A Matter of Life and Death World Tour 2006
Moderator: The Killer Krew
Itse en ole vieläkään hommannut lippuja tuonne keikalle ja taitaa jäädä hommaamatta. Saattaahan se vielä hiukan harmittaa jossain välissä, että en sinne päässyt, mutta hyvinpä olen voinut elää vaikka en ole vielä kertaakaan Maidenia livenä nähnyt.
Vaikka Maiden onkin mulle kovin juttu musiikissa ja muutenkin, niin silti ei ole vain ikinä tullut lähdettyä keikalle. Ei sillä, että ei olisi ollut mahdollisuutta.
Vaikka Maiden onkin mulle kovin juttu musiikissa ja muutenkin, niin silti ei ole vain ikinä tullut lähdettyä keikalle. Ei sillä, että ei olisi ollut mahdollisuutta.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
Hyvä ja sama huomio mitä itsekin jäin huomioimaan.Ipe wrote: Itse alunperin piti olla katsomatta oikea settilista, mutta vahingossa huomasin etusivulla olevan spoilerittoman settilistan
Mut.. nyt minä olen enemmän kuin tyytyväinen. Täydet pisteet setistä. The Legacy, välikehujen paikka: kaipasin tätä, täytyy sanoa. Marraskuu ... neljästoista ja viiestoista päivä ja jäähalliin.
Muok, alas. No harm done - ei mennyt sulakkeet sentään vielä vaihtoon. Minulla on jo aikoija sitten vaan tainnut mennä perinjuurin herne neuun ja hymiötkin ovat kadonneet.
Last edited by Pah on Thu Oct 05, 2006 10:43, edited 2 times in total.
-
- Rautakansleri
Se näkyy siinä etusivulla sen takia, että en saanut sitä piiloon, kuten joskus muinoin. Kiden selvittää asiaa. Toisaalta, jos et halua tietää mitä Maiden maailmaan kuuluu, kannattaako tulla koko sivustolle? Että, jos herne menee nenään, niin mitäs läksit.Pah wrote:Hyvä ja sama huomio mitä itsekin jäin huomioimaan.Ipe wrote: Itse alunperin piti olla katsomatta oikea settilista, mutta vahingossa huomasin etusivulla olevan spoilerittoman settilistan
Mut.. nyt minä olen enemmän kuin tyytyväinen. Täydet pisteet setistä. The Legacy, välikehujen paikka: kaipasin tätä, täytyy sanoa. Marraskuu ... neljästoista ja viiestoista päivä ja jäähalliin.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
-
- Crusader
Äärimmäisen kova veto, soittaa uusi albumi kokonaisuudessaan. Hattu pois ja kumarrus. Tämä on kova pala niille, joiden mielestä Maiden = kaikki vm.1992 ja siitä taaksepäin. Eli enimmäkseen heitto Amerikan suuntaan. Nyt vaaditaan livekeikan todistajaltakin omistautumista asialle ja uuden levyn hankkimista ja siitä jopa pitämistä, eihän tuosta saa muuten mitään irti. Joutuu odottamaan tunnin ja vartin ennen ensimmäistäkään vanhaa hittiä.
Erittäin mielenkiintoista kuulla, millaista on ollut yleisön meno, eli pysyykö hypetys vai onko pettymys suuri niillä nostalgia-diggareilla, jotka eivät tajunneet, että uusi levy on näin kova sana bändille, että uskaltaa vetää sen kokonaisuudessaan. Vähän täytyy itsekin tuota sulatella, en nyt sentään koko levyä uskonut tulevan. Uskon, että visuaaliseen puoleen on nyt panostettu, koska uuden levyn synnyttämät mielikuvat ovat harvinaisen voimakkaita jopa Maidenin levyksi. Tankki näytti komealta, jokaisessa meissä asuu pieni panssarikenraali Patton
Erittäin mielenkiintoista kuulla, millaista on ollut yleisön meno, eli pysyykö hypetys vai onko pettymys suuri niillä nostalgia-diggareilla, jotka eivät tajunneet, että uusi levy on näin kova sana bändille, että uskaltaa vetää sen kokonaisuudessaan. Vähän täytyy itsekin tuota sulatella, en nyt sentään koko levyä uskonut tulevan. Uskon, että visuaaliseen puoleen on nyt panostettu, koska uuden levyn synnyttämät mielikuvat ovat harvinaisen voimakkaita jopa Maidenin levyksi. Tankki näytti komealta, jokaisessa meissä asuu pieni panssarikenraali Patton

Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Rautaneito IRC Crew
Kaippa tässä voisi itsekkin hieman "purkautua".
Odotettu avaus kolmikko, mutta sitten suoraan sanottuna mitä helvettiä! The Pilgrim! Ei helvetti, taidan olla ainut ihminen IM-fanikannassa joka ei tästä biisistä tykkää. Muutenkin uusin levy ei ole minulle lähelläkään IM levyjen kärkikaatia. Odotin itse että se kuusi biisiä tulee, mutta kaikki. Iso hatunnosto kyllä bändille siitä asiasta. Toivottavasti Different World soitetaan paljon nopeammin livenä kuin levyllä
Viimeiset viisi biisiä, jeah! Ainoastaan yksi Beastiltä => Aivan helvetin mahtava juttu! Eipä ois kyllä meikää haitannu, vaikka ei olisi tullut tuotakaan. Sen verta monasti kuullu sen, vaikka hyvä bisi onkin. Mutta etenkin FOTD, 2MTM ja TETMD => Boner!
Mutta taas vahvistuu epäilykseni siitä, että bändi vain valmistautuu kovastikkin Early Days pt.2 kietueeseensa, kaksi biisiä tuolta ajalta.
Sekavaa tekstiä, mutta niin on ajatukset. Viimeksi täpinät alkoi Prahassa areenan pihassa, koskakohan tällä kertaa.
Odotettu avaus kolmikko, mutta sitten suoraan sanottuna mitä helvettiä! The Pilgrim! Ei helvetti, taidan olla ainut ihminen IM-fanikannassa joka ei tästä biisistä tykkää. Muutenkin uusin levy ei ole minulle lähelläkään IM levyjen kärkikaatia. Odotin itse että se kuusi biisiä tulee, mutta kaikki. Iso hatunnosto kyllä bändille siitä asiasta. Toivottavasti Different World soitetaan paljon nopeammin livenä kuin levyllä

Viimeiset viisi biisiä, jeah! Ainoastaan yksi Beastiltä => Aivan helvetin mahtava juttu! Eipä ois kyllä meikää haitannu, vaikka ei olisi tullut tuotakaan. Sen verta monasti kuullu sen, vaikka hyvä bisi onkin. Mutta etenkin FOTD, 2MTM ja TETMD => Boner!
Mutta taas vahvistuu epäilykseni siitä, että bändi vain valmistautuu kovastikkin Early Days pt.2 kietueeseensa, kaksi biisiä tuolta ajalta.
Sekavaa tekstiä, mutta niin on ajatukset. Viimeksi täpinät alkoi Prahassa areenan pihassa, koskakohan tällä kertaa.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
onpa mahtava setti ei voi muuta sanoa!!!!! Toivottavasti pojat pitää setin mahdollisimman samanlaisena kun eurooppaan saapuvat. Veikkaisin että the trooper lisätään settiin myöhemmin kuhan pääsevät jenkeistä pois missä se saattaisi herättää vieläkin hieman närää...
nyt on varmaan pakko opetella pitämään the legacysta
nyt on varmaan pakko opetella pitämään the legacysta

