Maidenin aliarvostetuimmat biisit?
Moderator: The Killer Krew
-
- Hell Rat
Virtualilta tulee itselläni päällimäisenä mieleen When two worlds collide. Haluaisinpa todella kuulla nykykokoonpanon esittämänä tuon rallin. Brucen ääni antaisi taatusti kappaaleelle sen puutuvan silauksen, mikä levyltä puuttuu. Biisin kitaraharmoniat kuulostavat kerrassaan upealta.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Kyllä ne perille ovat tulleet, ne ovat vain kadonneet perusteluiden puutteen johdosta bittiavaruuteen. Pitäisi olla selvää kaikille sääntökirjan kautta kiertäneille, että vastausten tulee olla perusteltuja. Pelkät listaamiset katoavat hyvin nopeasti.WM wrote:Off, mikähän tätäkin vaivaa kun olen jo kaksi kertaa kirjoittanut tänne eikä kummatkaan ole tulleet perille..
No, koetetaan uudestaan. Aliarvostetuimmat ovat Quest Of Fire, Face In The Sand, Age Of Innocense.. Siihen nähden miten hyviä ne on niin aika "tuntemattomia" ovat.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Lentäjä-Ässä
Sun And Steel ja Public Enema Number One. Molemmat ovat loistavia kappaleita ja varsinkin ensimmäisen biisin kohdalla ihmettelen suuresti miksei sitä ole koskaan soitettu livenä, se olisi kuitenkin niin helposti kuviteltavissa siihen tilanteeseen. Publicin kohdalla ihmettelen miksei sen ole katsottu erottuvan edukseen NPFTD levystä sillä se on todella toimiva kappale, jossa on sitä tiettyä rajuutta. No Prayeriltä löytyy kyllä muitakin saman kaltaisia biisejä mutta, jotenkin minusta juuri tämä kappale ansaitsisi enemmän arvostusta.
-
- Vempare
-
- Hang-Around
-
- Lentäjä-Ässä
Tähän aliarvostettujen biisien joukkoon on kyllä lisättävä Childhood's End. Aivan loistavat melodiat, ja samalla todella kaunis biisi. Eipä ole taidettu tätä soittaa koskaan livenä ja eihän Childhood's End mikään livebiisi ole mutta on suuri vääryys ettei tälle biisille ole annattu enemmän arvostusta.
-
- Hell Rat
My pick....hmm let me think. How about The Loneliness of the long distance runner? Taittu tosin mainita jo tässä ketjussa. Mielestäni ehdottoman aliarvostettu, eikä ole taittu koskaan soittaa livenä. Ihmetyttää, että itse Harriskin tuota haukkui Run to the Hills kirjassa. Paradoksaalisesti täytyy vastata toisena Flight of Icarus. Ei välttämättä meidän fanien taholta, mutta bändi itse tuntuu hyljeksivän tai paremminkin vääpeli Harris. Bruce ja Adrian taitaa tykätä rallista paljonkin.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Ymmärtääkseni "Dont look to the eyes of the stranger" ei ole mikään kovin suuressa arvossa pidetty biisi. Mitä ihmettelenkin suuresti, koska biisihän on suorastaan loistava! Sanoitukset erityisesti nostavat selkäkarvat pystyyn, ja soittokin on miellyttävää.
Tosin eipä taida Blazen ajalta olla kuin pari yleisesti arvostettua biisiä: Sign Of The Cross, Lord Of Flies, The Clansman?
Tosin eipä taida Blazen ajalta olla kuin pari yleisesti arvostettua biisiä: Sign Of The Cross, Lord Of Flies, The Clansman?
