Keräily-topic

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Huuto.netissä pyörii välillä ja Amazonistakin taitaa väliin löytyä. Ei taida enää olla missään kaupan hyllyllä uutena, käy vähiin jo :? Googletat vähäsen niin kyllä alkaa löytymään! Hinnat tietenkin postien kera on asia erikseen.
LoLz
Wimp
Wimp

Post by LoLz »

Itelläni löytyy nyt vihdoinkin harvinaisuuksista Eddie's Archive. Pari päivää sitten sen sain anttilasta! :D olivat tilanneet sen minulle Turun Tavaratalosta
The night was black was no use holding back
'Cos I just had to see was someone watching me
In the mist dark figures move and twist
Was this all for real or some kind of hell
666 the number of the beast
Hell and fire was spawned to be released
LoLz
Wimp
Wimp

Post by LoLz »

Mistähän muuten löytyisi Best of the beastia kun en millään sitä löydä?
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

^ Siis täh? Eikö ihan anttiloista muka löydy tuota? Ja jos ei löydy, niin ei muuta kuin divareista etsimään. Sitä yhden levyn versiota ei pitäisi olla vaikeata edes löytää. Kahden levyn versiota saakin vähän etsiä, kun se on melkoisen haluttu.
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

LoLz wrote:Itelläni löytyy nyt vihdoinkin harvinaisuuksista Eddie's Archive. Pari päivää sitten sen sain anttilasta! :D olivat tilanneet sen minulle Turun Tavaratalosta
Paljonkos oli hintaa tuolla boksilla? Huuto.netissäkin näyttää tällä hetkellä olevan, toista painosta ilmeisesti.
LoLz
Wimp
Wimp

Post by LoLz »

Roskisdyykkari wrote: Paljonkos oli hintaa tuolla boksilla? Huuto.netissäkin näyttää tällä hetkellä olevan, toista painosta ilmeisesti.

Se oli se satku mikä noista yleensä maksetaan. Niin itekkin kattelin sitä huuto.netin boksia mikä oli puolet halvempi kuin mitä minä maksoin. Kannattaa kyllä ihmeessä mennä huutamaan!!
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

LoLz wrote:
Roskisdyykkari wrote: Paljonkos oli hintaa tuolla boksilla? Huuto.netissäkin näyttää tällä hetkellä olevan, toista painosta ilmeisesti.
Se oli se satku mikä noista yleensä maksetaan. Niin itekkin kattelin sitä huuto.netin boksia mikä oli puolet halvempi kuin mitä minä maksoin. Kannattaa kyllä ihmeessä mennä huutamaan!!
Eipä taida kakkos painosta huudella :roll:
LoLz
Wimp
Wimp

Post by LoLz »

condemned wrote:^ Siis täh? Eikö ihan anttiloista muka löydy tuota? Ja jos ei löydy, niin ei muuta kuin divareista etsimään. Sitä yhden levyn versiota ei pitäisi olla vaikeata edes löytää. Kahden levyn versiota saakin vähän etsiä, kun se on melkoisen haluttu.
Niin kahden levyn versiota minä tässä oon kovasti ettinykkin. Kyllä se varmaan jostain nettisivuilta löytyy :)
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

No huuto.net:stä, ehkäää joskus. Mutta divareista vaan etsimään. Saa tosin olla nopea jos sen tahtoo, meinaan sen on haluttu versio.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Niin ja sitten on vielä tuo kahden levyn kirja versio, mikä on ihan vitun hieno :D
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Lane
Hang-Around
Hang-Around

Post by Lane »

Peramaa wrote:Joo, aika hintava tuo on, muistelin että itse maksoin siitä joskus markka aikana jotain 1000mk kieppeillä. Mutta ihan mukava keräily esine hyllyn reunalla :D ..Ei siis ole tarkoituskaan myydä.
Takan reunalle sitä ei kannatakaan pistää, sulaa raukka siihen vielä :wink:
Löytyy itseltäkin, mutta harmittaa se lelumaisuus. Ledteline ei pysy paikallaan enää (korjaantuisi vaihtamalla liimanauhat) ja toinen ledikin lienee sökönä, kun on taittunut hieman. Pistää harmittamaan, vaikka kyllähän tuon joku sähköseppo korjaisi oitis.

En ole vuoteen ostellut enää muuta kuin uusien julkaisujen kaikki versiot mitä on Suomen maalta löytynyt. Kokoelma vie liikaa tilaa, yhden hyllykön vaatehuoneesta. Hetkinen! Ostinhan tuossa koristetta rumille valkoisille seinille, eli muutaman kangaslipun.

