Hepulis wrote:Talisman oli Gerssiltä sangen huono pidempi kappale (vaikka siinä osaa olla meno päällä ja tykkään kappaleesta...
Eli onko siis hyvä, vai huono tsipale? Kyllä täällä voi ihan rohkeasti sanoa, vaikka joku Maiden biisi olisikin paska omasta mielestä, vaikka ollaan rautaneidossa. Tämä ei sitten ole mikään pottuiluviesti, pisti vain silmään tuo lause.
Hain tuolla sitä että kappaleella osaa olla todellella, todella hyvät puolensa (räjähdysmäinen käyntiinlähteminen ja siitä seuraavat pari seuraavaa säkeistöä), mutta sitten tuntuu että kappale on liikaa itsensäjauhamista. Ennen ekaan kertsiin pääsyä alkaa samanlainen meno jo kyllästyttään (hieman samanlainen fiilis kuin alun akustikikkailussa; kun sitä samaa jauhaa niin alkaa jo puuduttaan loppua kohti.. ) ja soolo ei todellakaan ole mieleeni hyvä.
Ristiriitaista
Bodywater is your life, and without it you would die, on the desert the planet Dune.
Tuossa Talismanin kohdassa kuullaan muuten loistava esimerkki nyky-Maidenin perisynnistä. Todella laahaava ja koukuton, ns. turha osio. Biisi oli ollut paljon parempi ilman tuota osiota. Kertosäe-säe-kertosäe periaate olisi tässä tapauksessa riittänyt mutta aina on pitänyt tunkea jotain turhaa väliin.
^ Mielestäni varmaan biisin paras osio, ainakin hieno grooveriffi loppupuolella on hieno. Muuten kappale on väännetty aivan turhan pitkäksi, supistuksella voisi olla paljonkin kovempi, vaikka hyvä tuo mielestäni on nytkin. Turhaa pituutta introsta ja säkeistöjen toistosta pois ja kipale parantuisi entisestään ihan kummasti. Mutta kun pitää tehdä biiseistä vähintään yhdeksänminuuttisia että ehtii kertomaan miten kurjaa onkaan seilata vesillä. Soolohan tuossa sattuu olemaan harvinaisen turha, mutta taustat ovat jees.
Ennemmin kurajämämelodia (n. 3.50 kohdassa) on turha kuin tämä. Ja tätä shaibamelodiaa sitten toistetaan taas ihan riittävästi. Pitkästä aikaa kuuntelin kappaleen, ja tämähän oli jopa parempi kuin muistinkaan. Tauko tehnyt hyvää?
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Toki vielä yksi levy tulee, mutta ei enää jaksaisi niitä tiettyjä asioita. Kyllä bändi osaa tehdä lyhyempiä toimivia biisejä kuten The Pilgrim, The Alchemist. Ei taida olla kuitenkaan toivoa linjamuutoksesta. Mammutilla loppuun asti.
IndianaJones wrote:Ennemmin kurajämämelodia (n. 3.50 kohdassa) on turha kuin tämä. Ja tätä shaibamelodiaa sitten toistetaan taas ihan riittävästi. Pitkästä aikaa kuuntelin kappaleen, ja tämähän oli jopa parempi kuin muistinkaan. Tauko tehnyt hyvää?
Kyllähän tuo puhdasta geneerisyyttä edustaa. Muutenkin on sanottava, että valitettavasti Maidenilla on tällä viimeisimmällä levyllä ollut hieman hakusessa hyvät laulu/kitara-melodiat. Toki Wild Windissa on mukavat kelttimelodiat, Coming Homessa koukuttava kertsin laulumelodia ja Final Frontierissa ihan kivat säkeistömelodiat, mutta ei se riitä ottaen huomioon, mihin joskus on kyetty. El Doradon säkeistöt on käsittämätöntä mölinää, The Man Who Would Be King täyttä tusinakamaa lukuun ottamatta pätevää brittirock-väliosaa (jossa on ehkä hirvein soolo 2000-luvulla heti FTGOGG:n Murrayn soolon) ja The Alchemistin liidimelodia. Ehkä kuuntelen väärää bändiä nykyiseltään, mutta kyllä minä itse kaipaisin koukuttavia melodioita enemmän. Kyllä niitä muistaakseni vielä Dance of Deathilla ja Brave New Worldilla oli.
