A Matter of Life and Death World Tour 2006
Moderator: The Killer Krew
Onhan kai siitä ollut jo mainintaa useammassakin paikassa että tulee joka kiertueelta jonkinlainen dvd. Kyllä mulle ainakin kelpaa, ja vaikka Harrisin leikkaamana, itseä ei vaivaa se nopea leikkaustyyli ollenkaan. Mitenkähän heti tulee se Early Days-rundin dvd? Siitä ei ole ollut vielä mitään kummempaa tietoa.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
Sitä olen itsekin vähän ihmetellyt, ja toivon TODELLA ettei se ole Ullevin keikka, sehän löytyy jo VHS:ltäkin kotona nauhotettuna. Pääsisi Maiden ainakin helpolla.reptile wrote:Onhan kai siitä ollut jo mainintaa useammassakin paikassa että tulee joka kiertueelta jonkinlainen dvd. Kyllä mulle ainakin kelpaa, ja vaikka Harrisin leikkaamana, itseä ei vaivaa se nopea leikkaustyyli ollenkaan. Mitenkähän heti tulee se Early Days-rundin dvd? Siitä ei ole ollut vielä mitään kummempaa tietoa.
You're shit and you know you are
-
- Viikonloppusoturi
Enpä ollut huomannut tuota äänestystä aikaisemmin.
Laitoin sen tokan vaihtoehdon. Hienot muistot jäi, mutta ei siltikään paras IM keikka jonka olen nähnyt.
Ehdottomasti paras on 7th son kiertue.
Vaikka Brucella olikin flunssa niin keikka oli todella hyvä. Silloin myös näin maidenin ekan kerran joten se fiilis oli aivan mieletön. Bändi täytti kaikki odotukset ja mulla oli aina välillä vaikea pysyä pystyssä 12 penkkirivillä. Olin niin haltioitunut että välillä meinasin tulla raput alas.
Toiseksi parhaan keikka muiston jakaa FOTD ja EDhunter kiertueet.
Näissä molemmissa oli tunnelma vaan aivan mieletön.
Sit tulee X-factor kulttiksella.
Ehkä joku ihmettelee miksi, mutta noi lähelle maailman parasta bändiä ku pääsee katsomaan niin kyll meisas kurat tulla housuihin. Ei mitään megastagea mikä olisi ollu muutaman metrin pään yläpuolella vaan matala lava ja intiimi tunnelma.
Kaiken kaikkiaan mulla ei oikeastaan ole mikään keikka ollut pettymys vaan jokaisesta nähdystä keikasta olen poistunut leveä hymy suupielissä.
Laitoin sen tokan vaihtoehdon. Hienot muistot jäi, mutta ei siltikään paras IM keikka jonka olen nähnyt.
Ehdottomasti paras on 7th son kiertue.
Vaikka Brucella olikin flunssa niin keikka oli todella hyvä. Silloin myös näin maidenin ekan kerran joten se fiilis oli aivan mieletön. Bändi täytti kaikki odotukset ja mulla oli aina välillä vaikea pysyä pystyssä 12 penkkirivillä. Olin niin haltioitunut että välillä meinasin tulla raput alas.
Toiseksi parhaan keikka muiston jakaa FOTD ja EDhunter kiertueet.
Näissä molemmissa oli tunnelma vaan aivan mieletön.
Sit tulee X-factor kulttiksella.
Ehkä joku ihmettelee miksi, mutta noi lähelle maailman parasta bändiä ku pääsee katsomaan niin kyll meisas kurat tulla housuihin. Ei mitään megastagea mikä olisi ollu muutaman metrin pään yläpuolella vaan matala lava ja intiimi tunnelma.
Kaiken kaikkiaan mulla ei oikeastaan ole mikään keikka ollut pettymys vaan jokaisesta nähdystä keikasta olen poistunut leveä hymy suupielissä.

Aika selkeästi menee kakkoseksi viime vuoden Early days-kiertueen ekan Helsingin keikan jälkeen, olihan siinä jotakin nostalgian taikaa ja settilista oli lähes täydellinen, unohtamatta uskomatonta fiilistä mikä syntyi yleisön ansiosta. Ei AMOLAD-kiertueen setti paljoa häviä, sen verran kovaa matskua tuli todistettua lifenä, vaikka olinkin Tampereen keikalla, heh.
Toivon mukaan tulee vielä mahdollisimman monta Maidenin keikkaa nähtyä, vaikkapa lähemmäs kymmenen olisi mukava. Jos sitä jopa Ruotsiin tai Italiaan asti lähtisi Maidenin loistavaa livemeininkiä kahtelemaan.
Toivon mukaan tulee vielä mahdollisimman monta Maidenin keikkaa nähtyä, vaikkapa lähemmäs kymmenen olisi mukava. Jos sitä jopa Ruotsiin tai Italiaan asti lähtisi Maidenin loistavaa livemeininkiä kahtelemaan.