Vuosi puolitoista sitten tuo Maiden-kama koki kyllä sellaisen inflaation, että ei viitsinyt jokaista artikkelia enää yrittää huutokaupasta ostellakaan. Mutta ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Sitten on tämä Maiden-jäsenten muu tuotanto. Itse olen ostellut Brucen sooloilua, sinkut mukaan lukien. ASAP ja Samsom on jäänyt hyvin vähiin. Blazet toki löytyy suurin piirtein kaikki, minä kun pidän ukon soolotuotannosta. Mutta en tunne pakkoa ostaa kaikkia levytyksiä, joissa Maidenin jäseniä on ollut vierailemassa. Kyllähän nyt jotain Ayreonia ja Kiskeä löytyy, mutta johtuu aivan muista syistä kuin Hoon ja Brucen panoksista kyseisten artistien tuotoksilla.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
corppa
Roudari
Roudari

Post by corppa »

Itsekin olen tässä viime kuukausina innostunut hieman tuosta keräilystä, mutta tällä hetkellä kiikarissa vaan remasterit, originaalit, DVD:t, cd-sinkut, studioalbumien lp:itä sekä Eddie's Archive, joka vielä uupuu. Tietty myös jotain VHS:iä sekä yleistä krääsää kiinnostais kerätä. Esim. tommosiin studioalbumien kuvalevypainoksiin ei oo kyllä mitään asiaa, nuo kun näkyvät maksavan lähes poikkeuksetta väh. 40 ekua/kipale.

Maidenissa on vaan se, että se ei ole hirveän taloudellinen keräilijän kannalta, varsinkaan kun tämmönen 16v teinipoju niitä kamoja keräilee, eikä tuloja ole kun kesätyöt + kuukausiraha ja satunnaiset muut tulot(esim. synttärit ym.). Noita eri versioita ja eri painoksia Maidenilta kun tunnetusti löytyy :lol: Mietinkin tässä, että onkos monellakin muiden bändien krääsän keräilijöillä yhtä kova homma kuin Maiden-friikeillä? Tietoa kun ei itsellä ole. Äkkiseltään tulisi mieleen laajoista tuotannoista ehkä joku AC/DC, Kiss?

Täytyy kyllä nostaa hattua esim. Makelle ja asalle noista kokoelmista, tältä foorumilta tosin löytyy lähes samanlaisia kokoelmia muiltakin(thingummywut? muita?). :)
Lane
Hang-Around
Hang-Around

Post by Lane »

Todella monen bändin levyjä julkaistaan esim. Aasia-, Etelä-Amerikka jne. -painoksin sen "normaalipainoksen" lisäksi. Vinyylit ja CD:t yhtälailla. Ja tarkoitan pienempiäkin bändejä (nyt tulee mieleen italialaisen Wonderlandin levy 'Follow Me', jonka tässä juuri joku päivä arvostelin). Joskus näillä kaukomaan painoksilla kun on jotain bonustakin, esim. Japanin painoksissa lähes poikkeuksetta. Totta kai vinyylistä se normalipainos ja sitten vaikkapa kuvalevy. Tai tuplavinyyli julisteen kera. Sama levylafkakin voi julkaista levystä 2-3 erilaista painosta, joiden erot ovat vain kosmeettisia. Kait tässä on raha takana: "Lisää lisää!!!" Sitten saa vielä varoa kaiken maailman piraatteja.

Maidenin historia nyt on sen verran pitkä, että erilaisten painosten määrä on huikaiseva. Joskus ei eroa tunnu olevan pieniä koodimuunnoksia ja levy-yhtiön logoa enempää enempää. Siinä voi sitten miettiä, tarvitseeko lähes identtisetkin painokset. Joskus oli kieltämättä vaikea olla keräilemättä näitäkin, mutta nyt en enää jaksa rahoja tuhlata kaikkiin mahdollisiin erilaisiin Maiden-julkaisuihin.

Joten eiköhän noita laajoja julkaisujamääriä löydy lähes jokaiselta kauemmin toimineelta bändiltä/artistilta.
- "What's this?"
- "It's the womb."
- "Wow, they sound good."
- "No, it's the womb, where the babies come from."
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

corppa wrote:Esim. tommosiin studioalbumien kuvalevypainoksiin ei oo kyllä mitään asiaa, nuo kun näkyvät maksavan lähes poikkeuksetta väh. 40 ekua/kipale.
Ja ovat lähes kaikki piraatteja. Seventh Sonista on olemasssa virallinen kuvalevypainos, kuten myös The X Factorista ylöspäin kaikista levyistä.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

HUH HUH! Tuli tossa eilen huuto.netissä kamppailtua eddie's archivesta. Olin juuri luovuttamassa kun hintaa oli jo 106€. Mutta sitten päätin laittaa vielä yhden euron peliin. Ja kuinkas kävikää, voitin sen. Se oli siis toinen painos josta maksoin 107€. Ja vielä avaamaton paketti. :D
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

^ Vai sun kanssa mä kisasin tosta, menit mokoma huutamaan tädin nenän edestä... :D No, onneksi olkoon! (Ens kerralla en enää luovuta kesken.)
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

urho47 wrote:
corppa wrote:Esim. tommosiin studioalbumien kuvalevypainoksiin ei oo kyllä mitään asiaa, nuo kun näkyvät maksavan lähes poikkeuksetta väh. 40 ekua/kipale.
Ja ovat lähes kaikki piraatteja. Seventh Sonista on olemasssa virallinen kuvalevypainos, kuten myös The X Factorista ylöspäin kaikista levyistä.
Oletko nyt aivan varma tästä? Itse olen aina elänyt luulossa että myös esim Number of the beastista ja Powerslavesta on olemassa viralliset kuvalevyt.