Älkääkä käsittäkö väärin, TFF on minusta kuitenkin ihan jees levy.
Karpaasi wrote:The Man Who Would Be King täyttä tusinakamaa lukuun ottamatta pätevää brittirock-väliosaa (jossa on ehkä hirvein soolo 2000-luvulla heti FTGOGG:n Murrayn soolon) ja The Alchemistin liidimelodia. Ehkä kuuntelen väärää bändiä nykyiseltään, mutta kyllä minä itse kaipaisin koukuttavia melodioita enemmän. Kyllä niitä muistaakseni vielä Dance of Deathilla ja Brave New Worldilla oli.
Katsos, joku muukin inhoaa Greater Goodin Murrayn sooloa. On kyllä semmoinen laiskuuden taidonnäyte, ettei toista Maidenin katalogista löydy. Yleisesti tykkään Maidenin kitarasooloista kuin hullu puurosta, mutta kyllä nykyään tuntuu että Murray, ja uusimmalla jopa Smith, menevät sohimaan varmaan yhden tuhaistun oton nauhalle ja se on sitten siinä. Dance of Deathilla oli vielä lähes poikkeuksetta törkeän hienoja sooloja, Matterilla Murray laiskistui ja uusimmalla Smithkään ei enää ole kultasuonessa kiinni. Sinänsä harmi, kun parhaimmillaan herrat vetelevät mielestäni maailman parhaita kitarasooloja. Hyvät kitaramelodiatkin tuntuivat uusimmalla häviävän kuin pieru saharaan, vaikka AMOLADilla niitä vielä oli ihan tarpeeksi.
Karpaasi wrote:Älkääkä käsittäkö väärin, TFF on minusta kuitenkin ihan jees levy.
Sama tähän, ei se ollenkaan niin huono ole minunkaan mielestäni, kuin mitä pari viimeisintä postausta antavat kuvan.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Jani wrote:Kyllähän sieltä se albumi vielä tulee, mutta jos yhden toiveen saisin esittää. Levylle voisi hankkia ihan oikean tuottajan. Alkaa hieman nyppimään kun jees-mies ei osaa tai halua kyseenalaistaa mitään Steven tai kenenkään muunkaan maten taiteellista ratkaisua. Suuresti toki arvostan, että Shirley antaa bändin soittaa biisit oikeasti ja tämän ansiosta musiikki hengittää ja elää paremmin kuin 99% nykyaikana julkaistavista tietokoneavusteisista levyistä. Kuitenkin tiukemmalla tuottamisella ja bändin haastamisella uskoisin vanhasta koneesta irtoavan vieläkin kovemmat pöllyt. Bensaa ainakin tuntuu olevan tankissa ihan riittämiin. Seuraavalle levylle uusi mekaanikko puikkoihin kuristamaan kurkkua ja karsimaan turhat möhköilyt ja Steven tekstiripulit veks.
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä Kevin kuitenkin jatkaa virassaan bändin studiomaskottina. Tällä reseptillä ostan levyn vasta alelaarista.
Jumalauta, kuin minun suusta. Lisään vielä Luolamiehen "meriitteihin" vitun tukkoiset tuhnusaundit. Nyt äkkiä joku tekijämies kehiin, ja kunnon saundit, kiitos..
110% samaa mieltä. Luolamies voi olla sopiva tuottaja Dream Theaterille ja Metallicalle. Mutta ei kyllä sovi maidenille. Tuhnusoundit helvettii ja palataan takaisin siihen 80-luvun soundiin. Tuskin tulee tapahtumaan koskaan. Todennäköisesti samalla kaavalla mennään loppuun asti, eikä minkäännäköistä muutosta tule. Alkaa usko loppumaan että pystyttäis oikeasti tekemään 3-minuuttinen rockmäjäytys, kun jokaisen biisin eteen täytyy lykätä 3-minuuttinen intro.
Nyt se on varmistunut että bändi tekee (ainakin) vielä yhden studioalbumin ja aloittaa studiosessiot jo ehkä ensivuonna. Plazan sivuilla oli tästä juttua. Kyllähän Soundissa ja TFF:n ilmestyttyä kun haastateltiin bändiä,Steve Harris sanoi että "...mutta onko tämä meidän viimeinen albumi? Tällä hetkellä tuntuu siltä että ei ole." ja Murray:"Älytöntähän se olisi lopettaa vain siksi että Steve oli joskus sanonut että viisitoista albumia." ja Adrian:"...Jäi vielä paljon riffejä ja ideoita käyttämättä,kuten aina joten siksikin olisi aivan tyhmää lopettaa vaikka huhumylly jauhaakin."
