Nicko McBrain
Moderator: The Killer Krew
Nicko on mielestäni tekninen ja loistava rumpali. Laukkakomppi ja fillit ovat aivan omaa luokkaansa. Miehen tahti on kieltämättä hieman hidastunut viime vuosina varsinkin levyillä, kun vertaa esim. Piece Of Mindiin ja Somewhere In Timeen ja Seventh Soniin. Mies on kuitenkin edelleen loistavassa vireessä ja tulee varmasti vielä monta vuotta olemaan.
Annan periksi...
Meni vissiin kilpailuksi, yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, jos ei niin katsokaa klipit 2-4
http://www.vicfirth.com/artists/cobham.html
Tuolle jätkälle ei pärjää Benante, Sandoval ja muut.
Nicko muuten mainitsee miehen Rythms Of The Beast videolla, eli kolme vasurilla ja neljä oikealla...
Kilpailkaa jossain muualla! Cobham on kuningas mutta ei Maidenissa!
Meni vissiin kilpailuksi, yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, jos ei niin katsokaa klipit 2-4
http://www.vicfirth.com/artists/cobham.html
Tuolle jätkälle ei pärjää Benante, Sandoval ja muut.
Nicko muuten mainitsee miehen Rythms Of The Beast videolla, eli kolme vasurilla ja neljä oikealla...
Kilpailkaa jossain muualla! Cobham on kuningas mutta ei Maidenissa!
Walk on through the wind, Walk on through the rain
Though your dreams be tossed and blown
Walk on, walk on, with hope in your heart
And you'll never walk alone...
^ Benantesta jos puhutaan niin tarkkudeltaan, fiilikseltään, livetaidoiltaan ja ennen kaikkea sävellystaidoiltaan äijälle ei vedä kukaan poser-rumpali mitään vertoja. Benante on säveltänyt reilusti päälle 80 prosenttia Anthaxin biiseistä.
Ehdottomasti parhaimpia rumpaleita kokonaisuutena mitä maailmassa on, varmaan paras.
Ehdottomasti parhaimpia rumpaleita kokonaisuutena mitä maailmassa on, varmaan paras.
Vedetään 6-0 off topic, mutta näin on! "Vanhana Anthrax fanina" voin sanoa samat sanat. Video "Speak English Or Die" mies sanoo (Charlie)"You Cant keep a good record down" Sama pätee monista miusta jutuista. Kuka on nähnyt Live At Budokan... The Greatest Hardcore band Of this Earth SOD! Stormtroopers Of Death
Nyt puhun greatest ei "ehkä"... Metronomi yli kahteensataan vuonna 85...
Nyt puhun greatest ei "ehkä"... Metronomi yli kahteensataan vuonna 85...
Walk on through the wind, Walk on through the rain
-
- Kärpästen Herra
Nicko on tarkka rumpali. Erittäin tarkan kuulosta juttua, mutta toisaalta ei myöskään yllätyksiä tarjoile.
Erittäin paljon diggaan noita tomitteluja jossa Nicko ja Steve vetelee todella puhuttavasti mm childhood´s end. Kiitos vaan Lappis, kun autoit mua noikin löytämään.
Kuuntelin mm death on the road liven ja kyllä Nickon soittotarkkuus hämmästyttää....
Toisaalta jos nyt verrataan mm deathiin, niin kyllähän deathissä on sellasta mättöä ja tyyliä rumpujen osalta, että pois alta pojat. Toisaalta musakin on ihan erityylistä, että en sen kummemmin ala tässä spekuloimaan.
Erittäin paljon diggaan noita tomitteluja jossa Nicko ja Steve vetelee todella puhuttavasti mm childhood´s end. Kiitos vaan Lappis, kun autoit mua noikin löytämään.
Kuuntelin mm death on the road liven ja kyllä Nickon soittotarkkuus hämmästyttää....
Toisaalta jos nyt verrataan mm deathiin, niin kyllähän deathissä on sellasta mättöä ja tyyliä rumpujen osalta, että pois alta pojat. Toisaalta musakin on ihan erityylistä, että en sen kummemmin ala tässä spekuloimaan.
Into Iron Maiden Since 1983
Vitut tää McBrain mitää väsyny oo! Ullevilla vetää Nicko jos nyt ei ihan sillä Maiden England temmolla niin ainakin vähän kovemmin
Murders In The Rue Morguessa tulee kylmät väreet jo pelkästään Nickon paukuttelusta, saatana. Ilmeetkin on niin vapautuneet että huhhuh, eläytymisen tämä herrasmies taitaa kovemmin kuin kukaan muu!
Up The Nicko!