Niin sanoo myös tämä sivusto:
http://maso.laiskiainen.org/Discography/index.html

--

Ja LoLz: Oliko ostamasi versio Eddie's Archivesta eka vai toka painos?
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

On niitä virallisia kuvalevyvinyylejä lähes kaikista studioalbumeista, en nyt just jaksa tarkistaa eikö jostain ole.

EDIT: No joo, näistä ei ole virallista kuvalevyä: IM, KILLERS, SIT, FOTD, X-FACTOR.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

^ Ton The X Factor bootti-kuvalp:n näin eilen Music Hunterissa. Hintaa oli mukavat 39,99€.
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

Hups, tulipa sekoiltua. :oops: Noi UTIn mainitsemat on oikein. Livelevyistä (Live After Death, A Real Live One, A Real Dead One ja Live at Donington 1992) ei myöskään kuvalevyä ole.

Anyway, noita Brasilialaisia(?) piraattikuvalevyjä on liikkeellä paljon ja hinta taitaa olla yleisimmin toi 40€. Painovuotena on muistaakseni 2001 ja kataloginumero on jokaisessa PLP -alkuinen.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

urho47 wrote:(Live After Death, A Real Live One, A Real Dead One ja Live at Donington 1992) ei myöskään kuvalevyä ole.

Anyway, noita Brasilialaisia(?) piraattikuvalevyjä on liikkeellä paljon ja hinta taitaa olla yleisimmin toi 40€. Painovuotena on muistaakseni 2001 ja kataloginumero on jokaisessa PLP -alkuinen.
90-luvun lopulta löytyy myös noita bootleg kuvalevyjä, ainakin Maiden England.
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Nyt sitten odotellaan sitä Eddie's Archivea, jonka ostin eBaysta vajaa 90 euron hintaan. Paketti oli täysin avaamaton joten en edes tiedä onko kyseessä ensimmäinen vai toinen painos. Itse toivon että kyseessä on ensimmäinen painos, mutta ei sillä kyllä niin väliä ole vaikka se toinen painos olisikin. Kuitenkin olin tuota jo aika kauan etsinyt.

Mutta asiasta kolmanteen, nythän Maidenilta on tulossa uutta sinkkua ja sitten se itse levy, niin ajattelin nyt kysellä keräilijöiltä, että mitäs versioita muut meinaavat ostaa? Itse ostan ainakin albumin picture disc version, ja bonusDVD- version. Myös Japan- versio kiinnostaisi, mutta saa nyt nähdä. Nuo nyt alkuun ajattelin itse hommata, ja sitten ostelen ehkä joskus myöhemmin niitä muita versioita jos löytyy silloin mielenkiintoa. Breegistä ostan molemmat versiot, eli siis CD ja 10".

Mutta mitäs te muut keräilijät ajattelitte hommata?
corppa
Roudari
Roudari

Post by corppa »

^ No vaikka tämmöinen aloitteleva keräilijä olenkin, niin vastataan nyt silti.

LP ja limited CD+DVD versiot ostan nyt itse albumista, myöhemmin hommaan tuon normaaliversion kunhan hinta hieman laskee. Turha ostaa vielä uutena kun muut versiot löytyy miltä kuunnella. Sinkusta taas ostan molemmat(CDs ja 10"), myös promo olisi toki kiva kokoelmiin mutta kun oma keräily on vielä niin lasten kengissä, niin promoja ei hyllystä löydy. Katsellaan sitten kunhan on noita 2CD-painoksia, originaaleja ja LP:itä enemmän niin saattaa ehkä promoistakin innostua.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Heh, voikohan tässä nyt itteensä keräilijäks sanoa reilun viidenkymmenen nimikkeen voimin edes :D

Mutta vastaan joka tapauksessa, eiköhän sinkusta tule nuo molemmat napattua, vaikka Swamppi perkele nostikin kymppituumasen hinnan melkein yhdeksään euroon. Albumista itestään luultavasti vinyyli ja tuo DVD:n sisältävä setti. Ehkä myöhemmin sitten normaaliversiokin ihan keräilyhengessä.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Kyllähän noi kaikki mahdolliset versiot tulee hommattua ja varmaan heti. Japsiversiot ostan kanssa jos eteen törmäävät. Jos jollain on tietoa mistä saa niin mielellään mulle kanssa infoa vaikka yyveellä. Jos joku on niitä jostain tilailemassa ni sama juttu. Mää voisin kans tahtoo. Nyt kun vaan jaksas ootella että saa viimein ton levyn kätösiin... maistiaiset on meinaan todellakin maistunut ja nälkä kasvaa (samoin maha) syödessä.
Post Reply