No mitähän on luvassa...Sitä ei kukaan tiedä. Itse toivoisin nyt ehkä hieman suoraviivaisempaa albumia,jossa olisi myös hieman "lyhyempiä" biisejä. Voi kuitenkin olla että progressiivinen linja jatkuu,sillä bändi on itsekin huomannut homman heillä menneen aina vaan enemmän tuohon suuntaan,mikä tietäisi pitkiä biisejä.
maidenisti74 wrote: No mitähän on luvassa...Sitä ei kukaan tiedä. Itse toivoisin nyt ehkä hieman suoraviivaisempaa albumia,jossa olisi myös hieman "lyhyempiä" biisejä. Voi kuitenkin olla että progressiivinen linja jatkuu,sillä bändi on itsekin huomannut homman heillä menneen aina vaan enemmän tuohon suuntaan,mikä tietäisi pitkiä biisejä.
Tota venytettyä pökälettähän sieltä varmasti tulee. Hyvin vähän progen kanssa tekemistä silti, minusta Maiden oli paljon progempi (siis miten se musiikillisesti mielletään, ei "edistyksellinen") aiemmin, vaikka esim. SiT-levyllä. Pelkkä pituus kun ei biiseistä progea tee, ja toistuvasti minuutteja kellottavat introt ja samojen osien loputtomalta tuntuva toisto on tuosta ideasta hyvin kaukana. Toki niitä elementtejä siellä on ollut oikeastaan aina, mutta ainakin itselläni tuolle ilmaisulle ei ole katetta. Vaikkapa esim. Rush sanoo muutaman minuutin näennäisen simppelissä biisissä musiikillisesti paljon enemmän kuin Maiden nykyisessä kahdeksan minuutin rallissa.
maidenisti74 wrote:Nyt se on varmistunut että bändi tekee (ainakin) vielä yhden studioalbumin ja aloittaa studiosessiot jo ehkä ensivuonna. Plazan sivuilla oli tästä juttua. Kyllähän Soundissa ja TFF:n ilmestyttyä kun haastateltiin bändiä,Steve Harris sanoi että "...mutta onko tämä meidän viimeinen albumi? Tällä hetkellä tuntuu siltä että ei ole." ja Murray:"Älytöntähän se olisi lopettaa vain siksi että Steve oli joskus sanonut että viisitoista albumia." ja Adrian:"...Jäi vielä paljon riffejä ja ideoita käyttämättä,kuten aina joten siksikin olisi aivan tyhmää lopettaa vaikka huhumylly jauhaakin."
No mitähän on luvassa...Sitä ei kukaan tiedä. Itse toivoisin nyt ehkä hieman suoraviivaisempaa albumia,jossa olisi myös hieman "lyhyempiä" biisejä. Voi kuitenkin olla että progressiivinen linja jatkuu,sillä bändi on itsekin huomannut homman heillä menneen aina vaan enemmän tuohon suuntaan,mikä tietäisi pitkiä biisejä.
Olisko heittää jotain linkkiä, kun en pikaisesti hakemalla aiheesta mitään löytänyt?
Edward Mannerheim wrote:Taitaa sieltä vielä ainakin yksi tulla. Ja samalla "progelinjalla" varmaan mennään kun kerran fanit tuntuvat tykkäävän. Rokkereita kehiin, sanon ma. Ja allekirjoitan edellä esitetyt mietteet luolamiehen korvaamisesta sataprosenttisesti.
Joo se on kyllä totta että ei biisien venytys tee mistään vielä progea. Muutenkin on alkanut tuntua siltä usean kuuntelukerran jälkeen TFF-albumin kohdalla että ylläreitä ei juurikaan ole. Ennen levyä kuunnellessa ei koskaan voinut ekalla kuulemalla tietää että mitä on luvassa kun biisi lähti soimaan. Nyt biisit puolestaan noudattavat tyyliin kaavaa hidas intro/biisi jyrähtää käyntiin/mahtikertosäe/toinen säkeistö/kertosäe/c-osa parilla kitarasoololla/kertosäe/uusi kitarasoolo/kertosäe/loppuosa...Vähän niinkuin näin. Ja monet biisit tuntuvat olevan väkinäisesti venytettyjä. Jos niistä jotain jättäisi pois,ei kukaan huomaisi mitään. Mutta kaikesta tästä huolimatta pidän kyllä tuosta levystä.