Up The Nicko!

Half Lives... Eat But Never Kill
Kyllähän tuo on kova rumpali. Komppi kunnossa, fiilis kunnossa sun muuta. Ei valittamista. Yksi maailman parhaista.
Tiedän nyt millainen rumpali haluan olla. Nicko McBrain Tommy Portimon nopeudella, Twist-Twist Erkinharjun filleillä ja Scott Columbuksen timella.
Tiedän nyt millainen rumpali haluan olla. Nicko McBrain Tommy Portimon nopeudella, Twist-Twist Erkinharjun filleillä ja Scott Columbuksen timella.
Maailmassa oli
turhan paljon sanoja
liikkellä eikä sillä,
joka sanoo paljon
ole sana hallussaan.
"Other bands play, Manowar kill!"
turhan paljon sanoja
liikkellä eikä sillä,
joka sanoo paljon
ole sana hallussaan.
"Other bands play, Manowar kill!"
Ja toisaalta soittaminen on Nickollle työta ja jossain vaiheessa siihen "leipääntyy",en sano,että näin olisi käynyt mutta mahdollisuus on olemassa.
Kun on soittanut n miljooja keikkaa,niin ei välttämättä jaksa/viitsi tehdä kaikkea vaikeamman kautta.
Vaikka en ole rumpali,niin kyllä herra on yksi parhaista ja varsinkin yhdellä bassarilla.
Olen salaa toivonnut,että jossakin dvd:ssä/yms tulisi vaikka joku biisi esittenynä kaikkien näkökulmasta=sama biisi jokaisen soittajan kulmasta.
Näyttäisivät miten soittavat jne,tietysti livenä mieluusti.
Kun on soittanut n miljooja keikkaa,niin ei välttämättä jaksa/viitsi tehdä kaikkea vaikeamman kautta.
Vaikka en ole rumpali,niin kyllä herra on yksi parhaista ja varsinkin yhdellä bassarilla.
Olen salaa toivonnut,että jossakin dvd:ssä/yms tulisi vaikka joku biisi esittenynä kaikkien näkökulmasta=sama biisi jokaisen soittajan kulmasta.
Näyttäisivät miten soittavat jne,tietysti livenä mieluusti.
Tässä keskustelussa, ja yleensäkkin Nickon rummuttelusta nykypäivänä puhuttaessa ei pidä unohtaa miehen melko pahaa reumatisimiä, joka tietääkseni aiheuttaa/voi aiheuttaa melko pahoja kipuja/kankeutta.
pohdintaan siitä, kumpi on vaikuttanut Metalli rumpalien maailmaan enemmän, Deathin rumpali vai Maidenin rumpali,asiaa voidaan tutkia useammalta kantilta. Esim Mr.Hoglan on voinut antaa monipuolisempaa musiikillista töskentelyä maailmalle. Mutta Mr.McBrain on varmasti innoittanut enempi pikkusoittajia metalli/muuhun maailmaan.
pohdintaan siitä, kumpi on vaikuttanut Metalli rumpalien maailmaan enemmän, Deathin rumpali vai Maidenin rumpali,asiaa voidaan tutkia useammalta kantilta. Esim Mr.Hoglan on voinut antaa monipuolisempaa musiikillista töskentelyä maailmalle. Mutta Mr.McBrain on varmasti innoittanut enempi pikkusoittajia metalli/muuhun maailmaan.
Look, he Fell down.
I Slipped on some Nutz
I Slipped on some Nutz
Tämmöisiä väittelyitä ja faktoja on kyllä kiva lukea, koska kun itse ei ole rumpali ja ei tiedä rumpuhommista mitään niin juuri tälläiset jutut avartaa mieltä, kun asiasta tietävät noista jutuista kertovat! Kiitosta vaan kaikille! Ja vaikkei maailman paras niin YKSI parhaista ja se riittää kunnioittamaan miestä! Ainakin minulle! 