-
- Azazel
Meitsinkin suosikkibiisi VXI:ltä, ensikuuntelusta/ilmestymisestä saakka. Melkeinpä parempi kuin mikään The X Factorillakaan.Maaster wrote:Ymmärtääkseni "Dont look to the eyes of the stranger" ei ole mikään kovin suuressa arvossa pidetty biisi. Mitä ihmettelenkin suuresti, koska biisihän on suorastaan loistava! Sanoitukset erityisesti nostavat selkäkarvat pystyyn, ja soittokin on miellyttävää.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Don't Look To The Eyes Of The Stranger:han on yksi parhaista Virtualin biiseistä. Biisi on kuitenkin ehkä vielä joillekkin tuntematon ettei ole itse biisiin perehtynyt paremmin, mutta joka tapauksessahan tuo on vaan maku asia, josta ei pahemmin voi kiistellä. Täysin aliarvostettu!Jussi K wrote:Meitsinkin suosikkibiisi VXI:ltä, ensikuuntelusta/ilmestymisestä saakka. Melkeinpä parempi kuin mikään The X Factorillakaan.Maaster wrote:Ymmärtääkseni "Dont look to the eyes of the stranger" ei ole mikään kovin suuressa arvossa pidetty biisi. Mitä ihmettelenkin suuresti, koska biisihän on suorastaan loistava! Sanoitukset erityisesti nostavat selkäkarvat pystyyn, ja soittokin on miellyttävää.
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
-
- Lentäjä-Ässä
En kyllä ymärrä miksi Invaders saa niin paljon lokaa päälleen, nyttemmin se on mun mielestä melko hyvä biisi juuri sellaista räväkkää menoa eli siis koko biisi täynnä Beastin parasta osa-aluetta. Kertosäe hieman pilaa kyllä kokonaisuutta mutta kyllä sen kestää,ei se enää nykyään hirveästi mun kuuntelua häiritse. Hyvin tämä ainakin avusbiisin paikalla toimii ei tosin misään muualla.
-
- Peräruiske
Totta, on hyvä biisi ja Harrisin basso on loistava läpi biisinmaidenpoker wrote:Tähän aliarvostettujen biisien joukkoon on kyllä lisättävä Childhood's End. Aivan loistavat melodiat, ja samalla todella kaunis biisi. Eipä ole taidettu tätä soittaa koskaan livenä ja eihän Childhood's End mikään livebiisi ole mutta on suuri vääryys ettei tälle biisille ole annattu enemmän arvostusta.
-
- Kisälli
Kylläkyllä. Tästä biisistä olen itekin aina tykännyt. Alun melodiat kolahtavat kovaa, samoin Brucen tulkinta.Ozzy.The_Great wrote:Totta, on hyvä biisi ja Harrisin basso on loistava läpi biisinmaidenpoker wrote:Tähän aliarvostettujen biisien joukkoon on kyllä lisättävä Childhood's End. Aivan loistavat melodiat, ja samalla todella kaunis biisi. Eipä ole taidettu tätä soittaa koskaan livenä ja eihän Childhood's End mikään livebiisi ole mutta on suuri vääryys ettei tälle biisille ole annattu enemmän arvostusta.
What we do in life, echoes in eternity
^Flash Of The Bladea komppaan mutta onhan Phantomi pyörinyt ihan kivasti mukana pitkin tuota Early Days-kiertuetta, puhumattaan ihan varsinaisista early dayseista, ja onhan tuo mokoma mukana Live After Deathillakin. Eihän tuo nyt joka setissä mukana roiku mutta ihan mukavastihan tuo on mukana pysytellyt ja oli kyllä mahtava veto todistaa livenä silloin '05.
-
- Crusader
Itse olen aina ihmetellyt erästä Fear Of The Darkin kaksikkoa, josta suuresti pidän. Bändi on kaikissa tekemisissään sivuuttanut nämä biisit julkaisunsa jälkeen, mikä tuntuu kappaleiden tason huomioiden kovin oudolta. Eivätkö sitten toimisi livetilanteessa tms., julkisesti eivät ainakaan ole kokeilleet ?
Childhood´s End
Sanat olivat maailmanpolitiikan arkipäivää ja tyypillistä Harrismaista pohdintaa siitä, miksi asiat pallollamme ovat niin pielessä kuin ovat. Brucen suoritus kappaleessa on suorastaan jäätävä, kappale sisältää yhden lauletun lauseen, joka menee ehdottomasti Brucen parhaimpien ulostuksien joukkoon ikinä, koko laulettu tuotantonsa huomioiden. Se onpi korostettu alla olevissa sanoissa. Mahtava biisi, aivan turhaan unohdettu.