Mutta kaikkihan sen tietävät ettei bändi enää tule tekemään uutta Seventh Son Of Seventh Sonia,tai SIT:a.
Varovainen arvio? Kaksi albumia, mutta pitkällä aikavälillä- Älä kysy syytä miksi-ainakaan ihan tarkalleen.Muahan pidetään tän jälkeen ihan höpö höpö miehenä, mutta sanon sen kuitenkin: On vain sellainen tunne. Olen samaa mieltä siitä, että tuottaja saisi olla joku samankaltainen vanhan ajan tekijä kun Martin Birch. Niistä levyistä kuulee sen mitä saa parhaimmillaan soundeista irti kun on mies puikoissa joka tietää 99.99 %:n varmuudella mitä tekee! Laatujälkeä. Ja masterointi huippuluokkaa. Mutta tosiasiahan on sekin, että kyllä nykyinen kova digitaalinen soundimaailma "syö" hyvinkin äänitetyn ja masteroidun levyn äänimaailmaa ja stereokuvaa. Luulen, että seuraava albumi tulee ulos vasta 2014. Ja vaikka tietysti saan ehkä satikutia tästäkin, niin sanon, että kaksi levyä ovat tehneet vuonna 2000 ja jälkeisenä aikana joissa on kokonaisuutena laatubiisejä ja ne ovat A Matter of Life And Death ja Brave New World. Eli tässä nyt se mistä tulee satikutia: Metallica teki sen, mitä itse henk.koht. tahtoisin suosikki yhtyeeni, jota palvon yli kaiken, tekevän> Metallica yhdisti Death Magnetic: levyllä, uuden tyylin ja vanhan tyylin ja soundit. Miks vitussa Maiden ei tee sitä.? Voisivat ottaa enemmän vanhan sukupolvenkin faneja huomioon. Ehkä ovat niin kyllästyneet kasari ja No Prayerinkin aikaisiin matskuihinsa? Vielä The Final Frontier levystä senverran, että on, siinä hienoja biisejä, mutta joskus se masterointi tökkii niin kauheesti. Rummut varsinkin.Miten vitussa ammattilainen voi tehdä tollasia mokia? Tasot nousee ja laskee kun huonossa konsertti tilanteessa. Livenähän bändi kuulosti ainakin aivan loistavalta 2010 Porissa. Se on mun kuulemista keikoista yksi parhaista. Enkä kyllä tiedä minkälaista oli nyt Hesassa, kun en päässy sinne.Mutta viime kokemus toi! Sorry huono kirjotus asu. Nämä kaikki ovat vain mielipiteitä ja olettamuksia. Saisivat tehdä musta suoraviivaisemman ala Killers soundeilla varustetun levyn. Se olis mannaa, ainakin mun korville.Pitäisivät pidemmän loman, niin eiköhän sieltä yksi huippuhyvä levy syntyisi sen jälkeen.!!!
^ Sulla on tainnu mennä miksaus ja masterointi sekaisin? Tokihan siellä on tuo nykyaikainen masterointikin pilaamassa soundimaisemaa, mut ite sanoisin että uskoisin että syynä on ennemmin miksaus ja laiskuus lähtösoundeja etsiessä. Mie tykkään kyllä ite Cavemaninkin soundeista, BNW ja Dance Of Death kuulostaa mun korvaan oikein hyviltä, ja AMOLAD myöskin, mut tässä uudella on kyllä kieltämättä vähän petraamisen varaa.
Tästä fanien ajattelusta, tokihan sitä ei fanina tule otettua niin tarkoin huomioon, mutta entäpä jos ne jätkät tekeekin sitä musiikkia itselleen, eikä miettien sitä mitä fanit on mieltä, mikä myy jne.? Koska tämähän on aina ollut Maidenin tavaramerkki, että musiikillisesti tehdään aina mitä itse halutaan. Jotkut voi pitää huonona, mutta en minä kaipaa sinne sinne ketään rickrubineja kasaamaan biisejä pelkistä riffinpätkistä.
