omasta mielestäni paras MAIDEN albumi on Number Of The Beast sillä siitä oma maiden kuuntelu alko
kävin lainaamassa kirjastossa levyi ja maidenin juuri kyseinen levy tuli vahingossa mukaan ja ku kuulin ekat biisit tiesin et tää on parasta musaa mitä on ja tulee olemaan
Nyt on noussut parhaaksi kyllä albumi Powerslave, joka ennen oli mulle erittäin huomaamaton tekele. Jotenkin väliinputoaja 80-luvulla ja oikeastaan koko uralla.
Levy sisältää kuusi loistavaa biisiä, yhden hyvän (Flash of the Blade) ja yhden keskinkertaisen (2 Minutes to Midnight) biisin. Levy sisältää monia pikkujippoja ja jäyniä etenkin kitaroilla, esimerkiksi Back in the Village on mulle aivan mahdoton soittaa kokonaan, riffi menee puoliksi, mutta sitten kun sekin menee monimutkaisemmaksi niin se on menoa. Myös esim. Duellists on melko kitararikas biisi.
Loistava egyptitunnelma vallitsee läpi koko levyn, ja tämän jaksaa kuunnella aina vaan uudestaan ja uudestaan, Dickinson loistaa niin sävellykseltään kuin vokalisoinniltaan ja kitarakaksikon soolot ovat vailla vertaa.
Yrms_ wrote:Nyt on noussut parhaaksi kyllä albumi Powerslave, joka ennen oli mulle erittäin huomaamaton tekele. Jotenkin väliinputoaja 80-luvulla ja oikeastaan koko uralla.
Levy sisältää kuusi loistavaa biisiä, yhden hyvän (Flash of the Blade) ja yhden keskinkertaisen (2 Minutes to Midnight) biisin. Levy sisältää monia pikkujippoja ja jäyniä etenkin kitaroilla, esimerkiksi Back in the Village on mulle aivan mahdoton soittaa kokonaan, riffi menee puoliksi, mutta sitten kun sekin menee monimutkaisemmaksi niin se on menoa. Myös esim. Duellists on melko kitararikas biisi.
Loistava egyptitunnelma vallitsee läpi koko levyn, ja tämän jaksaa kuunnella aina vaan uudestaan ja uudestaan, Dickinson loistaa niin sävellykseltään kuin vokalisoinniltaan ja kitarakaksikon soolot ovat vailla vertaa.
Mahtavaa
Nyt puhut asiaa. Powerslave on itselleni ollut aina Maidenin paras levy ja tulee varmasti aina olemaan. Losfer Words hieman heikentää kokonaisuutta, mutta muuten levy on täydellinen. Sounditkin ovat erittäin kovat tällä levyllä. Ehkä Maidenin parhaat ikinä.
Seventh Son Of A Seventh Son on pikkuhiljaa noussut ohi Piece Of Mindin parhaasta Maiden-levystä kisailtaessa. Se on yksinkertaisesti täydellinen levy. Parhautta, timanttia, ei heikkoa lenkkiä. Kaikki on kohdillaan. Se on niitä levyjä, joista ei tarvitse muuttaa sekuntiakaan. Can I Play With Madnesskin on aivan helvetin hyvä biisi. Kaiken kruunaavat Infinite Dreams ja nimibiisi.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
Yrms_, hienoa tekstiä, vaikkakin se albumin huono kappale ei ole 2M2M vaan Flash Of The Blade.
Vähän aikaa sitten hehkuttelin kovasti kahta ensimmäistä albumia, ja nyt on mieli muuttunut - taas. Kävi jälleen niin, että SSOASS onnistui tarttumaan koukullaan muhun, ja nostamaan kys. albumin jälleen Maidenin parhaaksi teokseksi. Seventh Son Of A Seventh Son on sillä tapaa hieno albumi, että se on uudistumiskykyinen tietyllä tavalla. Sitä tuntuu, että albumi on vähän kulunut, mutta kun kuuntelee levyä, huomaa taas sen kuulostavan tuoreemmalta, elinvoimaisemmalta, ja yksinkertaisesti Maidenin parhaalta. Kiistatta Maidenin paras levy, ja vaikka olen pitänyt ajoittain jotain muuta parhaana, on aina palattu takaisin tähän.
