t.Q wrote:Mikä vika viime Ratinan keikalla oli? Siis sen lisäksi että kaljateltoilla ei kelvannut korttiraha? Omasta näkövinkkelistäni homma pelasi mainiosti, pääsin barrierillekin vaikka saavuin suht' myöhään paikalle..
Kalja loppu, ruoka loppu, vesikin melkein. Sitä sai oikein yhdestä kojusta mihin oli ~60 metrin parijono. Hävetti oikeen olla paikallisia.
Tähän lisäksi jonotuksen tuskista se, että bajamajoja ei ollut ollenkaan vaan järjestyshenkilö neuvoi luontoon menemään ja lähin "luonto" paikkahan oli kerrostalon pihassa oleva puska. En itse ainakaan jaksa aamusta asti jonotella ilman juotavia tai sitten olla keikalla kuset housussa. Toinen homma oli taas se, että jono joka oli keskipäivään (ainakin) asti siinä stadionin seinää vasten käytännössä räjähti, kun se siirrettiin isoksi lössiksi porttien eteen ja jonotus järjestyksellä ei siinä vaiheessa ollut mitään väliä, koska takaapäin tulevat pääsivät rynnimään suht hyvin sinne jonon etupäähän. Sitten kolmas asia oli se, että esim. korvatulppien myyntikojua ei näkynyt missään jono->etukarsina välillä.
Pisteet siis olympian järjestelyille. Bajamajoja pinoittain, jonot hyvin järjestelty (+etukarsina rannekkeet), korvatulppia myytiin heti ekojen porttien jälkeen olevalla paikalla. Myös fanituotteet oli Olymppialla paremmissa paikoissa omasta mielestä. Toki näillähän ei sitten ole mitään väliä jos katsomopaikoilla oli, mutta tämmöstä kentälle menijöillä.
"Iron Maiden are 10% cooler than every other band!" -Lars Ulrich
t.Q wrote:Kuulin palautetta että Maidenin aloittaessa meni Stadikalla kaljanmyynti kiinni?
Jaa, mä hoidin tankkaamisen ennen Maideniä niin ei tarvinnut sitten olla kentän perukoilla. Maidenin takia sinne mentiin eikä kaljan... joten mua ei häirinnyt todellakaan jos näin kävi.
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom 2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki 2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden 2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki 2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
t.Q wrote:Kuulin palautetta että Maidenin aloittaessa meni Stadikalla kaljanmyynti kiinni?
Jaa, mä hoidin tankkaamisen ennen Maideniä niin ei tarvinnut sitten olla kentän perukoilla. Maidenin takia sinne mentiin eikä kaljan... joten mua ei häirinnyt todellakaan jos näin kävi.
Sama vika, maailmankiertäjiltä kuulin että kaljahanat sulkeutui liian aikaisin..
Laitoin Stadikan, koska se oli maailman loistavin keikka ja toivoisin uutta samanlaista. Loppuen lopuksi on ihan sama, missä soittaa, kunhan tulee ja pääsee sisäpuolelle. Sinne kumminkin menen!
PS: Auringonlasku lauantaina ja Journeyman soi taustalla. Ainoastaan juomat puuttuu!
Toni Brigatti wrote:Jos tosta laatimastani listasta keikkapaikkojen suhteen jotain kommentoisi, niin toivottavasti pysyvät helvetin kaukana Tampereelta, koska yleisö siellä ei mielestäni ansaitse Maidenia.
Vaikka itse asun Tampereella niin olen samaa mieltä. 2006 tuli käytyä Helsingissä ja tossa vieressä Hakametsässä, 2008 Ratinassa ja Olympiastadionilla. Näiden kokemusten perusteella jos Helsinkiin ja Tampereelle tulevat, voi olla hyvinkin todennäköistä että kotikylän keikka jää väliin. Meno on vaan ollut häiritsevän vaisua.
