The_Air_Raid_Siren wrote:Siitä nyt on paha kiistellä kuinka suuren osan kukakin on tehnyt jos ei ole bändin jäsen, että tietäisi paremmin, mutta eiköhän tuo lähinnä Janickin biisi ole. Powerslavea ja Revelationsia esimerkiksi voi sanoa Brucen kappaleiksi, koska ne ovat enimmäkseen Brucen tekemiä.
Ainoastaan Brucen tekemiä.
Kyllä mun villi veikkaus on, että GOTN:n riffit on tehnyt aika pitkälle Gers. Harris on tuonut lusikkansa soppaan oletettavasti sovituksen ja muutaman pienen viilaamisen kautta ja Bruce on veistellyt lyriikat. Vertaa uutta Brucen sooloa ja erästä tietyn biisin nimeä....
The_Air_Raid_Siren wrote:Siitä nyt on paha kiistellä kuinka suuren osan kukakin on tehnyt jos ei ole bändin jäsen, että tietäisi paremmin, mutta eiköhän tuo lähinnä Janickin biisi ole. Powerslavea ja Revelationsia esimerkiksi voi sanoa Brucen kappaleiksi, koska ne ovat enimmäkseen Brucen tekemiä.
Kyllä mun villi veikkaus on, että GOTN:n riffit on tehnyt aika pitkälle Gers. Harris on tuonut lusikkansa soppaan oletettavasti sovituksen ja muutaman pienen viilaamisen kautta ja Bruce on veistellyt lyriikat. Vertaa uutta Brucen sooloa ja erästä tietyn biisin nimeä....
No vaihdan sen Ghost of the Navigatorin tuohon Revelationsiin sillä meinasin tehdä sen jo ensimmäiseksi. silloin kaikki ovat tyytyväisiä .
Ovatko nuo biisit, tarkoitan etenkin Powerslavea, Brucen itsenään tekemiä? Onko hän siis kehittänyt riffit ja muun "rungon" biisille, johon McBrain ja kenties Harris ovat vetäneet omalle instrumentilleen sopivat kuviot itse? Soolot tietenkin ovat kitaristien käsialaa, ainakin luulisin.
Ovatko nuo biisit, tarkoitan etenkin Powerslavea, Brucen itsenään tekemiä? Onko hän siis kehittänyt riffit ja muun "rungon" biisille, johon McBrain ja kenties Harris ovat vetäneet omalle instrumentilleen sopivat kuviot itse? Soolot tietenkin ovat kitaristien käsialaa, ainakin luulisin.
^^ Tuskin Bruce mitään tarkkaa rumpukuviota fillejä myöten on väsännyt, varmaan vaan sanonut suurinpiirteen että missä kohtaa rummut tulevat mukaan yms. Ja eiköhän Harris ole itse keksinyt soolon taustalla olevan bassokuvion, kuin myös todennäköisesti muutkin bassokikat biisissä.
Eli veikkaisin että se menee juuri niinkuin The Trooper sanoikin, eli riffit, sanat ja muun "rungon" biisille, mutta ei mitään sen tarkempaa rumpujen tai bassojen osalta.
EDIT: Ja tietääkseni Harris tekee hieman enemmän biisissä kuin muut bändin jäsenet. Nicko on muistaakseni sanonut, että joskus Harris saattaa keksiä jonkun omaperäisen rumpufillin tai rumpukuvion joka sitten laitetaan biisiin.
^ En nyt oikein tajua pointtiasi, itse tarkoitin edellisessä viestissäni nimenomaan sitä, että jokaisen soittajat omat kikkailut (esim bassokuviot, ja soolot) ovat soittajien itsensä kehittämiä. Eli ei tule ainakaan tähän hätään mieleen kitarasooloa jonka olisi kehittänyt joku muu kuin soolon soittava kitaristi.
EDIT: Lisäisin vielä että edellisessä viestissäni vain tarkensin asiaa, joka oli tosin jo ennestään aika itsestäänselvä, eli ei siitä sen enempää.