Paras Iron Maiden kitarasoolo?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Petri the great
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Petri the great »

The Wicker Man. Aivan tajuttoman hyvä, nappaa mukaansa aina, kun sen kuulee. Erottuu jotenkin muiden Maiden soolojen joukosta, tai onhan niitä muitakin hyviä mutta useat Maidenin soolot tuntuvat jotenkin tavallisilta. The Wicker Manin valintaan saattoi vaikuttaa myös se, että Brave New World on itselleni se tärkein (ensimmäinen) levy.
piru itse
Hang-Around
Hang-Around

Post by piru itse »

Tuli kuunneltua Rock in rion live cd:tä, ja Sign of the crossin ensimmäinen soolo(daven soittama) iski julmetusti :D
Myös hallowed be thy namen toinen soolo on huikea.
"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

piru itse wrote: Myös hallowed be thy namen toinen soolo on huikea.
Toivottavasti et tässäkin meinaa sitä RIR versiota :D Se Gersin kyhäelmä nyt on mitä on, eikä siitä pääse mihinkään
Half Lives... Eat But Never Kill
piru itse
Hang-Around
Hang-Around

Post by piru itse »

Toivottavasti et tässäkin meinaa sitä RIR versiota :D Se Gersin kyhäelmä nyt on mitä on, eikä siitä pääse mihinkään

Juu, en meinannut Rir:in versiotac :) vaan sitä ihan studiolevyltäkin löytyvää versiota.Tai oikeastaan mikä tahansa H:n soittama versio kelpaa loistavasti.
"If you're feeling down depressed and lonely,
I know a place where we can go"
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Mun mielestä trooperin tuplasoolo on kova (Gers/H)
Opetellaan kaverin kanssa sitä. 8)
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Onko kukaan muuten huomioinut tätä Daven Beast Over Hammersmith -levyllä vetämää Prowlerin sooloa? On muuten varmaan nopein tilutussoolo jonka olen kuullut, tuota kuunnellessa pääsee pilviin..
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
texwiller
Vempare
Vempare

Post by texwiller »

Sooloja on kyllä todella vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta itse ehkä pidän eniten Adrianin sooloista. Tosin Davenkin soolot miellyttävät, mutta ne ovat niin erilaisia. Mielestäni ko. kitaristien vahvuus on aina ollut toisiaan täydentävä erilaisuus. Todellakin näyttävät, ettei valonnopeus ole määräävä tekijä. Ja nyt varmaan saan Janick-fanien vihat niskoilleni, mutta mielipiteeni on se, että Maiden oli parempi bändi ilman Janickia. Aloitin kuuntelun kuitenkin jo -81 Killersin ilmestyessä ja siitä asti Murray-Smith on ollu pyhä kaksinaisuus. Mielestäni Janickin soolot ovat pääsääntöisesti epäselvää puuroa, joista puuttuu punainen lanka (Dance of death-biisi poikkeus) . Ehkä tylyä tekstiä, mutta kaikilla on oikeus mielipiteeseensä.
Jos joitain poimintoja listaa, niin tässä muutama:

The number of the beast:molemmat
Stranger in a strange land
Wasted Years
Caught somewhere in time:molemmat
Aces high:molemmat
Powerslave:molemmat
The trooper:molemmat
Flight of Icarus:molemmat

:wink:
Alexander the Great
Brain Damage

Post by Brain Damage »

The_Air_Raid_Siren wrote:Onko kukaan muuten huomioinut tätä Daven Beast Over Hammersmith -levyllä vetämää Prowlerin sooloa? On muuten varmaan nopein tilutussoolo jonka olen kuullut, tuota kuunnellessa pääsee pilviin..
Joo, tuo Daven Prowler-soolo on levylläkin jo aivan helvetin nopea ja livenä mies pistää vielä paremmaksi. Kylmät väreet menevät joka kerta tämän soolon aikana.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Brain Damage wrote:
The_Air_Raid_Siren wrote:Onko kukaan muuten huomioinut tätä Daven Beast Over Hammersmith -levyllä vetämää Prowlerin sooloa? On muuten varmaan nopein tilutussoolo jonka olen kuullut, tuota kuunnellessa pääsee pilviin..
Joo, tuo Daven Prowler-soolo on levylläkin jo aivan helvetin nopea ja livenä mies pistää vielä paremmaksi. Kylmät väreet menevät joka kerta tämän soolon aikana.
Nyt ei saa pojat käsittää väärin, mutta tahatonta hymyilyä aiheuttaa tuo teidän "vittuspeedyonsairaannopee" -hehkutus. Tämä ei ole vittuilua, lähinnä itseironista hevimuusikko/fanistereotypialle naureskelua. Tämä ei siis todellakaan henkilökohtaisesti, vaan ihan yleensä :D.

