Iron Maiden levyt ja niiden elämä sinun elämässäsi...

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Itselleni ensimmäinen levy oli Dance Of Death. Tuliasiksi sen sain, enkä oikein aluksi pitänyt. Mutta jonkin aikaa kuunneltuani, aloin todella pitämään. Montsegur ja Paschendale iskivät sieltä todella kovaa, ja iskevät edelleen. Muistan edelleen kun kuulin Paschendalen ensimmäisen kerran. Se tunne oli aivan jumalainen. Kansivihkonen kädessä minä kuuntelin kappaletta, ja luin sanoituksia sitä mukaan kun Bruce niitä lauloi. Ja onkin muuten tajuttoman upeat lyriikat. Maidenin kaikkien aikojen parhaat.

Tärkeä levy on myös Powerslave. Se oli ensimmäinen itse ostamani Maiden-levy, ja siitä se keräily alkoi. Levyltä löytyy paljon sellaista, mikä saa lapsuuden mieleen. Olemme vielä putkahtaneet molemmat ulos samana vuonna. :D

Myös Fear Of The Dark on tärkeä. En ymmärrä mikä siinä aina vetää kuuntelemaan. Jostain syystä se vain vierailee ihmeen usein soittimessa. Se on paikoitellen hyvin synkkä ja toimii parhaiten syksyisellä, hieman masentavalla säällä. Levyssä on vain niin oma fiiliksensä. Ja Chains Of Misery on alkanut jopa viime aikoina aukeamaan. Ja The Apparitionkin kuulostaa jostain syystä paremmalta kuin aikaisemmin. Weekend Warriorista olenkin aina pitänyt.

Somewhere In Timella on myös jonkinlainen kolo sydämmessäni. Levy on aivan upea, ja on juuri vähän aikaa sitten valloittanut parhaimman Maiden-levyn paikan. En ole yhdelläkään muulla levyllä kuullut näin hyvin kuuluvaa bassoa. Levy ei ole minulla vielä kovin kauaa ollut, vaan vasta tänä syksynä sen hankin. Vieläkin kykenen muistelemaan sitä riemua, mikä sen hyvyyden tajuaminen tuotti. Todella upea levy. Ja myöskin sisältää paljon fiiliksiä ja tuntoja lapsuudesta.

Tässä olen viime aikoina ajatellut alkaa tutustumaan hieman paremmin tuohon
Virtual XI - Brave New World -aikakauteen. Kumpikaan levy ei ole vielä
kunnolla auennut, joten niihin syventyminen voisi olla ihan hyväksi.
The X-Factor on ostoslistalla.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Post Reply