^Vaikka en olekkaan Maidenia muualla nähnyt kuin Suomessa niin voin sanoa olevani avain samaa mieltä. Hyvää meininkiä riittää kentän etuosassa yleensä, mutta siihenhän se jää. Mitä nyt videolta nähnyt niin paljon kovempia yleisöjä esim. jossain etelä amerikassa tai vaikka tuolla eteläisemmässä euroopassa.
Tässä video ja Bruce on sitä mieltä että "That was shit!" mitä sanookin videolla. Yleisön huudatuksesta en kyllä uskoisi että kyseessä on Stadion vaan, joku jäähalli.
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
^Kunhan itse on äänekäs ja pari jannua ympäriltä niin ei sitä lopun yleisön hiljaisuutta huomaakkaan. Stadikkalla kyllä ulkoilma syö sitä ääntä varsinkin, kun suuri osa yleisöstä taisi olla sunnuntai kuuntelioita joista ääntä lähtenytkään. Mun mielestä ainakin '06 Hartwalilla yleisön melu oli paljon kovempi, kun esim stadikalla. http://www.youtube.com/watch?v=Mt69Id-8KqI" onclick="window.open(this.href);return false; Maiden Maiden Maiden... Surkee laatunen video, mutta kyllä siitä yleisö kuuluu.
Entisenä Tamperelaisena tottakai Ratinan Stadikalla!!! Viimeks olin Stadissa kun en tiennyt että tulee toinen keikka sinne. Sehän ois IHAN LEGENGAARISTA!!! Kaikki Tamperelaiset äänestämään ainakin jotain paikkaa siellä ja HÄVETKÄÄ KUN PROSENTTI ON NOIN ALHAINEN... Ja sanon tosta äänen vääristymisestä että se riippuu tuulesta ja paikasta mistä kuuntelee...The Beast Doctor Send`s Greets to ALL!!!
Ei, ei ja ei. Kaikki vaan tuppaa äänestämään Hartwall areenaa. Kyllähän kaikki tietävät sisimmissään että he haluavat nähdä ja kuulla maidenin pojat Lahden Sibeliustalolla.
Suotana wrote:Mitä nyt videolta nähnyt niin paljon kovempia yleisöjä esim. jossain etelä amerikassa tai vaikka tuolla eteläisemmässä euroopassa.
t.Q wrote:Meno on kyllä häiritsevän vaisua missä tahansa Suomessa..
Joo, esim. vaikka itelläkin hillitön muisto Stadikan keikalta niin bootleg tuosta paljastaa että yleisö on vaisu.
Johtuisko siitä että äänittäjä ollut jossain takarivin tienoilla? Takarivillä menohan on ihan perseestä. Kovimmat huutajat löytynevät sitten eturivin läheisyydestä.
t.Q wrote:Meno on kyllä häiritsevän vaisua missä tahansa Suomessa..
Joo, esim. vaikka itelläkin hillitön muisto Stadikan keikalta niin bootleg tuosta paljastaa että yleisö on vaisu.
Johtuisko siitä että äänittäjä ollut jossain takarivin tienoilla? Takarivillä menohan on ihan perseestä. Kovimmat huutajat löytynevät sitten eturivin läheisyydestä.
Riippuu pitkälti mikeistä; toiset ottaa sisään kaiken mitä ympärillä tapahtuu, toiset ottaa vain edestäpäin tulevan metelin vastaan jolloin ympäriillä ja takana tapahtuva meuhkaaminen jää sivuosaan.