"Ammutuksi tuleminen sattuu."
- Ronald Reagan
- Ronald Reagan
Kyllä tohon settiin pitää olla tyytyväinen. Afraid to shoot stranger olisi tietysti ollut kiva saada tuonne sekaan, mutta eiköhän näillä mennä Euroopassakin. Pointsit kyllä siitä, että Numberit ja Wratchildit on heivattu pois setistä ja pakollisiksi klassikoiksi otettu noita viime kiertueilta puuttuneita 2 minuteseja sekä da evileitä.
-
- Hang-Around
Siis mitämitämitä ?? Koko uus albumi putkeen ? Aivan saatanan rohkea ratkaisu ja täydet pisteet siitä todellakin ! Tätä en kyllä olisi uskonut, siis huh huh nyt on kova setti jumalauta, kun poissa on Sanctuary, Wrathchild, RTTH, 666 ja Trooper ! Tosin itse ehkä vähän olisin kaivannut 666 ja Trooperia klassikoista settiin ja olin aivan varma, että yksi Blazen aikainen ja yksi DOD:lta olisi mukana, mutta en valita todellakaan.
Kuten jo mainittu, niin se porukka joka tulee kuuntelemaan pelkästään vanhoja hittejä ja eivät ole uuteen albumiin juurikaan tutustuneet tulevat kyllä pettymään ankarasti ja hyvä niin jos multa kysytään
Kun näin vanha bändi pystyy tässä vaiheessa uraa tekemään näin kovatasoisen albumin on ihan oikein, että sitä myös soitetaan... Viellä kerran totean, että aivan käsittämättömän rohkea ratkaisu ja kiitos ja kumarrus siitä
MAIDEN !!!!
Kuten jo mainittu, niin se porukka joka tulee kuuntelemaan pelkästään vanhoja hittejä ja eivät ole uuteen albumiin juurikaan tutustuneet tulevat kyllä pettymään ankarasti ja hyvä niin jos multa kysytään

Kun näin vanha bändi pystyy tässä vaiheessa uraa tekemään näin kovatasoisen albumin on ihan oikein, että sitä myös soitetaan... Viellä kerran totean, että aivan käsittämättömän rohkea ratkaisu ja kiitos ja kumarrus siitä

MAIDEN !!!!
Trendit tulevat ja menevät Maiden on ikuista !
-
- Hang-Around
nii.. hyvinki voi Trooper tulla mukaan. On toi setti kyl loistavadejavu wrote:onpa mahtava setti ei voi muuta sanoa!!!!! Toivottavasti pojat pitää setin mahdollisimman samanlaisena kun eurooppaan saapuvat. Veikkaisin että the trooper lisätään settiin myöhemmin kuhan pääsevät jenkeistä pois missä se saattaisi herättää vieläkin hieman närää...

Etenki noist encoreist toi The Evil That Men Do on täydellinen veto
Heavy Metal will never die!
- Joey DeMaio -
- Joey DeMaio -
Olin joskus Stratovariusta katsomassa ja ne soitti kokonaan Elements levyn, olikohan se Pt.1 vai 2 ? En muista, mutta joka tapauksessa silloin oli semmonen fiilis, että ei enää ikinä tämmösille keikoille.
MUTTA! Tämä Maidenin uusi levy on kokonaisuudessaan niin hyvä, että olen todella tyytyväinen jos Maiden soittaa uuden levyn läpi.
Voihan myös käydä niin, että äijät huomaa muutaman keikan jälkeen, mitkä biisit toimii livenä yleisöön ja mikä ei ja näin ollen jättävät osan pois ja täyttävät "poistetut" vanhoilla (toivottavasti ei puhkisoitetuilla) biiseillä.
MUTTA! Tämä Maidenin uusi levy on kokonaisuudessaan niin hyvä, että olen todella tyytyväinen jos Maiden soittaa uuden levyn läpi.
Voihan myös käydä niin, että äijät huomaa muutaman keikan jälkeen, mitkä biisit toimii livenä yleisöön ja mikä ei ja näin ollen jättävät osan pois ja täyttävät "poistetut" vanhoilla (toivottavasti ei puhkisoitetuilla) biiseillä.
Musiikista pitää nauttia kunnolla!
Paljonkohan tolle setille on tullu pituutta? Rupesin vaan miettimään että tuleekohan sittenkään tohon settiin enään lisää biisejä. On toikin jo sen verran pitkä. Mutta mun puolesta laittakoon vaikka kymmenen biisiä lisää! Uskomaton setti ja todella kova veto! Odotuksen senkuin kasvaa jos se edes on mahdollista!
Kiitos tästä!trooper wrote:Iso läjä kuvia keikalta.
Komealta näyttävät sekä valot ja show. Brucekin on takissaan oikein nuorekkaan näköinen