Ei oo menny miksaus ja masterointi sekaisin. Olen harrastelija muusikko ollut 12.V lähtien ja tiedän kyllä niiden eron. Mut ei se mitään. Tarkotan kokonaisuudessaan hommalla sitä että kun itse esim. ajattelen eri soittimet mielikuvina eri kohdissa jos esim kuuntelee kuulokkeilla Maidenia, niin tuntuu että sen kuvan ja äänimäailman teko tuntui hienolta minkä Martin Birch oli saanut aikaan. Kyllä Kevinkin on saanut joissain levyissä aika onnistunutta jälkeä, mutta kyllä esim uusi levy/aivan kauheaa paskaa jotkut biisit ja sitten taas yllätys yllätys jotkut ihan kohdallaan tai ainakin melkein. Olen edelleen sitä mieltä itsekin että kun jokú muu tuottaisi. Vaikka Kevin vaikuttaakin muuten hyvältä äijältä, mutta sehän ei ole äänittämisessä tärkein perustelu, eikä miksauksessa ja masteroinnissa.
JOS tekevät vielä sen levyn, voisivat tehdä ihan normaalin tuuttauksen sellaisine 3½ - 5 minuutin biiseineen, korkeintaan yksi möhkäle ja yksi semimöhkäle sekaan. Kiitos. Mammuttitautia on nyt podettu kahden levyn verran ja se tie on kuljettu aivan totaalisen loppuun. Kokonaiskesto levylle max. 50 minuuttia ja Bruce operoimaan keskiäänillä, kireää kiekaisua vain tehokeinona.
Kahden edellisen albumin viitoittamalla tiellä olisi mielestäni hyvä jatkaa. Samaa fraasia toistavat kertosäkeet voisi kyllä jättää kokonaan pois, vaikka eivät olleetkaan suuri ongelma kahdella viimeisimmällä. Biisit saavat mielellään olla pitkiä ja rauhallisia introja pitää olla. Kuitenkin, pitkissä kappaleissa pitäisi olla enemmän sisältöä kuin mitä Final Frontierilla oli. Useat kyseisen levyn biisit eivät kanna kunnolla loppuun asti. Jopa Talisman alkaa välillä vähän puuduttaa loppupuolella. Tässä asiassa Maidenin säveltäjät saisivat kyllä terävöityä. Biisejä pitäisi hioa vähän enemmän ennen levytystä. Ehkä uusi tuottaja auttaisi asiassa. Tosin ei AMOLADilla vastaavaa ongelmaa ollut. Kitarasooloihin pitäisi panostaa enemmän, varsinkin Adrianin (muilta en hirveästi odotakaan).
Mieluusti vielä pari uutta levyä Maidenilta kuulisin. Sen verran hyviä nämä 2000-luvun albumit ovat olleet.
Mammuttia vaan…
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
^Siinä olikin varmaan eka joka uskalsi toivoa viimelevyjen linjan jatkamista. Todennäköisesti se toive joka toteutuu. Itsellänikään ei varsinaisesti ole biisien pituutta vastaan mitään, mutta paljon peräänkuulutettua jättibiisien sisältöä voisi tosiaan vähän rukata. Kaikkein mielenkiintoisintahan olisi jos Maiden tekisi OIKEASTI tosi progen levyn Harrisin suuresti ihaileman Jethro Tullin hengessä esimerkiksi. Levy joka koostuisi kahdesta puolen tunnin ylihämärästä biisistä? Jonkunlainen konseptialbumi voisi oikeastikin toimia jos sen tekisi kunnolla...
Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
Joo progeilu on mielestäni taitolaji. Sen Maiden hallitsi joskus muinaisina aikoina tyylikkäästi. Jaa..a puolen tunnin raitoja? Kun noissa 10 min a-studio kikkaílu raidoissakin ei mitään logiikkaa ja järkeä on jo kestämistä.Ja sitten vielä kun Bruce laulaisikin esim.Talismanin aivan loppurivejä kuunneltaessa tyylillä matalalta ääniala olisi hyvä ja järkevä. Muissa kohdissa äijä huutaa kun mikki hiiri merihädässä. Kunhan ovat koonneet erilaisista biisien pätkistä jotain kokeellista pskaa. Joo progeilkaa vaan ihan keskenänne.Mun mielipide vaan on että jos ihan rehellinen olen, niin eihän Iron Maidenia ole käytännössä noin musiikkilinjaltaan oikeastaan ole edes ole ollut olemassa v´.1990 jälkeen. Ja vaikka olenkin fanaattinen fani ollut kauan, niin rehellisyyden nimissä niitä hyviä puolia saa surennuslasilla etsiä, ainakin suuremmasta osaa, näistä uusista levyistä.Muutamia, ehkä 10-15:ta hyvää biisiä on tehty v.2000 ja jälkeen. Konaisuudessaan hyvää levyä, bändi ei valitettavasti ole tehnyt 1998 vuoden jälkeen. Siitä on kieltämättä aikaa. Mut en vittuile enkä provosoi.Nää on makukysymyksiä. Aiemmin jo sanoin että jos teksivät, tai noin suurinpiirtein tarkoitin tätä, että kun tekisivät grooven suoraviivaisen levyn ja vaikka vaan yhden, niin se olis siinä. Soundit ala Killers. Kyllä mä seuraavankin levyn ostan jos sellanen ilmestyy.(Kun periaatteen mies olen) Mutta voi olla että jos se on tätä linjaa mitä se on ollut DOD ja tää viiminen, niin pyyhin perseeni siihen ja vedän vessanpöntöstä alas kahden viikon kuuntelun jälkeen.
Ja ennenkuin taas, mut tajutaan aivan väärin, lisään asiaa tohon äsköseen kommenttiini. Minä pidän yhtyeestä Iron Maiden erittäin paljon.Mutta ymmärrän sanan fani, niin ettei kaikesta, mitä kyseinen yhtye tekee tai millaisia sävellyksiä he tekevät tarvitse tykätä! Se on mulle vanhan linja fanina kieltämättä vastannut odotuksia vain ja ainoastaan kaikkein eniten levyillä 1-10.Ja Blaze Bayleyn aikaset kaks plättyä X-Factor ja Virtual XI ovat tosi hyviä, levyjä. Ja otan tähän vielä esimerkin. Vuonna about 1985 ja 1986 Bruce Dickinson niminen herrasmies oli todella pettynyt siihen, että hänen ideoitaan ei otettu levylle. Ja varmaan monet täällä tietävät, linjan minkä hän halusi. No vaikka Bruce oli asiasta erittäin pahasti pettynyt, niin minä en ainakaan varmasti olisi ostanut täysin akustista levyä, mikä oli Brucen unelma. Se ei vaikuta minusta Iron Maidenin tyyliseltä musalta.Se tietysti on valitettavaa, että koska olen nostalgiaan voimakkaasti taipuva ihminen, mua ei ymmärretä.En varmasti osaa uudistaa käsitystäni mitä heidän musansa haluaisin olevan. Mutta ei musta akustiset biisit, jos ajatellaan koko levylllistä tai ainakin lähes tai akustisia vaikutteita,olisi kuulostanut Iron Maidenilta, vaikka laulaja ja siinä mielessä keulakuva olisi tehnyt siitä sellaisen. Ajattelen bändistä näin.He ovat paljon tehneet hyvää musaa. Se minkä vaikutelman bändistä kuin bändistä saa ja jos siitä pitää ja bändi jatkaa samalla linjalla, niin silloin siitä yksinkertaisesti pitää, koska se herättää positiivisia viboja tai yleensä mielenkiintoisia viboja. Ja kun tykkää biisien rakenteista tai tykkäsin. Brave New Wordillä on nämä mielestäni hyviä biisejä: Wicker Man, Ghost of the Navigator, Nomad, Fallen Angel ja The Thin Line Between Love And Hate.Muut saa multa armotta kenkää. Ne on Maideniä ja kestää jopa aikaa. Listaus ala A Matter of Life And Death: Different World, These Colours Don`t Run, Pilgrim, The Longest Day, For The Greater Good of God(rasitteena liian toistuva kertosäe)Ja Legacy. Lord of Light on musiikillisesti hyvä biisi, ja sanoitukset on mun mielestä huonot. Ja peruste: Lucifer ei ole vain yksi enkeli joka on johdettu harhaan, vaan, hän on ihan itse valinnut tiensä. Joten täysiä paskapuheita! Ja sitten sille paskaläjälle; siis saatanalle, kehotetaan vielä antamaan elämänsä. No kun ja jos vaikeuksia haluaa, niin ihan vapaasti vaan. Mutta älä sano etten varoittanut. Nimimerkillä kokemusta on! Olen entinen saatanan palvoja ja olen YLPEÄ SIITÄ ETTÄ OLEN LUOPIO HÄNEN SUHTEENSA! JEESUS RIKKOI SITEET NIIN ETTEI SE PASKAHOUSU KOSKAAN ENÄÄN SAA MUA TAKAISIN JA SEKÖS SITÄ JA SEN OMIA VITUTTAA!!!Joka ei ole mun ongelma. Tee valitus muualle.Jos siis sitä aiot!