Mun vastaus muista parhaista on klassinen: Somewhere In Time ja tietenkin Powerslave. Nämä kolme albumia kiteyttävät sen mikä Maidenissa on niin hienoa.
Mielestäni Maidenilla on neljä aivan ylivertaista albumia, joita ei voi verrata keskenään, kaikki täyden kympin levyjä: Piece of Mind, Powerslave, Somewhere in Time & Seventh Son of the Seventh Son.
Ehdottomasti Maidenin kulta-aikaa, hämmästyttää miten joku bändi voi tehä noin loistavia levyjä peräkkäin. Yllämainituilta levyiltä ei löydy huonoja biisejä, vaikka ei Back in the Village, Losfer Words, Heaven Can Wait tai Can I Play With Madness mitään huippubiisejä ole.
Noista levyistä on mahdotonta mainita parasta, mutta Powerslave ei ole ehkä aivan noiden kolmen muun tasoa.
Maidenin top2 levyksi sanoisin No Prayer for the Dyingin, vaikka isona miinuksena levyllä on Janick Gersin kauheat soolot ja Adrian Smithin puuttuminen. Heti perässä tulee Number of the beast ja loput Maidenin levyistä onkin aika tasoissa, joskin Killers, Virtual XI ja X-factor ovat aika heikkoja.
EDIT: Ja mainittakoon vielä, että vaikka Maiden on tehnyt ison läjän levyjä, ei niistä yksikään ole huono. Killers tai Virtual XI eivät välttämättä mitään mestariteoksia ole, mutta huonoja levyjä Maidenilla ei ole.
^Itse pidän Killersistä todella paljon, vaikka se ei yleisesti paljoa suosiota ole saanut. "ns. ylijäämäbiiseja ekalta levyltä" Biisit ovat kylläkin tyyliltään hieman erilaisia Ensimmäiseen albumiin verrattuna
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Piece of Mind on paras varmaankin. Kaikki kappaleet on pirun hyviä. Revelations, Flight of Icarus ja Die with your boots on ovat lemppareita. Trooper on hyvä mutta niin raiskattu kappale ja muutenkin sanoisin, että se on piece of mindin heikoimpia kappaleita. Loput Still life, where eagles dare, to tame a land, quest for fire ja sun and steel ovat myös erinomaisia kappleita. Myös piece of mindin singlejen b puolille on laitettu hyviä kappaleita esim. Cross eyed Mary.
ironfish wrote:Paras Iron Maiden albumi on Rock in Rio
Käsittääkseni tässä haetaan parasta studiolevyä. Vai olenko käsittänyt väärin?
Mutta itse en ole itse aiheeseen vielä vastannut, enkä tee sitä vielä nytkään. Aloitin eilen albumien arvioinnin, kuuntelemalla Maidenin ja Killersin läpi ja pistämällä arvostelut tänne. Ja aion jatkaa tekemällä jossain vaiheessa kaikista levyistä samanlaisen arvostelun. Vasta sitten sanon, mikä levyistä on paras, kun ne on laitettu keskiarvojärjestykseen.
scorpions wrote:Olisikohan tähän topiskiin mahdollista saada myös äänestys, olisi hieno ja näkisi selvästi mikä maistuu ja mikä ei.
Samallalailla kuin tuossa huonoin studio albumi sektiossa.
Kyllähän sen saa, mutta levyjä on niin monta, että vaihtoehdot loppuvat kesken. Kaikkia levyjä ei näin ollen edes saataisi mukaan äänestykseen.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Vaikkea Maidenilla huonoja levyjä olekkaan, niin sieltä paistaa selvästi ne parhaat esiin. Omat suosikit (en osannut valita yhtä) ovat Somewhere in Time, Powerslave, Piece of Mind ja No prayer for the Dying.
dance of death on vieny mun syämen. Varsinkin dance of death, paschendale, face in the sand ja no more lies on jotain aivan uskomattoman kaunista kuunneltavaa
Ja seuraava tähän topiciin vastaaja myös PERUSTELEE vastauksensa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."