Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

bultsi
Berserkki
Berserkki

Re: Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Post by bultsi »

condemned wrote:Vielä kun keikan bootleg oikeasti olisi olemassa.
Sekin vielä! :lol: Toi Metalsetlistin -linkki sai mut ihan sekaisin. Jokatapauksessa noita kuutta biisiä ei silloin soitettu.
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Just.

Keikan settilistahan on peräisin FC:n laudalta. Näistä kuvista voi jokainen päätellä itse onko oikea setti vai ei:

Image
Image

Itse en oikein usko.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

condemned wrote:Itse en oikein usko.
Juu. En usko itsekään, ainakaan noista kuvista. Helppohan sitä on sepitellä vaikka mitä paskaa, ainakin niin kauan kun bootlegiä ei näy eikä kuulu.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Elikkä Trooper69 taitaa olla oikeassa, metalsetlists ei taida olla 100 prosenttia luotettava.

Nii, ja 26 biisiä = vitun pitkä setti. Ja

22.Blood on the World's Hands
23.The Aftermath

eivät olleet Virtualin kiertueen ohjelmistossa.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Yhtye on itse maininnut edustavansa brittiläistä metalia ja ottaneensa vaikutteita 80-luvun "old school thrashistä". Vaikuttajina ovat toimineet Metallica, Iron Maiden, Pantera, Slayer, Testament, Judas Priest, Megadeth ja Machine Head. Nämä bändit innoittivat Bullet for My Valentinen "tarttuvia vokaaleita, aggressiivisia riffejä ja melodioita".
Wikipedia sanoo nuin. Missä biiseissä nuita Iron Maidenin vokaaleja, riffejä tai melodioita näkyy Bullet For My Valentinen biiseissä?
Up The Irons!
8.8.2010 Sonisphere, Pori
8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki
Still counting...

"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

\../Juho\../ wrote:
Wikipedia wrote:Yhtye on itse maininnut edustavansa brittiläistä metalia ja ottaneensa vaikutteita 80-luvun "old school thrashistä". Vaikuttajina ovat toimineet Metallica, Iron Maiden, Pantera, Slayer, Testament, Judas Priest, Megadeth ja Machine Head. Nämä bändit innoittivat Bullet for My Valentinen "tarttuvia vokaaleita, aggressiivisia riffejä ja melodioita".
Wikipedia sanoo nuin. Missä biiseissä nuita Iron Maidenin vokaaleja, riffejä tai melodioita näkyy Bullet For My Valentinen biiseissä?
Siis mitä? Miten kysymys Bullet for My Valentinesta nyt ylipäänsä liittyy tähän lirpakkeeseen, jonka pohjaidea on seuraava:
asa wrote:Tähän topiikkiin voi heitellä mieltään askarruttavia kysymyksiä liittyen Maidenin historiaan ja nykyisyyteen, jos ei faktat ole hallussa.
Joo-o, nuo edellämainitut bändit ovat olleet osana BFMV:n soundiin, jossa on tarttuvia vokaaleja aggressiivisia riffejä ja melodioita. Edellämainituilla bändeilläkin näitä on? Eihän missään väitetä, kuten kirjoitat, että BFMV:n musassa olisi Iron Maidenin vokaaleja, Iron Maidenin riffejä tai Iron Maidenin melodioita.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Ja semminkin, iiron maiden-offtopicin uhallakin, jos kuuntelet BFMV:n The Poison -albumin niin huomaat siellä kyllä silkkaa nwobhm-tuplakitaraharmoniaa & -melodiaa yli oman tarpeen. Yllättävän hyvä levy oli se.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
\../Juho\../
Hell Rat
Hell Rat

Post by \../Juho\../ »

Nojoo meni vähä liikaa offtopiciksi mutta pyöriny tuo asia jo pari päivää jo päässä kun kaveri on BFMV-fani ja sanoo et lopeta Maidenin kuuntelu ja kuuntele Bullettia ja sit otin tosta bulletista enempi selvää niin näkyi tuo teksti wikipediassa. Ja toki olisin voinut jättää postaamatta koko viestin ja itse vähän kuunnella ensin mutta kun hätähousu olen... :oops:
Up The Irons!
8.8.2010 Sonisphere, Pori
8.7.2011 Olympiastadion, Helsinki
Still counting...

"This is one of the most amazing fuckin concerts on my whole fuckin life!"
- Bruce Dickinson, Sonisphere Finland 2010
jar^
Peräruiske
Peräruiske

Post by jar^ »

Tietääkö joku, millä perusteella Dave, H ja Janick valitsevat kitaransa keikoilla kuhunkin biisiin?
Tumppa
Bändäri
Bändäri

Post by Tumppa »

^Uskoisin, että soundin takia. Ja onhan sitä mukava soitella eri kitaroilla. :wink:
When you know that your time is close at hand
Maybe then you'll begin to understand
That life down here is just a strange illusion
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

Mikä se Brucen "Gazing up Nicko's nose"-juttu kesken Dance of Deathin oli? Olen kuullut audiona, mutta on päässyt unohtumaan, mitä ja missä.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Hata
Vempare
Vempare

Post by Hata »

Minkä niminen henkilö lukee runopätkän "One after one, by the star dogged moon" etc. Rime Of The Ancient Mariner:ssa?
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Hata wrote:Minkä niminen henkilö lukee runopätkän "One after one, by the star dogged moon" etc. Rime Of The Ancient Mariner:ssa?
Itse Bruce?
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
jar^
Peräruiske
Peräruiske

Post by jar^ »

Hata wrote:Minkä niminen henkilö lukee runopätkän "One after one, by the star dogged moon" etc. Rime Of The Ancient Mariner:ssa?
Sehän on vanha kunnon Nicko.
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

^Vitut on.