Jatkakaa toki aiheesta.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
tuukka
Vempare
Vempare

Post by tuukka »

Kyllä tää the Wicker Manin soolo on vaan loistava. Samoin kyllä Brave New Worldin.. Se koko biisi on loistava. Molemmat on. Kaikki Madenit on!

:lol:
Spinal Tap - Lick My Love Pump
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Jukka wrote:
Brain Damage wrote:
Nyt ei saa pojat käsittää väärin, mutta tahatonta hymyilyä aiheuttaa tuo teidän "vittuspeedyonsairaannopee" -hehkutus. Tämä ei ole vittuilua, lähinnä itseironista hevimuusikko/fanistereotypialle naureskelua. Tämä ei siis todellakaan henkilökohtaisesti, vaan ihan yleensä :D.

Jatkakaa toki aiheesta.
:lol:

" Jeejee, Artisti maksaa. Tää on tuttu soppari meille! "
"To be alive is more than just breathing"
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Hei jätkät, käsititte nyt vähän väärin.. Ei tuo nopeus ole tärkeintä, mutta huomioin tämän soolon sen takia koska se erottuu koska on niin "sairaan nopee" (oli pakko lainata Kummelia, itsepähän aloititte :lol: ).

Muita suosikkisooloja kun ovat The Wicker Manin Adrianin soolo, The Trooperin Adrianin soolo ja Daven Hallowed Be Thy Namen soolo niin eivät nuo muut tällaista hypernopeaa tilutusta ole.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

The_Air_Raid_Siren wrote:Hei jätkät, käsititte nyt vähän väärin.. Ei tuo nopeus ole tärkeintä, mutta huomioin tämän soolon sen takia koska se erottuu koska on niin "sairaan nopee" (oli pakko lainata Kummelia, itsepähän aloititte :lol: ).
Kyllä minä ymmärsin teidät ihan oikein. Kyse ei ollutkaan teistä henk.koht, vaan siitä, että yhdistelmä hevisoolo+nopeus = humoristinen.

Matalalla profiilillaaaaaa....
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
The_Clansman
Vempare
Vempare

Paras Iron Maiden kitara soolo?

Post by The_Clansman »

Minusta paras kitarasoolo on The Number Of The Beastissa Adrianin soolo....Se on vaan niin mahtava
maidenjan
Vempare
Vempare

Post by maidenjan »

Adrian Caught Somwhere In Time.
Walk on through the wind, Walk on through the rain
Though your dreams be tossed and blown

Walk on, walk on, with hope in your heart
And you'll never walk alone...
Ruusteri
Peräruiske
Peräruiske

Post by Ruusteri »

Daven puolelta Futureal. Siis uskomaton soolo! Pitkä soolo jota voi aina kuunnella.
Hienosti aina matalemmasta korkeampaan ja toisinpäin. Niin sitää pitää Dave!

Legendaarisen herra Smithin puolelta on aika monta. New Frontierissa on kyllä kova soolo. Sekä Stranger in a Strange landissa. Ai niin ja Wasted Yearsissa.
Äääh... Eihän tästä tuu mitään!

Ja Janick Gers. Dance of Death lienee Janickin parhaimmistoa. Myös ATSS.

On kyllä pirun vaikeeta valita parhaita sooloja. :wink:
Iron Maiden ja Simpsonit rokkaa!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Mulle tippuu parhaiten seuraavat soolot:
Powerslave
Stranger in a strange land
The prisoner

voi viddhu sitä fiilistelyä
Into Iron Maiden Since 1983
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Mun uus soolo-suosikki on koko Piece Of Mind-levy :shock: Jumalauta sitä draivia mikä on päällä Adrianilla ja Davella, kovimmat vedot luultavasti

Die With Your Boots On etenkin Smith, mutta kummatkin on kovia vetoja

The Trooper Siinä on sellaset soolot jotka on jokaisen kitaraa taitavan Maiden fanin harjoiteltava, Smith taas Tulessa.

