Maidenin aliarvostetuimmat biisit?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Toxic Enema
Hell Rat
Hell Rat

Post by Toxic Enema »

Virtualilta tulee itselläni päällimäisenä mieleen When two worlds collide. Haluaisinpa todella kuulla nykykokoonpanon esittämänä tuon rallin. Brucen ääni antaisi taatusti kappaaleelle sen puutuvan silauksen, mikä levyltä puuttuu. Biisin kitaraharmoniat kuulostavat kerrassaan upealta.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
WM
Hang-Around
Hang-Around

Post by WM »

Off, mikähän tätäkin vaivaa kun olen jo kaksi kertaa kirjoittanut tänne eikä kummatkaan ole tulleet perille..
No, koetetaan uudestaan. Aliarvostetuimmat ovat Quest Of Fire, Face In The Sand, Age Of Innocense.. Siihen nähden miten hyviä ne on niin aika "tuntemattomia" ovat.
7.7.2005
12.11.2006
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

WM wrote:Off, mikähän tätäkin vaivaa kun olen jo kaksi kertaa kirjoittanut tänne eikä kummatkaan ole tulleet perille..
No, koetetaan uudestaan. Aliarvostetuimmat ovat Quest Of Fire, Face In The Sand, Age Of Innocense.. Siihen nähden miten hyviä ne on niin aika "tuntemattomia" ovat.
Kyllä ne perille ovat tulleet, ne ovat vain kadonneet perusteluiden puutteen johdosta bittiavaruuteen. Pitäisi olla selvää kaikille sääntökirjan kautta kiertäneille, että vastausten tulee olla perusteltuja. Pelkät listaamiset katoavat hyvin nopeasti.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

Sun And Steel ja Public Enema Number One. Molemmat ovat loistavia kappaleita ja varsinkin ensimmäisen biisin kohdalla ihmettelen suuresti miksei sitä ole koskaan soitettu livenä, se olisi kuitenkin niin helposti kuviteltavissa siihen tilanteeseen. Publicin kohdalla ihmettelen miksei sen ole katsottu erottuvan edukseen NPFTD levystä sillä se on todella toimiva kappale, jossa on sitä tiettyä rajuutta. No Prayeriltä löytyy kyllä muitakin saman kaltaisia biisejä mutta, jotenkin minusta juuri tämä kappale ansaitsisi enemmän arvostusta.
DaveyRules
Vempare
Vempare

Post by DaveyRules »

Aika moni Fear of the Dark levyltä.
metal invader
Hang-Around
Hang-Around

Post by metal invader »

Sun and steel, The duellists, The edge of darkness, Judas be my guide... Onhan noita tuntemattomampia huippubiisejä varmasti enemmänkin, mutta tuossa nyt ne mitä muistan tällä hetkellä. Ja tietenkin heti kirjoittamisen jälkeen tulee mieleen 5 lisää :lol: .
No, edit-nappula on olemassa...
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

Tähän aliarvostettujen biisien joukkoon on kyllä lisättävä Childhood's End. Aivan loistavat melodiat, ja samalla todella kaunis biisi. Eipä ole taidettu tätä soittaa koskaan livenä ja eihän Childhood's End mikään livebiisi ole mutta on suuri vääryys ettei tälle biisille ole annattu enemmän arvostusta.
Toxic Enema
Hell Rat
Hell Rat

Post by Toxic Enema »

My pick....hmm let me think. How about The Loneliness of the long distance runner? Taittu tosin mainita jo tässä ketjussa. Mielestäni ehdottoman aliarvostettu, eikä ole taittu koskaan soittaa livenä. Ihmetyttää, että itse Harriskin tuota haukkui Run to the Hills kirjassa. Paradoksaalisesti täytyy vastata toisena Flight of Icarus. Ei välttämättä meidän fanien taholta, mutta bändi itse tuntuu hyljeksivän tai paremminkin vääpeli Harris. Bruce ja Adrian taitaa tykätä rallista paljonkin.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Toxic Enema wrote:Mielestäni ehdottoman aliarvostettu, eikä ole taittu koskaan soittaa livenä.
Soitettiinhan toi ainakin yhdellä, vai oliko se nyt jopa kahdella(?) keikalla heti turneen alussa.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

