"Aito" Faneus?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Lataatko Maidenin musiikkia?

Poll ended at Tue Aug 02, 2005 11:36

Kyllä
58
37%
Ei
100
63%
 
Total votes: 158

EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 132
Joined: Sat Apr 23, 2005 17:43
Location: Keuruu

"Aito" Faneus?

Post by EDDIE666 »

:wink: Olen lukenut foorumia pitkään ja olen hhuomannut puhuttavan aidosta faneudesta. Mitä on aito faneus? Sitä että omistaa kaikki levyt vai että on yksi levy ja sen peruusteella tietää kaiken maidenista? Aito faneus ei minun mielestä ainakaan ole sitä että ladataan netistä musiikkiia mutta jos lataat ja huomaat että musiikki on hyvää ja menet kauppaan ja ostat kyseisen bändin cd:n se on jo bändistä välittämistä ja että arvostaa bändin kansia,sisältöä ja musiikkia. antakaaa mielipiteitä :?: MAIDEN RULES!! UP THE IRONS!! EDIT: Hammer kirjoitti:
Bändin fani voi toki olla vaikkei omistaisikaan yhtään levyä aitona. Esimerkiksi köyhässä valtiossa asuva Maiden-fani ei pysty yksinkertaisesti hankkimaan vähäisillä rahoillaan Maiden-levyjä, koska levyjen hinnat saattavat olla maan elintasoon nähden järkyttävän kalliita. Silti kyseinen kaveri haluaisi omistaa levyt ja hankkisi ne jos se vain olisi rahallisesti mahdollista.
Kyllä hammer on ottanut hyvän asian huomioon. maat jossa on huono elin taso ja köyhää niin tuskin on paljoa varaa ostella levyjä.
Last edited by EDDIE666 on Mon Apr 25, 2005 15:41, edited 1 time in total.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies
Posts: 4374
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:28

Post by Ipe »

^ Joku kerran yritti samaa hommaa, mutta meni heti lukkoon viewtopic.php?t=842

Eiköhän jokainen yksin tiedä onko hän fani vai tosifani? Ei mielestäni siihen mitään erikoisempaa määritelmää ole. Minusta se on ihan ymmärrettävää, että aluksi lataa netistä biisejä ja sen jälkeen hankkii originaalin cd:n. Ei se, että omistaa pelkästään poltetut Maidenin cd:t, mutta tämäkin on jokaisen oma valinta jos pitää itseään tosifanina yhden cdn omistajana.
Edward The Great
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 144
Joined: Thu Feb 19, 2004 2:02
Location: Helsinki

Post by Edward The Great »

Kuten jo muistaakseni jossain muussa topicissa tästä sanoin, niin se on jokaisen oma asia. Joillain ei esimerkiksi ihan oikeasti ole rahaa investoida jokaiseen Maidenin jatkuvasti julkaisemiin uusiin sinkkuihin ja dvdeihin. Eikä tuo Maidenin keikkalippukaan nyt mikään halpa ole. Miksi ei voisi fanittaa, siis todella fanittaa jotain bändiä kuunnellen tämän bändin musiikkia koneelta ladattuna netistä?
Näkemyserojahan tästä aiheestakin varmasti löytyy ja näin minä sen näen.
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Post by poolrules »

Lyhyesti -> Maistiaisten latailu on ihan ok, mutta pelkkien ämpäreiden tai poltettujen levyjen omistaminen ei.
Make#34
Playerman
Playerman
Posts: 3362
Joined: Fri Feb 11, 2005 11:43
Location: Vantaa, Tikkurila City

Post by Make#34 »

Kyllä tunnustan että joitakin poltettuja levyjä omistan,mutta Ne bändit joista välitän ja arvostan oikein suuresti niin en alentuisi ostamaan/kopioimaan piraattituotteita!Vaan todellakin alkuperäisiä juttuja!No eihän tosiaan maistiaisissa mitään pahaa ole ja noi piraatti/lataus jututkin ovat jokaisen oma asia!Mutta Iron Maidenin tuotteissa ainakin minulle kunnia kysymys 8) olkoon levy hyvä tai huono,mutta faniuden määrää nyt on mielestäni millään lailla turha mittailla muutenkaan!Kyllähän sen jokainen tietää minkälainen fani itse on ja kyllä se TODELLINEN TUNNE lähtee tuosta rinnasta sydämmen kohdalta,ainakin itselläni :lol:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Guest

Post by Guest »

En lataile Maidenin musiikkia, koska kaikki levyt on itellä ostettuna. Jos joku levyistä menisi rikki, niin sitten voisin ladata kyseisen levyn, koska olen sen kuitenkin jo aiemmin ostanut.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

Tää on mun mielestä yksi vammaisimpia asioita mistä voi edes kiistellä/keskustella. Viralliselta laudalta löytänee ison läjän aiheeseen liittyviä topiceja ja suunnilleen kaikki ovat samaa sarjaa vailla päätä ja häntää.