Beast Doctor 661 wrote:Ja peruste: Lucifer ei ole vain yksi enkeli joka on johdettu harhaan, vaan, hän on ihan itse valinnut tiensä. Joten täysiä paskapuheita! Ja sitten sille paskaläjälle; siis saatanalle, kehotetaan vielä antamaan elämänsä. No kun ja jos vaikeuksia haluaa, niin ihan vapaasti vaan. Mutta älä sano etten varoittanut. Nimimerkillä kokemusta on! Olen entinen saatanan palvoja ja olen YLPEÄ SIITÄ ETTÄ OLEN LUOPIO HÄNEN SUHTEENSA! JEESUS RIKKOI SITEET NIIN ETTEI SE PASKAHOUSU KOSKAAN ENÄÄN SAA MUA TAKAISIN JA SEKÖS SITÄ JA SEN OMIA VITUTTAA!!!Joka ei ole mun ongelma. Tee valitus muualle.Jos siis sitä aiot!
Ei kai USKOVAINEN MIES voi vain olla päissään, eihän?
Ainakin itse jäin vielä nälkäiseksi TFF:n jälkeen kun se ei aivan 2000-luvun suosikkilevyni Maidenilta ollut, eli kyllä minulle vielä ainakin yksi Maiden-levy maistuu. Hieman enemmän melodiapainotteista menoa tyyliin Brave New World haluaisin kuulla tällä kertaa, ja Brucelta odottelisin rentoa tulkintaa eikä kireää laulua.
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change
Beast Doctor 661 wrote:Vuonna about 1985 ja 1986 Bruce Dickinson niminen herrasmies oli todella pettynyt siihen, että hänen ideoitaan ei otettu levylle. Ja varmaan monet täällä tietävät, linjan minkä hän halusi. No vaikka Bruce oli asiasta erittäin pahasti pettynyt, niin minä en ainakaan varmasti olisi ostanut täysin akustista levyä, mikä oli Brucen unelma.
Akustinen levy ei tosiaan olisi ollut (eikä taida olla vieläkään) Maidenin juttu, mutta mitä Dickinsonin ideoihin tulee, niin nyt 2010-luvulla toivoisin niitä ihan mielelläni mukaan. En tiedä, miten työ on jakautunut esim. biiseissä Starblind ja Coming Home, mutta Brucen kynänjälki kyllä näkyy positiivisessa mielessä vahvasti. El Doradokin hengitttää aikalailla Brucen lyriikoiden voimalla; biisin konseptihan on todella hyvä, vaikka se jääkin vähän turhan keskitasoiseksi ja löysäksi pikkumöhkäleeksi.
Brucen ylijäämäbiisit Balls to Picasson työstämisen ajalta ovat aikamoista herkkua siinä mielessä, että vaikka hutejakin on, niin ideoita on melkoisesi. Sitäpaitsi, Breeding House ei ole varsinaisesti paljoa huonompi kuin Maidenin monet modernit rockerit... En tarkoita, että Brucen pitää työntää kynänsä kaikkiin biiseihin, vaan että bändi hioisi biisejä paljon kauemmin ja pyörittelisi kaikenlaisia ideoita. Brave New Worldin raikkaampaa ja monipuolista otetta kaivataan kipeästi. Kaikkien biisien ei tarvitse olla instant-täydellisiä, jos ne ovat edes mielenkiintoisia 'la Starblind, joka käyttää paitsi pituutensa täydellisesti, on minusta oikea helmi. Seuraava balladintapainen saa mieluusti olla jotain Out of the Shadows-Coming Home -kaavasta poikkeavaa.
"Living in this place,
Staring into space we find
We might share the corners of our lives
Infinity runs deep,
Eternity that we can't keep
Melting through the frozen wastes of time" Bruce Dickinson - Navigate The Seas Of The Sun