Ymmärtääkseni "Dont look to the eyes of the stranger" ei ole mikään kovin suuressa arvossa pidetty biisi. Mitä ihmettelenkin suuresti, koska biisihän on suorastaan loistava! Sanoitukset erityisesti nostavat selkäkarvat pystyyn, ja soittokin on miellyttävää.

Tosin eipä taida Blazen ajalta olla kuin pari yleisesti arvostettua biisiä: Sign Of The Cross, Lord Of Flies, The Clansman?
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Man on the Edge ja Futureal myös ovat yleisesti positiivista palautetta keränneitä raitoja mutta muuten taitaakin olla hyvin tapauskohtaista joka fanin kohdalla että mistä tykkää.

Itse olen luukutellut X Factoria tässä muutamat viime päivät. Vitun hieno levy!
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Maaster wrote:Ymmärtääkseni "Dont look to the eyes of the stranger" ei ole mikään kovin suuressa arvossa pidetty biisi. Mitä ihmettelenkin suuresti, koska biisihän on suorastaan loistava! Sanoitukset erityisesti nostavat selkäkarvat pystyyn, ja soittokin on miellyttävää.
Meitsinkin suosikkibiisi VXI:ltä, ensikuuntelusta/ilmestymisestä saakka. Melkeinpä parempi kuin mikään The X Factorillakaan.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Jussi K wrote:
Maaster wrote:Ymmärtääkseni "Dont look to the eyes of the stranger" ei ole mikään kovin suuressa arvossa pidetty biisi. Mitä ihmettelenkin suuresti, koska biisihän on suorastaan loistava! Sanoitukset erityisesti nostavat selkäkarvat pystyyn, ja soittokin on miellyttävää.
Meitsinkin suosikkibiisi VXI:ltä, ensikuuntelusta/ilmestymisestä saakka. Melkeinpä parempi kuin mikään The X Factorillakaan.
Don't Look To The Eyes Of The Stranger:han on yksi parhaista Virtualin biiseistä. Biisi on kuitenkin ehkä vielä joillekkin tuntematon ettei ole itse biisiin perehtynyt paremmin, mutta joka tapauksessahan tuo on vaan maku asia, josta ei pahemmin voi kiistellä. Täysin aliarvostettu!
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

En kyllä ymärrä miksi Invaders saa niin paljon lokaa päälleen, nyttemmin se on mun mielestä melko hyvä biisi juuri sellaista räväkkää menoa eli siis koko biisi täynnä Beastin parasta osa-aluetta. Kertosäe hieman pilaa kyllä kokonaisuutta mutta kyllä sen kestää,ei se enää nykyään hirveästi mun kuuntelua häiritse. Hyvin tämä ainakin avusbiisin paikalla toimii ei tosin misään muualla.
Ozzy.The_Great
Peräruiske
Peräruiske

Post by Ozzy.The_Great »

maidenpoker wrote:Tähän aliarvostettujen biisien joukkoon on kyllä lisättävä Childhood's End. Aivan loistavat melodiat, ja samalla todella kaunis biisi. Eipä ole taidettu tätä soittaa koskaan livenä ja eihän Childhood's End mikään livebiisi ole mutta on suuri vääryys ettei tälle biisille ole annattu enemmän arvostusta.
Totta, on hyvä biisi ja Harrisin basso on loistava läpi biisin
Wrathchild.
Kisälli
Kisälli

Post by Wrathchild. »

