A Matter of Life and Death (yleinen keskustelu)

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Lowerslave wrote:^Oonkos tulossa ihan vainoharhaseks vai heiluukos tässä pilkkakirves Metallican suuntaan :wink:?
Tohtori vastaa: nyt pikimiten lääkitys kohdalleen 8). Ei sentään, tässä oli kysessä lähinnä Asalle suunnattu bändiräpeltelyihimme littyvä letkautus.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

^Asia selvä :D. Kuvittelin jo, että vääntäisit jonkin sortin kritiikkiä tuota Metallican Livemetallica-systeemiä kohtaan.
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

Nyt kun taas vähästä aikaa kuuntelen AMOLADia niin huomaa mitkä on kovimmat kipaleet. Nyt Lord Of Light menossa ja tää ihan räjäyttää pään!
Kyllä AMOLADin osakkeet vaan on nousussa ihan kokoajan
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Lord Of Lightista tuli välittömästi oma suosikkini Tampereen keikan jälkeen. For the Greater Good of God syrjäytetty, Lord of Light, Different World, These Colours, Brighter ja Longest Day!

(kukahan mahtaa olla osallistunut jokaisen noiden viiden tekemiseen? :D )

No läpällähän minä. En mä todella osaa pistää AMOLAD-kappaleita parhausjärjestykseen. Kuitenkin kovin levy ikinä kyseessä.
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Meikällä taas Lord Of light ollut ekasta kuuntelukerrasta ihan selvästä suosikki. Jotenkin niin paras, täyttä Maidenia vaan! FTGGOG taas on listalla tokana, sekin vähän nostanut rispektejään keikan jälkeen. Ja olis luullu et Out Of The Shadows olis latistanu tunnelmaa mutta olikin ihan pirun toimiva livenä! Muttei vieläkään nouse kovin hyväksi biisiksi :?
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Komppia Lord Of Light - hehkutuksille, mutta napin painallus soittimessa eteenpäin avaakin vielä kovemman rallin, nimittäin The Legacyn. Sävellystyö on kaikessa eeppisyydessään jotain aivan nerokasta ja jälleen kerran biisi pakottaakin soittamaan levyn vielä kertaalleen läpi. Biisien paremmuus - järjestykseen lajitteleminen onkin jo sitten aivan toinen juttu..
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Jep, minultakaan ei onnistu biisien paremmuus järjestykseen laittaminenkaan, mutta kyllä hyvät ja mahtavat biisit saan eroteltua :lol:
Onhan tuo Legacy kova muttei pärjää FTGGOG, Brighter Than A 1000 Suns tai lord Of Lightille.
Warlock
Wimp
Wimp

Post by Warlock »

Hohhoijjaa... Aivan uskomaton levy... Kerpele... aivan käsittämätöntä että bändi taipuu uransa toistaseksi parhaaseensa tässä vaiheessa... Sorgen että tässä vaiheessa hypetän :D Vihdoin ja viimein pitää avautua.
Here we stand, Brothers us all...
All the sons, divided we'd fall...
MaidenFan
Vempare
Vempare

Post by MaidenFan »

Ihan mahtava levy.Oon kuunnelu varmaan miljoona kertaa läpi,se on niin hyvä.Nytkin windows media playerissä kuuntelen.Aah! \,,/

Lempikappaleitani ovat Different world,out of the shadows ja monet muut. :wink:
Killer...behind you!
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Tässä on aika tarkkaan 20 vuotta oltu Maidenin fanina ja olen aina ollut sitä mieltä, ja olen edelleen ettei Maiden ole huonoja levyjä tehnytkään mutta mitä AMOLADiin tulee...on se minusta paras levy ikinä! Seventh son..on myös hyvä mutta mikään muu Maidenin levy ei olisi kokonaisuutena kestänyt live soittoa ja voi olla ettei sellaista levyä tule enää Maidenilta. AMOLAD on todella mahtava lätty ja osa biiseistä, esim tuo yllä mainittu Lord Of Light samoin kuin Longest Day nostivat osakkeitaan pörssissäni keikkojen jälkeen vaikka ne kuulostivat jo alussa kovilta kipaleilta.
Hiukan off topiskia mutta esim Dream Theater on harrastanut näitä koko albumin soittamisia mutta ei heilläkään ole ollut koskaan näin kovaa kokonaisuutta kuin Maidenilla.
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
_maiden_
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by _maiden_ »

Jep jep, varsinki keikan jälkeen on ollu kyseinen levy aika kovassa kulutuksessa.

