Yleistopic a la Maiden

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Dante wrote:
Stratocaster wrote:Tulipas lueskeltua eri vuosien lehtijuttuja Maidenista, ja iski silmään tällainen, osa Killers-arvostelusta
Muistakko mistä lehdestä tuo löytyi? Kaikkea sitä näköjään on painettu ja painetaan, huh huh eiku uh.
Vahva veikkaukseni: joko Soundi tai Rumba. 80-luvun alkupuolen Suomi oli paikka, jossa elitistiset arvostelijat noissa kahdessa Suosikin lisäksi täällä ilmestyneessä musiikkilehdessä nyrpistelivät erityisesti juuri hevimusiikille. Heidän mielestään kun hämäläisittäin englantia lausuneet sosialistista realismia eniten tyylillisesti muistuttaneet jämäpaskasuomirockpumput olisivat ansainneet päästä maailman maineeseen kaiken maailman hevipumppujen sijasta. Sori vaan ex-arvostelijapojat, ne teidän suosimat tamperelaisorkesterit oli vuonna 81 jo vähintäänkin 5 vuotta ajastaan jäljessä. :lol:
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Sakari Östermalm

Post by Sakari Östermalm »

Jeeves wrote:Mitä mun pitäisi tehdä, että se hyväksyisi mun "harrastuksen"? Mitä itse tekisitte / olette tehneet samassa tilanteessa? Pitäisikö sanoa, että tämä on nyt mun harrastus, josta en luovu?
Kauhulla odotan omien mukuloiden murkkuikää, sitä aikaa kun olen niiq daa seniili enkä tajuu mitään. Itse en muuta toivo, kuin että lapseni puhuvat. Oletteko yrittäneet? Puhua, sanoa, selittää? (Se, että sanoo lauseen tyyliin vittu-ku-sä-et-snaijaa, EI ole keskustelua.) Miten kukaan voi ymmärtää esim. toiselle tärkeää asiaa, jos sitä ei sano? Itselläni ainakin tuo ajatustenluku on vielä treenauksessa ja siksi painotan lapsilleni; asioista pitää puhua.

Tuleeko minusta nyt Rautaneidon oma Kylli-täti? Vai Nyrkki-Kyllikki?
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

^Kyllä minä olen puhunut, yrittänyt saada ymmärtämään. Olen kertonut, että mikä minua hevissä viehättää ja että se hevi, mitä kuuntelen, ei ole mistään kauheimmasta päästä. Olen kertonut, mitä musiikki minulle antaa. Silti tuntuu, että ei hyväksytä.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Sakari Östermalm

Post by Sakari Östermalm »

Sitten siellä päin on vaan vähän sitkeämpää lihaa ja ei auta, kuin jatkaa yrittämistä (kunnes olet siinä iässä ettei tarvi enää yrittää). Kas kun elämä on valitettavasti sitä, että se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat, vai miten se nyt meni...Toki voitte käydä mielenkiintoisia väittelyjä ja pyydät vanhempiasi selittämään, miksi he käyvät kansalaisopiston humppatunneilla ja kuuntelevat Anne Mattilaa. Että vähemmästäkin terve ihminen alkaa hamuta keittiöveistä. Että mikä siinä humpassa viehättää, kun se on musiikista sitä kauheinta?

Kun tulet tähän ikään, päivittelet nähtyä vaivaa ja toteat sarkasi olleen toivoton. Itse olen äitini kohdalla jo luovuttanut, iskä on ihan nasta tyyppi, kun ottaa minut välillä moottoripyöränsä kyytiin. Mutta onneksi tässä iässä vanhempien annostusta voi itse säädellä. Meikäläisen silmien pyörittely on tosin silti aina vakio.

Tjoo.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Jeeves wrote:Hitto sentään. Kauhea ongelma mulla. Olen kovasti nyt keräilemässä kaikkea Maiden-tavaraa, Lp-levyjä, sinkkuja yms. mutta mutsi jaksaa aina valittaa, kun jotain kolahtaa postiluukusta:

"Mitä nyt taas tuli"
"Eikö sulla muka ole tota jo"
"Paljonko toiki maksoi"
"Eikö noita saa netistä ilmaiseksi"

Mitä mun pitäisi tehdä, että se hyväksyisi mun "harrastuksen"? Mitä itse tekisitte / olette tehneet samassa tilanteessa? Pitäisikö sanoa, että tämä on nyt mun harrastus, josta en luovu? Tai olla vain kuuntelematta ja haistattaa pitkät? Vai pitäisikö mun lopettaa koko touhu ja pistää rahat säästöön?

Kyllähän tuohon uppoaa melkein kaikki mun rahat, mutta eipä mulla juuri muuta ostettavaa ole...