Jos nyt realistisia ollaan niin, Hartwall tai Olympia Stadion on se paikka missä Maiden nähdään ensi kerran Helsingissä. Kaiken maailman jäähallit ovat jo niin pieniä paikkoja Maidenille, ettei siinä ei olisi mitään järkeä, ja eiväthän he ole olleet siellä kuin viimeksi kymmenen vuotta sitten joten jäähalli on Maidenin jo nähnyt. Stadionille menevät jos sattuvat vetämään keikkoja kesällä, muussa tapauksessa Hartwallille, koska sen parempaa hallia ei löydy Suomesta. Piste. Tuskassa Maidenia ei tulla näkemään, paremmin lentokaptenimme B:n musiikki siihen sopii ja saa luvan kyllä jatkossa lähteä kiertueelle. Hakametsästä ei ole kokemusta mutta luultavasti sopisi talviaikaan jälleen Maidenille, elleivät saaneet kunnon kohtelua siellä. Ja noista lopuista festareista sen verran että jos Maiden nähdään jossain niistä, niin RUISSALOSSA, koska ensi vuonna on Ruisrockin 40- vuotissyntymäpäivät, ja Promoottori on vihjaillut siihen suuntaa että hänellä on pari ässää hihassa kyseiseen festariin. Onko se sitten Iron Maiden vai joku muu? Sitä ei vielä tiedetä.
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Osiris wrote:Ja noista lopuista festareista sen verran että jos Maiden nähdään jossain niistä, niin RUISSALOSSA, koska ensi vuonna on Ruisrockin 40- vuotissyntymäpäivät, ja Promoottori on vihjaillut siihen suuntaa että hänellä on pari ässää hihassa kyseiseen festariin. Onko se sitten Iron Maiden vai joku muu? Sitä ei vielä tiedetä.
Olisi muuten ensi vuonna Maidenin "10th anniversary" Ruisrockista vuosimallia 2000. Toivottavasti ei kuitenkaan, kun se on siellä hurkan persiissä asti.
t.Q wrote:Olisi muuten ensi vuonna Maidenin "10th anniversary" Ruisrockista vuosimallia 2000. Toivottavasti ei kuitenkaan, kun se on siellä hurkan persiissä asti.
Joo toivottavasti ei. :s Ei houkuttele ajatus siellä tarpomisessa..
Osiris wrote:Hakametsästä ei ole kokemusta mutta luultavasti sopisi talviaikaan jälleen Maidenille, elleivät saaneet kunnon kohtelua siellä.
Herää kysymys, että miksi eivät olisi saaneet. Hakametsässä ei keikkapaikkana ole kuin pari ongelmaa. Se on Tampereella, ja sinne on vaikea saada hoidettua hyviä soundeja. Taitaa se bunkkeri sen verran kaikua kuitenkin.
Fender wrote:sinne on vaikea saada hoidettua hyviä soundeja. Taitaa se bunkkeri sen verran kaikua kuitenkin.
Paljolti kiinni siitä kuka hoitaa äänipöytää. Heaven & Hell keikka HKI Jäähallissa kuulosti ihan hirveältä, kun taas Deep Purple Hakametsän Hallilla kuulosti varsin hyvältä (vaikka olikin miksattu ärsyttävän hiljaiselle).
t.Q wrote:Paljolti kiinni siitä kuka hoitaa äänipöytää. Heaven & Hell keikka HKI Jäähallissa kuulosti ihan hirveältä, kun taas Deep Purple Hakametsän Hallilla kuulosti varsin hyvältä (vaikka olikin miksattu ärsyttävän hiljaiselle).
'07 vai '09 H&H? Itse olin '07 Tampereella ja '09 Hesassa eikä oikeastaan kumpienkaan keikkojen saundeissa valittamista. Bassoa ainakin kuului aika makoisasti helsingissä.
t.Q wrote:Paljolti kiinni siitä kuka hoitaa äänipöytää. Heaven & Hell keikka HKI Jäähallissa kuulosti ihan hirveältä, kun taas Deep Purple Hakametsän Hallilla kuulosti varsin hyvältä (vaikka olikin miksattu ärsyttävän hiljaiselle).
'07 vai '09 H&H? Itse olin '07 Tampereella ja '09 Hesassa eikä oikeastaan kumpienkaan keikkojen saundeissa valittamista. Bassoa ainakin kuului aika makoisasti helsingissä.
2009 äänet heittelehti laidasta toiseen pitkin iltaa, miksaus oli suurimman osan aikaa päin peetä (usemmatkin ovat valitelleet samaa tälläkin foorumilla omassa threadissä)