Täälläkin suunnalla kallistutaan tuohon "Hieno kiertue, tästä jäi loistavat muistot" kategoriaan. Ed Hunter kiertueesta ja Hesan jäähallikeikasta kun on omalla kohdalla aika paha mennä ylitse (Golden Years kiertueella varmaan pikku chassit, jos oikein über setin saavat kasaan), silloin oli setti kohdillaan ja ekaa kertaa pääs näkemään Brucen ja H:n.
-
- Hang-Around
Jos nyt settilistasta vielä avaudutaan vähän, niin minua jäi suoraan sanoen vituttamaan kun jäi pois Trooper, Number of The Beast ja Run To The Hills.. olin nimittäin ensimmäistä kertaa Maidenin live-keikalla, ja suureksi osaksi näitten kyseisten biisien ansiosta fanitan nyt Maidenia. Tiedän että te konkarit ette jaksa kuulla näitä samoja ralleja vuodesta toiseen, mutta minua ihmetyttää suuresti kaikki tämä puhe että Maiden haluaa suosia enemmän uusia faneja ja soittaa nämä tutut hitit. Miksi näin sitten tällä kertaa? Rahaa, aikaa ja vaivaahan tuossa meni kuitenkin suht paljon päästä tuonne Hartwallille, joten suoraan sanoen petyin kyllä jonkin verran.
Lisäksi setin rytmitys oli mielestäni pielessä, vanhoja tuttuja biisejä olisi ehdottomasti pitänyt soittaa uuden levyn rallejen välissä. Mutta tämä on asia erikseen...
Lisäksi setin rytmitys oli mielestäni pielessä, vanhoja tuttuja biisejä olisi ehdottomasti pitänyt soittaa uuden levyn rallejen välissä. Mutta tämä on asia erikseen...
^ Maidenin lähes joka kiertueella on soitettu niitä vanhoja samoja ''hittejä''. Maiden tuskin enää montaa kiertuetta vetää, joten pojat koittavat soittaa niitä biisejä livenä, mitä on soitettu ennen ehkä kerran tai kaksi, tai ei ollenkaan. Petyt luultavasti myös kesällä 2008 jos keikalle tulet, sillä eikös jätkät lupaillu soittavansa juuri niitä vähemmän kuultuja biisejä?
Ja taas kerran. Mitä järkeä on soittaa keikalla yksi kokonainen levy, jos sinne väliin ruvetaan tunkemaan, joitan vanhempia biisejä? Ei ole mitään järkeä hajoittaa levyä, joka soitetaan muutenkin kokonaan, sillä siitä lähtee koko fiilis.
Ja taas kerran. Mitä järkeä on soittaa keikalla yksi kokonainen levy, jos sinne väliin ruvetaan tunkemaan, joitan vanhempia biisejä? Ei ole mitään järkeä hajoittaa levyä, joka soitetaan muutenkin kokonaan, sillä siitä lähtee koko fiilis.
Don't forget, kids... The bigger your post count, the bigger your penis is.
Jep hienot muistot todellakin jäi. Kolmella Maiden keikalla olen ollut mutta tämä kiertue oli ensimmäinen missä olin kentällä. Olin jopa toisessa rivissä suunnilleen koko keikan ajan vaikka olinkin ennen keikkaa varma että rupean vähitellen massan mukana putoilemaan sieltä. Olihan kentällä tosiaan hieman erilainen tunnelma ja meininki kuin katsomossa istuessa. Kavereiden kanssa tultiin jo aikasin jonottelemaankin pihalle ennen ovien avaamista ja siitäkin jäi omat muistot ja fiilikset. Setti oli aivan loistava, fiilikset olivat vielä erityisen korkeat kun en settilistaa ollut aikaisemmin katsonut mistään. Jostain sain huhua että joku harvinaisempi Blazen aikainen kipale olisi soitettu ja kun sitä ei soitettu jäi hieman harmittamaan. Mutta tuo nyt taisi ollakkin ainut miinus koko keikassa. Ja melko mitätön sellainen. Todellakin hieno meininki, hieno kokemus, hieno bändi.
Seuraavaa keikkaa odotellessa
Seuraavaa keikkaa odotellessa