Auttakaas nyt. :wink:
Älä välitä. Jos vaan jauhaa, anna jauhaa. Niin munkin mutsi teki about 1983-89, kun kotona asustelin ja Maidenista vaahtosin. Aina se jaksoi kommentoida, mutta selitysyritysten mentyä metsään, annoin olla ja jatkoin valitsemallani linjalla. Just toissapäivänä laitoin äiskälle, 58v, viestiä pojalta, 36v, että Maiden on taas myyntilistan ykkösenä ja uutta levyä tässä luukutellaan, hyvältä kuulostaa, kuten silloin 23v sitten. Nykyään mutsi ymmärtää yskän hyvin ja on lopultakin tajunnut, että ei Maidenin pojat ole mitään saatananpalvojia ja että harrastus tämä fanituskin on muiden joukossa. Eikä ollenkaan sieltä vaarallisimmasta päästä... Faija nyt on aina vaan naureskellut partaansa, sekä mun intoilua, että mutsin vouhotusta.

Ei haukku haavaa tee, ja noita asan mainitsemia perusteluja voi hyvin käyttää ja vähän vedättää, voisi sitä laittaa rahansa paskempaankin roinaan. Aika aikaansa kutakin, ymmärrän, että saattaa kommentointi välillä vähän sapettaa, mutta vanhemmat ovat tuollaisia. Olivat ja ovat, mikään ei näköjään muutu. Jatka valitsemallasi linjalla ja vedä matalaa profiilia, kyllä se siitä. Mulla pojat kuuntelee nyt ainakin Lordia ja kovaa vauhtia kasvatetaan heistä hevimiehiä, nuorempi 2v 4kk huutaa jo tyylikkäästi HEVVI METAL, kuten myös vanhempi, joka osaa lisäksi näyttää oikeaoppisen Dio-merkin. Uusi hevimpi sukupolvi on kasvamassa, lavatanssi/iskelmä sukupolvi alkaa painua unholaan. Mitä meillä onkaan edessämme ???
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Dante wrote:
Stratocaster wrote:Tulipas lueskeltua eri vuosien lehtijuttuja Maidenista, ja iski silmään tällainen, osa Killers-arvostelusta
Muistakko mistä lehdestä tuo löytyi? Kaikkea sitä näköjään on painettu ja painetaan, huh huh eiku uh.

FOTD aiheeseen sen verran, että todella paljon ihmisten maut eroaa. Itselleni nimittäin juuri Weekend Warrior on levyn parhaimmistoa Judas Be My Guiden ja Chains Of Miseryn kera :D
Soundistahan tuo löytyi. :D
On tullut monesti naureskeltua Soundin kirjoittamille, vanhoille Maiden jutuille. Ensimmäisissä luonnehdittiin mielenkiintoisesti bändinjäsenten pientä älykkyysosamäärää, ja kerrottiin musiikin olevan "kidutusta."
TNOTB --> oli sellainen vaihe, että ilmoitettiin Maidenissa olevan ainesta, mutta sitä ei voinut kehua koska se oli vitsi. Ja nykyään tottakai puhutaan heavymetalin legendaarisimmasta bändistä, kaikkien hevibändien pioneerista ja raskaan musiikin kuninkaasta. 8)
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

Kysyisin nyt, että onko tuo uusin Inferno hintansa arvoinen pelkän Steven haastattelun takia?
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

No en kyllä suorilta maksaisi 4,50€ että pääsis vaan lukemaan Steven (ja muun bändin) haastista. On siellä muitakin hyviä haastiksia, siis jos nyt kiinnostaa metalli noin muutenkin kuin vain Maideninä. Esim Deicide-haastis. Muussa tapauksessa, lukekaa vaikka parturissa tai pizzerian jonossa sitä. Siellä ei tartte maksaa. Ainii mutta eihän siellä lueta kuin seiskaa, no höh, ei sit.
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

condemned wrote:No en kyllä suorilta maksaisi 4,50€ että pääsis vaan lukemaan Steven (ja muun bändin) haastista. On siellä muitakin hyviä haastiksia, siis jos nyt kiinnostaa metalli noin muutenkin kuin vain Maideninä. Esim Deicide-haastis. Muussa tapauksessa, lukekaa vaikka parturissa tai pizzerian jonossa sitä. Siellä ei tartte maksaa.
Joo :lol:. Parturiin eikä Pizzeriaan ole aikeita mennä, joten en tuota ilmaisella saa luettua... Tseikkaillaan... :D
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

^ Kannattaa käydä myös kirjastossa. Kyllä Inferno sieltä löytyy.
"Life goes on....until it doesn't"
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

Iivis wrote:^ Kannattaa käydä myös kirjastossa. Kyllä Inferno sieltä löytyy.
Kiitoksia vinkistä! Meitsi lähteekin sinne tässä pian :lol:
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

^ Joo itse käväsin kirjastossa lukasemassa sen kans. On se kirjasto hyvä paika.

Hyvä haastattelu kaikenkaikkiaan vaikken tuosta nyt hirveästi mitään uutta saanut :D Alussa iski vaan semmonen ajatus että " Hei, täähän on Suomeks" En ole tottunut lukemaan Maiden haastatteluita Suomeksi mutta eipä se nyt mitenkään haitannut. :wink:
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
HikiNeito
Hell Rat
Hell Rat

Post by HikiNeito »

http://www.youtube.com/watch?v=zeE_1B9CEgk

Nicko paukuttelee Pat Traversin kanssa vuonna '76 :D Hyvin vetelee ja jonkin sortin repeilyä kyllä aiheutti tuo sen puku :lol:

PS. Tajuttoman kova kitaristi
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

IMOC noteerannut Helsingin AMOLAD-raitiovaunun, oikein kuvien kera. Ja siis ihan ylläpidon toimesta, uutispuolella. Suomi saa vihdoin ansaitsemaansa mainetta Maiden-hulluna kansana kansainvälisellä, bändin virallisella saitilla. Up The Irons!
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

Tuo Maiden-ratikka on pirun hieno. Kuvista ei ainakaan ole sisäpuolella puutetta. Hyvä keksintö tällainen, ihmiset saavat viimein todisteen, mitä Iron Maiden merkitsee suomelle! :twisted:
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Freejack wrote:Kysyisin nyt, että onko tuo uusin Inferno hintansa arvoinen pelkän Steven haastattelun takia?
Tämä on puhtaasti niitä juttuja, jotka ovat täysin riippuvaisia siitä, minkä arvoisena Maidenin lehtijuttuja pidät. Minulle tuorein Inferno ei tarjonnut mitään muuta kuin Maidenin jutun, mutta polkaisinpas heti lehden saataville tultua ärrälle hakemaan omani, ja maksoin jupisematta sen viitisen euroa omasta kappaleestani, pelkän Maiden-jutun takia. Ihan miten tykkää. 8) Haastis on ihan hyvä, mutta eipä loppujenlopuksi uutta levyä niin paljon läpi käydä.
- - AcesHigh - -
Hell Rat
Hell Rat

Post by - - AcesHigh - - »

Tuli hommattua tommonen:
linkki

..ja nyt siirretty laitteeseen kaikki Maidenin CD:t ja DVD:t
aika kova urakka, mut nyt kelpaa tsiigailla töllöstä dvdt ja biisit muhevilla soundeilla sterkoista ilman levyjen vaihtamista..

Suosittelen!

Tolla http://www.pixmania.com/fi/fi/241003/ar ... diapl.html levyjen siirto olis ollu helpompaa mut ei rahat riittäny..
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

Näyttää AMOLAD jatkavan listakärjessä!Paljonkohan levy on nyt suomessa kaikenkaikkiaan jo myynyt?
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

*pulkkinen* wrote:Näyttää AMOLAD jatkavan listakärjessä!Paljonkohan levy on nyt suomessa kaikenkaikkiaan jo myynyt?

Kultarajan päälle vielä tuhat kappaletta! Sen verran itse veikkaisin, peräti enemmänkin! :lol:
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

:D 9v poikani halusi tänään levykauppaan. Lordin levyä on herralla hyllyssä mutta tänään sinne putkahti puodista myös Iron Maidenin The Number Of The Beast perusteena hankinnalle oli "no kun siinä on se six six six kapple ja se on hyvä!. Heh!
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

mika wrote::D 9v poikani halusi tänään levykauppaan. Lordin levyä on herralla hyllyssä mutta tänään sinne putkahti puodista myös Iron Maidenin The Number Of The Beast perusteena hankinnalle oli "no kun siinä on se six six six kapple ja se on hyvä!. Heh!
Hyvän koulutuksen olet pojallesi antanut! Onnea, olet juuri tehnyt käännytyksen! Mitäs poikasi tykkää? :D
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

^ Ensikunntelulla ykkösbiiseiksi nousivat Invaders, Run To The Hills ja TNOTB.
Kahta viimeistä hän onkin kuullut mm. Radio Citystä joka soi esim. autossa ja kotona sekä myös levyltä.
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Hienoa. :D Aina tulee hymy huulille kun lukee noita jälkikasvujen Maiden-tarinoita, Pekekin niitä toisinaan kertoillut.
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Ja nyt iskä on kateudesta vihreä kun tarkistin sen pojan levyn ja vihkosen niin sehän on hieno! Se on niitä uusinta painoksia jossa on videoita ja vihkosessa on paljon kuvia. Levyllä on vielä mukana Total Eclipse. Poika teki iskän mielestä ihan kympin ostoksen. Iskällä itsellään on ko. levystä vaan "normi" painos. :wink:
- - AcesHigh - -
Hell Rat
Hell Rat

Post by - - AcesHigh - - »

IMOC:iin aukes nyt se sivu jossa voi ilmottaa itsensä mukaan arvontaan jossa
palkintona 60kpl(+avec) eturivin paikkoja, eli sisään ennen muita.
Post Reply