Yhtye on itse maininnut edustavansa brittiläistä metalia ja ottaneensa vaikutteita 80-luvun "old school thrashistä". Vaikuttajina ovat toimineet Metallica, Iron Maiden, Pantera, Slayer, Testament, Judas Priest, Megadeth ja Machine Head. Nämä bändit innoittivat Bullet for My Valentinen "tarttuvia vokaaleita, aggressiivisia riffejä ja melodioita".
Wikipedia sanoo nuin. Missä biiseissä nuita Iron Maidenin vokaaleja, riffejä tai melodioita näkyy Bullet For My Valentinen biiseissä?
Up The Irons! 8.8.2010 Sonisphere, Pori 8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki Still counting...
"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
Wikipedia wrote:Yhtye on itse maininnut edustavansa brittiläistä metalia ja ottaneensa vaikutteita 80-luvun "old school thrashistä". Vaikuttajina ovat toimineet Metallica, Iron Maiden, Pantera, Slayer, Testament, Judas Priest, Megadeth ja Machine Head. Nämä bändit innoittivat Bullet for My Valentinen "tarttuvia vokaaleita, aggressiivisia riffejä ja melodioita".
Wikipedia sanoo nuin. Missä biiseissä nuita Iron Maidenin vokaaleja, riffejä tai melodioita näkyy Bullet For My Valentinen biiseissä?
Siis mitä? Miten kysymys Bullet for My Valentinesta nyt ylipäänsä liittyy tähän lirpakkeeseen, jonka pohjaidea on seuraava:
asa wrote:Tähän topiikkiin voi heitellä mieltään askarruttavia kysymyksiä liittyen Maidenin historiaan ja nykyisyyteen, jos ei faktat ole hallussa.
Joo-o, nuo edellämainitut bändit ovat olleet osana BFMV:n soundiin, jossa on tarttuvia vokaaleja aggressiivisia riffejä ja melodioita. Edellämainituilla bändeilläkin näitä on? Eihän missään väitetä, kuten kirjoitat, että BFMV:n musassa olisi Iron Maidenin vokaaleja, Iron Maidenin riffejä tai Iron Maidenin melodioita.
Ja semminkin, iiron maiden-offtopicin uhallakin, jos kuuntelet BFMV:n The Poison -albumin niin huomaat siellä kyllä silkkaa nwobhm-tuplakitaraharmoniaa & -melodiaa yli oman tarpeen. Yllättävän hyvä levy oli se.
Nojoo meni vähä liikaa offtopiciksi mutta pyöriny tuo asia jo pari päivää jo päässä kun kaveri on BFMV-fani ja sanoo et lopeta Maidenin kuuntelu ja kuuntele Bullettia ja sit otin tosta bulletista enempi selvää niin näkyi tuo teksti wikipediassa. Ja toki olisin voinut jättää postaamatta koko viestin ja itse vähän kuunnella ensin mutta kun hätähousu olen...
Up The Irons! 8.8.2010 Sonisphere, Pori 8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki Still counting...
"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
Koko tän ketjun tarkoitus olisi mun käsittääkseni palvella ja olla avuksi ja hyödyksi Maiden -faneille. Esitetään kysymys, johon sopisi odottaa jonkun vastaavan asiallisesti. Paskaa voit jauhaa muuallakin. Miksi täällä? Sulla on niin vähän sanottavaa, että jättäisit edes tämän ketjun rauhaan.
Last edited by A.Kivi on Tue Aug 03, 2010 1:33, edited 1 time in total.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Kuunteleppas kohdasta 0.48 > Kuuluu mielestäni paljon paremmin kuin albumiversiolla. Voin melko varmasti sanoa, että tuo ei ole Bruce! Nickoa lähin veikkaamaan, mutta siitäkään en ole aivan 100% varma.