Childhood's End
[Harris]
I'd sail across the ocean
I'd walk a hundred miles
If I could make it to the end
Oh just to see a smile
You see it in their faces
The sadness in their tears
The desperation and the anger
Madness and the fear
[Chorus:]
No hope, no life, just pain and fear
No food, no love, just greed is here
Starvation and the hunger
The suffering and the pain
The agonies of all-out war
When will it come again ?
The struggle for the power
A tyrant tries again
Just what the hell is going on ?
When will it ever end ?
You see the full moon float
You watch the red sun rise
We take these things for granted
But somewhere someone's dying
Contaminated waters
Pollution and decay
Just waiting for disease to strike
Oh will we learn someday ?
No food, no love, no seed, childhoods end.
The Fugitive
Tämäkin on viehättänyt minua aina, Harrisin kynästä, yllättäen. Tästähän tulee elävästi mieleen Harrison Fordin Takaa-ajettu, toisaalta, olen tunnelman puolesta mieltänyt tämän aina Iron Maidenin Over The Hills And Far Away:ksi. Tunnelmassa ja toteutuksessa on jotain samankaltaista Childhood´s Endin kanssa, nämä ovat vähän kuin veljiä keskenään, vaikka aihealue erilainen onkin. Ensimmäinen laulettu säkeistö saa aina kananlihalle, takuuvarmasti. Helposti kympin biisi kokonaisuutena, kuten Childhoodkin. Brucen kaksijakoinen suoritus räkäisemmän ilmaisun ja puhtaan laulun välillä on miellyttänyt erityisesti tässä biisissä.
The Fugitive
[Harris]
On a cold October morning
As frost lay on the ground
Waiting to make my move
I made no sound
Waiting for the mist to cover all around
I carefully picked my time then took the wall
I'm sick and tired of running
The hunger and the pain
A stop to look about then off again
Being at the wrong place
And at the wrong time
Suspected of a hit that was my crime
I am a fugitive being hunted down like game
I am a fugitive but I've got to clear my name
Always looking 'round me
Forever looking back
I'll always be a target for attack
Every morning onwards
Always on the run
Waiting for a sight of a loaded gun
Even if I find them
And get to clear my name
I know that things can never be the same
But if I ever prove
My innocence some day
I've got to get them all to make them pay
Tämän parin kun joskus kuulisi livenä. Näistä jommakumman olisi voinut välillä valita settiin esim. loppuunkulutetun Afraid To Shoot Strangersin tilalle. Mutku ei niin ei. Mä vaan ihmettelen, mitä mä ihmettelen.
Siinä oma parini tähän aiheeseen, näin muutaman vuoden viiveellä
Raudat Kattoon !
Childhood´s End
Sanat olivat maailmanpolitiikan arkipäivää ja tyypillistä Harrismaista pohdintaa siitä, miksi asiat pallollamme ovat niin pielessä kuin ovat. Brucen suoritus kappaleessa on suorastaan jäätävä, kappale sisältää yhden lauletun lauseen, joka menee ehdottomasti Brucen parhaimpien ulostuksien joukkoon ikinä, koko laulettu tuotantonsa huomioiden. Se onpi korostettu alla olevissa sanoissa. Mahtava biisi, aivan turhaan unohdettu.
Childhood's End
[Harris]
I'd sail across the ocean
I'd walk a hundred miles
If I could make it to the end
Oh just to see a smile
You see it in their faces
The sadness in their tears
The desperation and the anger
Madness and the fear
No food, no love, just greed is here
Starvation and the hunger
The suffering and the pain
The agonies of all-out war
When will it come again ?
The struggle for the power
A tyrant tries again
Just what the hell is going on ?
When will it ever end ?
You see the full moon float
You watch the red sun rise
We take these things for granted
But somewhere someone's dying
Contaminated waters
Pollution and decay
Just waiting for disease to strike
Oh will we learn someday ?
No food, no love, no seed, childhoods end.