Lataamista en tue, koska se menee omalta osaltani artistilta rippaamisen puolelle. Mutta tämäkin on asioita mitä kukin omalla moraalintajullaan punnitsee. Itseltäni tulee vaan suora EI.
Backlet
Roudari
Roudari
Posts: 461
Joined: Wed Apr 20, 2005 21:55
Location: Jyväskylä

Post by Backlet »

No kyllä lataan musaa mut sen takia vaan et en aina jaksa raahata niitä levyjä tähän koneen äärelle kun kone ei oo omas huonees.Ja mä ostaisin muuten paljon vähemmän levyjä jossen latailis musaa.Tosin en kyl osta levyy jos siin on yksi hyvä biisi.Mut maidenillahan on kaikki biisit hyviä!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Ei tarvitse ladata yhden yhtään biisiä kun kaikki + paljon ylimääräistäkin löytyy levyiltä.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies
Posts: 4137
Joined: Wed Jan 07, 2004 19:02
Location: Jyväskylä

Post by Hammer »

poolrules wrote:Lyhyesti -> Maistiaisten latailu on ihan ok, mutta pelkkien ämpäreiden tai poltettujen levyjen omistaminen ei.
Poolrules kiteytti kaiken olennaisen lyhyesti. Itselläni on koneella musiikkia myös joiltain korkealle arvostamiltani bändeiltä, jopa kokonaisia levykokonaisuuksia. Hankin kyseiset levyt kuitenkin aina myös levyhyllyyni jossain vaiheessa, ensin niihin mahdollisesti tutustuttuani koneelta. Jos levy on hyvä, niin se ostetaan. Useimmiten kun olen levyn ostanut, poistan samaisen levyn heti koneeltani. Maistiaisten hakeminen on jopa suotavaa, koska se on helppo tapa kuulla itselle ennestään tuntemattomien bändien musiikkia.

Tosifani omistaa mielestäni ainakin bändin studioalbumit tai on ainakin aikeissa hankkia ne. Hän käy suosikkibändinsä keikoilla mikäli mahdollista ja tukee bändiä mahdollisesti ostamalla kyseisen bändin fanituotteitakin. Kaikkia suosikkibändinsä kokoelmalevyjä ei mielestäni tarvitse omistaa, vaikka olisikin ihan ykkösfani. Samat biisithän löytyy yleensä studioalbumeilta. Jokaisen luulisi kuitenkin itse tietävän, onko jonkun bändin fani vai ei. Bändin fani voi toki olla vaikkei omistaisikaan yhtään levyä aitona. Esimerkiksi köyhässä valtiossa asuva Maiden-fani ei pysty yksinkertaisesti hankkimaan vähäisillä rahoillaan Maiden-levyjä, koska levyjen hinnat saattavat olla maan elintasoon nähden järkyttävän kalliita. Silti kyseinen kaveri haluaisi omistaa levyt ja hankkisi ne jos se vain olisi rahallisesti mahdollista.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa
Posts: 1421
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:16

Post by miinus »

Mä taas myönnän, että mulla on kaikki Maidenin studioalbumit poltettuina autossa. Tosin kaikki studiolevyt, livelevyt ym. löytyy myös alkuperäisenä hyllystä. Ja siellä ne pidänkin. Mulla ei ainakaan oo varaa ostaa kaikkia Maidenin levyjä uusiks, jos joku puupää sattuu joku päivä murtautuun autoon ja viemään sieltä kaiken mitä irti saa. Ja muutenkin haluan, että ne pysyy priimakunnossa. Tuosta tosifaniudesta en jaksa ees alkaa kirjottaan. Älytöntä pohdintaa..
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä
Posts: 1253
Joined: Tue Jan 06, 2004 11:11
Location: Espoo

Post by Roskisdyykkari »

^ Jep. Tuo on tosiaankin hyvä idea että on alkuperäisten lisäksi poltetut versiot.

Muistaakseni joku täältä joskus mainitsi hyvän esimerkin, että jos on vaikka mökille menossa ja jotain kaljaa kaatuu levyjen päälle tai levyt vahingossa putoaa maahan, ottaa kyllä aikalailla päähän. Ja sen takia esim mökille voisi ottaa poltetut kopiot eikä ole niin väliä jos ne vaikka menisikin rikki kun alkuperäiset ovat turvassa ja tallessa kotona.