Koko levyhän on tietenkin ihan loistava, mutta jos lempibiisit pitäis mainita niin kyllä ne olis varmaan juuri se yllä paljon hehkutettu Lord Of Light, ja sen lisäksi For The Greater Good Of God, These Colours Don't Run ja Longest Day...
No, en viitsi tota listaa enää jatkaa, kun sinne päätyis lopulta kuitenki melkein levyn kaikki biisit. 8)

Mielestäni yksi Maidenin parhaista levyistä, top3:ssa Piece Of Mindin ja Seventh Son Of A Seventh Sonin kanssa. :finger:
Jazzë
Roudari
Roudari

Post by Jazzë »

Kyllä itselläni edelleen samat suosikit ovat pitemmällä aikavälillä pitäneet pintansa. The Pilgrim on edeleen se levyn kovin ralli, Brighter Than a Thousand Suns, The Longest Day, The Reicarnation of Benjamin Breeg, For the Greater Good of God sekä Lord of Light tulevat tasavahvoina perässä. Kaikki ovat joko täysin tai sitten ainakin 99 prosenttisesti erinomaisia.
Different World, These Colours Don't Run ja The Legacy ovat sitten seuraavina. "Different World" oli välillä nousemassa koko ajan paremmaksi ja paremmaksi, jolloin rupesin miettimään että tuleekohan tästä se kaikkien aikojen paras Maiden-levyn startteri. No... liioittelun makua ja eihän siinä niin käynyt. Hyvä perusralli edelleen ja toimii, sama juttu "These Colours Don't Runnin" kanssa, joka kuulosti ekalla kuuntelulla pirun kovalta, menetti sitten tehonsa mutta on palannut pikkuhiljaa paikalleen. Ei levyn paras biisi, mutta tasaisen vahvalla levyllä yksi hyvistä veisuista.
"The Legacy" on pitkästä intro-osastaan huolimatta, joka siis alussa oli jopa ylitsepääsemätön este tämän biisin hyvyydelle, on auennut nyttemin. Kun biisi pääsee vauhtiin, niin kulkee se ihan mallikkaasti loppuun asti. Kertosäe sitten ei ole minun mieleeni. Siitä jää vaan joku sellainen "tämmöinenkö tämä sitten oli" -fiilis. En tiedä mikä on.
Out of the Shadows on minulle selkeästi levyn heikoin biisi. Ihan kuin Iron Maidenin "biisikokoamon" ylimääräisestä jäteromusta olisi kasaan pistetty. Rauhaliset osuudet toimii ihan hyvin, mutta muuten minuun korvaani vain keskinkertainen kappale 9 hyvän/erinomaisen joukossa.

Eli kokonaisuutena hyvä levy edelleen näin kolmen kuukauden sulattelun ja lukemattomien kuuntelukertojen jälkeen. Ei paha.
Last edited by Jazzë on Tue Dec 05, 2006 17:52, edited 1 time in total.
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

"Different World" oli välillä nousemassa koko ajan paremmaksi ja paremmaksi, jolloin rupesin miettimään että tuleekohan tästä se kaikkien aikojen paras Maiden-levyn startteri.
Omasta mielestä se on ! kaikkien aikojen maidenin paras alottaja, mielipiteensä kullakin..

Mielestäni AMOLAD on se ehkä kovin levy ulos tulleista, mutta kova kamppailu on SSOASS:n kanssa :D
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Nyt ajan kuluessa toi jää SSOASSn ja SIT:n kanssa kärkikolmikkoon, vaikea järjestellä. DW taas mielestäni on yksi heikompia starttereita, kaikki 2000-luvun startterit on ollut mauttomia (Wildest Dreams ja DW) Wickermanissä taas on jotain asennetta. kova levy edelleen tämä AMOLAD, kyllä se maiden vieläkin osaa jysäyttää!
_maiden_
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by _maiden_ »

Putee wrote:
"Different World" oli välillä nousemassa koko ajan paremmaksi ja paremmaksi, jolloin rupesin miettimään että tuleekohan tästä se kaikkien aikojen paras Maiden-levyn startteri.
Niin, kyllä Different World on erittäin hyvä startteri, ei pärjää joillekkin vanhoille levyn aloituksille, esim. Aces Highille, mutta mielestäni paras 2000-luvun starttereista.
Collins
Vempare
Vempare

Post by Collins »

Omalla kohdalla tämä levy iskee suoraan sydämeen. Tekisi melkein mieli sanoa, että paras studiolätty minkä ovat julkaisseet.
No perkule, sehän on.
Brave New Worldin ja Dance Of Deathin (mitkä olivat pienoisia pettymyksiä) jälkeen en osannut enään odottaa napakymppiä, mutta tulihan se sieltä.

Muuten, onkohan kellään tietoa, että kuinka paljon AMOLAD on myynyt noin suurinpiirtein tähän mennessä maailmanlaajuisesti?
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Different Worldia saa jo näköjään varattua Levykauppa Äxästä. CD-singlellä hintaa 3,50 euroa ja DVD-singlellä 7,90 euroa. CD-singlen hinta ihan odotettu, mutta eipä ole kovin pahanhintainen tuo DVD-single, kun katsoo kuinka paljon on sisältöä. Vinyyliä ei näköjään vielä ole listoilla.
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

^Varauksee vois laittaa :lol: Tuleekohan vinyyli versio sitten vähän myöhässä taas? Itse ainakin nappaan hyllyyn Dvd ja vinyyli version, nyt kun on makuun päässyt. vinyylin ihan sen takia kun ne on aina vain hienompia.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Olen ollut aivan pähkinöinä Keikoilla tuosta Differen Worldistä. Lähtee keikka niin vitun hyvin käyntiin. Sitten Out Of The Shadows ollut ainut biisi levyllä johon vähän kypsynyt, mutta keikalla toimii kuin junan vessa eli....hmn TOIMII :lol:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

Jazzë wrote: Out of the Shadows on minulle selkeästi levyn heikoin biisi. Ihan kuin Iron Maidenin "biisikokoamon" ylimääräisestä jäteromusta olisi kasaan pistetty. Rauhaliset osuudet toimii ihan hyvin, mutta muuten minuun korvaani vain keskinkertainen kappale 9 hyvän/erinomaisen joukossa.

