Ajattelin aluksi tämän topicin nähtyäni, että aika turhalta vaikuttaa. Itseasiassa tämähän on kuitenkin varsin loistava topic ainakin nyt kun on keikkojen tuoman huuman jälkeen Maiden-innostus päällä. Tiedä sitten ketä kiinnostaa kuulla muiden tämän hetkisistä biisi-mieltymyksistä, mutta mielelläni laitan oman korteni kekoon ja teen pienen listan:
Näihin biiseihin olen erityisesti kyllästynyt:
Run To The Hills (toimi tosin keikalla hienosti, muuten yltiökyllästynyt tähän klassikkoon)
Iron Maiden
Flight Of Icarus
2 Minutes To Midnight
Heaven Can Wait
The Evil That Men Do (yksi entisistä suosikeistani, hyvä biisi, mutta liikaa on tullut kuunneltua)
Wasting Love
Afraid To Shoot Strangers
The Aftermath
The Clansman
The Thin Line Between Love & Hate
Out Of The Silent Planet
No More Lies
Wildest Dreams
Älkää ymmärtäkö väärin, edellä mainitsemassani listassa on paljon biisejä jotka ovat tosi hyviä tai olleet lähes omia suosikkejani. Joitain on vain tullut kuunneltua ihan liikaa tms. Esim. Virtualin biiseihin en ole juuri kerennyt kyllästymään, koska levyä on tullut kuunneltua muihin nähden paljon vähemmän.
Sitten hieman niitä jotka ovat alkaneet avautumaan:
Koko Killers-levy! (loistavaa kamaa, innostuin Run To The Hills kirjan kautta antamaan tälle levylle mahdollisuuden, enkä ole katunut sekuntiakaan)
Where Eagles Dare (aina olen pitänyt tästä, mutta nykyään taistelee ihan parhaan Maiden-biisin tittelistä yhdessä Phantom Of The Operan ja Hallowed Be Thy Namen kanssa)
Strange World(ollut jo jonkin aikaa yksi lemppari-slovareistani, aukeni yhtäkkiä ja nyt en saa tästä tarpeekseni)
Caught Somewhere In Time (Tätä olen oppinut arvostamaan sen ansaitsemalla tavalla vasta viimeaikoina, Maidenin uran parhaimmistoa)
Sea Of Madness (ehdottoman aliarvostettu biisi loistavalta Somewhere In Time kiekolta, levyn vahvaa keskitasoa)
The Nomad (Brave New Worldin melkeinpä paras biisi, ne melodiaosuudet ovat uskomattoman upeita)
No Prayerin biisejä ei listassa ole, koska yhteenkään en ole juuri kerennyt kyllästymään ja kaikki ovat avautuneet aikoja sitten. Väitän yhä, että No Prayer For The Dying on Maidenin paras levykokonaisuus. Tämä on sitten minun mielipiteeni, enkä halua tähän taaskaan mitään "juupas-eipäs" väittelyitä. Tiedostan hyvin, että kaikkiin No Prayer ei uppoa täysillä ja ymmärrän kyllä mahdolliset syyt. Loppuuni heitetään vielä: Public Enema Number One on yksi Maidenin parhaimmista biiseistä.