Mikä katsomolohko + rivi paras valokuvaukseen areenalla?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

- - AcesHigh - -
Hell Rat
Hell Rat

Mikä katsomolohko + rivi paras valokuvaukseen areenalla?

Post by - - AcesHigh - - »

Nyt oon aikasin liikkeellä.. Eli onko hyviä vinkkejä et mikä katsomolohko + rivi olis paras paikka ottaa kuvia kunnon zoomilla areenalla? Lohko 107 tai 120 ja alin rivi?!?
Jos 2 keikkaa niin tarkotus olis toisella jäädä katsomoon napsii kuvia..
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Kentälle vaan suoraa. Eturiviin niin ei ole muita edessä.
Itselläni on tälläisiä kokemuksia kuvaamisesta tän vuoden 6.7. keikalta:
http://www.rautaneito.com/?sivu=hartwall05&galleria=2
Eli tuonne Rautaneito.com Suomi -osioon pääsivät mun kuvat.
Ja vaikka kamera oli kädessä, niin meno oli kova!

Kameroista:
Ennen keikkaa sovin sen "päämiehen" (securit), että saan tuoda kamerani sisään.
Kertoili myös, että jos olis tsuumia tai jotain vähänkin isompaa, niin ei saa ottaa mukaan, eikä varsinkaan ammattilais kameraa.
Jäisivät kuulemma oville! Ja mun kamerahan on 3.2 megapixeliä eikä minkään näköistä "ulostuvaa"tsuumia, joten ei sinne saa mun aivojen mukaan ottaa kunnon kameraa.
- - AcesHigh - -
Hell Rat
Hell Rat

justjust.. no eturivissä ei meikäläisellä toivoo ottaa kuvii, nimittäin ei pysy kamera kädessä ku liian mehuissa :twisted: .. ei pysty oikee tos kentällä keskittyy kuvaamiseen.
maidendrifter
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by maidendrifter »

Yleisesti ottaenhan valokuvaaminen on -aina kiellettyä- etenkin Arenakeikoilla. Kameran sisään tuominenkin on tuurikauppaa. Joku järkkäri saattaa päästää kameran (siis normaalin digipokkarin) läpi, joku toinen ohjaa ovelta suoraan narikan puolelle jattämään kameraa pois. Ja vaikka kameran sisään saisikin järkkärin "luvalla" (eihän heillä oikeasti ole valtuuksia päättää, saako kameran tuoda sisään, kun lipussa kerran lukee, että 'kamerat kielletty') niin mikään ei takaa, etteikö keikalla tulisi ongelmia, kun joku järkkäri näkee kuvaamisen.

Itse meinasin lentää joulukuun 2003 Maiden-keikalta ulos kuvaamisen takia (jäällä normi 3,2 digin kanssa). Ongelmia oli myös taannoisessa Christmas Is Heavy -tapahtumassa. Vastaavasti taas Judas Priestin Tampereen keikalla järkkäri antoi tuoda kameran sisään ja kuvaamiseen ei puututtu.

Mutta yleisesti ottaen kuvaaminen on aina kielletty, jos pääsylipussa niin lukee, loppu on sitten vain tuurista kiinni.
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Kun kattoo itselleen sellaisen paikan katsomosta, ettei nuo halliintulo paikat ja niiden läheisyydessä hengaavat valvojat ole lähistöllä, niin aika vapaasti tuo kuvaaminen hoituu. Maidenin keikalla oli minun lohkossa varmasti lähemmäs kymmenkunta kameraa. Eikä mitään sanomista tullut...

Eli katsomolohkon keskiosassa kun kameran kanssa häärää, niin harvemmin sanomista tulee. Mutta se että onnistuu kunnon pelit katsomoon raiaamaan on sitten toinen juttu, pieni digikamera menee, mutta isomman tsuumin kanssa tulloo ongelmia.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
- - AcesHigh - -
Hell Rat
Hell Rat

Joo ei sinne kyl mitään tajutonta systeemii pysty raahaa, mut toi canonin 10x opt zuumi saa riittää.. Sen nyt pystyy vielä viedä jotenki ineeki.
Täytyy katella.
Infinite_93
Hang-Around
Hang-Around

Post by Infinite_93 »

Mitenkäs tuo on kamerakännyköiden kanssa? Pitääkö nekin jättää narikkaan? Nykyäänhän on kännyköissä digikameroita vastaava tarkkuus.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Infinite_93 wrote:Mitenkäs tuo on kamerakännyköiden kanssa? Pitääkö nekin jättää narikkaan? Nykyäänhän on kännyköissä digikameroita vastaava tarkkuus.
Ei kännyköitä ole otettu pois ainakaan siellä missä mä oon ollu... Korkrintaan ne käskee näyttää taskut. Itse ajattelin kameran piilottaa kenkään tai lompakon väliin! :lol: Ja onhan siellä monta sataa jotka kuvaavat sitä keikkaa kännykällä. Sen voi tehdä sentään ihan rauhassa, koska tuskin mikään turvamies alkaa rynnii keskelle kenttää kun monet kuvaavat siellä.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Anesthesia
Vempare
Vempare

Post by Anesthesia »

^Enpä usko, että kamerakännykkä täytyis narikkaan jättää.
Olen "salakuljettanut" sukanvarressa kameran keikalle, jossa kuvaaminen oli kielletty. Kerran tuli järkkäriltä sanomista sitten kun katsomossa napsin kuvia, mutta jossain vaiheessa pääsin kuvaamaan niin ettei järkkäri huomannut. :-) Tuuristahan tossakin on vähän kyse.
19.7.2008
Post Reply