The Fugitive
Tämäkin on viehättänyt minua aina, Harrisin kynästä, yllättäen. Tästähän tulee elävästi mieleen Harrison Fordin Takaa-ajettu, toisaalta, olen tunnelman puolesta mieltänyt tämän aina Iron Maidenin Over The Hills And Far Away:ksi. Tunnelmassa ja toteutuksessa on jotain samankaltaista Childhood´s Endin kanssa, nämä ovat vähän kuin veljiä keskenään, vaikka aihealue erilainen onkin. Ensimmäinen laulettu säkeistö saa aina kananlihalle, takuuvarmasti. Helposti kympin biisi kokonaisuutena, kuten Childhoodkin. Brucen kaksijakoinen suoritus räkäisemmän ilmaisun ja puhtaan laulun välillä on miellyttänyt erityisesti tässä biisissä.
The Fugitive
[Harris]
On a cold October morning
As frost lay on the ground
Waiting to make my move
I made no sound
Waiting for the mist to cover all around
I carefully picked my time then took the wall
I'm sick and tired of running
The hunger and the pain
A stop to look about then off again
Being at the wrong place
And at the wrong time
Suspected of a hit that was my crime
I am a fugitive being hunted down like game
I am a fugitive but I've got to clear my name
Always looking 'round me
Forever looking back
I'll always be a target for attack
Every morning onwards
Always on the run
Waiting for a sight of a loaded gun
Even if I find them
And get to clear my name
I know that things can never be the same
But if I ever prove
My innocence some day
I've got to get them all to make them pay
Tämän parin kun joskus kuulisi livenä. Näistä jommakumman olisi voinut välillä valita settiin esim. loppuunkulutetun Afraid To Shoot Strangersin tilalle. Mutku ei niin ei. Mä vaan ihmettelen, mitä mä ihmettelen.
Siinä oma parini tähän aiheeseen, näin muutaman vuoden viiveellä

Raudat Kattoon !
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Se olisiyksi parhaista sen levyn biiseistä, mutta kunse täysin kä-sit-tä-mä-tön humppaosuus onnistuu kyllä tehokkaasti melkein tuhoamaan kaiken sen, mitä aiemmin on aikaan saatu.Osiris wrote:Don't Look To The Eyes Of The Stranger:han on yksi parhaista Virtualin biiseistä. Biisi on kuitenkin ehkä vielä joillekkin tuntematon ettei ole itse biisiin perehtynyt paremmin, mutta joka tapauksessahan tuo on vaan maku asia, josta ei pahemmin voi kiistellä. Täysin aliarvostettu!Jussi K wrote:Meitsinkin suosikkibiisi VXI:ltä, ensikuuntelusta/ilmestymisestä saakka. Melkeinpä parempi kuin mikään The X Factorillakaan.Maaster wrote:Ymmärtääkseni "Dont look to the eyes of the stranger" ei ole mikään kovin suuressa arvossa pidetty biisi. Mitä ihmettelenkin suuresti, koska biisihän on suorastaan loistava! Sanoitukset erityisesti nostavat selkäkarvat pystyyn, ja soittokin on miellyttävää.

^Kun kaupan päälle vielä biisin lopetus on ehkä hätiköidyin ikinä, niin ei voi kyllä puhua aliarvostetusta kappaleesta.
Olen Siirin kanssa samaa mieltä, että biisissä olisi paljon potentiaalia parempaankin, mutta humpat menee vähän yli ja ohi.

"I don't trust anyone who doesn't like Slayer."
-Mike Patton
-Mike Patton
Höh, ihme jätkiä täällä. Ite ainakin tykkään tuosta humpasta, ongelmana on vain se, että se ei sovi kokonaisuuteen. Biisissä olisi aineksia kahteen hyvään kappaleeseen, mutta yhteentungettuna ne lähinnä pilaavat toinen toisensa. Humppaa lukuunottamatta biisi on kuitenkin varsin tyypillistä Maidenia, niin olisivat tehneet erikseen Maiden-biisin ja tunkeneet humpat vaikka johonkin Holy Smoke-tyyppiseen rallatukseen.