|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
|Tuska Open Air|Korn|
|Muse|
Part 2:sta ei ainakaan ole koskaan soitettu kokonaan, ei kyllä mun mielestä ykköstäkään. Voin olla väärässäkin.Jude wrote:Olin joskus Stratovariusta katsomassa ja ne soitti kokonaan Elements levyn, olikohan se Pt.1 vai 2 ? En muista, mutta joka tapauksessa silloin oli semmonen fiilis, että ei enää ikinä tämmösille keikoille.
Anyway, todella hienoa, että Maiden on tuulettanut settilistaa todella rankasti. Trooper tosiaan on ehkä ainoa mitä kaipaisi, mutta en todellakaan valita. Pelkkä Wrathchildin poissaolo on jo merkittävää. Keikkakuume nousee pikkuhiljaa, todella mielenkiintoista kuulla, miltä AMOLADin biisit kuulostavat livenä.
-
- Taka-ampuja
Te jotka olette kokeneempia, niin mitä luulette, että pysyykö toi lista samana myös eurooppaan tultaessa?. Ei sillä, että valittaisin, mutta Pachs, DoD ja No More lies. Noista jonkun olisi kyllä hyvä ollut laittaa tuonne.
Eli muuttaako Maiden yleensä paljon sitä settilistaansa sen mukaan missä päin ollaan.
Eli muuttaako Maiden yleensä paljon sitä settilistaansa sen mukaan missä päin ollaan.
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
^
^
Tais muuten sittenkin olla Straton Infinite, minkä ne soitti kokonaan, ainakin Tampereella...
Sori, offtopic! Ei enää Stratosta tässä yhteydessä!
^
Tais muuten sittenkin olla Straton Infinite, minkä ne soitti kokonaan, ainakin Tampereella...
Sori, offtopic! Ei enää Stratosta tässä yhteydessä!

Last edited by Jude on Thu Oct 05, 2006 12:47, edited 1 time in total.
Musiikista pitää nauttia kunnolla!
Sen näkee sitten kun tulevat tänne. Yleisesti Euroopassa saa soittaa pidempää settiä ja näin Maiden on tehnyt viime vuosina. Sitä, että tuleeko uusia biisejä settiin saati sitä että mitä ne biisit ovat, ei voi ennustaa vaikka olisi minkälainen Clairvoyantti.Ironmaiden82 wrote:Te jotka olette kokeneempia, niin mitä luulette, että pysyykö toi lista samana myös eurooppaan tultaessa?.
Ensi keikalla näkee sitten vaihtaako Maiden kenties jotain biisejä tuolla encoressa.
|Tuska Open Air|Korn|
|Muse|
|Tuska Open Air|Korn|
|Muse|
-
- Peräruiske
Kyllähän noissa lavasteissa olis kelvannu Paschendalenkin vetäistä, mutta kelpaa se näinkin.. eikä sitä sitten tiedä mitä muutoksia tulee tänne vanhalle mantereelle saavuttaessa. Hieno juttu, että uusi levy soitetaan kokonaan. Hyvä osoitus vanhan bändin nykykunnosta tosiaan. Mitäpäs jos M olis soittanut St.Angerin kokonaan (nollan sijaan) Escape kiertueella... olis voinnu haukotus tulla...
"Ilmaiset neuvot ovat aina hintansa arvoisia"
-
- Taka-ampuja
No eiköhän nyt mennyt perille ja jos ei mennyt, niin sitten ei mene mitenkään
.
Toisaalta Maidenin keikka on aina kokemuksen arvoinen riippumatta, minkälainen settilista on. Eiköhän tuosta keikasta tule sellainen, minkä muistaa loppuelämän
Noista biiseistä eniten odotan The Longest Dayta. Mä uskon, että se on livenä tosi kova.
Siihenki yli kuukausi vielä. Miten sitä pystyy odottaa niin "kauan". Tästä tulee pitkä kuukausi. luulisin