^ Täydellisen samaa mieltä. Helposti kovimpia biisejä Fear Of The Darkilla. Itselle myös Maiden fanitus historiani kannalta erittäin tärkeä kipale, sillä se oli ensimmäisiä jotka aiheuttivat sen JUMALAUTA MITÄ KAMAA reaktion :D
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Ozzy.The_Great wrote:
maidenpoker wrote:Tähän aliarvostettujen biisien joukkoon on kyllä lisättävä Childhood's End. Aivan loistavat melodiat, ja samalla todella kaunis biisi. Eipä ole taidettu tätä soittaa koskaan livenä ja eihän Childhood's End mikään livebiisi ole mutta on suuri vääryys ettei tälle biisille ole annattu enemmän arvostusta.
Totta, on hyvä biisi ja Harrisin basso on loistava läpi biisin
Kylläkyllä. Tästä biisistä olen itekin aina tykännyt. Alun melodiat kolahtavat kovaa, samoin Brucen tulkinta.
What we do in life, echoes in eternity
Bombo
Hell Rat
Hell Rat

Post by Bombo »

Flash On The Blade, on huippu biisi jota ei ole hirveästi livenä soitettu.
Where Eagles Dare, hyvä mutta aliarvostettu biisi.
Prowler, Pitäisi enemmän tätä biisiä arvostaa.
Phantom Of Opera, Ei ole hirveästi soitettu livenä.
cuomi
Kisälli
Kisälli

Post by cuomi »

^Flash Of The Bladea komppaan mutta onhan Phantomi pyörinyt ihan kivasti mukana pitkin tuota Early Days-kiertuetta, puhumattaan ihan varsinaisista early dayseista, ja onhan tuo mokoma mukana Live After Deathillakin. Eihän tuo nyt joka setissä mukana roiku mutta ihan mukavastihan tuo on mukana pysytellyt ja oli kyllä mahtava veto todistaa livenä silloin '05.
Maaster
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Maaster »

Eikös tuo Where eagles darekin ole useampaan otteeseen soitettu livenä, ja ymmärtääkseni aika suosittu biisi? Kojatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen ymmärtänyt. Itse tosin en biisistä perusta, että jos onkin aliarvostettu, niin kuulun siihen rupiseen kastiin :lol:
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Itse olen aina ihmetellyt erästä Fear Of The Darkin kaksikkoa, josta suuresti pidän. Bändi on kaikissa tekemisissään sivuuttanut nämä biisit julkaisunsa jälkeen, mikä tuntuu kappaleiden tason huomioiden kovin oudolta. Eivätkö sitten toimisi livetilanteessa tms., julkisesti eivät ainakaan ole kokeilleet ?

Childhood´s End

Sanat olivat maailmanpolitiikan arkipäivää ja tyypillistä Harrismaista pohdintaa siitä, miksi asiat pallollamme ovat niin pielessä kuin ovat. Brucen suoritus kappaleessa on suorastaan jäätävä, kappale sisältää yhden lauletun lauseen, joka menee ehdottomasti Brucen parhaimpien ulostuksien joukkoon ikinä, koko laulettu tuotantonsa huomioiden. Se onpi korostettu alla olevissa sanoissa. Mahtava biisi, aivan turhaan unohdettu.

Childhood's End

[Harris]

I'd sail across the ocean
I'd walk a hundred miles
If I could make it to the end
Oh just to see a smile

You see it in their faces
The sadness in their tears
The desperation and the anger
Madness and the fear

[Chorus:]
No hope, no life, just pain and fear
No food, no love, just greed is here

Starvation and the hunger
The suffering and the pain
The agonies of all-out war
When will it come again ?

The struggle for the power
A tyrant tries again
Just what the hell is going on ?
When will it ever end ?

You see the full moon float
You watch the red sun rise
We take these things for granted
But somewhere someone's dying

Contaminated waters
Pollution and decay
Just waiting for disease to strike
Oh will we learn someday ?

No hope, no life, just pain and fear
No food, no love, no seed, childhoods end.