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Berserkki
Juuri näin, ei Nicko välttämättä maailman paras rumpali ole, mutta riittää kun hän soittaa maailman parhaassa bändissä...Make#34 wrote:Tämmöisiä väittelyitä ja faktoja on kyllä kiva lukea, koska kun itse ei ole rumpali ja ei tiedä rumpuhommista mitään niin juuri tälläiset jutut avartaa mieltä, kun asiasta tietävät noista jutuista kertovat! Kiitosta vaan kaikille! Ja vaikkei maailman paras niin YKSI parhaista ja se riittää kunnioittamaan miestä! Ainakin minulle!

Kuuntelee joko Rock in Riosta: Wicker manin, tai Death on The Roadisa: Wildest Dreamsin, niin ei ainakaan basarijalasta voi mitään huonoa sanoa.
Ilman tuplaa tollasta jälkeä, ei voi muuta kuin kumartaa.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Nickon basaritekniikka on todellakin aina ollut aivan loistoluokkaa. Nuo mainitsemasi biisit, koko Somewhere In Time-levy ja Where Eagles Dare ovat kyllä sen verran vaikeat soittaa yhdellä basarilla. Vaikka en rumpali olekaan.Olli the Wicker man wrote:Juuri näin, ei Nicko välttämättä maailman paras rumpali ole, mutta riittää kun hän soittaa maailman parhaassa bändissä...Make#34 wrote:Tämmöisiä väittelyitä ja faktoja on kyllä kiva lukea, koska kun itse ei ole rumpali ja ei tiedä rumpuhommista mitään niin juuri tälläiset jutut avartaa mieltä, kun asiasta tietävät noista jutuista kertovat! Kiitosta vaan kaikille! Ja vaikkei maailman paras niin YKSI parhaista ja se riittää kunnioittamaan miestä! Ainakin minulle!![]()
Kuuntelee joko Rock in Riosta: Wicker manin, tai Death on The Roadisa: Wildest Dreamsin, niin ei ainakaan basarijalasta voi mitään huonoa sanoa.

-
- Peräruiske
Kyllä kyllä! vaikka siitä Aivon Basaritekniikasta on jo paljon puhuttu haluan silti mainita, että yhdellä basarilla Nickon komppien soitto on paikoitellen melko raskasta. (jaloille siis)Brain Damage wrote:Nickon basaritekniikka on todellakin aina ollut aivan loistoluokkaa. Nuo mainitsemasi biisit, koko Somewhere In Time-levy ja Where Eagles Dare ovat kyllä sen verran vaikeat soittaa yhdellä basarilla. Vaikka en rumpali olekaan.Olli the Wicker man wrote:Juuri näin, ei Nicko välttämättä maailman paras rumpali ole, mutta riittää kun hän soittaa maailman parhaassa bändissä...Make#34 wrote:Tämmöisiä väittelyitä ja faktoja on kyllä kiva lukea, koska kun itse ei ole rumpali ja ei tiedä rumpuhommista mitään niin juuri tälläiset jutut avartaa mieltä, kun asiasta tietävät noista jutuista kertovat! Kiitosta vaan kaikille! Ja vaikkei maailman paras niin YKSI parhaista ja se riittää kunnioittamaan miestä! Ainakin minulle!![]()
Itse olen kokeillut/yrittänyt harjoitela tuota tublabasari tekniikkaa yhdellä basalla aika kauan, mutta vaikeaa se on!

Melko vähän on tässä topicissa puhuttu herrasta nimeltä Stewart Copeland. Vaikka Police ei heviä olekaan enkä Policen musiikista tykkää, on mies silti TODELLA kova rumpali.

A.k.a rumpali-isti @rumpalit.net&muusikoiden.net
Näin on!!! Stewart Copeland on niin saatanan kova rumpali, ettei mitään rajaa. Aivan mieletön persoonallinen tyyli ja loistava tekniikka. Itseltäni löytyy koko diskografia B-puolineen Message in a Box:in muodossa.Lappis wrote:The Police on vitun kovaa kamaa, Sting tosin vielä parempaa.
Jatkakaa
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Peräruiske
Itseltäni ei Policea löydy kuin Regatta de Blanc ja Outlandos d'Amour isän vanhoina LP levyinä. Muita ei ole, koska jo edellä sanoin etten Policea diggaile. Lisäksi sen verran voisin Copelandista sanoa että Message in Bottlessa on yksi kovimmista kompeista mitä koskaan olen kuullut KOVAA! 