Toisaalta Maidenin keikka on aina kokemuksen arvoinen riippumatta, minkälainen settilista on. Eiköhän tuosta keikasta tule sellainen, minkä muistaa loppuelämän

Noista biiseistä eniten odotan The Longest Dayta. Mä uskon, että se on livenä tosi kova.
Siihenki yli kuukausi vielä. Miten sitä pystyy odottaa niin "kauan". Tästä tulee pitkä kuukausi. luulisin
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Yeah, nyt näyttää setti jo hyvältä. Paljon parempi kuin se "aikaisempi väärä settilista".
Uusi levy kokonaan = EKSTAASI
Siihen päälle vielä The Evil That Men Do, Hallowed Be Thy Name ja Fear Of The Dark (jonka kuulemisen takia saan houkuteltua tyttöystävän mahdollisesti mukaan Tampereelle
). 2 Minutes on myöskin itselleni huomattavasti mieluisampi vaihtoehto kuin puhkisoitettu Run To The Hills. Nimikkobiisiä nyt ei livetilanteessa yksinkertaisesti voikaan syrjäyttää ja hyvinhän se on aina livenä toiminutkin. Saa nähdä tuleeko Euroopassa tällä kertaa yhtään biisiä ekstraa tuohon jenkkilässä soitettuun kattaukseen. Jos tulee, niin toivottavasti ei ainakaan 666:ta tai Run To The Hillsiä.
The Legacy !
trooperille vielä suuri kiitos kuvista. Slideshowna tuli ne katsottua läpi ja hienolta näytti meininki. Kun pääsisi vielä kuulemaan ne biisitkin.
Uusi levy kokonaan = EKSTAASI
Siihen päälle vielä The Evil That Men Do, Hallowed Be Thy Name ja Fear Of The Dark (jonka kuulemisen takia saan houkuteltua tyttöystävän mahdollisesti mukaan Tampereelle

The Legacy !
trooperille vielä suuri kiitos kuvista. Slideshowna tuli ne katsottua läpi ja hienolta näytti meininki. Kun pääsisi vielä kuulemaan ne biisitkin.

Kuuntele MaideniaIronmaiden82 wrote: Siihenki yli kuukausi vielä. Miten sitä pystyy odottaa niin "kauan". Tästä tulee pitkä kuukausi. luulisin
Katsele Maidenia videona
Lue Maiden-aiheisia tekstejä
Kuuntele uutta musiikkia (esim. tulevaa lämppäriä)
Katso elokuvia jotka ovat jäneet katsomatta
Lue hyvä kirja
Juo
Urheile
Opiskele
Masturboi (ankarasti)
Hieman off-topic, mutta menkööt.