^Siis mitä sä nyt meinaat? Mun käsittääkseni toi on ihan sama narulle vedetty pätkä, kuin aina..En tiedä, onko sama, kuin levyllä -enkä nyt jaksa tarkistaa- mutta kyllä vokalisti itse on edelleen vokaaleissa..? Mistä te olette saaneet päähänne, että se EI olisi Bruce? Tunnistaahan ton äänensävyn ja -värin nyt tost noin.
Varmaan vuodelta 1984 toi nauha, managerin linjaukset (esim. Brucen housuissa ja lavasteissa 2000 -luvulla) tietäen..
A.Kivi wrote:^Siis mitä sä nyt meinaat? Mun käsittääkseni toi on ihan sama narulle vedetty pätkä, kuin aina..En tiedä, onko sama, kuin levyllä -enkä nyt jaksa tarkistaa- mutta kyllä vokalisti itse on edelleen vokaaleissa..? Mistä te olette saaneet päähänne, että se EI olisi Bruce? Tunnistaahan ton äänensävyn ja -värin nyt tost noin.
Varmaan vuodelta 1984 toi nauha, managerin linjaukset (esim. Brucen housuissa ja lavasteissa 2000 -luvulla) tietäen..
Varmasti onkin sama pätkä kuin albumilla, mutta kuuluu mun mielestä paremmin tolla videolla. Olen kyllä sitä mieltä, että toi lause "Each turned his..." ei kyllä kuulosta yhtään Brucelta... Mutta toivotaan, että saataisiin jostain varma tieto niin voitais laittaa tää asia pakettiin Niin ja eihän Brucekaan lausu näitä TNOTB:n eikä Alexanderin alku löpinöitä...
Ole mun puolesta ihan sitä mieltä, kun haluat, mistä tahansa asiasta haluat, mutta älä vastaa tähän ketjuun samalla mutu -tuntumalla, kuin kaikkialle muualle. Jooko? Tarkista ketjun otsikko ja avaudu sitten, jos koet olevasi kysyjälle hyödyksi.
Ihan oikeesti, mitä vittua täällä tapahtuu? Kaikenlaista täällä on viime aikoina koitettu tarjota "asiantuntijan vastauksena", mutta nyt rikotaan taasen rajoja!
^Kyllähän innostuksen toki ymmärtää (ja hyväksyykin), mutta esim. ton Rime -kyssärin esitti hahmo ekana postauksenaan..Näitä hahmoja, jotka tämän sirkuksen sekaan uskaltaa, pitäisi varjella ja pitää, kuin kukkaa kämmenellä. Tai ainakin niitä pitäisi jotenkin kyetä suojelemaan tältä MBD -prinssi -osastolta.
Tohon Nickorulesin kysymykseen Nickon nenästä uskaltaisin todeta, että Bruce välillä vain huvikseen vaihtoi DOD:n sanoituksia hieman juurevampaan muotoon. Rumpalin lyttyyn lyöty nenä on ollut yleinen vitsailun aihe 80 -luvun puolimaista lähtien.
Dod -rundin buutseilta kuulee paljon sanoitusvariaatioita Dance of Deathistä, kuten esim. Japanista läppää rumpalin valokuvien ottamisesta: " Not aware of a Nicko so close to me, taking big flash photos.." jne. (Nicko nousi rumpujensa takaa ottamaan kavereistaan valokuvia, kun ei ilmeisesti ollut siinä vaiheessa biisiä parempaakaan tekemistä).
A.Kivi wrote:
Dod -rundin buutseilta kuulee paljon sanoitusvariaatioita Dance of Deathistä, kuten esim. Japanista läppää rumpalin valokuvien ottamisesta: " Not aware of a Nicko so close to me, taking big flash photos.." jne. (Nicko nousi rumpujensa takaa ottamaan kavereistaan valokuvia, kun ei ilmeisesti ollut siinä vaiheessa biisiä parempaakaan tekemistä).
Kai se tuo oli.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.