Alexander The Great
Infinite Dreams
Seventh Son Of A Seventh Son
Niin monia hyviä sooloja (oikeasti liikaahan niitä on), listassa vain murto-osa hyvistä
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Ensimmäistä kertaa en joudu edes miettimään vastaustani:
Ilman muuta Children of the Damned. Aivan uskomatonta täppäystä, ja hui saakeli mikä vauhti! Kun Dickinsonin kajauttama 'what did we learn?' loppuu ja sen taustalta soolo alkaa, niin en kerta kaikkiaan pysty estämään kylmiä väreitä.
^Hyvä soolohan tuo on, ei siinä mitään, mutta teknisyys tai nopeus ei tuossa oikeasti päätä huimaa. Enemmän tulee esille se Smithin vailla vertaa oleva tyylitaju ja soittotatsi. Kannattaa katsastaa Van Halen, jos haluaa vähän erikoisempaa täppäystä kuulla. Jos ei kuulosta tarpeeksi nopealta, niin esimerkiksi Steve Vai vetelee jo oikeasti ihan sairaita juttuja kahdella kädellä välillä. Musikaalisuus vähän sitten tietyssä mielessä vaan kärsii.
Jos kerran Smithin älytöntä nopeutta ihmettelet, niin otaksun ettet noista herroista ole kuullutkaan, vaikka ovatkin kitaristeja tunnetuimmasta päästä.
Itse voisin nostaa Be Quick or Be Deadin soolot esille. Eivät mielestäni parhaat, mutta erinomaiset. Sitä parhautta löytyy Somewhere In Time/Seventh Son-kaksikolta ihan hemmetin paljon. Dennis Strattonin soolo Strange Worldissä taitaa olla vähän vähemmän hehkutettu myös, vaikka onkin yksi debyytin kovimpia kitarahetkiä.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
IndianaJones wrote:^Hyvä soolohan tuo on, ei siinä mitään, mutta teknisyys tai nopeus ei tuossa oikeasti päätä huimaa. Enemmän tulee esille se Smithin vailla vertaa oleva tyylitaju ja soittotatsi. Kannattaa katsastaa Van Halen, jos haluaa vähän erikoisempaa täppäystä kuulla. Jos ei kuulosta tarpeeksi nopealta, niin esimerkiksi Steve Vai vetelee jo oikeasti ihan sairaita juttuja kahdella kädellä välillä. Musikaalisuus vähän sitten tietyssä mielessä vaan kärsii.
Jos kerran Smithin älytöntä nopeutta ihmettelet, niin otaksun ettet noista herroista ole kuullutkaan, vaikka ovatkin kitaristeja tunnetuimmasta päästä.
Olen molemmista kuullut ja varsinkin Van Halenia olen kuunnellut enemmänkin. Uskomattomia sooloja molemmat vetävät, kun kuunnellut olen.
Tarkoitan tuolla Smithin täppäyksellä lähinnä sitä että vauhti on todella kova verrattuna useisiin muihin miehen sooloihin. Ja onhan se täppäyskohta oikeastaan siinäkin mielessä hyvä, että se 'toistetaan kahteen kertaan'.
Mutta onhan esim. Van Halenin 'Eruption' todella hyvä esimerkki siitä millaisia sooloja häneltäkin löytyy... vaikka koko kappalehan on pelkkää sooloa.
Prowler (Dave)
Inoocent Exile (Dave)
Killers (molemmat)
Children of the Damned (H)
The Number of The Beast (Dave)
Run to the Hills (Dave)
Total Eclipse (molemmat)
Hallowed Be Thy Name (molemmat)
Revelations (molemmat)
The Trooper (molemmat)
Still Life (intro, eli Daven 1.)
Aces High (molemmat)
Powerslave (kaikki)
Caught Somewhere in Time (molemmat)
Wasted Years (H)
The Loneliness of the Long Distance Runner (molemmat)
Stranger in a Strange Land (H)
Alexander the Great (356-323 B.C.) (kaikki)
Holy Smoke (Janick)
No Prayer For The Dying (molemmat)
Public Enema Number One (Dave)
Be Quick Or Be Dead (molemmat)
Afraid to Shoot Strangers (molemmat)
Judas Be My Guide (Dave)
Weekend Warrior (molemmat)
Fear of the Dark (molemmat)
Sign of the Cross (molemmat)(todellinen kanditaatti)
Man on the Edge (molemmat)
Fortunes of War (Janick)
The Aftermath (Janick)
Futureal (Dave)
Lightning Strikes Twice (molemmat)
When Two Worlds Collide (molemmat)
The Educated Fool (molemmat)
Don't Look to the Eyes of the Stranger (molemmat)
Brave New World (molemmat)
The Fallen Angel (kaikki)
Rainmaker (Dave)
No More Lies (kaikki)
Dance of Death (kaikki)
Gates of Tomorrow (molemmat)
Paschendale (kaikki)
Age of Innocence (Dave)
Different World (H)
Brighter Than a Thousand Suns (molemmat)
The Reincarnation of Benjamin Breeg (Dave)
Puhuttiin yhdestä, mutta minulle yhden valitseminen on mahdoton tehtävä.
E:Listaa muokattu. Minne helvettiin jäi Alexander the Great???!!!
Last edited by nickorules on Fri Aug 20, 2010 16:22, edited 2 times in total.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
^Noin pienen asian kertomiseen kannattaa mielummin käyttää sitä kuuluisaa muokkaa-nappia, kuin kirjoittaa uusi viesti heti parin minuutin päästä perään...
Itse en olekaan tainnut vielä vastata tähän topiciin, joten vastataanpas nyt. Parasta sooloa on kyllä vaikea sanoa, kun niitähän Maidenin tuotannossa tosiaan riittää, mutta Children of the Damned, Wasted Years ja Como Estais Amigos täytyy ainakin sanoa.
When you know that your time is close at hand
Maybe then you'll begin to understand
That life down here is just a strange illusion
Sanokaapa nyt joku viimein että miksi Adriania sanotaan H:ksi?
Me vain innostumme "Jumalauta, minulla on hevi riffi, helvetti kun se toimii, soita äkkiä rumpuja tälle jutulle", ja taas sitä mennään, uusi biisi syntyy.
-Nicko McBrain
Me vain innostumme "Jumalauta, minulla on hevi riffi, helvetti kun se toimii, soita äkkiä rumpuja tälle jutulle", ja taas sitä mennään, uusi biisi syntyy.
-Nicko McBrain