|Tuska Open Air|Korn|
|Muse|
|Tuska Open Air|Korn|
|Muse|
Tarkoitukseni oli pitää settilista salaisuutena, mutta uteliaisuus vei voiton. Ja hyvä kun vei, koska keikasta olis mennyt puolet ihmettelyyn, tyyliin mitä vittua, tämäkin tulee! Mitä vittua, tämäkin tulee! Perkele, kohta tulee multakin, sen verran kovan setin herrat iski tiskiin.
Uudelta levyltä tosiaan kehtaa soittaa joka biisin. Huhut osoittautuivat todeksi. Mitään troopereita yms, en listaan kaipaa. Todella hienoa, että Maiden teki sen, mitä oon jo kauan odottanut. Kun vielä sais The Edge of Darknesin niin... Mutta Maiden ei kertakaikkiaan pysyt luomaan täydellistä settilistaa. Aina jää jotain puuttumaan.
Voipi olla, että lista vaihtuu vain jonkun biisin osalta. Elikkäs tyyliin 2 Minutes voidaan joillain keikoilla korvata toisella biisillä. Siihen en jaksa uskoa, että ne tiputtais uudelta levyltä mitään pois. On nimittäin monelle kriitikolla isku vasten kasvoja. Pitääki soittaa veljelle ja kysyä, että vieläkö Maiden toistaa itteään? Vieläkö Maiden on vanha ja kulahtanu, joka joutais lopettaa? Voi olla velipojalla luu poikittain kurkus.
Uudelta levyltä tosiaan kehtaa soittaa joka biisin. Huhut osoittautuivat todeksi. Mitään troopereita yms, en listaan kaipaa. Todella hienoa, että Maiden teki sen, mitä oon jo kauan odottanut. Kun vielä sais The Edge of Darknesin niin... Mutta Maiden ei kertakaikkiaan pysyt luomaan täydellistä settilistaa. Aina jää jotain puuttumaan.
Voipi olla, että lista vaihtuu vain jonkun biisin osalta. Elikkäs tyyliin 2 Minutes voidaan joillain keikoilla korvata toisella biisillä. Siihen en jaksa uskoa, että ne tiputtais uudelta levyltä mitään pois. On nimittäin monelle kriitikolla isku vasten kasvoja. Pitääki soittaa veljelle ja kysyä, että vieläkö Maiden toistaa itteään? Vieläkö Maiden on vanha ja kulahtanu, joka joutais lopettaa? Voi olla velipojalla luu poikittain kurkus.
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
-
- Paholainen
JUMALAUTA!!!!
Paskoin housuuni ja syljin kahvit läppärille kun settilista pamahti etusivulla tauluun. Mahtava että koko uusi levy soitetaan keikalla, siis täysin ekstaattista. Two Minutes To Midnight ja The Evil That Men Do ovat lisäksi kaikkien aikojen Maiden suosikkieni joukossa joten aika hyvältä vaikuttaa. Harkintaan meni että hankinko Hesan 15.11 liputkin, kahdelle muulle on jo.
Paskoin housuuni ja syljin kahvit läppärille kun settilista pamahti etusivulla tauluun. Mahtava että koko uusi levy soitetaan keikalla, siis täysin ekstaattista. Two Minutes To Midnight ja The Evil That Men Do ovat lisäksi kaikkien aikojen Maiden suosikkieni joukossa joten aika hyvältä vaikuttaa. Harkintaan meni että hankinko Hesan 15.11 liputkin, kahdelle muulle on jo.

Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
Haha, mää olen aina sanonut, että Maidenin ukoilla on enemmän munaa kuin kourallisella tavisbändejä. Raskasta olla aina oikeassa.
No ei, vakavissaan... Kun alkoi liikkua huhuja, että koko levy soitettaisiin, niin ihan tosissani sitä toivoin mutta läheskään yhtä tosissani en siihen uskonut. Vaan sainpas nenilleni. Ihan oikein mulle.
Ihan mielelläni näen livenä myös 2 minutesin ja FOTD:inkin joten en voi valittaa. The evil... ei ole ihan lempparibiisi mutta näyttäisi sopivan kyllä tuohon settiin oivasti. Ja HBTN nyt on vaan niin vitun hyvä.
Jossittelua voi aina harrastaa tietenkin, mutta ny ei vaan jaksa.
Aijai, kyllä tässä taas alkaa verenkierto elpyä keikan lähestyessä.

No ei, vakavissaan... Kun alkoi liikkua huhuja, että koko levy soitettaisiin, niin ihan tosissani sitä toivoin mutta läheskään yhtä tosissani en siihen uskonut. Vaan sainpas nenilleni. Ihan oikein mulle.
Ihan mielelläni näen livenä myös 2 minutesin ja FOTD:inkin joten en voi valittaa. The evil... ei ole ihan lempparibiisi mutta näyttäisi sopivan kyllä tuohon settiin oivasti. Ja HBTN nyt on vaan niin vitun hyvä.
Jossittelua voi aina harrastaa tietenkin, mutta ny ei vaan jaksa.
Aijai, kyllä tässä taas alkaa verenkierto elpyä keikan lähestyessä.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
Missä on Antti Kaitainen