Proge on asia erikseen. Kyllähän minä siitä tykkään! Can, Guru Guru, Neu!, Magma, Camel, Beggars Opera, King Crimson, Agony Bag, Black Widow, Pink Floyd, Tangerine Dream ...ja skitsompikin tavara kuiten Paul Chainin häröilyt, Univers Zero ja Diamanda Galas herättävät arvostusta, sanoi I. Jalas. Ehkä vähän tynkä lista, mutta niin on ajatuskin tässä vaiheessa iltaa.
Vääntääkseni rautalangasta THE X FACTORIN parhaan biisin, Sign of the Crossin tasoista VIITOSEN biisiä, löytyy uusimmalta 0 kpl. Jos joku on eri mieltä... olkoon! Sitten taas jos verrataan Man on the edgeä vaikkapa surkeaan Alchemist-rallatukseen: Man on the Edge on vähintään neljä puol ja Alchemist hyvällä mielikuvituksella ehkä kakkosen luokkaa, paskimmillaan ykkönen. Ei vaan lähde, joku siinä tökkii. Onhan tuossa Final Frontierilla jotain heavy ja proge-yritystä, mutta parhaimmatkin hetket ovat ainoastaan hetkiä, eivätkä kokonaisia biisejä (saatika sitten koko levy alusta loppuun). El Dorado on kielttämättä aika hevi ja sisältääkin mielestäni levyn parhaan kohdan (se rytminen rumputulitus siinä toisen(?) kertosäkeen jälkeen). Täytyy myöntää se. Ja levy on kyllä ehkä hiukan rankempaa rockia kuin rock, mutta ei se nyt mikään ihme ole. Tekijöinä sentään Harris, McBrain, Dickinson, Smith, Murray, Gers. Kai sitä jotenkin toivoisi enemmän tällaisilta herrasmiehiltä.
Siitä sentään olen samaa mieltä (uskon sen), että ukot tekee varmasti mitä lystää. Lopputulos vaan ei miellytä vanhanliiton Iron Maiden-fania

- Tuskin kukaan rehellisesti tätä albumia pystyy laittamaan samalle viivalle vanhempien kanssa? Te jotkut näköjään pystytte, nyt... mutta ajatelkaapa vaikka viiden vuoden päästä, taikka kymmenen. Tai ens vuonna

? Oli miten oli, ei ainakaan omassa kodissa varmasti tule juurikaan enää kuunneltua. Itse asiassa en tällä hetkellä edes omista koko albumia enää.