A.k.a rumpali-isti @rumpalit.net&muusikoiden.net
Olisikohan tuossa ehkä noin kolme viestiä muusta aiheestaBrain Damage wrote:Kyllä on tämäkin topic mennyt aikamoiseksi vertailuksi. Eikös kuitenkin Nickosta ole tarkoitus puhua.

"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
No joo, ok, mutta se onkin LappisBrain Damage wrote:Vai kolme? Heti ykkössivun kolmannessa viestissä Nickoa aletaan vertailemaan Dave Lombardoon.Jukka wrote:Olisikohan tuossa ehkä noin kolme viestiä muusta aiheestaBrain Damage wrote:Kyllä on tämäkin topic mennyt aikamoiseksi vertailuksi. Eikös kuitenkin Nickosta ole tarkoitus puhua..

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Tämä lauta nyt tuntuu olevan suht täynnä nykyään näitä true-faneja, jotka eivät ole eläissään kuulletkaan muuta bändiä kuin Maiden. Tässä tapauksessa kaikki muut, varsin suuren metallikentän rumpalit, ovat Nickoa lukuunottamatta outoja. Ja täten automaattisesti myös heikompia kuin Mr. McBrain.
Kuinka moni haluaa pelkän totaalisen hehkutuslaudan, ilman mitään keskustelua?
" Jee, Nicko on paras!"
" Joo, samaa mieltä!"
Siinä teille sitä mahtavaa keskustelua.
Ja kuten Akiman tuolla jo kauan aikaa sitten totesi, jos aletaan hehkuttamaan yhtä nimeä, miten kukaan voi mahdollisesti olla automaattisesti sulkemassa pois kaikki muut kovat nimet?
Mun pointti ei ole mikään muu kuin herättää hivenen keskustelua ja varsinkin, nuorempien kohdalla, ajatuksia.
Edelleenkään en ole muistaakseni McBrainia kertaakaan dissaillut dissauksen vuoksi tai ilman perusteluja. Sama koskee myös koko bändiä.
Maailmaan mahtuu muutakin kuin McBrain ja Maiden. Ottaa vain rohkeasti korvaa käteen ja kuuntelee.
Ja vaikka koko bändi ja tässä tapauksessa Nicko monelle lautalaiselle onkin puolijumala, heitäkin voi kritisoida.
Minä varsinkin hyvin helposti. Get used to it
Kuinka moni haluaa pelkän totaalisen hehkutuslaudan, ilman mitään keskustelua?
" Jee, Nicko on paras!"
" Joo, samaa mieltä!"
Siinä teille sitä mahtavaa keskustelua.
Ja kuten Akiman tuolla jo kauan aikaa sitten totesi, jos aletaan hehkuttamaan yhtä nimeä, miten kukaan voi mahdollisesti olla automaattisesti sulkemassa pois kaikki muut kovat nimet?
Mun pointti ei ole mikään muu kuin herättää hivenen keskustelua ja varsinkin, nuorempien kohdalla, ajatuksia.
Edelleenkään en ole muistaakseni McBrainia kertaakaan dissaillut dissauksen vuoksi tai ilman perusteluja. Sama koskee myös koko bändiä.
Maailmaan mahtuu muutakin kuin McBrain ja Maiden. Ottaa vain rohkeasti korvaa käteen ja kuuntelee.
Ja vaikka koko bändi ja tässä tapauksessa Nicko monelle lautalaiselle onkin puolijumala, heitäkin voi kritisoida.
Minä varsinkin hyvin helposti. Get used to it
"To be alive is more than just breathing"
-
- Kisälli
^Siksi on hyvä että täällä laudalla on myös näitä vähän kriittisempiä herrojja maidenia kohtaan. Sehän sitä keskustelua juuri syventää. Minusta nicko on kyllä juuri "one of the greatist drummers" vaikkakin häntä kuuntelen maiden tulpat, ja maiden lasit päässä.
Parashan hän ei varmaankaan ole, mutta hän on 100% paras bändiin nimeltä IRON MAIDEN!!

Parashan hän ei varmaankaan ole, mutta hän on 100% paras bändiin nimeltä IRON MAIDEN!!