Ircis archenemi niinq
Se oli minun ensimmäinen Maiden keikka ja se oli uskomaton! Sitä ennen tulleet keikat skippasin aika paljon sen takia ettei ollut ikää ja ei ollut rahaa silloin. AMOLAD on mielestäni paras levy mitä on tähän mennessä tullut ja olin hyvin innoissani, että paras levy soitetaan kokonaan! Ja se tietenkin täytti kaikki odotukset ja toimi täydellisesti ja sen jälkeen tuli vahoja tuttuja kappaleita jotka olivat onneksi niin ei tuttuja, koska niitä on kuultu riittävästi levyiltä. Tämä ensimmäinen Maiden keikka jätti niin hyvät muistot myös muistiin ja tavarana kiertuekirjan ja paidan kanssa.
-
- Wimp
^ Varsinainen 2006 vuoden keikka toden totta.
Mutta niin. Tässä ns. "box office"-statistiikkaa USA:n keikoista. Eipä nuo näemmä mitenkään heikosti myyneet millään avalla.
Mutta niin. Tässä ns. "box office"-statistiikkaa USA:n keikoista. Eipä nuo näemmä mitenkään heikosti myyneet millään avalla.
New England Dodge Music Center Hartford, Conn.
Oct. 4, 2006
5 312 / 6 620
Agganis Arena Boston, Mass.
Oct. 6, 2006
5 939 / Sold Out
Tweeter Center at the Waterfront Camden, N.J.
Oct. 7, 2006
7 299 / Sold Out
Colisee Pepsi Quebec City, Quebec
Oct. 9, 2006
10 451 / 10 838
Bell Centre Montreal, Quebec
Oct. 10, 2006
12 864 / 13 500
Nassau Veterans Memorial Coliseum Uniondale, N.Y.
Oct. 12, 2006
7 948 / 11 238
Continental Airlines Arena East Rutherford, N.J.
Oct. 13, 2006
12 503 / 13 705
Air Canada Centre Toronto, Ontario
Oct. 16, 2006
10 852 / Sold Out
Palace of Auburn Hills Auburn Hills, Mich.
Oct. 17, 2006
6 738 / 7 423
Verizon Wireless Amphitheater Irvine, Calif.
Oct. 21, 2006
16 073 / Sold Out
As usual, it's only the number of tickets sold, not the number of people in the arena
^^Ihan hyvin on näköjään noi usan keikat myyny. Vaikkei kaikki nyt olekaan sold outteja niin ei niitä lippuja ole paljoa jäänyt jäljelle. Taitaa maiden olla lievässä nousussa siellä usan suunnalla.Enkä yhtään ihmettele sillä onhan maiden tällä hetkellä aika kovassa nousussa ympäri maailmaa.
Iron Maiden 18.7.2008
Jep, upeat muistot jäi. Oli meikäläisen ensimmäinen Maidenin keikka, kun jäi vuoden 2005 keikat käymättä. Vanhempien vika. Niin että arvatkaa vaan, hypinkö seinille, kun sain lipun hyppysiini.. Vähän kyllä otti päähän, kun ei päässyt kun toiselle Hesan keikoista. Sitte se 14.11 vaan tuli ja meni, oli monta päivää sen jälkeen ihan pää pilvissä
Levyjäkin on tullut ostettua viisi lisää sen keikan jälkeen. Niin että en sitten tiedä, kuvaako tuo "upeat muistot" ihan tarpeeksi hyvin keikasta jääneitä fiiliksiä :]
Nyt pitäisi vaan jollain ihmeellä (=levyjen ja DVD:n suurkulutus) selvitä vuoteen 2008.

Nyt pitäisi vaan jollain ihmeellä (=levyjen ja DVD:n suurkulutus) selvitä vuoteen 2008.
No, jos tahtoo niin tuonne vain infoa niin ei myydä enää ensi kerralla 
edit: Niillä levymessuilla, joilla olen itse käynyt ovat myyjät olleet ihan kotimaisia 'levyrosvoja' -tosiaan muutama jännän haaleaa painojälkeä edustava kansi tai ylihinnoiteltu bootleg on näkynyt.

edit: Niillä levymessuilla, joilla olen itse käynyt ovat myyjät olleet ihan kotimaisia 'levyrosvoja' -tosiaan muutama jännän haaleaa painojälkeä edustava kansi tai ylihinnoiteltu bootleg on näkynyt.
Last edited by Jussi K on Tue Jan 16, 2007 0:07, edited 1 time in total.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- Hell Rat
Jotkut olivat sanoneet että brucen ääni on huonontunut tälle kiertueella toisin kuin brave new world kiertueella joten tässä lohdutusta! AMOLADin biisit menevät todella korkealle suunnilleen jokainen!
Myöskin talvikiertueilla brucella on aina ollut vähän nihkeämpi ääni esim. vertaappa dance of death ja AMOLAD kiertueen brucea Bravce new world, give me ed till im dead ja early days kiertueisiin siin on ero!
Myöskin talvikiertueilla brucella on aina ollut vähän nihkeämpi ääni esim. vertaappa dance of death ja AMOLAD kiertueen brucea Bravce new world, give me ed till im dead ja early days kiertueisiin siin on ero!