Täysin samaa mieltä. Parhaiten toteutetut sinfoniaorkesterisovitukset ovat tosiaan äärimmäistä parhautta, mutta kyllähän vastapainoksi löytyy toki paljon huonojakin yritelmiä. Avainsanana biisivalinnat, sillä oikein valittuina ja taitavan orkestraationtekijän kehittelemänä Maiden toimisi mulle sinfonisena melkeinpä paremmin kuin "tavallisena". Dickinsonin laulutekniikka on pitkälti klassinen, joten sopisi siinäkin suhteessa mainiosti. Tosiaan Maiden on roikottanut muutamia vanhoja hittirenkutuksia setissään aika konservatiivisella tavalla, joten uusi sovitus saisi varmasti kyseiset biisit avautumaan ihan uudella tavalla "vanhoillekin" faneille.Wasted wrote:Ehdottomasti olen tämän idean kannalla. Sinfonia orkesterin yhdistely heviin (oikealla tavalla) on ehkä parasta, mitä tiedän. Uskoisin, että Maideninkin tapauksessa toimisi hyvin. Bändiltä kun sattuu löytymään paljon sellaisia elämää suurempia melodioita, joihin sinfoniakuorrute toisi hienoa lisävivahdetta. Plussapuolena olisi myös se, että settilista voisi olla bändin uran mielenkiintoisin. Mutta ihan niitä puhkikulutettuja hittejäkin olisi kiinnostavaa kuulla tällaisina versioina. Jos taas settilista olisi jotain sellaista, mitä nickorules tuohon laittoi, niin saisivat minun puolestani tehdä vaikka koko loppu-uransa sinfoniajuttuja.
Iron Maiden with Symphony Orchestra, yes or no?
Moderator: The Killer Krew
-
- Tohtori Rautaneito