The Fugitive

Tämäkin on viehättänyt minua aina, Harrisin kynästä, yllättäen. Tästähän tulee elävästi mieleen Harrison Fordin Takaa-ajettu, toisaalta, olen tunnelman puolesta mieltänyt tämän aina Iron Maidenin Over The Hills And Far Away:ksi. Tunnelmassa ja toteutuksessa on jotain samankaltaista Childhood´s Endin kanssa, nämä ovat vähän kuin veljiä keskenään, vaikka aihealue erilainen onkin. Ensimmäinen laulettu säkeistö saa aina kananlihalle, takuuvarmasti. Helposti kympin biisi kokonaisuutena, kuten Childhoodkin. Brucen kaksijakoinen suoritus räkäisemmän ilmaisun ja puhtaan laulun välillä on miellyttänyt erityisesti tässä biisissä.

The Fugitive

[Harris]

On a cold October morning
As frost lay on the ground
Waiting to make my move
I made no sound

Waiting for the mist to cover all around
I carefully picked my time then took the wall

I'm sick and tired of running
The hunger and the pain
A stop to look about then off again

Being at the wrong place
And at the wrong time
Suspected of a hit that was my crime

I am a fugitive being hunted down like game
I am a fugitive but I've got to clear my name

Always looking 'round me
Forever looking back
I'll always be a target for attack

Every morning onwards
Always on the run
Waiting for a sight of a loaded gun

Even if I find them
And get to clear my name
I know that things can never be the same

But if I ever prove
My innocence some day
I've got to get them all to make them pay

Tämän parin kun joskus kuulisi livenä. Näistä jommakumman olisi voinut välillä valita settiin esim. loppuunkulutetun Afraid To Shoot Strangersin tilalle. Mutku ei niin ei. Mä vaan ihmettelen, mitä mä ihmettelen.

Siinä oma parini tähän aiheeseen, näin muutaman vuoden viiveellä :wink:

Raudat Kattoon !
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Osiris wrote:
Jussi K wrote:
Don't Look To The Eyes Of The Stranger:han on yksi parhaista Virtualin biiseistä. Biisi on kuitenkin ehkä vielä joillekkin tuntematon ettei ole itse biisiin perehtynyt paremmin, mutta joka tapauksessahan tuo on vaan maku asia, josta ei pahemmin voi kiistellä. Täysin aliarvostettu!
Se olisiyksi parhaista sen levyn biiseistä, mutta kunse täysin kä-sit-tä-mä-tön humppaosuus onnistuu kyllä tehokkaasti melkein tuhoamaan kaiken sen, mitä aiemmin on aikaan saatu. :lol: :lol: :lol:
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Rawhead
Berserkki
Berserkki

Post by Rawhead »

^Kun kaupan päälle vielä biisin lopetus on ehkä hätiköidyin ikinä, niin ei voi kyllä puhua aliarvostetusta kappaleesta. :lol: Olen Siirin kanssa samaa mieltä, että biisissä olisi paljon potentiaalia parempaankin, mutta humpat menee vähän yli ja ohi.
"I don't trust anyone who doesn't like Slayer."
-Mike Patton
AtomiSika
Hang-Around
Hang-Around

Post by AtomiSika »

Nytten kun pitkästä aikaa kuuntelin biisin niin repesin totaalisesti tuossa lopussa :D. Mitä ihmettä ? Ihan kuin joku Eläkeläisten coveri jostain maidenin biisistä :D.
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Höh, ihme jätkiä täällä. Ite ainakin tykkään tuosta humpasta, ongelmana on vain se, että se ei sovi kokonaisuuteen. Biisissä olisi aineksia kahteen hyvään kappaleeseen, mutta yhteentungettuna ne lähinnä pilaavat toinen toisensa. Humppaa lukuunottamatta biisi on kuitenkin varsin tyypillistä Maidenia, niin olisivat tehneet erikseen Maiden-biisin ja tunkeneet humpat vaikka johonkin Holy Smoke-tyyppiseen rallatukseen.
Post Reply