Koko tän ketjun tarkoitus olisi mun käsittääkseni palvella ja olla avuksi ja hyödyksi Maiden -faneille. Esitetään kysymys, johon sopisi odottaa jonkun vastaavan asiallisesti. Paskaa voit jauhaa muuallakin. Miksi täällä? Sulla on niin vähän sanottavaa, että jättäisit edes tämän ketjun rauhaan.
Last edited by A.Kivi on Tue Aug 03, 2010 1:33, edited 1 time in total.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

A.Kivi wrote:^Vitut on.
Kerta vastausta ei kerrota, niin jatketaan arvailua :o . Veikkaan Steveä.
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Brucehan se on. Herranjumala.
jar^
Peräruiske
Peräruiske

Post by jar^ »

A.Kivi wrote:Brucehan se on. Herranjumala.
http://www.youtube.com/watch?v=YG_CXEdTIQE" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuunteleppas kohdasta 0.48 > Kuuluu mielestäni paljon paremmin kuin albumiversiolla. Voin melko varmasti sanoa, että tuo ei ole Bruce! Nickoa lähin veikkaamaan, mutta siitäkään en ole aivan 100% varma.
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

^Siis mitä sä nyt meinaat? Mun käsittääkseni toi on ihan sama narulle vedetty pätkä, kuin aina..En tiedä, onko sama, kuin levyllä -enkä nyt jaksa tarkistaa- mutta kyllä vokalisti itse on edelleen vokaaleissa..? :) Mistä te olette saaneet päähänne, että se EI olisi Bruce? :?: Tunnistaahan ton äänensävyn ja -värin nyt tost noin.

Varmaan vuodelta 1984 toi nauha, managerin linjaukset (esim. Brucen housuissa ja lavasteissa 2000 -luvulla) tietäen..
jar^
Peräruiske
Peräruiske

Post by jar^ »

A.Kivi wrote:^Siis mitä sä nyt meinaat? Mun käsittääkseni toi on ihan sama narulle vedetty pätkä, kuin aina..En tiedä, onko sama, kuin levyllä -enkä nyt jaksa tarkistaa- mutta kyllä vokalisti itse on edelleen vokaaleissa..? :) Mistä te olette saaneet päähänne, että se EI olisi Bruce? :?: Tunnistaahan ton äänensävyn ja -värin nyt tost noin.

Varmaan vuodelta 1984 toi nauha, managerin linjaukset (esim. Brucen housuissa ja lavasteissa 2000 -luvulla) tietäen..
Varmasti onkin sama pätkä kuin albumilla, mutta kuuluu mun mielestä paremmin tolla videolla. Olen kyllä sitä mieltä, että toi lause "Each turned his..." ei kyllä kuulosta yhtään Brucelta... Mutta toivotaan, että saataisiin jostain varma tieto niin voitais laittaa tää asia pakettiin :D Niin ja eihän Brucekaan lausu näitä TNOTB:n eikä Alexanderin alku löpinöitä...
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Ole mun puolesta ihan sitä mieltä, kun haluat, mistä tahansa asiasta haluat, mutta älä vastaa tähän ketjuun samalla mutu -tuntumalla, kuin kaikkialle muualle. Jooko? Tarkista ketjun otsikko ja avaudu sitten, jos koet olevasi kysyjälle hyödyksi.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

jar^ wrote:Sehän on vanha kunnon Nicko.
Ihan oikeesti, mitä vittua täällä tapahtuu? Kaikenlaista täällä on viime aikoina koitettu tarjota "asiantuntijan vastauksena", mutta nyt rikotaan taasen rajoja!
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

^Kyllähän innostuksen toki ymmärtää (ja hyväksyykin), mutta esim. ton Rime -kyssärin esitti hahmo ekana postauksenaan..Näitä hahmoja, jotka tämän sirkuksen sekaan uskaltaa, pitäisi varjella ja pitää, kuin kukkaa kämmenellä. Tai ainakin niitä pitäisi jotenkin kyetä suojelemaan tältä MBD -prinssi -osastolta.

Tohon Nickorulesin kysymykseen Nickon nenästä uskaltaisin todeta, että Bruce välillä vain huvikseen vaihtoi DOD:n sanoituksia hieman juurevampaan muotoon. Rumpalin lyttyyn lyöty nenä on ollut yleinen vitsailun aihe 80 -luvun puolimaista lähtien.

Dod -rundin buutseilta kuulee paljon sanoitusvariaatioita Dance of Deathistä, kuten esim. Japanista läppää rumpalin valokuvien ottamisesta: " Not aware of a Nicko so close to me, taking big flash photos.." jne. (Nicko nousi rumpujensa takaa ottamaan kavereistaan valokuvia, kun ei ilmeisesti ollut siinä vaiheessa biisiä parempaakaan tekemistä).
nickorules
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by nickorules »

A.Kivi wrote:
Dod -rundin buutseilta kuulee paljon sanoitusvariaatioita Dance of Deathistä, kuten esim. Japanista läppää rumpalin valokuvien ottamisesta: " Not aware of a Nicko so close to me, taking big flash photos.." jne. (Nicko nousi rumpujensa takaa ottamaan kavereistaan valokuvia, kun ei ilmeisesti ollut siinä vaiheessa biisiä parempaakaan tekemistä).
Kai se tuo oli.
Oi aikoja arkoja,
Aikojen uhriparkoja,
Hyveen kirveitä,
Tekoja hirveitä,
Kun lait luonnon omat
Rikkovat luonnottomat.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Vinyyli"pellet": Mistä saan tilattua tulevan Meidenin vinyylimuodossa ennakkoon?
"To be alive is more than just breathing"
Post Reply