Quest For Fire Biisistä en sano mitään mutta soolo on kova :lol:

ja sitten vielä kaikkien rakastama Revelations :wink:
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

Yrms_ wrote:Quest For Fire Biisistä en sano mitään mutta soolo on kova :lol:
POSER. Biisi on Maidenin parhaimpia, Bruce vetää alussa korkeimmalta kun koskaan Maidenissä. Biisi groovaa helvetin hyvin eteenpäin. Väliosuus ja noste sooloihin on parhautta, sooloista puhumattakaan.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Ipe wrote:
POSER. Biisi on Maidenin parhaimpia, Bruce vetää alussa korkeimmalta kun koskaan Maidenissä. Biisi groovaa helvetin hyvin eteenpäin. Väliosuus ja noste sooloihin on parhautta, sooloista puhumattakaan.
juuri näin Ipe!.... Ihmettelen suuresti Quest for firen dissaajia :wink: Todellakin biisissä Bruce vetää todella korkeelta....... ja soolo-usuudet toimii hyvin....

(mielestäni asiallinen viesti)
Into Iron Maiden Since 1983
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Peke wrote:
Ipe wrote:
juuri näin Ipe!.... Ihmettelen suuresti Quest for firen dissaajia :wink: Todellakin biisissä Bruce vetää todella korkeelta....... ja soolo-usuudet toimii hyvin....

(mielestäni asiallinen viesti)
No joo, kattellaan jos yrittäis aukasta ton biisin ku se tässä soi :) Onhan toi alun juttu toki korkee, mutta kun siinä vaan kääntyy vatsa ylösalaisin, voisi vetää ihan normisti ruussi siinä. Kertosäe olikin ihan menevä, ja sitten soolossa kyllä tarpeeks kovalla kuunneltuna nousee niskakarvat pystyyn, vaikkei niitä vielä liikaa olekaan :lol: En sit tiiä että häiritseekö mua noi sanat vai mitkä mutta ei nyt ihan vielä iske 8)
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Itsekin kuuntelin Quest For Firen läpi ja täytyy sanoa että kertosäe ei oikein iske. Soolokohdat taas ovat aivan loistavat.
The Exorcist
Paholainen
Paholainen

Post by The Exorcist »

Ja nyt varmaan saan Janick-fanien vihat niskoilleni, mutta mielipiteeni on se, että Maiden oli parempi bändi ilman Janickia. Mielestäni Janickin soolot ovat pääsääntöisesti epäselvää puuroa, joista puuttuu punainen lanka (Dance of death-biisi poikkeus) .
Olen aivan samaa mieltä, Janick on ihan kelpo biisinkirjoittaja mutta soolot ovat 95% järkyttäviä. Harmi että osan Smithin vanhoista sooloista vetää Janick.
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

The Exorcist wrote:
Ja nyt varmaan saan Janick-fanien vihat niskoilleni, mutta mielipiteeni on se, että Maiden oli parempi bändi ilman Janickia. Mielestäni Janickin soolot ovat pääsääntöisesti epäselvää puuroa, joista puuttuu punainen lanka (Dance of death-biisi poikkeus) .
Olen aivan samaa mieltä, Janick on ihan kelpo biisinkirjoittaja mutta soolot ovat 95% järkyttäviä. Harmi että osan Smithin vanhoista sooloista vetää Janick.
Katselin eilennä tuota Ullevin keikkaa ja pakko sanoa, että jossain vaiheessa rupesi ensimmäistä kertaa toden teolla vituttamaan Gersin touhut. Mm. Hallowedin soolo oli niin järkyttävää kuunneltavaa, että melkein itku pääsi. Kyllä minäkin olen pikkuhiljaa sitä mieltä, että Maiden pärjäisi mainiosti ilmankin Janickia.

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Jukka wrote:
The Exorcist wrote:
Katselin eilennä tuota Ullevin keikkaa ja pakko sanoa, että jossain vaiheessa rupesi ensimmäistä kertaa toden teolla vituttamaan Gersin touhut. Mm. Hallowedin soolo oli niin järkyttävää kuunneltavaa, että melkein itku pääsi. Kyllä minäkin olen pikkuhiljaa sitä mieltä, että Maiden pärjäisi mainiosti ilmankin Janickia.
Jep. Gers on kyllä pesunkestävä ammattimies ja show-apina mutta mitä hyötyä äijästä on Smithin rinnalla?
Asiaa ei yhtään paranna se että Smith on livenä vähemmän esillä, vaikuttaa olevan vaisumpi kun ennen. Eikä Smithinkään ilmeet ihan sieltä riemuisimmasta päästä ole kun Gers raiskaa sen sooloja.
Harris kyllä joo lupas Janickille että saa pitää paikkansa bändissä, mutta eikö "klassinen" kokoonpano voisi toimia ihan klassisenakin?

Ainoa hyvä Gersin soolo DoD:in lisäksi on Trooperissa, ja mieshän soittaa siinä sen saman H:n soolon, tuplana kuulostaa hyvältä.
Post Reply