Yleensä jos menen johonkin mökille tai kylään ja otan levyt mukaan, en kuljeta niitä enään muovikansissa vaan semmoisessa ... miksi niitä sanotaan? No kuitenkin semmoinen kankaasta tehty höskä jossa on eri taskuja johon niitä CDeitä laitetaan.
Mutta ne CDt mitä siellä sisällä on tallessa on ihan aitoja, mutta aattelin että joku päivä voisi polttaa ne kopioiksi jos menee vaikka mökille kesällä.

Pari päivää sitten kävi muuten aika ikävästi Holy Diver levyn kanssa. Kirjotin koneella Dio musiikkiesitelmää ja vieressä oleva Holy Diver levy putosi maahan. Mutta onneksi itse levy ei ollut sisällä ja vaan kannet menivät rikki. Pitäis muuten joku päivä vaihtaa ne vaikka poltettujen levyjen muovikansiin...
[/offtopic?]

Ja olen myös samaa mieltä poolrulesin kanssa. Yleensä ostan levyt aitoina, mutta jos esim joku tältä foorumilta hehkuttaa jotain uutta kotimaista hevipumppua, voin ladata ehkä biisin tai pari jollain vehkeellä.
Mutta yleensä kuitenkin katson ensin bändin kotisivut, sillä sieltähän usein löytyy mp3 näytteitä, joista saa yleensä kuvan bändistä.
Mutta jos ei niin käännyn lataamisen puoleen. Jos bändi ei ole ihan täysin uusi, siltä yleensä löytyy levyjä myös kirjastosta, joka on myös erittäin hyvä tapa tutustua johonkin bändiin. Tällä hetkellä itsellänikin on lainassa Rainbow on stage livelevy ja Helloweenin Dark ride.

EDIT: Ja itse topicikin kysymykseen "lataatko Maidenin musiikkia?" vastaan että en, koska omistan useimmat Maidenin albumit (taino lähes kaikki jos niin voi sanoa), eikä pahemmin kiinnosta ladata esim Virtual XI:ltä mitään.
Mutta siis tosiaan muiden bändien musaa saatan ladata biisin tai pari jos kyseessä on minulle tuntematon orkesteri. Tuossa ylhäällä siitä selitinkin ihan mukavasti :) .
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Post by poolrules »

Hammer wrote:Bändin fani voi toki olla vaikkei omistaisikaan yhtään levyä aitona. Esimerkiksi köyhässä valtiossa asuva Maiden-fani ei pysty yksinkertaisesti hankkimaan vähäisillä rahoillaan Maiden-levyjä, koska levyjen hinnat saattavat olla maan elintasoon nähden järkyttävän kalliita. Silti kyseinen kaveri haluaisi omistaa levyt ja hankkisi ne jos se vain olisi rahallisesti mahdollista.
Hyvä pointti. Tuossa tapauksessa piraattien omistamisen ymmärtää hyvin.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Post by QazKFD »

Hmm.. tosifaneus. Ei "fanittaminen" ole asia joka mitataan levyjen määrässä, tai siinä, kuka on suurempi ja parempi fani kuin toinen. Itse aiheeseen lyhyesti, pidätkö itseäsi tosifanina: Totta vitussa. Lataatko Maidenin musiikkia: Kyllä.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
UTI
Kirurgi
Kirurgi
Posts: 1942
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:37
Location: Kouvola

Post by UTI »

En lataile Maideniä enkä muutakaan. Koneella ei edes ole mitään latailusoftaa.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
escudo
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 353
Joined: Tue Jan 06, 2004 19:13
Location: Kuopio

Post by escudo »

Kyllä lataan Maidenia koneelle. Kaikki levyt omistan myös aitoina mutta ne ovat omalla kämpälläni enkä jaksa niitä raahata tänne vanhempien luokse vain sen takia että laittaisin koneelle ne kun kerran netistäkin ne löytää. Fanijutusta sen verran että kyllä olen fani, jos joku alkaa sitä kiistämään niin YV:tä voi toki laittaa niin keskustellaan tästä sitten siellä jos se jotain ihmistä niin suuresti vaivaa. En ylipäätään ymmärrä miksi toisen faniutta pitää alkaa epäilemaään jos toinen niin sanoo. Se kuvastaa mielestäni sitä pahimman laatuista wanna-be faniutta jos täytyy yrittää epätoivoisesti todistaa olevansa "suurempi" fani kuin joku toinen. Over and out.
"Get yourself together, drink 'till you drop
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
journeyman
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 387
Joined: Sat Feb 28, 2004 19:18
Location: Joensuu

