Mistähän johtuu, että Run To The Hills-kirjan mukaan Brucen Tattooed Millionaire levyn aloittava Son Of A Gun olisi Bad Companyn biisi ja vieläpä blues-henkinen, mutta biisin säveltäjiksi on kuitenkin levyllä luonnollisesti merkitty Dickinson/Gers?
Paljonhan tuossa kirjassa on kääntämisessä syntyneitä virheitä mutta vastaviin asiavirheisiin en ole törmännyt.
Veikkaisin, että tuokin asiavirhe on syntynyt käännösvaiheessa. Kyllähän tuo varmaan englanninkielentaitoiselle olisi ehkä parempi vaihtoehto lukea alkuperäiskielellä jos ei kirjaa ole vielä kauniiseen käteen ottanut.
Last edited by Toxic Enema on Sat Nov 18, 2006 14:03, edited 1 time in total.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Toxic Enema wrote:Mistähän johtuu, että Run To The Hills-kirjan mukaan Brucen Tattooed Millionaire levyn aloittava Son Of A Gun olisi Bad Companyn biisi ja vieläpä blues-henkinen, mutta biisin säveltäjiksi on kuitenkin levyllä luonnollisesti merkitty Dickinson/Gers?
Paljonhan tuossa kirjassa on kääntämisessä syntyneitä virheitä mutta vastaviin asiavirheisiin en ole törmännyt.
Itse uskoisin, että kyseessä on pelkkä asia virhe, eli että Son Of A Gun olisi Brucen oma soolobiisi. Onhan tuolla Run To The Hills-kirjassa paljonkin asiavirheitä, mutta itseäni eivät pahemmin ole haitanneet.
Keräilyhinnoista, tai paremminkin hinnoista mitä 'kannattaa' maksaa enemmän nimmareilla varustetusta levystä? Jos voidaan olettaa että nimet ei ole naapurin penan kynästä saunaillassa.
^Se on ihan itsestäsi kiinni. Minä en ainakaan maksaisi siitä sen enempää sillä ei ole mielestäni mitään fiilistä jos ei ole itse tavannut bändin jäseniä.
rainmaker91 mielikuvituksettomin nimimerkki jonka satuin keksimään.
^^ Henkilökohtaisia aarteita nuo nimmarit, ei niille voi arvoa oikein määrittää. Jotkut on valmiita niistä maksamaan, mutta omasta mielestä nimmarit saadaan eikä osteta.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Kyllähän se luonnollisesti nostaa levyn hintaa jos siinä on aito signeeraus, saati sitten koko bändin. Arvo on tosin täysin subjektiivinen kokemus, jollekin se on 50 euron arvoinen, toisille ei paskankaan, koska ei itse ole sitä siihen pyytänyt. Itse kuulun jälkimmäiseen osastoon.
Doom wrote:Saisko mistään ostettua Run to the Hills elämänkirjaa?
Kun olisi kiva saada tuohon Riggisn kirjan viereen.
aika hyvä termi: "elämänkirjaa" . Mutta tuota kyllä saa aika lailla joka
puolelta. Itellä on ainakin tullut vastaan isoimmissa marketeissa, anttilassa,
tms. Divareistakin noita löytyy. Joka paikasta. Niin ja kirjakaupoista löytää
takuuvarmasti.
edit: olen nähnyt tuota jonkun kaupan myyvän jopa 13,90 hintaan.
Last edited by OsmaGunner on Mon Nov 20, 2006 21:01, edited 1 time in total.
Sitä saa ihan Suomalaisesta kirjakaupasta. Itse maksoin siitä 29.95 € (muistaakseni), mutta eiköhän se nykyisin ole halvempi, kuin elettiinhän silloin vuotta 2004 kuin se omaan hyllyyni päätyi.
EDIT: No, jokuhan sinne väliin kiilasi, mutta muistutus hinnasta jäi . Niin, tosiaankin, suomalaisesta kirjakaupasta itse nousin, kyllähän tuota on nähty Anttiloissa, Prismoissa, Citymarkeiteissa ja ties missä muuallakkin.
Sitä saa ihan Suomalaisesta kirjakaupasta. Itse maksoin siitä 29.95 € (muistaakseni), mutta eiköhän se nykyisin ole halvempi, kuin elettiinhän silloin vuotta 2004 kuin se omaan hyllyyni päätyi.
Itse helsingissä ollessani tiedustelin kävin kyselemässä isoimmista kirjakaupoista (suomalainen,akateeminen) ja sanoivat ettei kirjaa löydy mistään, mutta sitä oli tilattu. Suomalaisen nettikaupassa tuota kirjaa kuitenkin näyttäs olevan. Itse tilaan jouluksi kyseisen kirjan. Harmi vaan kun en ole vielä saanut ostettua.
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Millä kiertueella mr. Dickinson heilutteli ensimmäisen kerran tuota ISOA Union Jackia Trooperin aikana? Oliko se BNW-tour vai heiluiko se jo Ed Huntourilla? Entäs mistäs lähtien tuo lippu on ollut mukana kuvioissa ekan kerran? LAD:lla Bruce taisi heilutella pienempää lippua, mutta en nähnyt sitä esim. Raising Hellillä. Onko tuota näkynyt muilla, esim. Blazen aikaisilla kiertueilla?
^No ainakin jo World Piece Tourilla oli lippu mukana, koskapa silloin Trooper tuli mukaan settiin. Ei käsittääkseni muiden kappaleiden aikana sitä ole heiluteltu. En tiedä onko Blaze heilunut lipun kanssa, epäilen että ei, koska se taitaa olla enemmän Brucen heiniä se.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
Olikohan lippu kuitenkin jäähyllä välissä? Live After Deathilla ei taida kuin vilahtaa Brucen kädessä ensimmäisen laukkakompin aikana. Muistaakseni 90-luvun alussa ei tainnut kuulua rekvisiittaan.
Tulikin mieleeni, että itse en kuolemaksenikaan muista millainen taustakangas oli tällä kiertueella For The Freater Good of God-kappaleen aikana? Oliko siinä mahdolisesti poliittista/uskonnollista kantaaottavuutta? Katsomopaikka vaikuttaa ehkä asiaan, että muisti pätkii.
Lowerslave: Lehtileikkeen muistan hyvin. These Couloursissa oli ainakin semmonen metka kuva kuomasta Union Jacket kourassa, jota en aikaisemmin ole nähnyt. Oisko Benjaminki aikana ollut sinkun kansi?
Last edited by Toxic Enema on Tue Nov 21, 2006 21:12, edited 2 times in total.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
^Mikäli mä nyt mitään muistan, oli taustalla ihan se perus levynkansi. Longest dayn aikana oli se lehtileike ja Two minutes to midnightin aikana sinkun kansi, mut muuten oli mun mielestä koko ajan se Matterin kansi. Toisaalta voi se taustakankaan kattelu jäädä vähiin, jos Dave hilluu koko ajan puolentoista metrin päässä nenästäni .
^Ja intron sekä Different Worldin aikana oli se raunioitunut kaupunki, These Colourisissa se Riggsin kirjan kannessakin oleva Eddie. Nuo muistuu mieleen jo mainittujen lisäksi.
^Taustakangas asiaan vielä: Oliko Benjamin Breegin aikana se sinkunkansi? En iste muistanut katsoa. The Evil That Men Don aikana ei ilmeisesti ollut muuta kuin se levyn kansi, myöskään?
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector