Paras Iron Maiden kitarasoolo?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

Stratocaster wrote:Ainoa hyvä Gersin soolo DoD:in lisäksi on Trooperissa, ja mieshän soittaa siinä sen saman H:n soolon, tuplana kuulostaa hyvältä.
Tuosta oon hieman eri mieltä. Mua lähinnä ketuttaa se, kun Janick aloittaa sen soolon lopussa sen vingutuksen myöhempään kuin Adrian :? Mutta alku menee ihan jees :wink:
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

The Trooper wrote:
Stratocaster wrote:Ainoa hyvä Gersin soolo DoD:in lisäksi on Trooperissa, ja mieshän soittaa siinä sen saman H:n soolon, tuplana kuulostaa hyvältä.
Tuosta oon hieman eri mieltä. Mua lähinnä ketuttaa se, kun Janick aloittaa sen soolon lopussa sen vingutuksen myöhempään kuin Adrian :? Mutta alku menee ihan jees :wink:
Joo ja Gersin kitara on usein paljon kovemmalla kuin Adrianin. Kun ynnätään vielä Gersin live-soolosoundi niin ei saada mitään kovin hyvää aikaan. Vaikka pidän Gersiä nykyään jopa esikuvanani niin saisi se jättää ne Smithin soolot ihan sille joka ne parhaiten taitaa
Half Lives... Eat But Never Kill
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Yrms_ wrote:
The Trooper wrote:
Joo ja Gersin kitara on usein paljon kovemmalla kuin Adrianin. Kun ynnätään vielä Gersin live-soolosoundi niin ei saada mitään kovin hyvää aikaan. Vaikka pidän Gersiä nykyään jopa esikuvanani niin saisi se jättää ne Smithin soolot ihan sille joka ne parhaiten taitaa
Adrian saisi mielestäni soittaa omat soolonsa eikä niitä tarvitsisi Janickin antaa soittaa, sillä Janickilla on uusissa biiseissä kohtalaisen paljon sooloja. Tuo The Trooperin tuplasoolo on kyllä aika hienon kuuloinen vaikka ei ihan samassa tahdissa menekkään.
Thrashnator
Paholainen
Paholainen

Post by Thrashnator »

Taitaapi kovin soolo olla Futureal biisissä, soolo ikäänkuin räjähtää in your face.
The Exorcist
Paholainen
Paholainen

Post by The Exorcist »

Kyllä se Gersin&Smithin kimppasoolo The Trooperissa on aika järkyttävän kuuloinen. Aluksi Gersin lavapelleilyä katseli läpi sormien mutta soittaisi edes siedettävästi, vielä kun soolosoundikin on soiton mukainen niin kidutukseksi menee. Adrianille lavanreuna takaisin ja äkkiä :cry:
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

Mielestäni ehkä paras kitara soolo on Dance Of Death kappaleessa. Se on jylevä ja tyylikäs.
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Brave New World- on kolahtanut biisinä aina vain kovempaa ja kovempaa lähiaikoina. Mielestäni tässä parivaljakko Gers/Murray vetää kaikkien aikojen hienoimman peräkkäisen sooloparin. Ensimmäinen kerta, missä Gers ei vedä yhtään ali, vaan täsmälleen yhtä loistavan soolon kuin Dave.
Kuunnelkaa, meinaa taju lähteä! Rock In Rio versio on vielä parempi kuin studioversio.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Stratocaster wrote:Brave New World- on kolahtanut biisinä aina vain kovempaa ja kovempaa lähiaikoina. Mielestäni tässä parivaljakko Gers/Murray vetää kaikkien aikojen hienoimman peräkkäisen sooloparin. Ensimmäinen kerta, missä Gers ei vedä yhtään ali, vaan täsmälleen yhtä loistavan soolon kuin Dave.
Kuunnelkaa, meinaa taju lähteä! Rock In Rio versio on vielä parempi kuin studioversio.
Brave New Worldin soolot ovat todellakin mahtavat ja koko levyn parhaat. Janick esittää parastaan ja Dave vetää taas hienon nopean soolon.
Töpsötäyshöpsö
Vempare
Vempare

Post by Töpsötäyshöpsö »

Brain Damage wrote:
Stratocaster wrote:Brave New World- on kolahtanut biisinä aina vain kovempaa ja kovempaa lähiaikoina. Mielestäni tässä parivaljakko Gers/Murray vetää kaikkien aikojen hienoimman peräkkäisen sooloparin. Ensimmäinen kerta, missä Gers ei vedä yhtään ali, vaan täsmälleen yhtä loistavan soolon kuin Dave.
Brave New Worldin soolot ovat todellakin mahtavat ja koko levyn parhaat. Janick esittää parastaan ja Dave vetää taas hienon nopean soolon.
Joo olen tasan tätä meiltä. Minä olen aina pitänyt Gersin kitaroinnista ja tämä on oikea unelmasoolo. Murraykin vetää oman soolonsa loistavasti.
Nii-i, Joo-o, Juu-u
Blood brother
Peräruiske
Peräruiske

Post by Blood brother »

Parhaimmat soolot on The Number Of The Beastis, Aces Highis, Rime Of The Ancient Marineris ja Phantom Of The Operas. On niitä muitaki hyvii mut nää tuli nyt ensimmäiseks mielee.
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

Ekaks tuli mielee Hallowed Be Thy Name, siin on tosi hyvä soolo mun mielest..
-Ossi-
Bändäri
Bändäri

Post by -Ossi- »

Opeth wrote:Mielestäni ehkä paras kitara soolo on Dance Of Death kappaleessa. Se on jylevä ja tyylikäs.
Mikä niistä? Kappaleessa on kolme sooloa.
Do you ever feel it?
A craving that is so strong
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Paras soolo vaihtelee fiilisten mukaan, Joitakin Adrianin sooloja tulee hehkutettuja useinkin: Powerslave, Stranger In A Srange Land

Davella niitä "parhaita" on useita... nyt en osaa nostaa mitään ylös.
Into Iron Maiden Since 1983
Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

-Ossi- wrote:
Opeth wrote:Mielestäni ehkä paras kitara soolo on Dance Of Death kappaleessa. Se on jylevä ja tyylikäs.
Se ensimmäinen :wink:
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Powerslave

Todella voimakas ja iskevä. Alku osa on rauhallista ja hienoa taiturointia ja sitten mennään . Laukkaava rumpukomppi saattelee kitara soolon täydellisyyteen. Yksinkertaisesti täyttä rautaa \,,/ :wink: \,,/
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Opeth wrote:
-Ossi- wrote:
Se ensimmäinen :wink:
Eli Adrianin soolo. 8)
TheClairvoyant
Hang-Around
Hang-Around

Post by TheClairvoyant »

Kyllä Adrianin soolot on omaa luokkaa... Varsinkin Trooperissa ja Number Of The Beastissa... Kyllä Davekin hyvin niitä sooloja vetää... Janickia pidän enemmän komppikitaristina ja showmiehenä.... Vaikka Brave New Worldin soolo onkin loistava....
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Peke wrote:Paras soolo vaihtelee fiilisten mukaan, Joitakin Adrianin sooloja tulee hehkutettuja useinkin: Powerslave, Stranger In A Srange Land

Davella niitä "parhaita" on useita... nyt en osaa nostaa mitään ylös.
Adrian on kyllä kieltämättä vetänyt narulle parhaat Maidenin soolot.
Daven kovimmat saavutukset ovat mielestäni Rainmaker ja Brave New World. Molemmat loistavia sooloja, nopeita, melodisia ja kaikinpuolin hienoja. Gers vetää kovimmat Fear Of The Dark, Wasting Love, Dance Of Death ja etenkin Brave New World-biiseissä.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Lisätään vielä, että Rock in Rion soolot Brave Iced Earthista lyö levyn soolot 10-2.

Mr. Smithin parhaita sooloja 2000-luvulla on Wickermanin soolo ja ehdottomasti Pachendalen soolo, kummatkin METAL!
playboy
Hang-Around
Hang-Around

Post by playboy »

Parhaat soolot on Aces highissa ja Rainmakerissa..
Northernstar
Hang-Around
Hang-Around

Post by Northernstar »

The Evil That Men Do;ssa vain jotenkin on niin legendaariset soolot, ja niinpä sanon että se, vaikka Caught SIT ja Stranger in a Strange Land sekä Infinite Dreams lähelle pääsevätkin mahtavilla sooloillaan.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

The Evil That Men Do;ssa vain jotenkin on niin legendaariset soolot
Kyseisessä biisissä on vain yksi kitarasoolo. :roll:
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

The Evil That Men Do kun nyt tuli puheeksi, mulla ei ole RIR dvd:tä omana, joten en tiedä miten se meni, mutta minkä takia Evilin intro menee niin surkeasti Riossa? Onko siihen joku selityskin?
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Stratocaster wrote:The Evil That Men Do kun nyt tuli puheeksi, mulla ei ole RIR dvd:tä omana, joten en tiedä miten se meni, mutta minkä takia Evilin intro menee niin surkeasti Riossa? Onko siihen joku selityskin?
En ole aivan varma, mutta luulen, että Janick soittaa sen. Olisikohan siinä selitys? :D
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Brain Damage wrote:
Stratocaster wrote:The Evil That Men Do kun nyt tuli puheeksi, mulla ei ole RIR dvd:tä omana, joten en tiedä miten se meni, mutta minkä takia Evilin intro menee niin surkeasti Riossa? Onko siihen joku selityskin?
En ole aivan varma, mutta luulen, että Janick soittaa sen. Olisikohan siinä selitys? :D

Ainiin. 8) Soundihan sen paljastaa jos mikä. Hyi helv***i!
Post Reply