Post by journeyman »

escudo wrote:. En ylipäätään ymmärrä miksi toisen faniutta pitää alkaa epäilemaään jos toinen niin sanoo. Se kuvastaa mielestäni sitä pahimman laatuista wanna-be faniutta jos täytyy yrittää epätoivoisesti todistaa olevansa "suurempi" fani kuin joku toinen. Over and out.
Tuossa on hyvä pointti,eiköhän jokainen tiedö oman faniutensa tason.
Edward The Great
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 144
Joined: Thu Feb 19, 2004 2:02
Location: Helsinki

Post by Edward The Great »

journeyman wrote:
escudo wrote:. En ylipäätään ymmärrä miksi toisen faniutta pitää alkaa epäilemaään jos toinen niin sanoo. Se kuvastaa mielestäni sitä pahimman laatuista wanna-be faniutta jos täytyy yrittää epätoivoisesti todistaa olevansa "suurempi" fani kuin joku toinen. Over and out.
Tuossa on hyvä pointti,eiköhän jokainen tiedö oman faniutensa tason.
Jokainen ei välttämättä sitä tiedä. Ehkä tämänkin topicin pointti on verrata tätä fanituksen tasoa muihin. Mutta kun se ei vain onnistu. Fanitusta on niin monenlaista. Jollekkin se on sitä että pitää omistaa kaikki julkaisut, joillekkin tietää kaikki kyseisestä bändistä jne. Mutta miksi sitä nyt pitää sitten tällä tavalla miettiä? Kyllähän jokainen sen tietää, että onko fani vai ei.
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli
Posts: 615
Joined: Mon Nov 01, 2004 16:37
Location: Helsinki

Post by CharlotteTheHarlot »

Taas päästään tähän "aitoon faniuteen"... Nåjåå, ite en ainakaan lataa Maidenia, albumit tulee kuitenkin ostettua, oli ne sit huonoja tai ei (jota ne ei mun mielestä ikinä ole). Onhan mulla tossa jotain (broidin aikoinaan imuttamia) biisejä, mut tietty ne on mulla kaikki albumeilla. Nyt siis tarkotan, että en imuta esmes. uutta albumia, mut julkaisun jälkeen saatan hakee, jos joku(nen) biisi on hyvä, ku onhan niitä kiva kuunnella tässä koneellakin istuskellessa.
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli
Posts: 509
Joined: Tue Jan 13, 2004 23:29
Location: Lapinlahti

Post by rokkariarvid »

Lataan, mutta pyrin ostamaan kaikki levyt. Uudet ostan ennen kuin lataan.
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 864
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Toholampi, Finland

Post by trooper »

Maidenia en lataa. Muiden bändien kohdalla saatan tehdä poikkeuksen, mutta jos musiikki on hyvää, niin siitä maksaa ilomielin sen 20€.
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Biometalli
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 138
Joined: Mon Nov 01, 2004 17:47
Location: Oulu

Post by Biometalli »

Levyjä omistan ja biisejä on koneella.
Eikä sitä faniutta fanikaman/levyjen määrässä mitata.
Ne jotka pitävät bändin musiikista ovat faneja.
Make#34
Playerman
Playerman
Posts: 3362
Joined: Fri Feb 11, 2005 11:43
Location: Vantaa, Tikkurila City

Post by Make#34 »

^ KYLÄPÄ TUO NÄIN ON^ Että eipä tuota fani kamassa ja levyjen määrässä mitata vaan kylläpä sen itse tietaa! :twisted:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Post by Lappis »

Biometalli wrote:Levyjä omistan ja biisejä on koneella.
Eikä sitä faniutta fanikaman/levyjen määrässä mitata.
Ne jotka pitävät bändin musiikista ovat faneja.
Eipä se nyt pilkkua rykien ihan näinkään mene. Kyllä mä pidän esim. muutamista HIMin biiseistä mutten ole fani. En todellakaan ole fani.

Tylsää, pakko takertua nyt pieniin juttuihin. Itse viestin pointti kyllä ymmärretty, kunhan jauhan taas vaihteeksi kurasontaa.
"To be alive is more than just breathing"
Make#34
Playerman
Playerman
Posts: 3362
Joined: Fri Feb 11, 2005 11:43
Location: Vantaa, Tikkurila City

Post by Make#34 »

^No joo otetaan sen verran vähän takas^et kylhän sitä saa vähän enemmän digata kun parin biisin verran!No hieroin vähän pilkkua minäkin :lol:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Locked