Eli kokonaisuutena hyvä levy edelleen näin kolmen kuukauden sulattelun ja lukemattomien kuuntelukertojen jälkeen. Ei paha.
Lyöppäs se lätty vielä sen parin kuukauden ajaksi sinne koneesen niin saahaan ehkä "hiukan" parempi mielipide. :lol:

Mielestäni, levy on kokonaisuudessa täysi kymppi. Legendastatuksella vielä "saattaisi" pari mennä ohitte, mutta tiukkaa on.

Pari kertaa tullut kuunneltua ihan putkeen, kun liian nopiasti menee. Ei tunnu mitenkään päälle 70min levyltä.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Jazzë
Roudari
Roudari

Post by Jazzë »

^ Hiljaa mäessä! Kuunnellut olen Out of the Shadowsia erittäin ahkerasti mutta en saa siitä siltikään aikaiseksi muiden levyn kappaleiden tasolle nousevaa palasta.
Tai... jos sinä niin vaadit niin kyllä minä sen lättysen sinulta "lainaan" voin pariksi kuukaudeksi ottaa 8)

Edit: Yksi ässä lisää.
Last edited by Jazzë on Fri Dec 08, 2006 22:29, edited 1 time in total.
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

Jazzë wrote:^ Hiljaa mäessä! Kuunnellut olen Out of the Shadowia erittäin ahkerasti mutta en saa siitä siltikään aikaiseksi muiden levyn kappaleiden tasolle nousevaa palasta.
Tai... jos sinä niin vaadit niin kyllä minä sen lättysen sinulta "lainaan" voin pariksi kuukaudeksi ottaa 8)
Osta jo oma. :lol: Kuluu vielä kun vähän väliä toisen soittimessa tuntikaupalla pyörii.

Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni?
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Räbsä wrote:
Totaali repeäminen. :lol:

Anteeksi offtopic.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Jazzë
Roudari
Roudari

Post by Jazzë »

Räbsä wrote:
Jazzë wrote:^ Hiljaa mäessä! Kuunnellut olen Out of the Shadowia erittäin ahkerasti mutta en saa siitä siltikään aikaiseksi muiden levyn kappaleiden tasolle nousevaa palasta.
Osta jo oma. :lol: Kuluu vielä kun vähän väliä toisen soittimessa tuntikaupalla pyörii.

No totta helvetissä minä sinulta yhden Riesenin haluan! Anna saman tien kaksi niin ei tarvitse yhdellä kituuttaa menemään. Kun otan yhden, en voi olla ottamatta toista. Sama juttu jos vetelee sipsejä naamaan. Tai... jätänpä sen viimeisen esimerkin sanomatta :lol:

Jotta ei mene pelkästään offtoppeiluksi(ja -tappeluksi) niin heitämpä vielä sen, että nyt alkaa jo The Legacyn "se eräs kohta" toimimaan ("Take the world to a better place, given hope...jne."). Kyllä... tänä päivänä koin jonkin sortin valaistumisen (tai pimentymisen ihan kummin päin vaan sen haluaa ajatella). Menihän siinä kolmisen kuukautta mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Muutenkin kaikki pienet itseäni kappaleessa tympineet ja pitkästyttäneet osat ovat alkaneet toimimaan. Uskomattoman hieno biisi ja nousee ihan sinne The Pilgrim, The Longest Day ja kumppanit -tasolle. Kyllä tämä AMOLAD alkaa pikku hiljaa aukaisemaan viimeisiäkin hämäräkohtia, joka taas tietää sitä että saattaa tämä levy entistä enemmän uhata erään tietyn levyn asemaa allekirjoittaneen suosikki Maiden-levynä. No vielä yritetään lisää kuunnella jos vielä jotakin...
Ja vielä:
Kyllä voin Räbsän mieliksi vielä lisää sitä Out of the Shadowsiakin kuunnella, jos minä rupeaisin sitäkin biisiä tajuamaan. 8)

Jaahas siihen alas: OsmaGunner: en keksinyt sille yhdelle kohdalle "Take the world to a better place, given hope...jne." parempaa nimitystä. Kertosäe oli väärä nimitys, mutta joku huippukohta tai vastaava. Tai ihan sama, tuo edellä mainittu kohta aukesi okoon nyt mikä tahansa.
V
Last edited by Jazzë on Sat Dec 09, 2006 12:16, edited 2 times in total.
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

Jazzë wrote: The Legacyn kertosäe toimimaan.
Että mikä? :shock:
Post Reply